/spanien/barcelona/forum/8361.aspx/spanien/barcelona/forum/8361.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Essienesque
2012-10-22 15:31
Hetfield

Solklart Messi. Så länge man inte är en nationalistisk förespråkare så ser jag inga argument att välja Xavi. Båda är skolade i La Masia sedan tidig ålder så i det avseendet är det ingen skillnad. Båda har lika mycket hjärta för klubben och allt det där. Den enda klara skillnaden de båda emellan är att Messi är en spelare som är påväg mot att vara världens bästa fotbollsspelare genom tiderna. Xavi är fantastisk men tyvärr bleknar även han i Messi-jämförelsen.

Inget att skämmas för dock, det gör tyvärr alla.
Barcelona MessiyoyO 10
2012-10-22 15:28
Fan vad jag vill se Ronaldinho i Barcas tröja en andra gång! Fatta hur stort det hade varit! Hans form kan man inte klaga på...
Barcelona Bernie
2012-10-22 14:54
Såhär kan man också reagera när man lottas mot Real Madrid i Cdr. Underbart, haha!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-10-22 14:48
Legenden Ronaldinho var verkligen på spelhumör i mötet med Fluminense.
Barcelona MissyaPep
2012-10-22 14:34
Messi
Barcelona Hetfield
2012-10-22 14:31
Myrran

Du får inte fega nu, Xavi eller Messi? Delimmor ska vara svåra :).
Barcelona Myrran
2012-10-22 13:29
Hetfeild

Inte särskilt rättvist dilemma dock. Xavi har ju 6 säsonger mer på nacken i Barca. Skulle man välja mellan Messi nu och Xavi vid 25 års ålder så tror jag Messi skulle tagit det ganska rejält.

Nu vete fan vad jag skulle välja. Xavi är Barca, Messi kan mycket väl bli det. Kan inte svara på det, väljer Puyol :)

Edit: När jag kolla lite statistik så såg jag att Messi var "enbart" två mål ifrån att tangera Xavis totala målskörd i Barca förre säsongen. Insane vilken säsong han hade...
AndreD - General Pardon
2012-10-22 13:26
*hjärta* Valdes flint

Fan vad man blev sugen på tacos
Barcelona Hetfield
2012-10-22 13:14
Dagens dilemma: Om ni fick ha kvar en spelare från laget, Xavi eller Messi, vem hade ni valt?

I det här scenariot, den spelaren ni väljer bort får aldrig spela i Barcelona, den spelaren sätter aldrig sin fot i akademin till att börja med osv, den spelaren existerar inte i Barcelonas historia. Personligen så hade jag valt Xavi då han representerar allt som är vackert med Barcelona, men svårt val.
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-10-22 12:58
Golden Barca (Barcelona) Löjligt av dig att skriva att dem beroende av just en spelare. Alla lag har en spelare som man är lite beroende av och i vårt lag har vi Messi så du behöver inte nedvärdera At.Madrid. Dem är faktiskt ett bra lag och visst har dem oväntat hängt med i toppen men bara bra för ligan. Tar du bort Messi i Barca så får se vilken skillnad det är. Vi spelar mkt sämre utan loppan. Vi är inte rätt lag eller personer att säga, At.Madrid har bara en spelare som endast gör allt men dem har ju 10 andra spelare som gör ett jobb bra då blir det lättare för deras stjärna att ösa in mål. Samma sak gäller med vår kära Messi. Tack för mig.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2012-10-22 12:21
Här har vi en med Anders också
Barcelona Golden Barca
2012-10-22 11:49
Vem ids bry sig om Atletico Madrid. Ett sorligt gäng som är löjligt beroende av en spelare. Vi vet alla att Athletico kommer dala så som traditionen bjuder. De hamnar någonstans bland 10 i topp som de brukar. Efter den här säsongen säljs Falcao till oljeluder i City eller oljeluder i PSG om nu inte storebror Real får Florentina tömma lite ur sin personliga miljardförmögenhet. Sedan är Athletico ännu mera bortglömt.
Barcelona Piquénbauer
2012-10-22 11:07
Video om Messi i länktips från Uefas hemsida för er som är intresserade.
Barcelona Myrran
2012-10-22 08:57
True story!
AndreD - General Pardon
2012-10-22 03:18
Alltid like härligt att se Puyol på en fotbollsplan
Basaric (redaktionen)
2012-10-22 00:46
Nu slutar vi prata om vad man får och inte får säga i Sverige. Den som inte gör det, riskerar att bli spärrad.
Barcelona papillon
2012-10-21 23:56
Trött man blir på real, ett turmål (tabbe av målvakten) och en straff (filmning) som inte skulle vara straff.

Skönt att se Fabregas göra en bra match, det var inte igår.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona zick9
2012-10-21 23:53
Haha kan folk vara lite mer seriösa, vi har utlänningar i kungahuset också, so what? Say walla!
Barcelona papillon
2012-10-21 23:39
Att säga till folk "skriv inte walla vi bor i sverige" är som att säga "ät inte pizza, kebab, osv, vi bor i sverige". Löjligt!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcadinho.
2012-10-21 23:34
@Rambla~ el chico dorado:

Ju, du har rätt, men så är det med vissa stora spelare. De är otroligt viktiga. Plocka bort Messi o CR eller Zlatan m fl från sina resp lag. Du får sämre lag.

(trött, godnatt)
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-21 23:30
Faktum kvarstår, utan Falcao är de ett mittenlag. Så viktig är han. Jag vet att raset kommer förr eller senare.
Barcelona Barcadinho.
2012-10-21 23:29
Atletico har helt makalös serieinledning, precis som Barca. 22 poäng efter 8 omgångar. Inte så bra match idag med det räcker ibland med en vacker frispark för att få tre pinnar.
Falcao har gjort mål på de senaste 10 matcherna inkluderad landslaget, och sammanlagt 16 mål. Han blir hetare o hetare för varje vecka.

Synd att han inte har en aktie med sitt eget namn. Jag skulle satsa pengar, det skulle vara säkra bonus slantar.
Jag vill se en vinst mot marängerna innan jag berömmer Simeone med hela mitt hjärta.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-10-21 23:26
Rambla Klassmål av falcao ju! Visst har de lite flyt men det är väl bara kul, då de kan fortsätta haka på och göra ligan mer intressant än på länge. Är inte direkt orolig att de ska sno titeln från oss ändå. Gläd er istället såg det faktum att de håller Real åtta poäng bakom sig. Och i och med Malaga också har inlett så stabilt, är Real fortfarande utanför topp 3, när vi snart går in i november... Vem hade trott det på förhand?
Barcelona NoGo™
2012-10-21 23:24
Falcao vem annars..De hänger på fortfarande, få se hur långt det kommer att räcka till slut.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2012-10-21 23:23
@LaMasia:

Tyckte också han verkar lovande och med tanke på att pinto kanske lämnar i sommar lär väl Suso värvas för att konurrera med Valdes. höhö
Atlético addeh
2012-10-21 23:22
Det är något lurigt med årets Atlético. De känns oerhört starka. De vinner sådana här matcher gång på gång. Känns inte som en slump. Simeone & Falcaos förtjänst. I första hand.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-21 23:16
Jävla röta de har Atlético hela jävla tiden.
Barcelona Bästelona
2012-10-21 23:14
Undrar vad Garå bjuder på ikväll hehe ;)
Barcelona LaMasia
2012-10-21 23:08
Suso passar nog ypperligt. En tekniker med bra spelförståelse. Lite ung ännu, han behöver nog mer rutin, men det kan han få i Liverpool i ett par år för att sedan anlända till Barcelona!
@Mr Sanchez:

Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-10-21 23:06
Vi ser ut att gå upp i ensam ledning då atletico verkar kryssa borta mot sociedad. Är inte odelat glad över det, ser gärna att atleti hänger med så länge det går. För jag tror ändå inte de kan rå på oss över en hel säsong
Annons: