/spanien/barcelona/forum/8382.aspx/spanien/barcelona/forum/8382.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Federer
2012-10-12 17:29
Ronaldo har filmat ett par gånger på 29 minuter nu. Han kör klassiska filmningen som mot Mila för ett par år sen.

Där lipade han igen för att Nani valde att skjuta istället för att passa. Och han är kapten haha.
Barcelona ElTriplete
2012-10-12 17:29
Blir så JÄVLA IRRITERAD när jag ser Ronaldos gnälliga attityd på plan. Fantastisk fotbollsspelare, men hemsk attityd på planen. Ska han vara lagkapten för Portugal? :s

Nani misslyckas vid ett läge och direkt börjar Ronaldo skrika på honom.

Nu springer Pepe fram till domaren och är flyförbannad, vad fan har han där att göra?

Smutslandslag. Äckliga Portugal, må ni förlora idag och inte ens få spela VM.
Barcelona socccerfan1
2012-10-12 17:28
@FCB_Cule:

seriöst? du kan inte bli glad för att någon blir skadad?

gillar inte honom men man ska aldrig uppmuntra skador och tycka att det är något bra.
Barcelona FCB_Cule
2012-10-12 17:20
Fan vad gött. Coantrao skada sig efter 20 min . Smutsspelare
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCB_Cule
2012-10-12 17:08
Varje match har Messi 2-3 man runt sig . Medans Ronaldo har en helt vanlig enmans markering på sig . Tänk om det hade varit tvärtom ?!?!? Asså Gud vet vad Messi hade gjort då . Hade Ronaldo haft 2-3 man på sig varje match så hade han spelat i engelska div 3 nu.
Barcelona FCB Més que un club
2012-10-12 17:04
Jag vill dela med mig av denna fantastiska video. Kan inte beskriva med ord hur mycket jag älskar denna personen. Ovärderlig för Barca och en fantastisk förebild för dom små i La Masia! Du är en legend El capitano
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-12 16:49
Ingen kan jämföras med Messi. Minimum 2 backar klistrar sig fast vid honom i alla matcher men ändå lyckas han skapa allt av inget o glänsa varje gång brevid Spaniens kanske bästa spelare någonsin Xaviesta.
Barcelonistas
2012-10-12 16:45
MESSI.CORLEONE - Ronaldo måste bli bättre rent spelmässigt om han ska ha en chans att kunna hota Messi. Att spruta in 40-50 mål räcker inte för att hota Messi, haha helt sjukt igentligen.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-12 16:41
Jag tror Ronaldo skulle få erkännande världen över om han slutade gråta så ofta och om han kunde slå fler inlägg, väggspel, genomskärare osv. Jag menar, han utnyttjar inte sina vänner till fullo liksom Messi. Fotboll är trots allt en sport där 11 män ställt mot 11. Ronaldo ser för ensam ut om ni frågar mig. Både på o utanför planen.
Barcelona FCB_Cule
2012-10-12 16:39
Fy fan vad äckligt det är när hycklaren Mourinho säger så. Kan slå vad om att Ronaldo har stått på knäna framför honom och börjat knäppa upp hans gylf samtidigt som han säger : snälla säg så här i media . Så svara Mourinho: bara om du fortsätter det du håller på med . Resten av historian kan ni nog lista ut .
Barcelona Barca numero 1
2012-10-12 16:38
Tottenham goalkeeper Hugo Lloris (25), then still at Olympique Lyon, was this summer offered to Barcelona for 5M. [catalunya radio]

Helt sjuk att Barca inte gjorde något!! Ett sådant pris för en sådan målvakt som Lloris som dessutom är lagkapten i Frankrikes landslag är nästintill omöjligt att tacka nej till.

Dessutom skulle Valdes behöva den konkurrensen för att få huvudet på skaft, han måste ta tillbaka sin form från 10/11 då han var otrolig annars så håller det inte.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-12 16:30
Barcelonistas

Iniesta är min favorit, en helt fantastisk spelare. Synd att han spelar samtidigt som Messi, annars hade han vunnit guldbollen redan. Efter alla framgångsrika säsonger där han dominerat fotbollssplanen så är det klart han förtjänar priset. Om man ska vara sådär tråkig så är dock Messi fortfarande överlägsen. Ska man vara rättvis så ska han ha den igen, men får Iniesta den blir jag mycket gladare, hade fan gråtit.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-12 16:25
Jag tycker faktiskt Ronaldo är bättre än någonsin. För ett år sedan hade jag sagt att det inte går att jämföra honom med Messi, men nu tycker jag han utvecklats mycket. Dock är fortfarande Messi enligt mig en ganska mycket bättre spelare, och kommer förmodligen alltid vara det då portugisen är två år äldre och lever på sin fysik och speciellt snabbhet.

Om det är något år CR ska vinna är det i år, han har aldrig varit närmare Messi(förutom när han vann den 08 då) och kommer nog aldrig komma närmare. Men ändå, rätt ska vara rätt. Messi är den bättre och mer komplette spelaren. Fråga alla motståndarbackar och de lär svara Messi på frågan vem som är svårast att försvara sig mot.
Barcelonistas
2012-10-12 16:22
Den som dock förtjänar att vinna guldbollen är Iniesta som var Spanien-Em bästa spelare. Han var helt magisk och överglänste faktiskt Xavi under Em i sommras. Ronaldo? haha snubben vågade inte ens att kliva fram och slå en straff i Semifinalen mot Spanien,och han vill vinna guldbollen?.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-10-12 16:17
Och förövrigt håller jag med dig, Rambla, angående Mourinho. Patetiskt beteende. Känns som att Ronaldo sitter och gnäller och ber Mourinho att gå ut och försöka få folk att rösta på honom istället för Messi.

"If Messi is the best in the world, it's only because Cristiano is from another planet"...Okej, den har vi ju inte hört innan - fast tvärtom.

" It would be a crime if Cristiano didn't win the Ballon d'Or "....

Barnsligt.
Barcelona Barca - King / Busquets Tactical Genius
2012-10-12 16:16
"It would be a crime if Cristiano didn't win the Ballon d'Or. If Messi is the best in the world, it's only because Cristiano is from another planet," Mourinho stated to A Bola. "He wasn't born on Madeira, but on Mars. So he's not from planet Earth. That's why he's the best player in the universe. "If Cristiano does not win it this year, it has to do with his image. He doesn't sell himself well and isn't always a nice guy." "Things are much harder for Cristiano than they are for Messi. Messi grew up with his current team and team-mates," he added. "Cristiano, on the other hand, came here from England and arrived at a struggling team. He has had to develop in a team that wasn't the finished article yet." LÅT MESSI VINNA GULD BOLLEN GUD! Så kan kristiano få sin fetta cash kontrakt som ruinerar harmonin i laget.
Barcelonistas
2012-10-12 16:13
Ronaldo var knappast bäst föra säsongen en liga titel säger inte mycket. Det handlar inte om mål eller assist utan spelet på planen bedömds ochså. Ronaldo var stundtals värdelös i dom flesta matcherna det enda han gjorde var mål.

Messi brilijerade, och var spelmässigt överlägsen. Hur många mål blev det 80 plus? haha helt sjukt hur bra man kan vara. Calma Calma Mou, vi vet att du är desperat över att din pojke ska vinna guldbollen då du vet att han inte har en chans att vinna den i framtiden, varav att han går ut nu och gråter haha.
Barcelona Myrran
2012-10-12 16:13
Rambla

Skadades inte Muniesa sig när övergångsfönstret och reg.perioden i ligan fortfarande öppen? Inget som hindra oss att värva en ersättare isf. Dock när allt är stängt och en spelare blir långtidsskadad efter några omgångar så kan man ju förstå det. Är ju inte heller första gången detta har varit uppe. Har för mig Barca valda att inte signa någon under liknande omständigheter för några år sen, kan ha fel.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-10-12 16:11
@Rambla~ el chico dorado:

Muniesa blev ju dock skadad under försäsongen och då var transferfönstret öppet. Barcelona hade möjlighet att värva en spelare ifall de velat.

Jag tycker Dos Santos kan gå till Mallis på lån så han får speltid. Han lär inte få så mycket i Barcelona iallafall.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-12 16:07
Messi har gjort 8 ligamål på 7 matcher. Alla gånger han har gjort mål har han blivit tvåmålsskytt, han har alltså den här säsongen i ligan antingen gått mållös eller gjort 2 mål. 2 mot Sociedad, Osasuna, Getafe och Real. Intressant.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-12 16:06
Det är vidrigt hur Mourinho hela tiden är ute i media och försöker påverka opinionen att Ronaldo ska vinna guldbollen. Vadå vore ett brott om inte Ronaldo vann den? Har han varit bättre än Messi? Knappast va. Fan pinsamt. För någon dag sa han att det borde förbjudas att jämföra de två. Några dagar senare är han själv ute och gnäller i pressen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-12 16:03
Rambla

Vafan är det för skitregel? För att en spelare blir borta länge får man köpa ny spelare? Som du säger så borde vi fått göra det då också, och säkert andra lag också- Som vanligt hittar spanska förbundet på någon regel helt plötsligt för att aldrig använda den mer.

Läste för övrigt Fuera de juego, intressant det de skriver om Deportivos vänsterkant som tydligen verkar helt urusel. Perfekt då att lägga ut Messi där, lär bli storshow. Kommer ihåg ett par år sedan mot Racing tror jag, när han lirade högeranfallare och man påmindes om Ronaldinhos glansdagar. Han leket runt på planen men var fortfarande lika effektiv.
Barcelonistas
2012-10-12 16:01
it-will-be-difficult-to-catch-barcelona-admits-khedira

No shit, ni kan ju ta och satsa på CDR den kan vi bjuda på :).
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-12 15:58
"Because Joao Victor is out for 6-7 months, Mallorca are allowed to sign a player immediately. Talks on loan Jonathan dos Santos ongoing [as]"

Okej, då borde väl Barca få lov att värva en spelare när Muniesa skadade sitt korsband? Han tillhör ju a-truppen och lär också vara borta i minst 6 månader. Samma regel bör gälla för Barca tycker man?
Barcelona LeoMessi
2012-10-12 15:56
Barcelonistas (Barcelona Vi hade väldigt många chanser att göra mål på och det som slog ut oss var vår ineffektivitet att göra mål. Vill också minnas att vårt försvar var sargat också. Samt att drogba lyckades filma bort ca 7 min första halvlek
Barcelonistas
2012-10-12 15:47
Capitan - El tiburon - lägg därtill föra säsongens liga titel där man i löpande band fick domslut med sig i varenda jävla match. Det var så uppenbart att någon karl var trött på dominansen från Barcelona och ville brytta den.

Minns hur Mourinho anklagade Barcelona för att glömma bort saker och ting väldigt snabbt. Det komiska med det hela är ju att han själv verkar ha glömt bort hur han 2010 med Inter gjorde ett offside mål mot Barcelona i 3-1 vinsten, samt att domaren i retur mötet dömde bort Bojans 2-0.

2004 Paul Scholes felaktigt bortdömda mål....
Barcelonistas
2012-10-12 15:35
LeoMessi - inte för att Chelsea var så otroligt bra i defensiven föra säsongen, finns ju många som hyllar deras defensiv mot oss i Semifinalen. Dom människorna förstår jag mig inte på alls. Vi skapade 5-6 solklara lägen på Stamford Bridge och dominerade hela matchen, jag har aldrig sett ett lag vara så otroligt överlägsen i en Cl semifinal som vi var. Samma sak gäller även hemma mötet, haha kan fortfarande inte fatta att vi åkte.Helt klart den tyngsta förlusten under dom här senaste åren.

Vet inte varför men jag känner hat för Di Matteo, tål inte männisan.
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-10-12 15:30
Tycker snacket om "filmning" vs "förstärka" börjar gå ur balans nu.
Jag är av den åsikten att jag ser det nästan som samma sak.
Dessvärre har vi flertalet spelare som kastar och vrider sig även om det bara är minimal kontakt.
Spelare som Alves, Busquets, Alexis och ja..även Iniesta kan ha väldigt lätt för att lägga sig och det är extremt störande.
Men! Klart som fan att alla lag har dessa gubbar som utan samvete agerar skottskadade så fort det blir en otillåten touch. Så andra supportrar som menar att detta är unikt för Barca har ju verkligen NOLL förmåga att kunna bedöma sina egna lag.
Detta är väl resultatet av flera års framgång, samt Mourinho's intensiva kampanj i media att måla upp Barcelona som fuskarlaget trots att han själv tagit många titlar via tveksamma domarbeslut (läs Porto 2004, Inter 2009).
Barcelona LeoMessi
2012-10-12 15:27
Barcelonistas (Barcelona) Håller med i allt du skriver. Nu försöker han spela offensivare då han han har handlat in riktigt dyra spelare. Och han förlitar sig mer på deras individuella skickligheter
Barcelonistas
2012-10-12 15:22
LeoMessi - föra säsongens framgångar för Di Matteo berrode bara på tur och inget annat. Chelsea slutade på en 6-7 plats i Pl och var helt jävla bedrövliga både vad det gällde spelet och resultat. Man var lika dåliga i Cl som man var i Pl, skillnaden var att man i Cl hade alla marginalerna på sin sida...

Inför den här säsongen så försöker ju Di Matteo spela en lite mer offensiv fotboll och det har ju funkat ganska bra, men Chelsea kommer vara betydligt mer sårbara i defensiven nu.
Annons: