/spanien/barcelona/forum/8397.aspx/spanien/barcelona/forum/8397.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona socccerfan1
2012-10-13 01:59
Stream någon?:)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-10-13 01:54
Vilket jäkla skitsnack man hör om Alves form bara för att en tidning skriver något i brist på annat nu när det är landslagsuppehåll.

Killen presterar jämnast av alla i truppen, vecka efter vecka. Speciellt den här säsongen tycker jag han presterar som bäst!

Ibland fattar man inte var kritiken kommer ifrån. Speciellt när det gäller Alves så har klubben nästan alltid agerat nonchalant och tagit honom för givet. Ingen har någonsin förnekat rykten där han har varit inblandad och många gånger har han uttalat sig hur viktigt just den biten är för han.

Det krävs nog att både fans och klubben börjar uppskatta hur jäkla viktig och bra han egentligen är för oss.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-10-13 01:53
Kom igen nu Leo!
Fais
2012-10-13 01:49
H.Alavi - Magico!

Sa han verkligen så??
Det är en av anledningen Messi är så Respekterad och älskad. De använder alla medel för att stoppa honom. Jag vet inte hur han klarar av år efter år blir tacklad, misshandlad på fotbollsplanen men ändå så vill han spela bollen så fort domaren har blåst utan att lägga någon energi på vilka fula metoder de använder.

Vilket psyke killen har. Man frågar sig ibland. Hur kan han vara så kylig, hur? Visa föddes med helt enkelt.
AndreD - General Pardon
2012-10-13 01:43
Barcelonistas

Hahahaha menar du allvar med att du ska styra forumet? Hela forumet kommer implodera
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-10-13 01:42
"Players who dive should look at one player as the best example of how to play properly: Lionel Messi. Messi rides challenges to stay on his feet. If he went down every time, the game would be stop-start, like American football."

- Andy Cole
Barcelona Zamboza
2012-10-13 01:39
Visst är det masken som gör bort sig vid 2-2 målet, precis som Alves och Valdez gör vid 1-0 målet. Jag försvarar masken enbart för att han spelar där han blir tillsagd. Han är duglig som mittback, inte mer. Det är väl snarare tränaren/ledningen som borde få skit för att man inte värvar in en mittback. Vi kan inte förlita oss på att ha Abidal och Puyol håller över en hel säsong, samtidigt som Piques form är upp och ner.

Förresten kan Argentina-Uruguay ses på tv 10 för er som har kanalen, så man slipper streamen.

@Barcelonistas:
Fais
2012-10-13 01:29
Jag kollade nyss på spaniens u21 hightlights. Vem är snubben som heter Rodrigo och var spelar han nånstans? Såg att han gjorde 4 mål. Woow, vilken killerstinct han har framför målet :). Nån som har koll på vem han är och så?

Barcelonistas

Ju då,Jag håller med dig till en vis del . Försvaret suger när Puyol inte är med. . Om mittbackarna inte är stabila så blir lite mer nerver. Men om du jämför honom med hur alba har skött sig så märker du att tyvärr så har alves inte samma energi längare.

Masken- Jag tycker synd om killen. Jag tycker att han gör så gott han kan men det är inte hans fel att ledningen och Tito inte har köpt en riktig mittback.
Barcelonistas
2012-10-13 01:08
Fais - tycker folk överdriver Alves dåliga form, såpass usel har han inte varit. Hur lätt är det att prestera när man inte får någon hjälp?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2012-10-13 00:57
Zamboza - spelar väll ingen roll om han gör sitt bästa när det ändå blir ett stort fail i slutändan. Hans positionsspel är uselt och det var han som lämnade ett stort håll i mitten vid Ronaldos 2-2. Alves? Tycker det överdrivs en hel del så dålig har han inte varit. Sen när blev det hans fel att resten av försvaret inte håller en hög nivå? Sen var det inte bara Alves fel vid Ronaldos 0-1, jag ställde mig frågan varför han inte täckte första stolpen, hade han gjort det så hade vi undvikit det r onödiga målet. Jag gillar inte folks överdrifter om Alves prestationer hittills.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-10-13 00:54
Hämta tillbaka dreamteam folket, måste hålla med "hetfield" nivån är inte som den varit. Gillar vi laget mer än vad vi hatar våra rivaler eller är det vice versa?

Låt oss styra upp forumet for the love of god!
Fais
2012-10-13 00:39
Barcelonistas

Alla vet att Masken är inte den bästa backen i Barca. Egentligen räknas han som reserv. Han är trots allt Dm från början.

Men däremot så är Alves ordinarie högerback så alla ser ju att han har varit lite under isen på sista tiden. Därför synes han mer i raderna. Eller vad säger du?
Barcelona Zamboza
2012-10-13 00:38
Skillnaden är att Masken alltid gör sitt bästa. Gjorde Alves det vid Sevillas och reals första mål?

@Barcelonistas:
Barcelona koeman92
2012-10-13 00:33
Om Messi gör mål ikväll så blir det en nagel i ögat på alla som påstår att han inte presterar i landslaget. Hoppas på ännu ett frisparks mål!
Barcelonistas
2012-10-13 00:31
Fais - tror jag läste det på sport inte säker dock, någon på forumet länkade en källa.
Fais
2012-10-13 00:28
Barcelonistas

Var har du läst det ?
Barcelonistas
2012-10-13 00:19
Det sjuka är att Barca har märkt att Alves har varit lite loj senaste matcherna. Jag finner detta skrattretande då Masken har varit under all kritik, och det mest komiska är att han får fortsatt förtroende. Jag kan skriva en bok på alla misstag Masken gjort senaste säsongen...
Fais
2012-10-13 00:17
Barcelonistas

Och jag knäckte en Cola nyss :)
Barcelonistas
2012-10-13 00:05
Ska knäcka en bärs snart och förbereda för Argentina matchen. Tror Messi stänker in en frispark ikväll :).
Fais
2012-10-12 23:46
Sergio_ Busquets!

Presic. Du konstaterade fakta där. Som du säger skillnaden var att det var bara Messi som presterade. (sen får du inte glömma de darriga Mittbackarna vi hade.

Fan jag missade spanien matchen.
Barcelona Éluc
2012-10-12 22:25
Börja spela in Pedro - Messi - Villa längst fram, då den är vår klart målfarligaste trio där framme, speciellt om Alexis dåliga form ska hålla i sig under senare delen av hösten.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-10-12 22:05
Pedros andra chip idag påminde om Messis chip mot Arsenal. Iskallt, inget panikavslut. Han låg säkert i sängen igår kväll och tänkte "om jag får ett friläge.....", han visste vad han skulle göra redan när Xavi fick bollen. Klass.

Skillnaden mellan Barca och Real förra året var inte mellan Messi och Ronaldo. Skillnaden var att Hugain och Benzema levererade medan Pedro och Villa gick match efter match mållösa. Jag har stora förväntningar på Pedrito, han och Villa MÅSTE komma i form för att vi ska hålla hela säsongen.

Alba vilken lirare, lite offsidevarning på målet men ändå.
Barcelona LeoMessi
2012-10-12 22:03
Torres är tyvärr inte så bra längre. Helt ärligt så är han ganska medioker. Nu när villa är tillbaka så hoppas jag att han förpassas till bänken.
Barcelona El Legado Pep
2012-10-12 21:56
"Han ska vara glad att han överhuvudtaget får spela med detta fantastiska landslag. Han själv håller inte i närheten av samma klass."

Jag känner inte igen Torres när jag ser honom spela för Chelski. Den Torres jag har sett spela i Atletico de Madrid i sina yngare år är bortblåst. Nu kommer han inte att få så många chanser i landslaget. Tror till och med att Soldado borde gå före honom egentligen.
Barcelona El Niño Maravilla as9
2012-10-12 21:54
Kl 23.00 spelar Ecuador mot Chile med Alexis sanchez som spets forward bra stream rekommenderas på veetle
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-12 21:51
Torres är ju en skugga av sitt forna jag så det är inte mer än rätt att han bänkas. Pedro, vilken kille. När det stämmer för honom så ser hans avslut så lätta ut fast det är kvalité rakt igenom. Kan han bara tajma sina löpningar bättre och slippa bli avblåst för offside kan han bli ännu vassare som målskytt.
Barcelona Okkapokka
2012-10-12 21:50
Alltid en fröjd att se Spanien spela. Nu möter dom förvisso Vitryssland, men alltid härligt att se dom på ett sånt här humör och med sån här fin fotboll.

Härligt för Pedro att inkassera ett hat-trick dessutom, och att Villa får lite tid på mattan också.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-10-12 21:47
@El Legado Pep:

Det är inte synd om Torres. Han ska vara glad att han överhuvudtaget får spela med detta fantastiska landslag. Han själv håller inte i närheten av samma klass.
Barcelona El Legado Pep
2012-10-12 21:45
Pedros hat-trix innebär att det är synd om Torres. Torres kommer inte att spela så mycket fotboll med landslaget framöver.
Grattis Pedro men synd om Torres säger jag igen, när även Villa är tillbaka.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-10-12 21:42
Men se på Villa, där snackar vi målinstinkt. Nu gick den ribba ner, men sättet han agerar på när ett läge dyker upp. Älskar det! Han och Pedro måste få spela mer framöver. Alexis i all ära, han var vår näst bäste forward ifjol, och ska givetvis få spela mycket han också... men jag är jäkligt svag för MVP när alla är i form.
Annons: