/spanien/barcelona/forum/8371.aspx/spanien/barcelona/forum/8371.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca numero 1
2012-10-20 03:52
Tjenare alla Cúles, två riktigt långa veckor utan FC Barcelona har gått nu och imorgon, eller ja, idag så spelar Barca igen!!

Läste någonstans att det hade blivit lite problem mellan Tito och Villa då Villa ska ha klagat på för lite speltid och att om inget skulle ändras så begärde han att säljas under Januarifönstret. Tror själv det bara är skitsnack men hoppas ju själv att Villa får mycket speltid nu framöver, han verkar bättre än någonsin och att inte utnyttja det är bara fel.

Men men... om vi nu ska snacka om matchen imorgon/idag så hoppas jag på en liknande elva som nedan:

----------------------Valdes-----------------------

Montoya----Batra----Mascherano----Adriano

--------Xavi--------Song--------Iniesta----------

-------Pedro--------Villa-----------Tello----------

Anledningen till att inte Messi är med i elvan är för att han uppges vila imorgon pga landslagsuppehållet med Argentina.

Detta är hur jag tror elvan ser ut imorgon och det skulle vara kul om ni också skulle skriva vad ni tror och gärna varför! :)

Tror detta forumet behöver lite mer utav inlägg som denna och få Les Rambles till sina forna dar! :)
Barcelona Bernie
2012-10-20 02:14
Hur blir man moderator för detta forum?

Jag har följt detta forum bra länge, och skulle vilja göra det 'renare' än vad det är idag.
Barcelona Golden Barca
2012-10-20 00:24
En sak är bergsäker att styra upp detta ""FC Barcelona"" forum vore världens enklaste sak. Om intresset fanns. Det gör det bevisligen inte. Kiss & Bajs,Tv spel, Real Madrid tugg, Fula påhopp och synnerligen menlösa inlägg. Det är enkelt tala om varför det är så. Ty ingen som styr och ställer på sidan har stake nog att ta tag i och styra upp sida,. Jag har ingenting i mot PR på sidor men det som är riktigt djä....pinsamt är att svenska fans har bara ett intresse och det är att marknadsföra den billiga fnaskreklamen. I övrigt är det tydligt mindre intressant att ha en sida om FC Barcelona som är organiserad och väl fungerande,

Golden Barca har talat. Det vore intressant vara med och starta ett seröst svensk forum.

Visca Barca Visca Catalunya.
Barcelona Kodro11
2012-10-20 00:13
Grimaldo skarp dig, det skull vara det varsta vi kan gora. Skulle bara visa att vi ej kan skota detta och halla niva. Mods kommer styra detta sa det blir bra oroa dig into. Ej lage att braka vi har star match imorgon, kommer ihag hur svart det alltid var att spell pa Riazor da deras public hojer hemma laget enormt och tyvarr paverkar aven domaren nar de moter oss. Plus har vi fortfarande problem i defensiven oct de flesta spelarna e trotta efter landslags matchande.
Barcelona Grimaldo
2012-10-19 21:45
Jag tror att forumet skulle må bra av några veckors avstängning.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-10-19 21:14
Mourinho: "Varför prata om Barcelona? De är varken CL-mästare eller liga-mästare!"

Det är ju du som pratar om Barca hela tiden?

"Barca är inte bäst längre", "Messi kan inte vinna guldbollen fyra gånger", Barca vill ha Pepe" bla bla bla.... osv....

Och det är bara denna vecka.

Tänker han innan han pratar eller pratar han bara? En gång i tiden så verkade han vare 1-2 steg före median. Men de senaste åren så låter han bara dum.
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-10-19 21:04
Sluta bara skriva Barcelonistas. Har också haft många saker att argumentera mot Hetfield men har aldrig förolämpat honom på det sättet du gör. Bara avaktivera ditt account.
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-19 20:45
Barcelonistas

Moget att hänga ut Hetfield som en idiot här inne. Själv gillar du inte folk som inte har samma åsikter som dig och tycker att de är idioter för att de inte tänker och tycker som dig. Du var även den som fick ban för att när en i Reals ungdomsakademi hade dött skrev du något i stil med "eget fel", ouppfostrade unge. På tal om bristande respekt, det är väl viktigare att ha respekt mot barn som dött i olyckor än en barcelona redaktion på internet.
Så snacka inte skit om andra före du tar en titt på dig själv.

Kom igen sluta göra kaoz alla nu, skapa kärlek inte krig!

Var väldigt aktiv på forumet för några år sen, men ärligt talat så förrutom när jag är i skolan så orkar jag bara läsa forumet 1-2 gånger per dag nuförtiden då nivån har sjunkit här inne.
Visst den är fortfarande högre än Puertan men det är ju inte mycket att skryta med heller då Greven är en av de enda vettiga där inne.

EDIT: Haha vilket fail där på ett ställe :##
Barcelona Hetfield
2012-10-19 20:11
Det är bara att skriva på PM om några har lust att diskutera om fotboll, nu slutar jag innan jag det blir för mycket.

Have a nice one.
Barcelona Hetfield
2012-10-19 20:05
Barcelonistas

Det är inget rasistiskt. Det är enbart riktat mot dig, ta åt dig. Du är bara patetisk nu, försöker vända saker till din fördel. Innan du vänder det, jag är invandrare.

Sen att DU ska bli en mod är ett skämt då du är det största problemet. Hur kan du inte ha någon som helst självdistans? Jag var bara tvungen. 30 + personer tycker att du är hemsk, och ändå verkar du inte ändra dig eller ens ta ett steg för att bli en bättre människa. Du är hopplös.

Vill ni sticka sista dolken i forumet, så ge Barcelonistas makten. Forumets Kaljic.
Barcelonistas
2012-10-19 19:49
Diar Iniesta Shekha - precis håller med dig där, jag ställer gärna upp, bara Redaktionen ger mig makten så ska jag styra allt på ett bra sätt.

Fler frivilliga borde ställa upp, istället för att sitta och gnälla över saker och ting. Vissa är riktigta moderater här bara bra på att snacka.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-10-19 19:43
@Barcelonistas:

Jag tycker inte att det är enkelt och de är inte robotar heller. De har ett liv utanför svenskafans också. Hade redaktionen inte varit bra skulle det inte vara så många läsare på varje artikel tex. Men grejen är att jag tycker att forumet har spårat ur och ingen verkar göra något åt det. Sen visst självklart hinner de inte, det är normalt, men det har varit så sen somras typ. Är det för lite folk hos Red så får några frivilliga anmäla sig bara.. Det finns många som skulle säkert vilja vara aktiv på SF.
Barcelonistas
2012-10-19 19:41
Pique y Puyol - tro det eller ej men även Pepe har en gång i tiden varit en frisk människa. Faktum är att Pepe fick den här psykopat stämpeln 2009 mot getafe, samma säsong som Barcelonas storhetstid började på allvar. Och enda sedan 09 så har han blivit ett våldsamt svin, detta fortsatte även under Pellegrini. Och nu under Mou så har det hela gått för långt, Pepe har även börjat kritisera andra för att filma haha...

Hur kan man ens försvara en sån här idiot som Pepe?
Barcelona S91
2012-10-19 19:40
Barcelonistas
2012-10-19 19:17
Alcoholic - förstör inte riktigt varför du av alla blir upprörd?!. Hur som helst så är det lika bra att vi avslutar den här diskussionen.

Hetfield - tycker du har brist på respekt när du skriver skit om redaktionen. Efter många fina artiklar från deras sida, där många av dom var spektakulära så förtjänar dom mer respekt. Ni tror att allt är så enkelt, att redaktionen är någon sorts robot som ska spruta ut artiklar och vara uppdaterade 24/7, inse att dom ochså har andra saker att göra. Tycker även du borde vara lite försiktig när du skriver "och förhoppningsvis så har forumet städats" kan tolkas rasistiskt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2012-10-19 19:16
Barcelonistas

Varför behöver du vara så otrevlig hela tiden? Jag sa att jag skulle sluta skriva till dig, men jag gör det en allra sista gången.

DU är det som är felet på forumet. Det är DU som ständigt drar upp onödiga diskussioner och som hånar alla som inte tycker likadant. Hur kan du vara så illa omtyckt av alla i forumet och ändå fortsätta skriva här? Jag tror på frihet, och därför har du rätten att skriva, men avsaknaden av självdistans och att du är en så allmänt elak och vidrig människa, gör mig bara ledsen. Det gör mig ledsen att du får fortsätta håna och vara elak utan att någon gör något åt saken.

DU är forumets Kaljic. En person som skulle spärra någon bara för att personens åsikt gör emot din. Du skickar ständigt provocerande PM efter varje gång man tjafsar med dig, och du ändrar attityd så fort någon pressar dig eller hänger ut dig som den äckliga människan du är.

Då mod/redaktionen verkar ha tummen i arslen och istället föredrar att använda forumet som en planka för att reklam för sina egna grejer, så har jag på allvar tröttnat på forumet. I en sund och frisk värld så hade du spärrats för länge sen, vilket du blev för en vecka, efter att ha hånat en liten unge som dog. Men det verkar inte stoppa dig från något. Jag är så trött på dig, och jag kan tala för de flesta (många jag har haft diskussioner med på PM) som väljer att inte skriva pga. sådana som dig. Kanske kan du en dag bli av med allt det där och bli en trevlig människa, men just nu så är du vidrig.

Ledsen över att bli så upprörd, det kommer inte att hända mer. Tack till alla härliga profiler, och tack till de i redaktionen som gör och har gjort sitt jobb. Dags för en kortare paus, och förhoppningsvis så har forumet städats.

Till bättre diskussioner.
Barcelona Barcaholic
2012-10-19 19:05
@Barcelonistas:

Japp, där bekräfta du att du är idioten i detta forumet.
Barcelonistas
2012-10-19 19:02
Diar Iniesta sheka - Hetfield? Haha Snubben är ett praktiskt exempel på hur en idiot är. Jag tycker det är stundtals bra diskussioner här på forumet, men kan hålla med att det ibland kan bli "kaoz" hehe.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2012-10-19 18:52
LEAVE PUERTAN ALONE! JUST LEAVE THEM ALONE!

Nej men seriöst det är ett intressant experiment när man läser deras tankar och känslor, sett ur ett psykologiskt perspektiv. Förringande och förnekning är nyckelord här. Att blunda för att Barca dissade världens bästa psykopat värd kaffepengar och det faktum att Mou dissades av Barca där hans enda nytta var som tolk, är häpnadsväckande. Förstår att Jose till slut slutade dissa Real när hoppet om Barca dog ut. Påminner om flickvännen som blir dumpad och nöjer sig med, inte lika vackra och åtråvärda, men rika reservkillen. Men ändock böjer sig klubben och dess fans framlänges och skiter i att smutsnivån i Madrid stigit så högt att gamla Real Madrid profiler fördömt det. Antar att alla medel ska användas för att hämnas på det ack så vackra Barcelona med sin drömfotboll och anrika historia och en symbol för frihet samt de förtrycktas röst.

När en av världens mest hatade spelare ses som en hjälte och hyllas för sina dåd, är det lätt att genomskåda deras mindervärdeskomplex.

Hoy, mañana, y siempre Barca en mi corazon!
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-10-19 18:49
Diar Iniesta Shekha (Barcelona)
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-10-19 18:49
En sak till dig, håller med dig 100 %. Vill bara att vårt forum ska bli bättre. Vi borde ta detta på allvar.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-10-19 18:28
Varför har ni satt upp regler när ni endå inte straffar folk för att de ej följer reglerna? Folk kopierar inlägg från Puertan varje dag och klistrar in här, men inte fan får de varning eller spärr när det står klart och tydligt där uppe. Jag är JÄVLIGT TRÖTT på varje jävla dag läsa om Ronaldo vs Messi, hur äcklig Pepe är, hur fult Real spelar och hur mycket folk hatar de. Det här börjar likna ett dagis. Förut fanns det många duktiga skribenter som skrev kloka saker här varje dag men tyvärr så har minst hälften av de försvunnit mest på grund av sånt skit som vi läser här nuförtiden. Det räcker nu, det har spårat ur fullständigt.. Gör inte så att sånna som Hetfield, Rambla, El Flaco och Barcadinho blir tvungna och lämna. Börja agera för fan red. Jag gillar ert arbete oerhört mycket men kan ni inte sköta forumet så tycker jag det är dags och söka nya skribenter på allvar nu. Det är fan på tiden nu.
Barcelona Barcaholic
2012-10-19 18:23
Konstig vårat spelschema ser ut i 1 månad framåt med endast 3 hemma matcher utav 10. Inga riktigt svåra lag man möter precis, men viktigt att ta full pott mot just den här typen av motståndare för att kunna vinna ligan.

Här kommer spelschemat, utan datum:

Deportivo de La Coruña - FC Barcelona
FC Barcelona - Celtic
Rayo Vallecano - FC Barcelona
Alavés - FC Barcelona
FC Barcelona - Celta de Vigo
Celtic - FC Barcelona
Mallorca - FC Barcelona
FC Barcelona - Zaragoza
Spartak Moscow - FC Barcelona
Levante - FC Barcelona
Barcelona Hetfield
2012-10-19 18:08
Det måste vara roligt för C.Ronaldo att fixa frisyren och fixa sig, bara för att stå och applådera när Messi vinner priset.

Det är tråkigt att en sådan fantastisk spelare ska vara så osympatisk. Ge C.Ronaldo en bättre personlighet, och hans status skulle öka.
Barcelona älskabarcelona
2012-10-19 18:02
Pique y Puyol
Det är El Plasillo . Förvänta dig mycket värre saker ifrån honom . Hans IQ är väldigt låg !! Se honom som han precis är ! ett skämt!! och skratta åt hans inlägg istället för att ta han på allvar . Ingen kan hjälpa den stackarn :(
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-19 17:53
Namn: El Pasillo | 32 y 9 Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2012-10-19 17:42
Haha så Barca ville ha Pepe? Jävla hycklare.

Dom hade nog sålt halva sitt lag för att ha en av världens absolut backar Pepe.

----------------

The amount of stupidity is to damn high!!!
Barcelona socccerfan1
2012-10-19 17:48
är väl ingen hemlighet att barca var intresserade av pepe???

stör mig på att blancos inte har någon koll ALLS!!!!

han var för dyr tyckte barca staffen, därför köptes han inte. så ja barca var intresserade innan rm köpte honom för 250? mille ..

Barcelona Golden Barca
2012-10-19 16:25
Tror inte Bartra får chansen från start mot Deportivo. Troligt startar Montoya för Alves. Tito är försiktig värre vad det gäller nya spelare. När FC Barcelona har gjort 0-3 i mitten på andra byts Bartra in. Han ""måste"" nu få minuter.

Victor Valdes har släppt in 14 mål mot Deportivo på 9 matcher. Det är dags han ger oss säsongens första nolla på bortaplan.
Barcelonistas
2012-10-19 16:05
För föra*.
Barcelonistas
2012-10-19 16:04
LeoMessi - jag vet att Barcelona vann både ligan och Cl föra året, jag blev mer förvirrad över ditt inlägg där du själv skriver att Messi vann ligan? Du kanske syftar på CDR?
Annons: