/spanien/barcelona/forum/8385.aspx/spanien/barcelona/forum/8385.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2012-10-15 06:12
Eluc + 1
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Éluc
2012-10-15 02:37
Shanghai - SHOOT ME $12

"Värt att notera, alla portugiser finns med. Inte konstig då nästan alla är gatubarn där i Portugal."

Du väljer alltså att smutskasta en hel nation pga dess ekonomiska misär, som de till stor del inte själva kunnat kontrollera. Att "gatubarn", som du så fint formulerade, saknar den moral och etik man får om man växer upp i en familj med välstånd? Jag förstår inte folk som slänger ur sig tillmälen och sakliga uttalanden utan att egentligen veta vad man egentligen snackar om. Desto mer intressant blir det när det är härlett från något så vardagligt som fotboll.

Väx upp och se verkligheten.
Barcelona Napao
2012-10-15 01:02
Mascherano jag är inge fan av den spelaren men fattar inte att man är glad att han är skadad.
Barcelona FCB_Cule
2012-10-15 00:41
Kun aguero är en spelare jag alltid alltid har velat ha till Barca . Han och Messi är ju som gjorda för varann på en plan . Byte mellan han och sanchez + pengar hade varit en dröm . Tänk er en trio : neymar , aguero, Messi :. Herregud
Barcelona barca_joe
2012-10-15 00:38
Insåg en grej. Barca har haft röda shorts till hemmastället 2 gånger vad jag kan komma ihåg under 2000-talet. Båda gångerna har CL vunnits (2005/2006 & 2010/2011). Kanske dags att ha lite oftare? :)
Barcelona Gabriel
2012-10-15 00:18
AndreD - General Pardon

Gick in på Puertan för att se vad de skrev om Marcelo och läste något där inne att de hade fått Higuain och Ramos skadade också. Vet dock inte om det stämmer för har inte orkat kolla upp det (bryr mig inte nämnvärt, haha). Men de kanske bara var "småskador" dvs, några känningar. I don't know.
AndreD - General Pardon
2012-10-15 00:03
Gabriel

Higuain och Ramos? Var har du läst det?
Barcelona El Niño Maravilla as9
2012-10-14 23:42
Nästa år köper Barcelona kün agüero för 600 miljoner och man city får sanchez på köpet enligt obekräftade källor inom Barcelona , ni vet vart ni hörde det först
Barcelona Gabriel
2012-10-14 23:30
Barcelonistas

Du har fel, jag är inte glad. Men är inte ledsen heller. Tycker ändå att det är en viss skillnad i det.

När det kommer till El Clasico så tycker jag personligen att 2-2 var ett rättvist resultat. Visst kunde vi ha vunnit matchen framför allt om man tänker på Montoyas chans i slutet men även Madrid hade några chanser att utöka till 2-0 i första halvleken. Madrid började bäst, vi avslutade bäst - rättvist.

Däremot var domaren i den matchen helt äckligt jävla dålig. Får man lov att säga det utan att alla utomstående ska säga "orka att culés klagar på domarna". Med en bättre domare tror jag att vi hade tagit mer kontroll över matchen och kanske även vunnit. Men det är pure speculations, något som i slutändan inte ger diddly squat.
Barcelonistas
2012-10-14 23:26
Gabriel - det handlar inte om att vi får det lättare att vinna ligan utan det handlar mer om att jag vill att Madrid ska få lida av skador precis som vi gjort. I senaste Clasicot så saknade vi 3/4 i backlinjen, ja det blev tom 4/4 om man ska räkna med vår "riktiga" backlinje med (Alves-Pique-Puyol-Abidal) som saknades under Clasicot. Och trots det så var vi närmast segern, vi borde ha vunnit.

Ser inget fel med att hoppas att nån spelare skadar sig, jag är säker på att varenda Cule här inne är glad.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-10-14 23:21
Fabio Coentrao är väl också skadad? Mourinho står alltså utan någon vänsterback.

De flesta här inne blir fullständigt förbannade när andra blir hysteriska av skador som vi åker på och så gör ni samma sak när det sker hos dom? Jag förstår inte riktigt. Lägg bara ner den barnsliga attityden.

Hur gamla är ni egentligen?
Barcelona Gabriel
2012-10-14 23:05
Barcelonistas

Kom igen, vi ska inte glädjas åt att någon annan spelare blivit skadad. Visst, det är inget allvarligt som hotar hans liv eller på det sättet - så det handlar ju faktiskt bara om att han inte kan spela fotboll på ett tag. Men fortfarande, vi ska kunna vinna ligan före Madrid oavsett om de drabbas av skador eller inte. Personligen önskar jag inget lag skador på några spelare, bortsett från Pepe. Han vill jag inte ens se spela fotboll någonsin igen så svinig som han är.

Dubbelmoral där kanske men han är det grova undantaget.

EDIT: Ofan, såg precis att det inte bara var Marcelo som hade skadat sig. Coentrao (fast killen spelar ju ändå aldrig), Marcelo, Khedira, Higuain och Ramos. Well, inte så att jag är glad över att de får skador på deras spelare, men är inte direkt ledsen för det heller. Vi har ju gått och krigat med jobbiga skador i all evighet nu känns det som.

Ska bli intressant att se hur Madrid löser det här.
Barcelonistas
2012-10-14 22:57
Karma när den är som bäst, Marcelo ( snorungen) är en sån där provocerande typ som man bara vill klå till. Glömmer aldrig hur han provocerade Getafe spelaren på ett så äckligt sätt.
ragnarök
2012-10-14 22:55
Jubla är lite överdrivet kanske men det är väl klart att man blir glad. Det är ett stort avbräck för Madrid och det är även positivt för andra lag att slippa spela mot ett sånt svin. Viktigt att de får klara sig utan en spelare som är så viktig för offensiven.
Barcelona FCB_armin
2012-10-14 22:39
När människor blir glada över att andra människor lider, då vet jag inte vad jag ska tänka mer. Tragiskt. Visst kan det innebära problem för Madrid, men sitt inte här och säg "fan va gott att marcelo är borta 3 månader, härligt". Karma kommer tillbaka när du minst anar det.
Barcelona påfågeln
2012-10-14 22:35
Morinho lägger får väl spela Ramos till höger och Arbeloa till vänster då, ett litet avbräck för Real men inte mer, Varene håller ju tydligen i lättare matcher. Man kan ju hoppas på en avstängning på Pepe innan Coentrao är tillbaka, för Albiol-Varene luktar ju tappad poäng i bortamatch.
Barcelonistas
2012-10-14 22:29
Var lite på dåligt humör, men efter att ha läst Mascheranos inlägg så blev man plötsligt glad :).

Skönt att Real Madrid nu får smaka på samma medicin som vi har fått göra i några månader nu. Ehh sluta lek ödmjuka nu, jag vet att alla innerst inne är glada.
Barcelona ALEX SONG
2012-10-14 22:20
Federer (Barcelona) Tror det bli Modric, jag menar Sahin körde ju där och nu är han borta så
Barcelona Josep Guardiola
2012-10-14 22:19
@Mascherano:

Vafan säger du för något? Hoppas Marcelo är tillbaka snabbt
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-10-14 22:13
Eluc

Det är väl främst pga Coentraos prestationer i Portugal som jag rankar honom högre. Där har han varit makalöst bra, både offensivt och defensivt. I Real har han inte blommat ut riktigt lika mycket ännu. Troligen pga oregelbunden speltid och bristande förtroende, vilket gör att han inte riktigt "vågar" ta för sig?
Men han är fortfarande det "säkraste" alternativet när Mourinho vill lägga fokus på en välorganiserad defensiv. Därför har Coentrao fått starta mot oss ett par gånger - och gjort det bra - trots att han mestadels får ses som nr 2 på den positionen.
Jag hävdar dock fortfarande att han är en bättre spelare än Marcelo i grund och botten. Och han lär visa det, om han bara ges mer mer förtroende och kontinuerlig speltid.
Barcelona Éluc
2012-10-14 22:02
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal

Det tycker jag inte alls. Coentrao må vara snäppet vassare i defensiven, i synnerhet gällande positionsspelet, men annars är Marcelos spetsegenskaper framåt överlägsna Coentraos. Just gällande kombinationsspelet, en mot en-spelet, tekniken etc är han världens bästa vänsterback för tillfället, med Alba strax bakom. Stämmer dessa uppgifter om 3 månader är det verkligen ett stort avbräck för Real, även om det självklart skulle varit betydligt värre om denna skada uppdagats under vårkanten.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-10-14 21:59
Finns det någon som är kvar på våran Redaktion? Det verkar inte som det. Annars hade folk inte fått fira andra lags skador, Undantag Pepe. Jag är jävligt trött på det här forumet för att det skrivs mer om Hatet mot Real Madrid än om Själva Barcelona. Att se Red spärra någon för det är som att vinna på lotto ungefär. Förut besökte jag det här forumet i princip varje dag men nu gör det någon gång i ibland. Det kanske börjar bli dags att inte komma hit mer alls i fortsättningen.
Barcelona DM1982
2012-10-14 21:57
@Mascherano:

"...samt jublande över skador accepteras ej."

Från regelverket.

Inte för att jag kommer ligga sömnlös över att Marcelo är borta men det finns ingen anledning att överdriva.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-10-14 21:57
Marcelo blir borta i tre månader. Tur för marängerna att de har Coentrao, som i mitt tycke är en bättre fotbollspelare. Trots att han får betydligt mindre med speltid!

Edit: Ni som jublar över andras skador, lägg bara ned. Det är lågt och synden straffar sig själv, får vi väl ställa upp med Cuenca som mittback i nästa el clasico.
Barcelona Federer
2012-10-14 21:47
Marcelo & Coentrao skadade. Undra vem som får spela väsnterback i Madrid. Blir det psykopaten Pablo kanske?
Barcelona Mascherano
2012-10-14 21:42
Marcelo borta 3 månader Härligt!!!!
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-14 20:48
Gabriel jag måste erkänna att ditt sätt att argumentera är väldigt bra! Haha du är så bra på att övertyga och få dig själv förstådd. Jag fattar poängen och jag förstår att det är svårt att vara en målvakt i Barca.

Iallafall... kan vi inte prata om något annat än Valdés? Det kanske är lite tidigt, men vilka tror ni vinner EM? Jag tippar på Brasilien eller Argentina :)
Barcelona Gabriel
2012-10-14 20:12
Pique y Puyol

Personligen tycker jag inte att Valdes är överskattad alls, om något så kritiseras han ju alltid av allt och alla, främst pga horribla tabbar han stod för väldigt tidigt i sin karriär. Kanske är det då också ett sätt för culés att "överdriva" hans prestationer för att allmänheten ska få upp ögonen och inse att han faktiskt är riktigt bra?

Däremot tycker jag att alla lovord culés bemärkt honom med de senaste åren har varit befogat då han spelat på en otroligt hög nivå. När det kommer till förra året och även inledningen av denna säsongen har han ju absolut inte varit på samma nivå men då har han också fått kritik av fansen.

Jag kvarstår vid det jag sa tidigare att anledningen till varför Valdes inte riktigt spelat på samma nivå som tidigare har att göra med backlinjen. Sedan måste man även tänka på att det måste vara otroligt svårt att vara målvakt i Barcelona. Man kan ta upp Buffon, Cech, Casillas, Neuer och vem fan som helst men sanningen är att jag inte är helt övertygad om att någon av dessa hade gjort ett bättre jobb hos oss än vad Valdes gör. Barcelona har bollen säkert mer än 80 procent av tiden i matcherna som spelas, att sedan ha den koncentrationen och kvalitén att kunna göra matchavgörande räddningar när motståndarlaget väl får deras enstaka målchans är svårare än vad många tror.

Ofta är det nog lättare att vara målvakt i ett lag som får lite fler skott och chanser emot sig än vad det är att få ta hand om 2-3 kontringar per match. Hoppas du förstår poängen.
Barcelona Messi-Barca-10
2012-10-14 19:26
Jag tycker att alla dessa disskutioner om Valdes är löjligt. Han är grym som fan. Alla vet det. Men varför alla hoppar på killen bara för att han gör någon enstaka misstag förstår jag inte. Hur många gånger har inte du fått skäll av din mamma om något som du hela tiden gjort om och om igen, trots att hon tjatade att du inte fick göra så?

Det handlar inte att Valdes är dålig, eller ens att han gör dem misstagen. Killen är en människa, han ska göra misstag. Och han blir inte sämra av misstagen, jämför man Valdes idag med den Valdes var 04-05 så är han så sjukt mycket bättre nu. Jag älskar killen, han e kunglig enligt mig, han gör misstag ja, men glöm inte hur många gånger Valdes räddat oss när vi behövt honom som mest!
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-14 19:22
@H.Alavi - Magico!:

Tack!
Annons: