/spanien/barcelona/forum/8384.aspx/spanien/barcelona/forum/8384.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-10-16 20:59
Sverige spelar för defensivt. Tyskland är ju för bra och dem spelar tyvärr ut Sverige.
Postat via SvenskaFans-appen
BARCA-més que un club
2012-10-16 20:55
Alltså sverige bara skämmer ut sig vad gör dom ens i fotboll vm kval dom kommer ingenstans med det jävla skit laget haha tyskland kommer krossa dom 5-0 4-0 deras försvar rena hönsgården platsar i divsion 10
Barcelona Barca - King / Busquets Tactical Genius
2012-10-16 20:55
Fyfan,,, känns som om Tyskland tränar anfall på Sverige. Dags och kolla på Spanien mot Frankrike.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-16 20:54
Oj, de höll iaf tätt i nästan 8m. :P
Barcelona koeman92
2012-10-16 20:51
Fin dykning där av Zlatan!
2012-10-16 20:44
Dags att se Sverige bli överkörda av Tyskland. Holmén, Safari och Elm i startelvan? :P Vad fan tänker Hamrén med? Allt under 0-5 är en bedrift.
2012-10-16 20:27
Jag kan störa mig på det ibland fast det har ju onekligen gett resultat. Hur länge har nu Casillas hållit nollan i tävlingsmatcher med landslaget? Det beror på bollsäkra mittbackar och framför allt pga Busquets och Xabi som skyddar, täcker upp och hjälper sina mittbackar. Det är jävligt svårt att göra mål på Spanien.
2012-10-16 20:20
Både för Pep och VDB är det extremt viktigt att ha mittbackar som kan och vågar spela upp bollen eller transportera den upp i planen på ett säkert sätt. De är så envisa med det att de hellre väljer en bollsäker mittfältare över en riktig mittback som saknar rutin.
Barcelona Éluc
2012-10-16 20:14
Det är ju ingen nyhet att del Bosque precis som Pep avgudar Busquets egenskaper som fotbollsspelare. Han är väl bland dem första han skriver i sin elva.
2012-10-16 20:13
Då kan man ju fråga sig vad Albiol gör i landslaget? Ungefär som Fontas i Barca, får inte spela trots skador i backlinjen. Busquets passningsspel vill del Bosque verkligen inte vara utan.
Barcelona Éluc
2012-10-16 20:09
Spain line-up (vs France): Casillas - Arbeloa Busquets Ramos Alba - Xavi Alonso Iniesta - Silva Cesc Pedro

Intressant elva. Tänka sig att en skada på Piqué gör att Busquets går ned som mittback, Iniesta ned som mittfältare och Pedro in som ytter.
2012-10-16 19:52
Sveriges U-21, herregud så dåliga, eller rättare sagt vilken oduglig svensk tränare.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-10-16 19:28
Måste vara en fin käftsmäll för spanjorerna när Iniesta säger att han känner sig som en katalan. :)
Barcelonistas
2012-10-16 19:19
Tror på Sverige ikväll inför kvällens drabbning mot Tyskland. Varför tror jag det? Jo för att min känsla säger mig vinst och då brukar det oftast bli så.

Tyskland lever mycket på sitt omställningsspel likt Real Madrid, med andra ord så är det ett chans spel. Sverige lyckades faktiskt få 0-0 i en träningsmatch mot Tyskland och där gjorde man det väldigt bra defensivt, tror på något liknande där Zlatan även gör ett mål.

0-1.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-10-16 18:26
Diar Iniesta Shekha ter Stegen är en av Tysklands största talanger och ordinarie i Mönchengladbach och därmed alldeles för bra för att vara andremålvakt. Tyskland har annars ruggigt många bra unga målvakter.
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-16 18:08
Federer

Haha sen whinar fanboisen inne på puertan att det är Casillas fel att de förlorar. "Han försökte inte ens ta Messis frispark". Kan det vara så att deras försvar inte är så bra som de tror.
Barcelona Federer
2012-10-16 17:47
Iker Casillas hasn't conceded a goal in his last 727 minutes spent on the pitch with Spain, that's more than 12 hours.

Mycket imponerande av Spanien och Casillas.
Barcelona Riiio!!
2012-10-16 17:37
Vilket härligt umgänge det hade varit med Thiago, Dos santos, Sanchez, Adriano, Alves och Neymar. Sen hade Thiago Silva insett att Paris är shit och kommit också =)
Barcelona Taher (Barça-Red)
2012-10-16 17:23
LeoMessi & Culé - Messi y Alexis

Tack för att ni gillade artikeln. Angående frågan (och svaret) får du helt enkelt vänta en hel vecka till... :)

Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-10-16 17:15
Läste nyss ''Måndag hela veckan - PLACAR - 16 Okt'' Grym artikel, kul läsning också. Bara jag som undrar ifall Taher ställde denna fråga ''Vart tror du Neymar hamnar, Barca eller Real Madrid?'' Återstår o se tills nästa måndag, hehe.

Kudos, Taher!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-10-16 17:06
Enligt Barcastuff så tänker inte Barca förnya Pintos Kontrakt. Jag har inget emot Pinto och jag tycker att han är helt okej som andramålvakt. Han är en bra person för gruppen och sånna personer behövs verkligen i ett lag, syftar mer på hans utstrålning. Annars finns det en bra målvakt i Mönchengladbach (stavning?). Han är ung och är andramålvakt efter Neuer i landslaget om jag inte minns fel. Det ryktas om att han är en stor talang, av det jag har sett av honom så verkar han vara helt okej. Det kanske vore bra att plocka in honom nu Och sen låta honom ta över efter Valdes. Vad tycker ni?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-10-16 17:03
Angående Cuenca skriver el Mundo att man inte kommer att påskynda läkningen av hans opererade knä. Han har visserligen börjat jogga, men kommer inte att träna med resten av gruppen under oktober.
Barcelona Barcadinho.
2012-10-16 16:45
@el Flaco - Loco-Motive:

Lägg till att Jordi Cruyff är sportchefen (manager) i Maccabi.
Jordi o Oscar Garcia tillsammans - kan inte vara mer tydligt vilken fotbolls modell den israeliska klubben siktar på...:P
Barcelona Deulofeu
2012-10-16 16:41
Mido

Idag är det mer än 8 år sedan jag försökte få en tryckt tröja med Messis namn på i Barca butiken.

De bara tittade på mig och frågade vem är han?

För två år sedan när jag beställde en Deulofeu tröja visste de mycket väl vem han var i butiken.Den lilla duktiga divan som är så snygg...

Messi tröjan jag beställde hade nummer 10 och Deulofeu tröjan jag har har nummer 7.Får se om den profetian också går igenom.

Det beror nog på¨Sanchez vara eller inte vara jag tror även Thiago blir av med nummer 11 snart till Neymar.
Barcelona Deulofeu
2012-10-16 16:36
Golden Barca

Vissa kanske har ett liv som inte innebär att man läser om Barcelona 24/7 jag änskar ibland rätt ofta att jag kunde tänka på annat.

Spelar jag inte fotboll själv så läser jag om fotboll tittat på fotboll eller spelar fifa.

Det mesta är också relaterat till Barcelona finns det någon spelare som spelar i något ungdomslag någonstans i världen försöker jag kolla på det.

Denna sjukdom har funnits sedan 92 och det värsta är att det blir inte bättre utan tvärt om.

Så ibland kan man bli lite glad när man läser om supportrar som undrar liknande som om vart Alves är.

Skönt att vissa har ett liv ha ha.

Mitt liv är runt och det rullar på trots en underbar familj eller kanske tack vare.
Barcelona El Niño Maravilla as9
2012-10-16 16:21
Tror nog att Helsingborg ledningen gråter varje gång leandro castan spelar , att han fanns i deras klubb och sedan vart ratat för att sedan bli brasiliansk landslagsman svider nog för alla helsingborgare
Barcelona Golden Barca
2012-10-16 16:01
Dani Alves är kvar i Barcelona. Det är verkligen BEDRÖVLIGT hur otroligt dåligt uppdaterade många är på den här ""FC Barcelona sidan""
Barcelona Mido
2012-10-16 16:00
Idag är det 8 år sedan Messi gjorde debut i la liga grattis Leo Messi
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-10-16 15:50
Barca - King / Busquets Tactical Genius (Barcelona) Tackar.
Barcelona LeoMessi
2012-10-16 15:19
Taher (Barça-Red) (Barcelona) Vill bara tacka för en jävligt bra artikel! Fortsätt på den inslagna vägen:-)
Annons: