/spanien/barcelona/forum/8358.aspx/spanien/barcelona/forum/8358.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alvés - Por Que?
2012-10-23 22:53
Jordi Alba is the Barcelona player who ran most tonight: 12,477 kilometres #fcblive [via @dsaura]

Nya alves .
Barcelona Guat
2012-10-23 22:52
@Rambla~ el chico dorado:

Rednecks eller? :P
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-10-23 22:51
Jag skriver bara Marc Bartra! som jag har skrivit 124345 gånger om att Tito ska starta med honom. Och titta hur han spela idag. :)
Fais
2012-10-23 22:50
Såg nu hur farlig Villa var?
Synd att träbenta Alexis var kvar i planen mer än nödvändigt.

Masken, masken, masken. Jag älskar killens kampglöd men jag måste tvyärr konstatera att att till och med Adriano imponerar mer än honom på mittbackspositionen. Sorgligt att se. Ja jag vet att det är inte hans beslut att spela på den positionen trots allt är han Dm.

Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-23 22:50
Fan vad skön seger till slut. Den här matchen summerar vår säsong hittils perfekt. Rätt dåligt anfallsspel där vi stundtals blixtrar till, kaos i försvaret när Celtic kontrar, men vi löser det till slut ändå genom att avgöra i sista minuten.

Vi har egentligen stora problem spelmässigt. Dock orkar jag inte tänka på det nu, vi vinner matcherna, vi har blivit en riktig lagmaskin som bara tar trepoängare efter varandra. Nu har vi fem poäng ner till andraplatsen, och kan säkra gruppsegern vid vinst i Skottland nästa omgång. Perfekt scenario, skönt också att de andra lagen bara tar poäng av varandra.

Två spelare ska ha beröm. Bartra naturligtvis som spelar väldigt moget och med stor pondus. Visst, försvaret sattes inte på jättestora prov men han såg idag betydligt mer säker än Masken där bak. Och Alba, som någon skrev, värt vartenda öre, och det är en underdrift. Det är ingen slump att han avgör, killen är uppe varje anfall och tar maxlöpningar, får bollen och spelar in bollen eller kommer till läge själv. Spelar med en enorm intensitet, påminner om Dani Alves hans första säsong, vilken succévärvning det också var. Men Alba är just nu betydligt bättre än Alves och en av våra bästa spelare offensivt.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-23 22:48
Ett av lagen Juve eller Chelsea kommer att missa slutspelet. Ni kan säker gissa vilja jag hoppas göra det.
Postat via SvenskaFans-appen
2012-10-23 22:46
Pique y Puyol Vad hindrar dig? :)
Jeffson
2012-10-23 22:45
1. Sånna här matcher vill jag ha Llorente i laget

2. Jag skulle vilja se laget slå INLÄGG på honom isåfall.

3. Gött att se dom vinna den här typen av matcher i år, till skillnad mot förra året.

4. Det är så förbannat tråkigt att se dessa matcher när motståndarna har 500 försvarare i eget straffområde, jag förstår dom iofs för det är det som funkar bäst mot Barca men det blir oerhört tråkiga matcher att se på.
Barcelona Mido
va skönt med en vinst i den 94:e, det sjuka är att plötsligt så har vi en vänster, höger å en mitt back!!!!,,,, adriano blir bättre å bättre, alba är alba, BARTRA WOW, å så pique tillbaka så vi en grym backlinje från ingenstans som vi hade problem för bara 2 veckor sen! sjukt!
Barcelona Pique y Puyol
FY FAN VAD SKÖNT!!!

Har lust och lägga till Bartra i mitt nickname... Piqué y Puyol y Bartra!!

Visca el Barca!!!
Barcelona Guat
2012-10-23 22:44
Fy fan vad bra Jordi Alba är. Han är så jävla grym på väsnterkanten.
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
Jublade knappt vid 2-1, vilken trög match. Såklart skönt med ett så sent avgörande, hellre 2-1 än 1-1 men vi hade ju antagligen gått vidare oavsett tillslut. Det jag brydde mig mest om Ikv var att för första gången se Bartra i 90 minuter, och han bevisade att han är något att satsa på! I övrigt tycker jag Song är stabil på DCM, lite slarv emellanåt men endå kraftfull och säker. Sen tycker jag också att David Villa skall starta i fortsättningen. Både Pedro och Alexis är för lik varann i spelstilen, springer å sliter mycket men skapar sällan lägen/sätter sina chanser. In med El Guaje i startelvan, vi behöver ha en målskytt som honom i form till våren ! Visca Barca !
Inte så mycket skitsnack från min sida. Det är bara jag som blir frustrerad mellan varven. ;)
Barcelona DM1982
2012-10-23 22:43
@FCB_Cule:

Jo men nu måste vi trots allt skilja på lag och lag. När Real, Chelsea och Inter kommer och parkerar bussen är det bara pinsamt. När lilla Celtic kommer och parkerar bussen på Camp Nou så känns det faktiskt helt ok. De skulle bli slaktade om de försökte spela offensiv fotboll, inget snack om det.

Men visst, det är jäkligt skönt att ta poäng hur som helst.

Ett stort minus av Tito ikväll, han väntade alldeles för länge med att stoppa in Villa. Han gjorde stor skillnad när han väl kom in på planen.

Sedan var det ganska risigt spel överlag. Dåligt tempo, oprecisa passningar och ganska loj inställning.
Barcelona Hetfield
Jordi Alba är så bra att jag glömmer bort att Alves ens är borta.
Barcelona Keite
Det märks att Alba spelat som anfallare förut när han var yngre. Så jävla bra!!!!!
Barcelona Barcadinho.
Jag tror att vi har änglarna med oss den här säsongen. Vinsterna ramlar in när allt känns omöjligt.

Jag vill se mer av Villa nu framöver, det räcker med Alexis o Pedro förre honom.
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-10-23 22:42
Bartra seleccion!
Barcelona LeoMessi
2012-10-23 22:41
Rambla~ el chico dorado (Barcelona) Haha ja det var därför jag höll igen all skitsnack jag hade förberett för jag visste att Jag skulle få äta upp mina ord:P Sen så har vi avgjort en jävla matcher sista minuterna:P
Barcelona LeoMessi
2012-10-23 22:40
Alba var värd varenda jävla öre
Barcelona Alvés - Por Que?
2012-10-23 22:39
Klart bästa köpet, Alba har gjort så att man nästan har glömt bort Alves, en alves på vänsterkanten!.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
David Villa måste spela i mitten, han spelade ungefär 10 min idag och det var farligt hela tiden. Man såg att han spelar med en helt annat självförtroende. Vilanova måste fatta att Villa ska spela i mitten både laget och Villa vinner på det
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
Bartraaa!
Barcelona IlTriplete
Goool! Fan vad skönt! Vi gör en bra match och nu har vi 9 poäng. Vi har ryckt ifrån i tabellen! :D

Barcelona 9
Celtic 4
Spartak 3
Benfica 1

Älskar det här nya Barcelona! Så många sena avgöranden. :)
Barcelona NoGo™
2012-10-23 22:38
Herregud, Vi ska köra över det här mediokra lag alla dagar i veckan men men vi vann iaf. Alla lag kan parkera bussen inget märkvärdig insats direkt.
Barcelona Baronen
Helt underbart. Helt underbart. Puh..
LeoMessi Det visste du va? Din filur. :P
AndreD - General Pardon
Bartra ska starta mot Rayo, allt annat är hjärndödhet.
Barcelona FCB_Cule
Asså fyyyy fannnnn vad gottttttttt det är när "parkera bussen" lag får den i sig !!!!!!!!! Älskar det !!!!!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-10-23 22:37
Alba is on fire! HOT HOT HOT!!!
Annons: