/spanien/barcelona/forum/8365.aspx/spanien/barcelona/forum/8365.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2012-10-21 15:25
Alves-Pique-Puyol-Alba En trygg backlinje ger trygghet till både målvakt men även anfall och mittfält. Men det lär bli Alves-Pique-Masken-Alba inom några veckor.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2012-10-21 15:20
Ja men jag kan inte förstå varför reaktionerna blir så stora?. I nuläget har vi ett försvar bestående av Montoya-Masken-Adriano-Alba, det räcker att man ser försvaret för att inse att det inte håller. Jag reagerade inte så mycket ( bara lite) över att vi släppte in 4 mål. Den backlinjen vi i dagsläget kan ställa upp medel inte bättre än så här. Det som räddar oss i dagsläget är mittfältet och anfallet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-21 15:08
Barcelonistas

Om du menar mig så drar jag inga slutsatser. Jag kritiserar vårt för tillfälliga rätt bedrövliga försvarsspel, men samtidigt så har vi 22p på 8 matcher vilket är en sjuk bedrift. Messi levererar som vanligt, Cesc har varit riktigt bra, inte alltid men många matcher, speciellt igår, och hela anfallsspelet flyter på riktigt bra. Dessutom får vi tillbaka våra ordinarie backar som du säger, och då kan det ju bara bli bättre. Fast tror inte att Abidal tar en ordinarie vänsterbacksplalts, inte när vi nu köpt Alba som är riktigt duktig, speciellt offensivt. Däremot tror jag Abi kan hjälpa väldigt mycket central i försvaret med sin rutin och fysik.

Måste berömma Cesc lite till. Han är förmodligen en av de i Barcelonas trupp som får mest kritik här på LR. Men vilken poängspelare han är. Hans mål och assist är ovärdeliga. Han räddade oss mot Sevilla, och igår gör han tre assist på en halvlek. När man snackar om Messi hattrick så är det en minst lika bra prestation. Och det härliga var att han spelade i Xavis roll igår, och ändå var så bra. Nu tycker jag hans egenskaper passar högre upp i planen, han har inte Xavis förmåga att sprida lugn över hela planen men som sagt så är han bättre på de oftast lite längre passningarna bakom backlinjen, samt otroligt löpstark. Han kan vara med och avsluta anfall men ändå hjälpa till mycket i det defensiva spelet.

Cesc måste för övrigt vara den typiska 12:e spelaren. Skulle man skriva upp en startelva när alla är friska i Barca är han förmodligen inte med, i alla fall inte på min, men ändå så spelar han väldigt mycket. Han måste vara en av de i laget som spelat mest den här säsongen. Peppar peppar, men hans skadeproblem i Arsenal har vi inte sett mycket av i Barca.
Barcelona The Octopus of Badia
2012-10-21 15:06
Jag tror folk måste börja acceptera faktumet att Abidal aldrig kommer nå sin forna form, även om han nu lyckas komma tillbaka. Jordi Alba är och kommer vara vår ordinarie vänsterback i flera år framöver.
Barcelonistas
2012-10-21 14:55
Hade vi haft ordinarie backlinje så släpper vi inte in dom målen mot Deportivo , eller real Madrid. Walla vi hade vunnit med ett par bollar mot Madrid samt hållit nollan om vi hade haft Puyi o comp.
Barcelonistas
2012-10-21 14:52
Visst är vårat försvarsspel uselt, men det kommer knappast att se ut så här hela säsongen. Har man Alves-Pique-Puyol-Abi borta då är det klart att försvaret är som det är. Jag gillar inte hur vissa drar stora slutsatser, där man påstår att det kommer rasa för Barca senare under säsongen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-21 14:49
Fan, vårt försvarsspel är under all kritik. Visst var målen igår både pga målvaktstabbar och domartabbar men det viktiga är att vi släpper in allt för många mål. Hur många gånger har vi hållt nollan i år? Valencia, Granada och Sevilla är de matcher jag´kommer på. Från att ha haft ett väldigt säkert försvar för ett par år sedan så är det nu vår absolut svagaste länk. Fast det är klart att det kommer vara mycket bättre när vi har Puyol och Piqué tillbaka.

Och Mascheranos röda igår var så otroligt billigt. Liksom Depors straff, och även Reals straff mot Celta. Kändes som att målet idag var att få ner poängskillnaden till 5-6 p, vilket förbundet misslyckades med. Nä, jag tror inte på sådana teorier men ibland får man helt klart känslan att något pågår som inte vi vet vad det är. Men nu är frågan angående Mascherabos avstängning nästa ligamatch, hur ska vi ställa upp. Song-Bartra låter verkligen inte lockande, lär bli en liknande match som igår även om vi möter Rayo. Fast troligen lär Piqué hinna tillbaka, om inte tidigare så kommer han kunna spela nu när Masken inte är tillgänglig.

Frågan är om inte Montoya ska ta över högerplatsen nu. Dvs, när Alves kommer tillbaka ska han inte behöva starta direkt bara för att han heter Dani Alves, utan han måste förtjänaspeltiden. Känslan är att han blivit mätt över alla titlar och att inte ha någon riktig konkurrent, det är därför Tito måste visa att Montoya är här för att spela. Killen har bevisat att han håller på högsta nivå mot bland annat Real x2, och på det behöver Alves nu svsra genom att vara lika hungrig som han brukar.
Barcelonistas
2012-10-21 14:34
Lägg därtill Mous firande nu i set senaste Clasicot där han slänger sig och firar som om han vore en spelare. Seriöst den här skiten har gått för långt.
Barcelona Bernie
2012-10-21 14:29
Ronaldo gör andra målet på Camp Nou, medspelarna kommer fram och firar, inklusive avbytarna Callejon och Higuain som går in på planen utan tillåtelse. Inga varningar.

Fabregas firar Messi's mål igår. Gult kort
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-21 14:09
Valdes är världens bästa målvakt. inte.
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-21 14:04
Hoppas vi köper in en ny ung målvakt, det håller helt enkelt inte med Victor.
Barcelona Corazon
2012-10-21 13:59
Vart läser du det med xavis assist till messi man kan väl lägga upp länkar
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-10-21 13:55
Xavi's assist for the 3-5 yesterday, was his first assist for a Messi goal in a Liga game since 1 May 2010

Kan det där verkligen vara sant?
Barcelona B-Guden
2012-10-21 13:04
Är det nån fotbollsspelare som gjort Hattrick och blivit pappa samma kväll ?
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-21 13:04
Jag tycker verkligen att Cesc har vuxit något enormt de här senaste matcherna!
Barcelona B-Guden
2012-10-21 12:57
Okej igår så var domarn en loser han gjorde allt i sin makt för att få barca attt tappa poäng, order från förbundet ? Är dom rädd att barca ska avgöra tidigt så det inte blir nån spänning i ligan ?

1 Felaktigstraff
2Felaktig utvisning (ja om man kollar hur Real spelarna får göra utan att få sitt andra gula)
3 Offside vid Albas självmål

Sen ska man väl inte prata om dom andra matcherna, Valencia blir rånad på en seger av domaren mot Real, Messi fick inte en straff som var mer solklar en solen, men Pedro fick en rätt snabbt efter det.

Jag har aldrig tänkt att Real mutat domarena, inte tror jag det i år heller, utan tror förbundet gör så här för att ligan inte ska tappa i publik om den avgörs tidigt, det var helt sjukt igår.
Vi blev även avblåsta för offside trots att det inte var det
Barcelona Zamboza
2012-10-21 12:46
Oops, glömde länken i förra inlägget.
Barcelona Zibarca
2012-10-21 12:46
Fan va kul för han =)Stort grattis till han och familjen!
Barcelona Zamboza
2012-10-21 12:40
Skaran på maränger som tycker att Messi är bättre än CR blir bara större och större.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2012-10-21 12:39
Nästa generation säkrad? Grattis pappa-Messi :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-10-21 12:31
Valdes form är den sämsta han har visat på de senaste 5 åren. Men en sak ska man komma ihåg när det gäller Valdes. Om han skulle hänga läpp och låta sig påverkas av kritik så skulle han inte vara i närheten av den målvakten han är nu. Han har fått kritik hela sin karriär men bara lyckats bli bättre.

Enke som spenderade ett par år i Barca som målvakt skrev i sin biografi att han alltid var avundsjuk på den unge Valdes för att han hade så starkt psyke.

Han måste ta tag i formen och bli bättre än vad han har varit senaste halvåret och jag är övertygad om och litar på att Valdes har den rätta personligheten att åtgärda problemet.
Barcelona Romario11
2012-10-21 12:24
Hur kul skulle fotboll vara om man inte fick uppleva såna här matcher då och då?

Pedro verkar ha hittat formen helt och hållet nu. Killen var som en duracellkanin igår.

Man har en riktig bra känsla i år angående ligan, under Frank R tid efter landslagsmatcher med våra försvarsförutsättningar mot ett Deportivo skulle vi tappa poäng, men inte nu.
Barcelonistas
2012-10-21 12:24
Med VI menar jag Cl,
Barcelonistas
2012-10-21 12:23
Keita - det vattnas i munnen på mig när jag tänker på att vi saknar en hel backlinje. Trots det plockar vi 3 poängare på löpande band. Jag vill inte ens veta vad vi kommer göra i ligan och Vl när vi är ordinarie igen. Den här säsongen kan mycket väll bli som dom 3 första säsongerna under Pep.
Barcelona Keite
2012-10-21 12:14
Barca hade bara världens otur igår tycker jag, ändå om jag hatar att använda det ordet.

1:a mål var inte straff.
2:a målet var en tabbe av Valdés
3:e målet var också tabbe då det är Valdés egen hörn.
4:e målet var bara en sån idiotisk självmål av Alba

Slusats av allt är att en normal dag så skulle Barca vunnit med 5-0.
Nu låter jag som värsta enögda Barcafan men det är sant! :)
Barcelonistas
2012-10-21 12:11
Har fortfarande ont i hjärtat efter i går, herregud hoppas vi aldrig får uppleva en sån match igen.
Barcelona LeoMessi
2012-10-21 12:00
Mch (Barcelona) Frisparken var väldigt bra slagen. Fast själv tyckte jag och kommentatorn att det var en billig frispark. Straffen var felaktig även den, kontakten sker utanför straffområdet och motståndaren börjar falla ett steg innan han nuddar mascherano. Självmålet är inget han kan göra något åt, även den skulle inte ha ägt rum då motståndaren stod Offside. Matchen var verkligen inte så jämn som siffrorna visar. Domaren borde bli avstängd på livstid! Han har skämt ut sig själv och hela domarkåren.
Barcelona Ton
2012-10-21 11:58
"You never smile against a crocodile and you never gives Messi this much space" -Ray Hudson
Barcelona Mch
2012-10-21 11:51
Efter att ha kollat på highlights från matchen tycker jag att Valdes får oförskämt mycket kritik. Andra målet har han 5-6 spelare mellan sig och skytten som drar på ett studsande skott från kort avstånd som slingrar sig mellan ett antal ben. Försök rädda ett sånt läge så upptäcker ni hur lätt eller svårt det är.

Frisparken fuskar han lite på men samtidigt är den jävla bra slagen. Bara för att det är Valdes ska det förstoras upp vilket jag tycker är orättvist. Valdes är bäst i världen i en mot en situationer och i spelet med fötterna. Det är exakt en sådan målvakt vi behöver med tanke på vår spelidé. Tänk lite långsiktigt och respektera spelares historia vår klubb innan ni yttrar er respektlöst om en legend i klubben.
Barcelona Skippstripps
2012-10-21 11:12
BB-Barceloneta

Tack det var precis detta jag gick in här för att diskutera!
Jag tyckte Fabregas var helt magisk igår och kommer av naturliga skäl i skuggan av Messi en sådan kväll som igår men ack vilket lir igår från Fabregas sida.
1. Perfekt djupledsboll på läppen till Alba (som ser lika naturlig ut som Pedro med den mottagningen och avslutet, är han verkligen en VB i själen?)
2. Tar en djupledsledslöpning som river upp hela Depors backlinje som öppnar upp hela ytan där Tello kan operera och på Tello-vis utöka ledningen.
3. Tar emot boll framför backlinjen, trycker ner dem, öppnar upp yta igen och klackar/överlämnar perfekt timat till Messi.
4. Ytterligare otroligt fin framspelning, vänder runt med sin försvarare och spelar bollen förbi och genom fem(!) försvarare som försöker sluta sig kring Messi som kommer på löpning.
5. Ok, sista assisten till Messi är väl inte något under i sig, men han gör sig väldigt bra med mer boll i den offensiva rollen. I den här formen tycker jag väl att man kan jämföra honom med Xavi, men i en mycket mer uppflyttad position. Dock är det ju svårare att diktera matchtempo ifrån den positionen, men som matchen utvecklades igår kändes det som att det var en sådan där match som får sitt eget liv...

Otroligt sköna tre poäng..
Annons: