/spanien/barcelona/forum/8352.aspx/spanien/barcelona/forum/8352.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-10-21 00:20
Som dom var inne på i TV-studion - Valdes svajiga säsongsinledning hör ihop med den svajiga backlinjen som byts ut från vecka till vecka. Valdes känner sig inte trygg med dem och de känner sig inte trygg med honom. Vilket i nästa steg även påverkar deras självförtroende och leder till individuella misstag såväl som misstag pga bristande kommunikation.

Som sagt, denna matchen kan man inte dra för stora växlar av. Den var STÖRD, på alla sätt och vis - men vi lär inte få uppleva nåt liknande igen. Däremot är det jäkligt viktigt att skapa lite trygghet i backlinjen nu. Få tillbaka eller utse en ledare och sedan göra den samspelt. Om det ska köpas in en mittback eller inte, skiter jag nästan i egentligen. Du får bara se till att reda upp det här oavsett, Tito.

Men ska inte var alltför negativ. Finns mycket annat som är enormt positivt. Vi tar poängen likväl och på många positioner ser det riktigt lovande ut. Cesc är näste man i ordningen att hitta sig själv. :)
Barcelona Zamboza
2012-10-21 00:18
Med sitt 44:e mål på ett kalender år så slår Messi CR:s rekord på 43 från 2011.
Dessutom är han första barca spelaren i laliga som gjort 15 hattricks.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-10-21 00:15
Kanske mkt begärt men är det någon som har höjdpunkterna med Ray Hudson?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2012-10-21 00:12
@Jordi Alba Ramos #18:

Här..
Barcelona 7th Heaven
2012-10-21 00:07
Börjar bli så trött på Valdes, helt seriöst han e inte bra han kan blixtra till då och då med någon super rädning men han e fan inte ens top tio i världen, kan slå vad om att Pinto hade kunna klara av det jobbet som Valdes har alla dagar i veckan,
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-10-21 00:05
Orkar inte säga så mycket om matchen. Den sög musten ur mig! En osannolikt sjuk match som man just därför inte kan dra för stora växlar av. Men vi måste fan ta tag i försvarsspelet, även om det inte lär bli såhär galet igen :p Jäkligt gött, och mentalt starkt, att återigen ta full pott. Men jag föredrar nog mindre nervösa tillställningar framöver.
Barcelona The Octopus of Badia
Heywood Jablome - Andrés

Jag tror dock att Gerd Müller sitter på rekordet. 85 gjorda mål under ett och samma kalenderår. 15 för Messi att slå det alltså.
Barcelona Barcaholic
Wow, hur kan man berömma frisparken så pass mycket som ni gör?
Är det bara jag som tycker att det är helt klart Valdes fel, den är ju knappast hård slagen och på hans sida ändå så tar han inte den. Han ställer ju sig själv genom att ta ett steg mot murens sida, som att han inte litar på muren. Förstår inte riktigt varför han ens har en mur då.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-10-21 00:04
Någon som kan länka höjdpunkter från matchen?
Barcelona II Barça II
2012-10-21 00:01
Frisparken en pärla? Det var en tabbe av Valdes. Visst bra placerat men Valdes ska ta den.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-10-21 00:00
Jag vet att det börjar bli jobbigt nu, men Messi håller på att slå ett till rekord...

Pele gjorde osannoika 75 mål för klubb- och landslag under ett kalenderår 1959.

Messi? 71 mål just nu under 2012.
Barcelona Zamboza
Vet inte om du syftar på mig, men jag m fl har skrikit efter en mittback redan innan säsongen startat, knappast efter bara denna matchen. Samtidigt sjukt att vi vunnit samtliga matcher i ligan utom el clasico.

Matchens bäste utan tvekan är Messi, följt av Cesc.

@The Octopus of Badia:
Barcelona DM1982
@!Sergio_ Busquets!:

Men nu är det väl så att de inte gjorde fyra mål egentligen (som jag ser det). Straffen vare en fin liten present från domaren och Albas självmål var inte heller deras mål.

Frisparken var däremot delikat, en riktig pärla.

Många säger att Barcelona spelar dåligt och kanske stämmer det. Det enda jag vet att om vi spelar dåligt så kan vi fortsätta göra det eftersom vi vinner match efter match, vilket det i slutändan handlar om.

Första halvlek var faktiskt magnifik, mycket bra spel. Sedan åker vi på en billig utvisning och det blir svårt för laget men de håller undan.

I slutet av dagen så vet vi ju ändå vart problemet ligger, det är i backlinjen.

När spelare som Pique, Puyo, Abidal och Alves saknas så ska vi vara medvetna om att det kanske inte kommer se helt ok ut därbak men så länge vi gör fler mål än vi släpper in så är jag nöjd. Snart är ordinarie backar tillbaka och styr upp där bak.
Barcelona LeoMessi
2012-10-20 23:58
Man kan näsan tro att det var Mourinho som var domare idag
,Sami
2012-10-20 23:57
Messi kommer alltid alltid göra det svårt riktigt svårt för Penaldo.
Barcelona Corazon
Real gjorde ett försök med domar teamet idag och måste säga det att dom fick valuta för pengarna men det löste sig till slut.

Song får chygrinsky att se bra ut..

Sa det även när vi hade 3-0 att jag tyckte försvaret såg darrigt ut
Barcelona !Sergio_ Busquets!
FC Barcelona - 1899

Om han dömer Reals matcher så kommer Real att få alla fördelar.....
Barcelona Rambla~ el chico dorado
Tito får fan styra upp försvaret nu. Det hör försvaret har ju gjort Valdes osäker det är tydligt. Tito sa till Zubi och Rosell för någon dag sen att det inte behövdes värvas någon mittback i januari. Nehä? Styr upp försvarspelet illa kvickt då.
Barcelona II Barça II
2012-10-20 23:56
Det är lätt och skylla på backlinjen men vi får inte glömma att det var en skandal utan dess like! Straffen, röda kortet samt självmålet (borde ha varit avblåst för offside), SKANDAL! Sen så gjorde Valdes två junior tabbar. Så vilket av målen var backlinjens fel?
Barcelona FC Barcelona - 1899
Tack Messi och Fabbe. Hoppas bara denna domaren dömer Reals matcher. Tack o lov att denna matchen är slut. Vill aldrig mer uppleva en sån här match. En negativ grej är bara domaren men en positiv är Fabbes 3 assister. Messi gör livet surt för stakars Ronaldo. Ronaldo får sina söta straffar ändå kan han inte passera förbi Messi mohahahaha.
Barcelona NoGo™
@Indir:

Pique kommer förhoppningsvis att spela nu i veckan mot Celtic.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
Vad mer måste hända tills Bartra ska få spela? Songs och Maskens positionsspela är usla, ingen av dom har riktiga ledaregenskaper, och ingen av dom är en riktigt mittback. Spelar inte Bartra nästa ligamatch då åker jag ner personligen och örfilar Tito.
Barcelona LeoMessi
2012-10-20 23:55
Var inte deporspelaren Offside när Alba gjorde självmål?
Barcelona Indir
En till mitt back borta inför nästa liga match!! hoppas på att Pique kommer tillbacks
Barcelona S91
Måste vara rekord i att lägga upp en matchrapport så snabbt...
Barcelona NoGo™
2012-10-20 23:54
grande jw

Aa just det , tack! Mål på övertid av Aguero där.
Barcelona The Octopus of Badia
2012-10-20 23:54
Behöver en mittback? Visserligen håller jag med om det påståendet, men det var knappast ikväll som det märktes. Vi släpper alltså in 4 mål, där det första är på en felaktigt dömd straff, det andra en målvaktstabbe, det tredje en ruskigt bra slagen frispark och det fjärde misskommunikation mellan Alba och Valdés. Song var stabil och Mascherano likaså bortsett från en sen tackling. Utvisningen och straffen kan inte han klandras för.
Barcelona grande jw
2012-10-20 23:53
NoGo™

Senast vi släppte in 4 mål var mot Atl Madrid 2009.

Jordi Alba joinar förövrigt Patrick Kluivert i klubben göra mål och självmål i samma match. Han var senaste barcaspelare att göra det (år 2004)
AndreD - General Pardon
2012-10-20 23:52
Hoppas hela detta katastrofala domarteamet stängs av på livstid
Barcelona Zamboza
2012-10-20 23:52
Du kanske ska lägga till en spelare till?

@~Més que un club~:
Annons: