/spanien/barcelona/forum/8383.aspx/spanien/barcelona/forum/8383.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zick9
2012-10-20 18:08
Det blev alltså följande;

Ramos - Pepe - Varane - Essien med Ramos som hägerback. Intressant backlinje, nästan lika dålig som vår.

Småskön dive av Özil förresten...
Barcelona Keite
2012-10-20 17:51
Skön-t att Real Madrid Castilla torska :)
sista minuten också :)
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-20 17:23
Hoppas att Affelay inte kommer tillbaka... Han är 27 år och skulle ta speltiden från våra egna spelare.
Känns lite respektlöst mot våra egna spelare om vi ger honom chansen när han kommer tillbaka... casha in på honom istället!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-10-20 17:20
Fast i det här fallet är det nog mer Txiki som får ta "skulden".

Värvningen kändes aldrig förankrad mellan tränare och sportchef, utan var snarare en "youtubevärvning" utifrån vad spelaren presterat i Brasilianska ligan. Meningen var väl att han skulle acklimatiseras till det europeiska spelet genom utlånginen till Leverkusen, men Pep hade det ju gott ställt med mittbackar i och med Piqués succé - så det blev fortsatt utlåning.

Det var €10 miljoner i sjön, och ytterligare 10 följde i samband med Chyg.
Barca och att värva mittbackar verkar inte gå ihop helt enkelt...
Melodin verkar var att omskola ytterbackar och pivotes :-)
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2012-10-20 17:00
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Akward! Hade inte alls koll på detta men väldigt logiskt. Pep var en fantastisk coach men hans s.k. feeling vad gäller värvningar kan ju ifrågasättas. Köpa honom från palmeiras för att 2 år senare låna ut honom dit och året därpå bryta kontraktet varav han återvände till Palmeiras = Clasic Pep ^^
2012-10-20 16:41
Barca valde att bryta Henriques kontrakt efter förra säsongen.

Spelaren tillhör nu Palmeiras fullt ut.
2012-10-20 16:37
Lite OT en kväll som denna men med tanke på mittbackskrisen och behovet av potentiella nyförvärv, är det någon som följt vår utlånade Henrique Buss det senaste? Tror ni det finns möjlighet för honom att konkurrera om en plats i truppen? Vet att han gjort lite matcher i Leverkusen och spelade rätt mycket i la liga för 2 år sedan men aldrig haft mer koll än så tyvärr.

För det måste väl finnas någon anledning till han varit utlånad sen 2008 och Barcelona inte säljer honom? Speciellt med tanke på att Rosell verkar vara lite av en "ekonom" om vi säger så.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-10-20 16:35
Utlåningen av Afellay har verkligen gett önskad effekt. Hoppas nu bara att det resulterar att man ger honom chansen att komma tillbaka också. Klasspelare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-20 16:21
Visst är Deportivo rätt kassa just nu men en bortamatch där borta är ändå aldrig lätt. Jag tycker inte vi ska mixtra med elvan för mycket, efter vad som hände förra säsongen vill jag att vi tar alla matcher med 100 % fokus. Speciellt på bortaplan, där det är en gabnska stor risk för poängtapp mot många av lagen.

Jag tror att det kan komma bättre tillfällen för tex Bartra att starta. Jag hoppas han får chansen men idag, men jag kommer ihåg mot tex Granada, det var ett bra mycket bättre tillfälle. På mitten bör vi spela ordinarie spelare förutom möjligen att fån Cesc mot Xavi/Iniesta. Messi är väl den enda, han behöver vila. Fast han kan lika gärna spela idag och stå över mot Celtic, jag tror att det både är en svårare match idag plus att det är viktigare att inte tappa poäng i ligaspelet vid den här tidpunkten. Som jag var inne på tidigare vill jag se Villa, troligen tillsamans med Pedro och antingen Cesc eller Tello. Cesc-Pedro-Villa hade varit riktigt intressant att se, tror inte de har spelat tillsamans ofta.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-20 16:05
Är också för att Messi vilas. Sen känns det som att Villa borde kunna starta idag. Han har spelats in i matchtempo i nästan två månader nu.Bättre att han får starta nu så kan han bytas ut om han inte klarar hela matchen.
Barcelona koeman92
2012-10-20 15:58
Förövrigt ser det även jävligt bra ut för Afellay! Fortsätter han så här kan vi lika gärna behålla honom nästa år (såvida vi inte kommer att behöva mer transferpengar).
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-10-20 15:54
Vår kära Afellay har gjort mål för Schalke 04 borta mot B,Dortmund :).
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona koeman92
2012-10-20 15:49
Om Messi bänkas ikväll så är det bland det bästa Tito kan göra. Först och främst för att laget ska lära sig att ta mer ansvar och lära sig att spela bra och vinna även utan Leo (vilket de gjorde rätt bra mot Getafe) och dels för att vissa spelare (läs David Villa) ska få en större chans att visa sina individuella skickligheter/egenskaper. Hoppas dock på att Tito inte ska behöva byta in Messi i andra halvlek för att ändra resultatet ifall vi ligger risigt till.

Denna elva skulle jag då vilja se ikväll:

Valdes

Montoya Bartra Mascherano Adriano

Song
Xavi Iniesta

Cesc
Pedro Villa.

Mot 3 poäng! Visca Barca y Visca Catalunya!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-10-20 15:47
Edit

Federer hann före
Barcelona Federer
2012-10-20 15:47
Afellay gör 1-0 mot Dortmund för sitt Schalke.
Barcelona Baronen
2012-10-20 15:46
Ola Andersson - Den mest färglösa och meningslösa "expert"kommentator som finns. Fruktansvärt dålig, säger så jävla självklara och tråkiga saker. På tal om diskussionerna kring Messis vara eller icke vara i startelvan.
2012-10-20 15:17
@Ronaldinho10yElfenomeno9:

Messi gillar inte att stå över matcher och Messi brukar få sin vilja igenom :P
Men man kan ändå inte kringå spekulationer att Tito väljer att göra som han senast gjorde efter uppehållet och låter Messi börja på bänken för att sedan hoppa in i andra och rädda dagen. ^^

EDIT: Men som sagt, endast spekulationer från en culé och jag tror även det kan va nyttigt för laget att lära sig vinna matcher utan vår lilla loppa.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-10-20 15:14
Spelar inte Messi idag?
Barcelona LeoMessi
2012-10-20 15:14
Tottenham skiter på sig nu. Chelsea får hela landskap att slå passningar på. Verthongen har varit bra, grymt köp av spurs och idiotiskt av oss att inte ens försöka köpa honom när vi hade chansen.
2012-10-20 15:10
Barca B spelar borta mot Huesca och ställer följande elva spelare på plan från start;

Oier, Patric, Lombán, S. Gómez, Grimaldo, Ilie, Sergi Roberto, Kiko, Rafinha, Luis Alberto samt Dongou

Tveksamt med streams för tillfället, lär dyka upp så småningom.
2012-10-20 15:00
Känns som att ikväll är en sån match där allt kan hända. Många skador och spelare som behöver vilas. Aldrig har en start-elva varit så här spännande, kan knappt bärga mig. J2S får debutera? Batra upp till bevis? Trebackslinje med Alba, Busi och Montoya? Kan Pedro alternativt Villa axla hjälte-rollen i Messis frånvaro?Hursomhelst hoppas jag att detta blir kvällen då lagets underdogs bestämmer sig för att på allvar förtjäna Misters förtroende. Gäller att vi grindar ordentligt med poäng för vi vet ju alla vad som brukar hända efter jullovet, tyvärr...

EDIT: Hade också i åtanke Depors förmåga att höja sig inför starkt motstånd. Må bästa lag vinna och att det laget förkortas FCB.
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2012-10-20 14:31
Det största problemet är enligt mig inte administratörerna, utan det är alla nya begåvningsreserver som börjat skriva här. Så sjukt mycket sämre nivå nu än förr på precis varenda inlägg.

Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-10-20 14:21
Angående moderatorer, jag vet att vi är några st men för mig personligen har det varit krångel med datorer. Så jag har inte haft tillgång till en dator och de behöver man för att logga in på admin-sidan, det går inte med iPhone, därför har det varit mycket frånvaro från min sida. Ber om ursäkt för det för att jag vet att det har varit lite sisådär med ordningen här inne. Jag fixar en dator snart och förhoppningsvis kan folk använda sunt förnuft också och skärpa sig! :)
Barcelona LeoMessi
2012-10-20 13:51
Är det bara jag eller är det så att att det har varit lite för mycket snack om att Pirlo borde vinna Guldbollen? Alltså helt ärligt så tycker jag att folk har överdrivit hans prestationer något enormt. Hur väl hade iniesta och Xavi presterat i seria a? Tycker helt enkelt inte att han är bättre än någon av dessa herrar. Juve har absolut inget motstånd i ligan. Lag kan knappt göra mål på dom
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2012-10-20 13:29

Barcelona Romario11
2012-10-20 13:21
Barcelonistas---- Tala för dig själv, vi som tycker annat är i alla fall enade. Det enda som vi efterfrågar är "städare". Ska det vara för mycket begärt?
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-10-20 13:13
Barcelonistas (Barcelona) Det är så typiskt dig för du vill bara skapa kaos här inne. Visst har jag skrivit något om Real eller Mourinho men jag försöker sätta en gräns där då får man inte passera den gränsen. Du vill ju ha detta runt dig för du trivs med det alltså Kaos. Prata skit om Real eller Mourinho dygnet runt sånt letar du efter. Vi andra vill gärna att det ska pratas mkt mindre om Real eller Mourinho men kärleken för Barca vill vi ha ännu mera. Jag vill gärna att vi förbättra vårt forum ännu mera. Jag skulle vilja att dem som är ansvariga fixar så att dem från Reals forum aldrig kommer in hit för det skapar bara problem tyvärr. Tack för mig.
Barcelona Mido
2012-10-20 13:09
idag kommer piqué chatta online på google+, om ni har g+ så e d bara å chatta kl 7:30 spansk tid
Barcelonistas
2012-10-20 12:55
Nu tycker jag att många går till överdrift. Det brukar stundtals vara bra diskussioner på forumet, problemet är dock att vissa individer vill bara diskutera ämnen som dom själva vill. Nu har det varit landskamper och det har inte hänt mycket i Barca lägret, då kanske man vill diskutera om rivalen eller landskamper. Jag vet att det kommer bli bra diskussioner när säsongen drar till på allvar. Och ni som hotar med att lämna forumet om inga förändringar sker. Så kan jag säga att ingen bryr sig om ni slutar skriva här... Vissa på forumet behöver en ANDIAMOOO, där har ni det stora problemet.
Barcelona Barca4eva
2012-10-20 12:40
Det var ju fan på tiden att folk reagerade.
Annons: