/spanien/barcelona/forum/837.aspx/spanien/barcelona/forum/837.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2016-04-18 22:57
Vampiro Ja precis, eller som med Messi. Han har inte gjort ett piss under tio års tid så fort han gör en skitmatch eller har dålig form.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2016-04-18 22:55
@Rambla~:

Om Leicester inte slår Swansea i nästa match hemma kan de få svårt att vinna ligan. Tottenham har lättare matcher kvar.
Barcelona Rambla~
2016-04-18 22:49
Det är visserligen bara måndag och inte en kall tisdagskväll men helvete vad imponerande det är av Spurs att åka till Stoke och vinna med hela 4-0!
Barcelona Rambla~
2016-04-18 22:45
Heisenberg Håller med, rent ut sagt patetiskt hur lätt han fick göra vad han ville. Därför bör de som var för Bartomeu sitta ner i båten och gilla läget. De fick vad de ville och ska inte vifta med några vita näsdukar.
Barcelona Rambla~
2016-04-18 22:42
Nesto Rio var en spelande back, galet och påstå annat. :)
Barcelona Vampíro
2016-04-18 22:41
Jaså så matchen mot Atléti i höstas där Neymar var en av våra bästa spelare då? Eller alla andra matcher han har klivit fram och levererat? Nej juste en sämre period och allt han gjort tidigare räknas inte, jo så är det allt är svart eller vitt. Laget spelar dåligt men peka ut en spelare, det är ju mycket enklare så. Vet inte ens varför jag läser här längre...
Barcelona Heisenberg
2016-04-18 22:39
På tal om Bartomeu och den där farsen till en valkampanj så övergår det fortfarande mitt förstånd hur han har lyckats komma undan med att undvika debatter, köpa spelare trots att det sitter en interim styrelse och fan och hans moster. Kändes som att ingen brydde sig och att alla bara accepterade att han gjorde som han gjorde. Konformitet i sin vidrigaste form.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-18 22:38
Någon som har koll på hur det går för Oscar Garcia i Red Bull Salzburg?
Barcelona enkos
2016-04-18 22:34
@Vlom:

Det är som sagt matcher där motståndarna har öppnat sig och där Barca leder matcher. läs igen !! Så fort han ställs mot bussar så existerar han inte . Är extremt beroende av farten och fria ytor.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-18 22:33
One FC Barcelona star has received a HUGE offer from the Chinese Super League. Det handlar om Dani Alves tidigare har det även diskuterats en del om att Arda ska ha fått ett erbjudande också från en China klubb.
Länktips: Goal.com
Barcelona Barca4life98
2016-04-18 22:25
Vlom Medioker? Kollar du ens på premier league?
Vlom
2016-04-18 22:24
@enkos:
Att Neymar enbart presterade mot skitmotstånd kan tyvärr ej betraktas som något annat än ren och skär lögn från din sida! - Neymar gjorde både mål och assist mot självaste Real Madrid på Santiago Bernabeu. - Neymar gjorde två mål mot Villrreal. - Neymar gjorde mål mot Sevilla på Ramón Sánchez Pizjuán i en match där Barcelona hade en rad otur.
Barcelona Junta Dimision
2016-04-18 22:24
Dele Alli, vilken talang killen har! Riktigt fin stomme Pochettino har tagit fram i Tottenham, hatten av!
Barcelona Liunil Masse
2016-04-18 22:21
Johan Cruyff: "I think there is something wrong when a playmaker is completing the biggest distance."
Vlom
2016-04-18 22:19
@Barca4life98:

En medioker vänsterback är väl knappast ett namn för ett av världens allra bästa lag.
Barcelona Nesto
2016-04-18 22:04
the cameroonians Att Hummels inte skulle passa som vapendragare till Pique som många påstår köper jag inte längre. Två liknande spelartyper i backlinjen fungerar i alla andra lag så förstår inte varför två liknande backtyper inte skulle passa hos Barca, finns det historiska bevis på det? Ramos-Pepe,Vicid-Ferdinand, Samuel-Lucio för att nämna några, även om det är "vägg-backar" och inte spelande backar. Sen att positionsspelet inte skulle vara det bästa kan jag inte heller köpa. Klarar en brytkåt defensiv mittfältare att gå ner och spela mittback med Pique så bör en renodlad mittback i Hummels klara det utan problem. Mascherano är ju inte direkt jättefin i sin positionsspel heller, även om det blivit mycket bättre de senaste säsongerna. Vilka andra mittbackar skulle kunna vara rimliga alternativ? koulibaly i Napoli lär väl vara ett inte allt för dyrt val, fin spelatyp men kanske något oprövad. Laporte och speciellt Marquinhos är väldigt intressanta men eftersom dom båda har ett styckpris på runt 40-60m så lär dom inte vara aktuella, speciellt med tanke på att ledningen inte ens ville punga ut 18 för Nolito.
Barcelona Barca4life98
2016-04-18 22:03
Liunil Masse Ja det är sant. Hoppas att han stannar i Tottenham då :). På tal om Tottenham, deras effektivitet är ju som våran. Tur att dom leder med 1-0.
Barcelona enkos
2016-04-18 21:58
@Liunil Masse:

Lucho är ingen tränare. Han är bara en formalitet på bänken. Han kan inte ens taktik och att anpassa sitt spel efter väderförhållandena utan kör samma från minut 1 till 93. Sämre och svagare tränare får man leta efter. Han har aldrig haft kontroll över laget.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-18 21:55
[QUOTE=Barca4life98]Vad tycker ni om Danny Rose som vänsterback? Grymt bra offensivt tycker jag. Bra alternativ som Alba kan rotera med. Bra låga inlägg och snabb. [/QUOTE] Jag gillar honom skarpt men med tanke på britters historik i Spanien och att Spurs kommer kräva en väldigt hög summa så är det nej från mig.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-18 21:51
@the cameroonians:

Alla dessa saker hade Lucho kunnat förhindra med rätt agerande. Man trodde ju att han var en tränare med balls...
Barcelona Barca4life98
2016-04-18 21:51
Vad tycker ni om Danny Rose som vänsterback? Grymt bra offensivt tycker jag. Bra alternativ som Alba kan rotera med. Bra låga inlägg och snabb.
Barcelona TomCarroll
2016-04-18 21:47
Någon som har bra koll på Juvenil A och vilka spelare som kommer/borde bli uppflyttade till B laget nästa säsong?
Barcelona petersays
2016-04-18 21:40
@Reymar:

Och även slängt in Moutinho för skojs skull.
Barcelona the cameroonians
2016-04-18 21:35
Efter att ha läst ett antal artiklar och krönikor om anledningarna till den nuvarande situationen så är det framför allt en som jag har fastnat mer för än någon annan.

JOrdi Borda, journalist och Barca-kännare på ARA.cat skriver att det handlar om att ingen vet hur de ska bete sig i en situation där MSN inte fungerar. och då syftar Borda inte så mycket på agerandet på plan som det utanför densamma.

Efter fadäsen på Anoeta i början av förra året slöt MSN/Lucho och övriga en pakt om att lägga allt tjafs åt sidan. Resultatet blev en dödlig trident som krossade alla motståndare. Men i framgångens skvalp började plötsligt andra spelare att ta sig friheter.

- Alves snackade om sin förlängning och grät i media. Och han fortsatte under hösten med att gå loss på domarna och nu senast bilden där han poserar i peruk.

- På Halloween gjorde merparten av laget ett klavertramp när de utklädda stormade en presskonferens efter matchen mot Getafe,

- Därefter började Piqué med sitt Periscope där han blottade personer och saker som normalt hålls internt.

- Och sen har vi Neymar som återigen tog ett avsikligt gult kort för att kunna fira sin systers födelsedag och få en extra semestervecka. Enligt Borda ska flera lagkamrater tagit illa upp av detta beteende där jaget ställs över laget.

Bordas slutsats är att ingen har något grepp om spelarna längre, inte ens de själva och de är nu inte kapabla att "bounce back" till verkligheten och ta tag i situationen.

Pakten är inte längre lika stark och ingen har planerat eller ens tänkt på vilka konsekvenser det skulle kunna få. Och nu är vi här. Nyckeln till komma på rätt spår igen är att förtroendet mellan spelarna måste återgå till det normala. Det i sig kan vara minst lika viktigt som ligatiteln.
Barcelona enkos
2016-04-18 21:32
På 11 matcher i årets CL och VM för klubblag har Neymar lyckats med att göra bara 3 mål. 2 gjorde han mot Bate Borisov och 1 mot Arsenal både på hemmaplan. Det är så dåligt att det inte är sant. Munir och Sandro hade lyckats bättre.
Barcelona enkos
2016-04-18 21:26
Ni som hyllar Neymar för hans bra höst medan Messi var borta bör veta att det motståndet då han mötte var skit. Inte en enda bra lag med andra ord. Det bästa laget var Sevilla och den matchen förlorade vi. Neymar har fortfarande inte briljerar mot ett bra motstånd utan lever på stora ytor och lyckas bara när vi leder och får motståndarna att öppna sig. Men så fort är det bussar vi möter är Neymar sämst av alla. Han klarar inte av att ta sig förbi en enda spelare och stoppar alltid huvudet i sanden och spelar för sig själv utan kontakt med medspelarna.
Barcelona Reymar
2016-04-18 21:14
@petersays:
Bartomeu: Logik? Va fan e de? Istället går man och köper en gammal Arda för 40M när man kunde fått Gundogan för de halva..
Barcelona Gabriel
2016-04-18 21:04
Snackade nyss i telefon med min farsa, han är helt förstörd. Men mest av allt är han bara för jävla rolig. Säger till mig:

-Jag rakade bort mitt jävla skägg. Enda sen jag skaffade det har vi inte vunnit en enda match. Och just det, jag gjorde några ändringar i lägenheten så får vi se om den här jävla negativa trenden kan brytas.

Så nu vet vi att det handlar om oturskägget och lägenheten. Allt i vanlig ordning nästa match. Vi tar ligan. Min pappa säger det. Då blir det så!

Visca el Barça, alltid.
I med och framför allt i motgång!
Barcelona the cameroonians
2016-04-18 20:52
@petersays:

Du vet hur det är, en värvning från Arsenal vet inga regler eller gränser :-)
Det enda vi vet är att det inte blir som man tänkt sig...

NI har väl förresten läst vad Rafael Hernandez skrev om värvningen av Douglas idag på Twitter?!

Det verkar inte vara något fuffens, klubben ville bara ha en "billig" högerback så man bettade €6 mille på en brasse som inte ens var bra i Brasilianska ligan.
Och nu när man insett sitt misstag lyckas man inte få bort honom, mycket tack vare den höga lön man till på köpet gav honom. Bra sports planning.

Det roliga är ju att dessa båda herrar, Lorden och Verminator, signades som extramaterial pga transfer-banen. Det var alltså i år de skulle skina, men i stället lyser de med sin frånvaro. Bra sports planning.

Någon frågade förresten om scoutverksamheten och det är ju så att Braida är tekniskt ansvarig för den internationella delen medan Carles Rexach är ansvarig för den i Spanien. Vet inte om detta var svar på frågan, men i alla fall.
Barcelona petersays
2016-04-18 20:41
"Angående Gündogan slutade klubben att följa mittfältaren efter dennes ryggskada och ska tydligen inte ha honom som prioritet."

Sjukt att resonera så och sedan värva....Vermaelen?
Annons: