/spanien/barcelona/forum/8375.aspx/spanien/barcelona/forum/8375.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2012-10-14 15:04
Off topic

RIP Amanda Todd!
Barcelonistas
2012-10-14 15:03
Barcelonistas
2012-10-14 15:02
S91 - Juventus går som tåget i inhemska ligan men har inte presterat i Cl sedan 2006 där man kom till kvartsfinal. 2010 så var man med i Cl men åkte ut i gruppspelet där man blev avklädda av Bayern på hemmaplan dessutom pinsamt!. Juventus har inte gjort något bra i Cl sedan många år tillbaka dom har mycket att bevisa!.

Finns mycket potential, men det gäller att visa det i Cl först då kan jag ta deras prestationer i ligan seriös.

Capitan Puyi - var väldigt nära att ta åt mig kritiken på ett väldigt positivt sätt, sen avslutade du det hela med "snorunge" haha, du slängde precis in mer ved i brasan..
Barcelona S91
2012-10-14 14:39
Barcelonistas

C'mon, Juve är ett bra lag, och nej, jag är inget fan av Serie A (eller italiensk fotboll, för den delen).
Barcelona Capitan Puyi
2012-10-14 14:26
Barcelonistas

Begriper inte att du klagade på forums nivån och föreslog att du skulle få "makten" så du kan fixa den för bara någon dag sen. Tror inte det finns någon som bidrar till att dra ner nivån lika mycket som du. Respektera andras åsikter och diskutera som en normal människa inte som en snorunge.
Barcelonistas
2012-10-14 14:09
Pique - Puyol - med ditt senaste inlägg kan jag säga dig att du har skämt ut dig själv. Juventus 2 mål på Stamford Bridge? Snälla vi hade kunnat göra 5 mål på bridge om vi inte hade varit så otroligt dåliga i avslutningslägena. Varför Juve är skit, 2 matcher i Cl 2 poäng, medans man vinner varenda match i Serie A säger ganska mycket.

Oj förlåt visste inte att du var kär i Juventina, har jag sårat dina känslor nu? ska du ha en näsduk?.
Barcelonistas
2012-10-14 14:05
Pique Y Puyol

Iniesta var EM-s bästa spelare vare sig du vill det eller inte, Xavi var ochså riktigt bra i finalen. Men Iniesta levererade från gruppspelet fram tills finalen där han dominerade precis som vanligt.
Alonso? haha snälla skämt inte ut dig nu, finns en anledning till att Spaniens spel ibland hackar, och allt är tack vare Xabi som förövrigt är grovt överskattad. Förstår inte ens hur han kan få spela då han är värdelös, räcker att Spanien spelar med en pviote ( Busquets).

Jag skiter i vad Pirlo har presterat av det jag såg av honom i EM så var han bra men inte på Iniestas nivå. Sen hans prestationer i Juve kan jag inte säga mycket om då jag inte såg Juventus föra säsogen, men jag kan säga dig att Serie A är värdelös och håller ingen vidare klass. Juventus har efter 2 matcher i Cl 2 poäng, det säger en hel del om klassen i Serie A. Jag vill inte ens veta vad Barcelona hade gjort med Serie A, det hade blivit en stor massaker av det hela bara. Sen är detta på jävligt länge som Pirlo gör en bra säsong, när han spelade i ålderdomshemmet så var han lika värdelös som klubben Milan och det säger en hel del.

Självklart är våra spelare bästa på sina positioner kolla bara vilken fotboll dom har presterat senaste 4-5 åren. Inget lag har varit i närheten av oss, och för mig är kvalitet fotboll Barcelona, jag kan inte sitta och kolla på Inter-Milan-Juventus och dom där lagen, för kvaliten på fotbollen som dom spelar är inte tillräckligt hög. Det har inte med att jag överskattar våra spelare att göra utan det jag säger är sanningen och ren fakta.

Du snackar om våra svagheter i backlinjen? Jag skulle inte vilja kalla det för svagheter utan skadeproblem skulle jag villja säga att det är. När vi hade våran ordinarie backlinje så hade vi världens bästa försvar okrydd nu. Vi saknar 3/4 i backlinjen klart att vår kvalite sjunker? När har jag förövrigt varit aggresiv? Jag har stor ömsesidig respekt till alla här, förstår inte riktigt varför du snackar skit så där, hålla skitsnacket för dig själv fattar du?.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-10-14 13:58
Pique y Puyol

"Btw: Juve har åstadkommit något som vi inte gjorde förra säsongen... att göra 2 mål mot Chel$ki på bortaplan."

Måste vara det dummaste argumentet jag hört på länge......

Vi spelade CL förra året. Juve klarade inte ens av att ta en CL plats.
Barcelona Barcadinho.
2012-10-14 13:56
@Rambla~ el chico dorado:

Uefa tillåter inte ha två klubbar med samma ägare i CL och/eller EL.
Men det är därför jag skrev gänget - man kan köra om regeln genom att ha nån annan i släkten som är ägare.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-10-14 13:47
Rambla & Myrran

Även Watford ägs av Pozzo-familjen om jag inte är helt fel ute. Intressant det här med att det skulle kunna vara jäv, har aldrig tänkt på det. Samtidigt kan jag inte komma på något troligt scenario där det skulle kunna vara ett problem.

Möjligtvis om dom möttes i en europeisk tävling och the Pozzos vill att det bästa laget skall gå vidare på grund av de finansiella fördelarna men det är inte speciellt troligt med tanke på vilka lag det är vi pratar om.

Milan och PSG vore dock en helt annan historia...

Som Milansympatisör hade jag verkligen inte tackat nej till att det kom en tät shejk och pumpade in lite stålar i det sjunkande skeppet. Numera är det bara en lidande väntan på att Den Fete bestämmer sig för att sälja sina andelar i Rossoneri.
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-14 13:46
@Barcelonistas

Du säger att Serie A är en skit liga och Juve är skit, sen säger du att du inte följer italiensk fotboll eller Juve.Jag förstår inte hur du har dragit slutsatsen att Juventus är dåliga, snälla förklara för mig.

Btw: Juve har åstadkommit något som vi inte gjorde förra säsongen... att göra 2 mål mot Chel$ki på bortaplan.

Barcelona westinho - Sergio #16
2012-10-14 13:42
@Riiio!!:

Isco är ju inte anfallare, så det finns nog många spelare som skulle vara bättre ersättare. Riktigt bra spelare dock, hoppas han stannar i Málaga länge.
Barcelona Riiio!!
2012-10-14 13:36
Om det stämmer att Isco har 21 milj Euro i utköpsklausul så är det ju bara och lägga dom pengarna redan nu. Kan inte tänka mig en mer perfekt ersättare till Villa OM man nu bestämmer sig för att casha in på Villa i sommar. Vill dock helst ha kvar El Guajeee!
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-14 13:28
@Barcelonistas:

Det var nog av Xavi och Alonso som Pirlo blev avklädd av.

Iniesta och Pirlo har 2 helt olika spelstilar... om jag hade jämfört Marchisio med Iniesta skulle jag förstå din reaktion. Det är ett klart och tydligt bevis på att du inte tittar på italiensk fotboll eller på Juventus.
Pirlo styrde spelet och allting kretsar kring honom i både landslaget och Juventus... det var kanske därför båda lagen kom så långt.

Jag har också märkt av dina tidigare inlägg att du är väldigt enögd och har en ganska aggressiv attityd. Du är ett bra exempel på varför folk hatar vissa Barca fans så mycket... du säger att på alla positioner är våra spelare världs bäst, men tyvärr är det inte så och vi har många svagheter (speciellt i backlinjen).
Du vägrar inse dem och är sådär jobbig.

Jag ville inte vara taskig eller nedlåtande på något sätt men jag säger detta för att jag vill att du skärpa dig. Du för inte heller med dig ett sånt bra rykte, plus att du sänker nivån på detta forum.
Barcelona Riiio!!
2012-10-14 12:54
1. Messi
2. Iniesta
3. Ronaldo
4. Falcao
5. Xavi
6. Yaya Toure
7. RVP
8. Casillas
9. Thiago Silva
10. Alba
Barcelona Myrran
2012-10-14 12:32
Rambla

Udinese och Granada är ju samma sak. Fast mindre skala då.
Barcelonistas
2012-10-14 12:07
Falcao före Iniesta? Haha listan är ett skämt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-14 12:05
Det kan inte vara tillåtet att samma personer som äger PSG också får köpa in sig i Milan? Det går ju under begreppet jäv.
Barcelona Abirey
2012-10-14 11:26
1. Messi
2. Ronaldo
3. Falcao
4. Iniesta
5. Xavi
6. Van Persie
7. Yaya Toure
8. Ibrahimovic
9. Casillas
10. Neymar
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-10-14 10:46
Fellaini* noobs.
Barcelona Barcadinho.
2012-10-14 09:53
Det skiljer inte så mycket mellan Serie A och Ligue 1 i den officiella liga rankningen. Så det är kanske en tidsfråga innan franska ligan och kanske den portugisiska kör om den italienska.
Jag har en känsla av att krisen i den italienska ligan också beror på andra faktorer som landets ekonom samt korruption. Något som klubbarna inte kan göra mycket åt.
Men Berlusconi sa förgår att han planerar att sälja 30 procent av sitt ägande till Qatar Investement (samma gäng eller släkt som äger PSG). Det blir då kanske en peng ström till klubben.

Jag personligt värderar högre Serie A än Ligue 1 om jag tänker på intresse och klubbmärkena. Jag har väldigt svårt känslomässigt att engagera mig i den franska ligan. Jag har sett ett par matcher med PSG tillsammans med en kompisfamilj på en sådär projektor och stor skärm. Jag var mer intresserad av kaffet och äppelpajen på bordet så att säga..
Jag saknar väldigt mycket serie A den här säsongen. Vi kan inte se matcherna hemma eftersom helt principiellt så tänker jag inte betala mer för en ny kanal (4 sport extra). Det finns en gräns. Men jag saknar det ändå. Jag njöt av Juve förra säsongen, bra fotboll och bra publik, och flera intressanta spelare och matcher.
Men jag är nöjd ändå. Utbudet med fotboll är tillräckligt stort.
Rivaldo Ferreira
2012-10-14 01:55
Veckans lag (Förra).

---------------Neuer---------------
-Lahm Vermaelen Ramos Alba-
----Iniesta-Busquets-Cesc-----
-----Gaynaldo-Messi-Falcao-----
Barcelona Barca - King / Busquets Tactical Genius
2012-10-14 01:06
Skillnaden mellan Barca och Madrid är att i Barca kan en spelare som Pedro lyckas. I madrid hade han inte haft en chans. Antingen hade han fortsatt i en division 2 lag eller i Getafe.

Bara kolla på Juan Mata, en omväg fick han ta. Det skulle vara dumt och sälja Higuain. Att ha spelare som lever klubbens anda är ovärderlig.

Benfica has allowed me to play at the top, says Rodrigo

The Spanish Under-21 international is turning into a key figure at the Estadio da Luz, and believes he would not have stumbled upon such career progression had he stayed in Madrid

Goal.com
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-14 00:35
Hahaha Felleani. Antar att du menar Felliani. Platsa i barca? Dude killen är en stående staty som bara kan ta ner bollar på huvudet och bröstet, värre träfötter och klumpigare karl får man leta efter. Visst killen kan nicka men sen när spelar vi inläggsfotboll istället för samba tiki-taka?
Barcelona El Niño Maravilla as9
2012-10-14 00:24
Spelare som skulle platsa i Barca : Arturo vidal ( Juventus) Falcao ( atletico Madrid ) Thiago Silva ( psg ) Kùn Aguero ( man city ) Felleani ( Everton )
AndreD - General Pardon
2012-10-13 23:22
Vårt "C-lag" slår Sporting Gijon. Imponerande.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-10-13 23:18
Kan man få en länk på higuains uttalande om att messi är bäst i världen?
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-13 22:16
Frodo

Dock finns det riktigt intelligenta varelser där också som inte är så enögda. Greven till exempel sitter inte och säger att Higuain är ljusår bättre bättre än Messi som många andra verkar vilja göra där inne :D
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-13 22:16
dbl
Barcelonistas
2012-10-13 21:54
Okkapokka - Känns som den Franska ligan kan få dom är världsstjärnorna nu ( Silva Ibra) vilket Serie A inte längre kan. Klubbarna har inte dom ekonomiska musklerna längre för att kunna värva top spelare, Milan är ett tydligt exempel. Toppen i Italien blir bara sämre och sämre för varje år, det är bara Juventus som jag räknar som ett riktigt top lag, Milan och Inter är ju mediokra lag förtillfället.

Om den franska ligan inte är förbi den Italienska just nu, så är det bara en tidsfråga.

Shanghai - släpper Real Madrid Pipita så har man gjort ett stort misstag, en riktigt bra anfallare i sina bästa stunder. Minns hur han alltid gjorde dom där sista minuten målen 06/07 när det var dragkamp om liga guldet, det var så plågsamt. Han blev ju bara bättre efter varje säsong dessutom fram tills Perez köpte in Benzema och tog in Hitler, så har Pipita bara blivit sämre. Han hade en utvecklingskurva som pekade uppåt!.

Annons: