/spanien/barcelona/forum/8359.aspx/spanien/barcelona/forum/8359.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2013-04-26 17:24
@barcastuff: Vilanova: "Renewal Abidal? It is a very special situation. We cannot yet know how he will recover if there are games every three days." Det är det här som oroar mig mest. Är de verkligen påväg att slarva bort en hjälte som Abidal? Fattar inte hur de kan tveka ens, han vill vara kvar, ge honom förlängt bara. Det är ju bevisat att ingenting kan stoppa denna människa.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2013-04-26 17:10
Diar Iniesta Shekha - samtidigt så är det klart att man är lite frustrerad med tanke på vad detta laget egentligen kan göra. Spelet ute i Europa har inte varit godkänt den här säsongen. Jag trodde 2-0 borta mot Milan bara var en tillfällighet i och med att vi spela dröm fotboll i returen, men det var det tydligen inte. Men aja vi får se, tror fortfarande på Remontada, har vi en ledning på 2-0 i paus så kan allt hända.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-26 17:04
Vissa måste ha lite tålamod det funkar inte så här. Vi har kommit till semifinal i spanska cupen , semifinal i Champions League & Kmr Vinna ligan och endå är många missnöjda.. Varför? För mig det är en bra säsong med tanke på allt som har hänt. Vi var utan en tränare i fyra månader. Fyra månader! Det är väl klart att man får problem. Kolla på José Mourinho. Det här är hans tredje säsong i Real, han har haft ett hav av stjärnor , pengar och endå är de kanske ute i CL och har ba Copa del Rey kvar.. På tre år har han lyckats ta en tung titel och det är la liga. På tre år! Visst Copa del Rey är också en titel men det är säsongens minst viktigaste turnering. Vad hade hänt med Real om Mourinho var borta i fyra månader? Ni kommer få se Real utan honom nästa säsong. Under hösten var vi magiska med Tito och ärligt talat hade vi haft samma form under våren så tror jag fan att vi hade kunnat ta en pokal till men ni vet ju Titos situation. Han Kmr in, tar ligan och han kan kanske slå Mourinhos poäng rekord och endå är alla missnöjda..
Barcelonistas
2013-04-26 17:02
Vi hittade aldrig tillbaka till det spelet vi hade innan jul det är sant.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-26 16:56
Enligt mig får denna säsong mycket väl godkänt. Vad är det som krävs mer? Vi har i princip vunnit ligan, semifinal i både Champions League och Copa del Rey. Det är många storlag som hade önskat sig vara i vår situation just nu.
Barcelonistas
2013-04-26 16:54
Vi gör en ok säsong varken mer eller mindre, liga säsongen har varit mer än bra. Men bristerna har inte varit synliga i och med att det gått så bra i ligan, problemen har varit synliga mot bättre motstånd. Det finns detaljer i spelet som inte riktigt fungerat den här säsongen, som jag däremot förväntar mig ska lösas till nästa.

Efter Titos PK så insåg jag att han är rätt man för jobbet, vi har haft otur med mycket, sjukdomar här, skador där osv.

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-04-26 16:51
Min tanke är att ända till Januari där vi i princip vann ligan så slog vi varenda rekord. Att laget befinner sig i extremt dålig form behöver vi inte ens diskutera. Men samma spelare och tränare, iaf tills han tillstånd blev dåligt, lekte skiten ur alla lag med 18 vinster av 19 möjliga eller nåt liknande. Kanske något för flera här att tänka på. Barcelonitas Om min tjej lämnar mig så vet jag att du finns tillgänglig eftersom du kallar mig sötnos... Förlöjligande argument bemöts på detta sätt.
Barcelonistas
2013-04-26 16:49
Barcelonito - sötnos, jag skrev slutet av 90 talet, har varit ett Barcelona fan sen i många år. Första gången jag besökte camp nou så var jag 5 år gammal.

har din tjej lämnat dig elelr? inte konstigt i sådant fall :).
Barcelona DM1982
2013-04-26 16:45
Barcelonito / Lucho Enrique 21 Kloka ord och jag håller med. Barcelona vinner ligan och kommer till CL-semi för sjätte året i rad men ändå är precis allt fel. Bortskämda är det minsta man kan säga om många här.
Barcelonistas
2013-04-26 16:44
Shanghai - man trodde det skulle hålla med Puyol och Masken, konstiga är väll att man inte tänkte på det faktum att Puyol knappt håller i 1 månad innan han åker på en skada.

Aja, bättre sent än aldrig. Nu verkar ma i alla fall ha förstått problemen i backlinjen.
2013-04-26 16:38
Livs levande bevis... Killen är 93:a och pratar om 90-talets Real... Skärp till dig!
Barcelonistas
2013-04-26 16:32
Barcelonito / Lucho Enrique 21 - nobody give a shit om hur vida du kommer skriva här inne i forumet eller inte. Den här upplagan av Barcelona är ett av tidernas bästa lag om inte det bästa, kraven är stora och det är en självklarhet att det kommer lite frågetecken här och där efter 4-0 borta mot Bayern.

Gasparts tid? Vad fan har Gaspart tiden, eller Frank tiden med årets upplaga att göra?. Varför tar du ens upp sådan skit här inne?. Det är nya tider nu och vi är den stora draken i fotbollsvärlden. Tror du inte folk här inne har lidit, eller det kanske bara är du som sett Tamudo sätta 2-2 på camp Nou?, se Real vinna Cl titlar i slutet av 90 medan vi inte vann nått ute i Europa?.

Vem fan är du ens?
vifa
2013-04-26 16:30
Av dem 5 spelarna som ska in är 3 från B-laget, Deulofeu, Roberto, Rafinha, Neymar och en målvakt, + kanske en mittback
2013-04-26 16:29
Barcelonistas

Det är så, man lär sig av sina misstag och vårt grova misstag var innan Bayern-matchen. Det var sommaren 2012 då vi som allra mest behövde en mittback, men vi struntar i det och förlitar oss på en skadebenägen Puyol och en vikarie i Mascherano. Istället värvar man defensiv mittfältare.
Barcelonistas
2013-04-26 16:22
Shanghai - precis det var liksom bara en tids fråga innan den där riktiga smällen skulle komma. Nu hoppas vi på en bra MB och en stabil målvakt så är jag i alla fall nöjd. En anfallare behövs nog ochså.
2013-04-26 16:21
Tror inte att Tito lämnar. Han kommer att fortsätta och motivera spelarna till max nästa säsong, det är ganska uppenbart. Vårt bedrövliga försvar kommer som sagt att förstärkas rejält med tunga namn och offensiven lär förstärkas med ett starkt namn. Vi har släppt in flera mål denna säsong, så att vi släppte in 4 i baken i tisdags var givet.
Barcelonistas
2013-04-26 16:20
Tito kommer fortsätta även nästa säsong, och han säger att man kommer göra allt för att vända matchen mot Bayern.

Tito fick även en massa frågor om spelarna känner sig trötta, hur är det med deras fysiska status osv.
2013-04-26 16:20
Länge sen jag skrev här, och kommer inte göra det på länge heller. Ska bara klargöra en sak:

Många av er här är så bortskämda att ni inte ens förtjänar att dela all glädje Barca har spridit till sina fans de senaste säsongerna. En semifinal och ligavinst räcker tydligen inte längre. Hade vi bytt tränare och spelare efter varenda jävla misslyckande hade vi gått tillbaka till Gasparts tid (om ni ens vet vem han är).

Under mina 16-17 år som Barcasupporter har jag aldrig upplevt girigare och mer olojala supportrar som många av er här inne verkar vara. Jag har under hela säsongen sagt att jag hoppas på lite svåra tider så man äntligen får känna på hur andra fotbollsfans har det, då menar jag ALLA förutom just Barcafans som har sett sitt lag dominera i flera år.

Nu kan ni skriva precis vad ni vill, jag kommer inte ens bry mig om reaktionen efter det här inlägget. Jag har varit aktiv här i många många år och utvecklingen är bedrövlig.

2013-04-26 16:16
Han kommer inte avgå. Tito sa nyss att han kommer fortsätta. Det enda som kan stoppa honom är hälsan.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-04-26 16:14
Om Tito skulle välja att avgå efter säsongen skulle jag vara riktigt sugen på Jürgen Klopp från Dortmund. Han spelar liknande fotboll till Barca och jag har hört att han är riktigt bra på att sporra sina spelare. Dessutom kan man kanske locka till sig några av Dortmunds spelare, exempelvis Hummels.
Barcelona Andreas-
2013-04-26 16:09
Klickade ned PKn med Tito efter 2 min, man blev direkt orolig om Tito är rätt man att träna Barcelona efter hans helt sanslöst usla coaching i Tisdags. Smörjan han sa idag gjorde inte saken bättre. Bielsa, tack.
Barcelona DM1982
2013-04-26 16:08
.
Barcelona DM1982
2013-04-26 16:08
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal Men Tito säger ju bara att sex värvningar knappar lär hända, vilket jag kan förstå. Ok tre-fyra max men sex är verkligen för många.
2013-04-26 16:07
Fan vad jag blir förbannad att vi släppte Yaya Toure för en billig peng. Manchester City borde ha hostat upp £45m. Även om han inte förtjänade att sitta på bänken, så ville jag se honom kvar i laget och konkurrera. Största misstagen i Barcelonas historia var att släppa Eto'o och Toure.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-26 16:05
Vilanova: "I don't think there will be many changes in the squad. 6 signings? Who'd you sign, it's not easy to improve this team." Denna får mig att bli så trött. Ska vi fortsätta köra fast?
Barcelona NoGo™
2013-04-26 16:03
Inga stora förändringar i truppen och resultatet mot Bayern verkar han inte lägga så mycket tid på utan det kommer inte ändra hans planer... Trött man blir alltså! Vilanova: "I don't think there will be many changes in the squad. 6 signings? Who'd you sign, it's not easy to improve this team." Vilanova: "The result against Bayern doesn't change my evaluation of the squad or my plans for the future of the team." #fcblive
Barcelona Bästelona
2013-04-26 15:52
@barcastuff: Signing a centre back is one of Barcelona's priorities for this summer and PSG defender Thiago Silva (28) would be the first option. [md]
Barcelona Andreas-
2013-04-26 15:46
elbraco:

Svårt o se att vi skulle få mycket för Mascherano. Han har ett kontrakt till 2014 o börjar bli till åren. Samma sak gäller för Adriano. Skeppar personligen båda gratis bara för att bli av dem med så vi pressas att köpa nya backar.
Barcelona NoGo™
2013-04-26 15:36
Här kan man läsa lite om vad han säger.
2013-04-26 15:36
Tito Live
Annons: