/spanien/barcelona/forum/8356.aspx/spanien/barcelona/forum/8356.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Grande Barca
2012-10-23 19:57
skulle inte messi stå över ikväll pga sonen osv ?
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-23 19:56
Haha, epic fail.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona petersays
2012-10-23 19:55
Hade nog också gärna sett Montoya - men gissar att han kommer bytas in beroende på matchbild. Eller om vi åker på ännu en mittbacksskada.. :P
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
Härligt med Marc Bartra, nu blev matchen mer än dubbelt så intressant !
Barcelona Andresito
YES! Vamos Bartra!!
Barcelona tarrak
2012-10-23 19:54
Golden Barca

Ursäkta, men vem är du att snacka? Genom åren har du varit ett av det största problemet för oss tidigare moderatorer. Hur många fejknicks har du skapat i din desperata jakt att göra reklam för din sida? Minst 50 va? Att du har mage att ens visa dig här och dessutom kritisera de som lägger ner sin fritid på att sköta den här sidan är bortom bedrövligt.

Du är egentligen livsstiddspärrad här, så jag har full förståelse för att du känner dig hotad av att det kommer in gamla moderatorer.
Barcelona S91
2012-10-23 19:51
Golden Barca
Det du säger i första stycket är inte sant, vilket jag kan intyga. Jag kommer inte att tröttna i min strävan att se till att en god nivå hålls, då jag själv som person vill ha ett givande forum. Och du behöver inte vara nedlåtande i din kritik. Du får gärna PM:a mig om du har några särskilda önskemål eller tips.
AndreD - General Pardon
2012-10-23 19:47
Skönt att Tito kom in på forumet och läste vad jag skrivit om Bartra :)
Barcelona The Octopus of Badia
2012-10-23 19:44
Synd att Montoya inte startar ikväll, för annars hade det varit en perfekt startelva. Antar att Tito vill hålla igång brassen då Alba befäst sin position på vänsterflanken.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-10-23 19:40
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

2 Adriano? Ska nog vara Alba :P
Rivaldo Ferreira
2012-10-23 19:40
Barcelona line-up (official): Valdes - Adriano Bartra Mascherano Alba - Xavi Song Iniesta - Pedro Messi Alexis #fcblive
Mojito - Culé (un estilo de vida) Var före
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-10-23 19:39
Jahapp, det blev alltså Bartra till slut!

Barcelona line-up (official): Valdes - Adriano Bartra Mascherano Alba - Xavi Song Iniesta - Pedro Messi Alexis
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-10-23 19:38
Bartra startar!
Barcelona Golden Barca
2012-10-23 19:35
Om man tar tidigare odugliga moderatorer som lessnar. Sätter tillbaka dem på samma plats igen. En sak är garanterad. Det skit som varit på den här sidan på grund av odugliga moderatorer kommer garanterat fortsätta se till att sidan är skit.

FC Barcelona bör utan större problem besegra Celtic med 3 möjligen 4 måls marginal. Någon som jag är övertygad om skulle uppskattas är om laget kan hålla nollan för tredje gången på Camp Nou den här säsongen.
Barcelona ALEX SONG
2012-10-23 19:32
I Puertan sågas Casillas mer än vad Arsenal fansen Sågat RVP när han lämnade för Man united Hade jag haft Iker som målvakt i mitt lag skulle jag tacka Gud varje morgon jag vaknat
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-10-23 19:25
Gabriel

Håller med! Det är dags för chilenaren att visa vad han går för och Tito gör honom förtroendet från start. Vill se att han utmanar och tar sig förbi motståndarna.

Pedro - Messi - Sanchez

Med den anfallsuppsättningen ser vi tre lirare med fart i kombination med individuella prestationer, jag hoppas att det inte bara Messi som alltid kliver fram. Pedro och Sanchez kan mycket mer än vad dem visat den säsongen och föregående.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-23 19:24
Tack Gabbe
Barcelona den närkingska älgen
2012-10-23 19:22
Vet att jag är väldigt sen in i diskussionen. Ifall ni tycker det blir tjatigt ber jag om ursäkt.

Om vi tänker efter, är det så konstigt om Casillas tycker att en spanjor ska vinna priset? De vann ju trots allt EM efter en rejäl uppvisning i finalen. Kan förstå att han vill rösta på en landsman och helst en lagkamrat i Real Madrid, och då är ju alternativen Xabi Alonso och Ramos (för inte fan kan man rösta på Arbeloa?!). Skall tillägga att jag har svårt att tro på uppgifterna om hur Iker har lagt sina röster. Tror nog att det blir något i stil med fjolårets när han röstade på Cristiano, Özil och någon av Iniesta/Iniesta.

Att klaga på hans lojalitet mot klubben är galet. Casillas ÄR Real Madrid mer än någon annan i den klubben för tillfället. Har alltid gillat honom. OM, och notera om, man är konspiratoriskt lagd kan man tänka sig att Iker medvetet röstar på Ramos för att bli av med Ronaldo, Mou och det gänget. Att Reals omklädningsrum till och från är rätt splittrat vet vi numera och ja, vafan, märkligare saker har ju hänt. Ronaldo har ju ändå varit rätt tydlig med att han stundtals inte känner sig älskad i Madrid.

Innan alla maränger eller andra går i taket vill jag ÄNNU en gång poängtera att det bara är spekulationer och inget annat. Tror som sagt att Iker kommer att rösta på Crille när det drar ihop sig. Hej!
Barcelona Okkapokka
2012-10-23 19:18
Den andra moderatorn av de två nya är jag, som återgår till min gamla position nu när det varit kämpigt härinne ibland. Ska tillsammans med Samuel (S91) se till att reglerna efterföljs på ett bättre sätt än vad det gjort här på senare tid. Finns väl inte så mycket mer att tillägga där när Samuel täckt de mesta redan. :-)

Angående matchen ikväll blir det intressant att se om Tito för en gångs skull väljer att matcha Bartra i backlinjen eller om Adriano gästar där igen. För övrigt vore det trevligt att se Villa starta två matcher i rad och få en ny chans här, men lägger min chansröst på att Sanchez tar hans plats och gör upp trion med Leo och Pedro på topp. Annars hoppas jag bara på en bra match och tre poäng.
Barcelona Gabriel
2012-10-23 19:15
Usch, nu har det blivit allt för mycket snack om Ronaldo, Real Madrid och huvudstaden för mitt egna gillande, det har dock varit på eget ansvar men nu får det räcka. Back to point, match snart.

En sak jag tänkte på är anfallsuppställningen ikväll. Jag har en känsla att Alexis lär få starta och kommer att göra en kanon match. Det är dags att han visar upp sina kvalitéer på riktigt nu. Med tanke på att Neymar med största sannolikhet kommer att värvas nästa sommar så är det nog dags att Alexis inser allvaret i det hela och börjar att spela upp sig.
Barcelona Pedrito
2012-10-23 19:11
Bröder! :) Hoppas på en jämn match ikväll. Tror att celticfansen visar sitt stöd för katalonien ikväll :) Stämningen kommer vara något utan dess like!

/Celtic och barca fan
Barcelona Gabriel
2012-10-23 19:10
MESSI.CORLEONE

Jag kan sjävklart inte tala för en hel folkgrupp när jag pratar om maränger i Spanien, åsikterna är säkerligen skilda i den frågan men det jag kan säga är att alla de maränger (och nu pratar vi om grov-fanatiska maränger) och spanjorer som jag känner som bor i Spanien aldrig hade tagit Cristianos parti före Ikers. Många av dem har tröttnat på hela drama såpan och att de spanska spelarna inte tillåts hylla spelarna i Barcelona, tänker självklart på Iniesta och Xavi. Många av dem anser att portugiserna förstör mycket av det som "madridismon" symboliserar. I början var det villiga att "blunda" för det just eftersom de ville se Barcelonas dominans brytas ner, men nu när ligan vanns förra året har åsikterna ändrats.

De viktigaste är inte längre att vinna över Barcelona, det viktigaste är att inte låta utlänningar och portugiser förstöra det som madridismon står för. De vill ha ett Real Madrid som är spanskt, nu har det svårare att relatera till klubben eftersom det är så mycket portugiser. Och det känns inte som deras, folkets lag, utan som Ronado och Mourinhos.

Det är nog svårare för svenska supportrar att känna detta på samma sätt eftersom de inte bor i Spanien och inte är spanjorer.
Barcelona Hetfield
2012-10-23 19:02
Jag kom på hur ironiskt det är att Barcelonafansen skyddar och har mer respekt för Casillas än vad de verkar ha. Nåja, nog om de, tyckte bara att det är lite konstigt.
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-23 19:01
Kan vi sluta diskutetera Tristiano Penaldo?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-23 19:00
Gabbe En fråga gällande Iker o Ronny. Tänker så kallade orginala marangär i Spanien oxo som de i Puertan?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-10-23 18:59
Att kalla Pepe för mer Real "trogen" än Casillias är som att säga Gordon Ramsay kan inte laga mat. Killen är fan född i Madrid, uppväxt i Madrid och kapten i Madrid.
Barcelona S91
2012-10-23 18:59
Barcelonistas
Det är en till som har blivit moderator, hoppas att han själv träder fram snart, vill helst inte vara andras talesman :)

Hetfield
Tackar, och värst vad du tycks ha koll på vad som händer bakom kulisserna ;)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-10-23 18:53
Hade Ronaldo inte vart arrogant, självisk och haft en bättre personlighet så tror jag att många skulle uppskatta och respektera honom. Det är som sagt detta som gör honom så hatade bland alla supportrar och speciellt Culés. Hade han istället täppt igen sin käft så skulle det nog bli mycket bättre för hans del. Annars tycker jag att han är en fantastisk lirare, men det finns spelare som jag rankar högre än honom och jag skrev det tidigare här för någon vecka sen. Topp tre för mig är givetvis Messi, Iniesta och Yaya Toure. Nog om det nu!
Barcelona Hetfield
2012-10-23 18:53
Gabriel, LAM

Real Madrids jakt efter titlar har gjort att de har blundat för mycket. Raul och Guti skickades iväg genom bakdörren bara för att Mourinho ville vinna titlar med stjärnorna.

Det är lustigt hur de upprepar samma misstag som med Del Bosque när presidenten tvingade tränaren att bara spela med stjärnorna till den gränsen att man tappade tränaren och sålde Makelele. Jag har alltid respekterat Real Madrid som klubb (ska inte förväxlas med att nödvändigtvis gilla de), så jag hoppas att Mourinho försvinner från den klubben. Valdano offrades för att behålla Mourinho, jag undrar hur långt klubben är villig att gå för att behålla Mourinho.
Barcelona Hetfield
2012-10-23 18:50
S91

Grattis till dig och den andra. Jag hoppas att det blir lite strängare regler än vad det brukar sägas.
Annons: