/spanien/barcelona/forum/8387.aspx/spanien/barcelona/forum/8387.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-02-14 01:46
MESSI.CORLEONE

Det sägs att han är påväg till Inter för 15 miljoner euro!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-14 01:41
Hämta tillbaka Mauro Icardi. Han är 20, från Rosario och har redan spelat hos oss. Snabb, stark, grym avslut.
8 mål på 18 matcher i Seria A med Sampdoria i år, varav 4 av målen på en o samma match!
2013-02-14 01:37
Asså varför pratar alla om att värva Neymar? Att köpa en målvakt och en mittback är nog ett måste till sommaren men att värva Neymar är så jävla onödigt tykcer jag. För liksom vad kommer hända med våra talanger?

Såna som Rafinha, G.Deleufo, Tello? Hur ska de få speltid när vi värvar
Neymar?

Så nej tack till Neymar! Sälj David Villa, Viktor Valdes så att vi får lite peng för honom och Song om nu någon skulle vilja ha honom sen så pang så har vi en perfekt trupp!
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-14 01:29
FCB_Messi

Aguero är förmodligen den bättre utav de två för tillfället. Att hellre satsa på Neymar vore en rejäl chansning vilket kan få stor utdelning. Neymar är fortfarande ung och vem vet, han kan både floppa i Europa eller bli väldigt stor.

Själv tycker jag att vi inte riktigt har gett Villa chansen iår, och när vi väl har gjort det så har han enligt mig ofta presterat upp till förväntningarna. Mitt första val skulle nog vara att låta Villa få ha sin position på vänsterkanten. Men det ser dock inte ljust ut för "el guaje" då han väldigt sällan får speltid.

Om nu ledningen och Tito har bestämt sig för att värva in en ny anfallare på vänsterkanten så tycker jag att man hellre går på en chansning och väljer Neymar. Jag tror och hoppas att vi kan utveckla brassen till en enormt bra spelare.

Samtidigt ställer jag mig själv frågan som jag inte riktigt kan svara på:
- Är det värt att betala så mycket för en 21 åring som dessutom aldrig har spelat i Europa?
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-14 01:18
El capitano[Culee]- Faris (Barcelona) Är Fergie imponerad av att Ronaldo som är 16 cm längre än Messi kan hoppa högre upp? Sen så har messis en väldigt bra nickteknik men det är inte ofta han nickar. Jag tror att han har förträngt messis nickmål i finalen :-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCB_Messi
2013-02-14 01:08
Om ni fick välja: Aguero eller neymar ? Jag hade valt Aguero . Vill inget annat än att se aguero spela för Barca tillsammans med Messi . Tror dom hade gjort helvete !
Coach Pep,
2013-02-14 00:55
På tal om Hummels så brukar faktiskt motståndarna markera honom med minst 1 offensiv spelare för att förhindra honom att delta i uppbyggnadsspelet. Smått roligt ;D
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-14 00:50
Vore helt sjukt bra om Ter Stegen kommer till oss! Hur mycket har vi inte pratat om honom här på forumet innan egentligen? Verkar som mångas dröm går i uppfyllelse om detta stämmer.

In med Hummels också till sommaren och jag kunde inte vart mer nöjd!

Neymar vore ett stort bonus om nu han också kommer men ligger 3:a på min lista som sommarens viktigaste värvningar. Tycker vi först och främst borde satsa på Målvakt, vilket är en självklarhet då Valdes lämnar och en stabil mittback som Hummels då vårt försvar inte är så bra som den borde vara. Känns som om vi klarar oss galant utan Neymar men som sagt om han kommer så vore det en stor förstärkning till laget.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-02-14 00:44
Av det jag har sett så är jag inte alls lika imponerad som ni verkar vara. Vet inte riktigt om jag är bekväm med honom i laget.

Men det kanske bara är jag.
2013-02-14 00:42
Fergie on Ronaldo goal: "I blamed Evra until I saw replay, then I felt bit stupid. No other player could score that, certainly not Messi."

Haha Fergie ska jag behöva påminna dig CL finalen 2009?

Flyger högre och är mellan både Vidic och Ferdinand, Så snacka inte skit Fergie!
Barcelona FCB_Messi
2013-02-14 00:39
Hummels är ett måste . Gillar den spelaren skarpt. Fast hans snabbhet kan diskuteras lite . Men annars har han allt en Barca spelare ska ha .
Barcelona Barcelona10Messi
2013-02-14 00:30
Ter Stegen, Hummels, Neymar till sommaren och jag säger vem fan behöver julen då?! :P
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-14 00:22
Ter stegen är en målvakt jag gärna vill se Barca! Sen så ska man ta detta rykte med en nypa salt. Men jag hoppas verkligen vi köper honom :-)
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-02-14 00:22
Man vet aldrig, tror det ligger något bakom det. Jag menar Marca vet mycket, bland annat att det är kaos i Reals omklänningsrum. ;)

Nej men jag hoppas verkligen det stämmer. Dock tror jag man kommer värva Pepe Reina. Typiskt Barca. :D
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-14 00:21
Det är från Marca, så man kanske borde ta skiten med en nypa salt. Det är en spännande målvakt och han är en av de jag absolut vill se i klubben. Men Marca är Marca.
Barcelona Andresito
2013-02-14 00:15
Vad är det för "pre-deal" han skrivit på? Barca har väl ingen rätt att göra så med tanke på att han har kontrakt?

Någon som orkar förklara? :)
Barcelona Pep #4
2013-02-14 00:13
Har aldrig hört talats om denna målvakten men fan vad intressant det lät.

Som de flesta märker är vi påväg och gå igenom en generations växling och det är verkligen nu som mest Xavi och Puyol behövs med tankte på deras rutin. När dem sedan lägger skorna på hyllan så är vi förhoppningsvis redo för en ny era
Barcelona Gabriel
2013-02-14 00:08
Hoppas innerligt på att dessa rykten om ter Stegen stämmer. Han känns som helt rätt val. Bara tanken om att ha en tysk mellan stolparna som skäller ut Piqué får mig att le lite sådär.

Lite tyskt blod i laget skadar för fan inte. Hoppas, hoppas!
Coach Pep,
2013-02-14 00:01
Marc-André ter Stegen, newest prospect of Borussia M'gladbach. He won 30 caps for the Germany U-16, U-17, U-18 and U-19 so far and became U-17 European Champions in 2009. For his club he played in the B-Junioren Bundesliga and A-Junioren Bundesliga. When the DFB honored the best trainees in 2009 (U-17) ter Stegen made a third place behind two of the biggest german talents today, Mario Götze (Borussia Dortmund) and Reinhold Yabo (1. FC Köln).

Ter Stegen is a promising young german goalkeeper, his strong points are his ability to organize his defence, his keen reflexes, his reliability at stopping shots and his composure that helps to stabilize the whole team. Like Manuel Neuer he shows fine field player skills and works hard to help his team's build-up game from behind.
Coach Pep,
2013-02-14 00:00
Spännande om det stämmer. Ung supertalang med grymma fötter :)
Barcelona Riiio!!
2013-02-13 23:57
"Marca TV reporting that Marc-André ter Stegen, goalkeeper of Borussia Monchengladbach, has signed a pre-contract with FC Barcelona"
Barcelona Leo y Cesc
2013-02-13 23:57
Borussia Monchengladbach goalkeeper Marc-Andre ter Stegen (20) has signed a pre-deal with Barcelona. He'll join for 4 seasons. [marca tv]

Någon som känner till denna målvakt?
Coach Pep,
2013-02-13 23:42
Real gjorde ingen bra match enligt mig, med tanke på vilka stjärnor de har så förväntar man sig mer spelmässigt. Özil räckte inte till och Alonso såg inte ut att göra någon nytta på mittfältet. Benzema borde skämmas för sin insats, ojämn som in i helvete. Reals spele var inte särskilt imponerande överlag heller. United å sin sida spelar inte fotboll överhuvudtaget men måste hyllas för en gedigen försvarsinsats. De har CL skrivet i pannan och jag tror de manövrerar ut Madrid på Trafford.

Ser del Barca es el millor que hiha :)
Barcelona socccerfan1
2013-02-13 23:40
grabbar.. Bra match! Synd att domaren var feg. Coentrao ska ha gult tidigt i andra, han brottade ner welbeck flera gånger när United ställde om. Arbeloa ska ha gult efter flera dragningar i rvp. Sen hörnan? Det blir ju hörna på 92.42 typ.. Då måste dem väl få slå den?? Tänk så var detta sista matchen och Det står 2-2.. Ska Domaren blåsa av?? Nej. Fel. Sist Vill jag ta upp friläget som inte domaren tar tag i. För jävla feg. När varane fäller svinet evra
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-13 23:32
26 feb tisdag
Barca - Real

2 mars lördag
Real - Barca

5 mars tisdag
United - Real

Lycka till Mou.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-02-13 23:31
Om folk tycker att man utd spelade defensivt och tråkigt, så var ju detta ingenting mot vad Chelsea gjorde förra året...
Barcelona enkos
2013-02-13 23:29
Jag skrev bara att kvällens 1-1 resultat är bra för Barcelona som ska möta Real i två matcher snart. Eftersom Real måste tänka på United i returen kommer man inte kunna ge 100% mot Barcelona...
Barcelona Baronen
2013-02-13 23:29
Ska lägga till att när Ryan Giggs blev inbytt fick han applåder av hemmapubliken, även det stort. Fina gester som gör att det bränner till i hjärtat. Tänk om det fick vara så under Clasicona.
Barcelona Barca-nist
2013-02-13 23:21
i helhet var det en mycket trevlig match. oavgjort var rättvist för både lagen.
liten fördel till United som kan vara farligt för de trots att de spelar hemma!

Jag vill inte se Real vinna nånsin men Mourinhos fall skulle ge dubbel effekt av njutning.
Barcelona Guat
2013-02-13 23:13
Ingenting från Puertan, tack! / Mod
Annons: