/spanien/barcelona/forum/8350.aspx/spanien/barcelona/forum/8350.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bernie
2012-10-21 14:29
Ronaldo gör andra målet på Camp Nou, medspelarna kommer fram och firar, inklusive avbytarna Callejon och Higuain som går in på planen utan tillåtelse. Inga varningar.

Fabregas firar Messi's mål igår. Gult kort
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-21 14:09
Valdes är världens bästa målvakt. inte.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-21 14:04
Hoppas vi köper in en ny ung målvakt, det håller helt enkelt inte med Victor.
Barcelona Corazon
2012-10-21 13:59
Vart läser du det med xavis assist till messi man kan väl lägga upp länkar
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-10-21 13:55
Xavi's assist for the 3-5 yesterday, was his first assist for a Messi goal in a Liga game since 1 May 2010

Kan det där verkligen vara sant?
Barcelona B-Guden
2012-10-21 13:04
Är det nån fotbollsspelare som gjort Hattrick och blivit pappa samma kväll ?
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-21 13:04
Jag tycker verkligen att Cesc har vuxit något enormt de här senaste matcherna!
Barcelona B-Guden
2012-10-21 12:57
Okej igår så var domarn en loser han gjorde allt i sin makt för att få barca attt tappa poäng, order från förbundet ? Är dom rädd att barca ska avgöra tidigt så det inte blir nån spänning i ligan ?

1 Felaktigstraff
2Felaktig utvisning (ja om man kollar hur Real spelarna får göra utan att få sitt andra gula)
3 Offside vid Albas självmål

Sen ska man väl inte prata om dom andra matcherna, Valencia blir rånad på en seger av domaren mot Real, Messi fick inte en straff som var mer solklar en solen, men Pedro fick en rätt snabbt efter det.

Jag har aldrig tänkt att Real mutat domarena, inte tror jag det i år heller, utan tror förbundet gör så här för att ligan inte ska tappa i publik om den avgörs tidigt, det var helt sjukt igår.
Vi blev även avblåsta för offside trots att det inte var det
Barcelona Zamboza
2012-10-21 12:46
Oops, glömde länken i förra inlägget.
Barcelona Zibarca
2012-10-21 12:46
Fan va kul för han =)Stort grattis till han och familjen!
Barcelona Zamboza
2012-10-21 12:40
Skaran på maränger som tycker att Messi är bättre än CR blir bara större och större.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2012-10-21 12:39
Nästa generation säkrad? Grattis pappa-Messi :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-10-21 12:31
Valdes form är den sämsta han har visat på de senaste 5 åren. Men en sak ska man komma ihåg när det gäller Valdes. Om han skulle hänga läpp och låta sig påverkas av kritik så skulle han inte vara i närheten av den målvakten han är nu. Han har fått kritik hela sin karriär men bara lyckats bli bättre.

Enke som spenderade ett par år i Barca som målvakt skrev i sin biografi att han alltid var avundsjuk på den unge Valdes för att han hade så starkt psyke.

Han måste ta tag i formen och bli bättre än vad han har varit senaste halvåret och jag är övertygad om och litar på att Valdes har den rätta personligheten att åtgärda problemet.
Barcelona Romario11
2012-10-21 12:24
Hur kul skulle fotboll vara om man inte fick uppleva såna här matcher då och då?

Pedro verkar ha hittat formen helt och hållet nu. Killen var som en duracellkanin igår.

Man har en riktig bra känsla i år angående ligan, under Frank R tid efter landslagsmatcher med våra försvarsförutsättningar mot ett Deportivo skulle vi tappa poäng, men inte nu.
Barcelonistas
2012-10-21 12:24
Med VI menar jag Cl,
Barcelonistas
2012-10-21 12:23
Keita - det vattnas i munnen på mig när jag tänker på att vi saknar en hel backlinje. Trots det plockar vi 3 poängare på löpande band. Jag vill inte ens veta vad vi kommer göra i ligan och Vl när vi är ordinarie igen. Den här säsongen kan mycket väll bli som dom 3 första säsongerna under Pep.
Barcelona Keite
2012-10-21 12:14
Barca hade bara världens otur igår tycker jag, ändå om jag hatar att använda det ordet.

1:a mål var inte straff.
2:a målet var en tabbe av Valdés
3:e målet var också tabbe då det är Valdés egen hörn.
4:e målet var bara en sån idiotisk självmål av Alba

Slusats av allt är att en normal dag så skulle Barca vunnit med 5-0.
Nu låter jag som värsta enögda Barcafan men det är sant! :)
Barcelonistas
2012-10-21 12:11
Har fortfarande ont i hjärtat efter i går, herregud hoppas vi aldrig får uppleva en sån match igen.
Barcelona LeoMessi
2012-10-21 12:00
Mch (Barcelona) Frisparken var väldigt bra slagen. Fast själv tyckte jag och kommentatorn att det var en billig frispark. Straffen var felaktig även den, kontakten sker utanför straffområdet och motståndaren börjar falla ett steg innan han nuddar mascherano. Självmålet är inget han kan göra något åt, även den skulle inte ha ägt rum då motståndaren stod Offside. Matchen var verkligen inte så jämn som siffrorna visar. Domaren borde bli avstängd på livstid! Han har skämt ut sig själv och hela domarkåren.
Barcelona Ton
2012-10-21 11:58
"You never smile against a crocodile and you never gives Messi this much space" -Ray Hudson
Barcelona Mch
2012-10-21 11:51
Efter att ha kollat på highlights från matchen tycker jag att Valdes får oförskämt mycket kritik. Andra målet har han 5-6 spelare mellan sig och skytten som drar på ett studsande skott från kort avstånd som slingrar sig mellan ett antal ben. Försök rädda ett sånt läge så upptäcker ni hur lätt eller svårt det är.

Frisparken fuskar han lite på men samtidigt är den jävla bra slagen. Bara för att det är Valdes ska det förstoras upp vilket jag tycker är orättvist. Valdes är bäst i världen i en mot en situationer och i spelet med fötterna. Det är exakt en sådan målvakt vi behöver med tanke på vår spelidé. Tänk lite långsiktigt och respektera spelares historia vår klubb innan ni yttrar er respektlöst om en legend i klubben.
Barcelona Skippstripps
2012-10-21 11:12
BB-Barceloneta

Tack det var precis detta jag gick in här för att diskutera!
Jag tyckte Fabregas var helt magisk igår och kommer av naturliga skäl i skuggan av Messi en sådan kväll som igår men ack vilket lir igår från Fabregas sida.
1. Perfekt djupledsboll på läppen till Alba (som ser lika naturlig ut som Pedro med den mottagningen och avslutet, är han verkligen en VB i själen?)
2. Tar en djupledsledslöpning som river upp hela Depors backlinje som öppnar upp hela ytan där Tello kan operera och på Tello-vis utöka ledningen.
3. Tar emot boll framför backlinjen, trycker ner dem, öppnar upp yta igen och klackar/överlämnar perfekt timat till Messi.
4. Ytterligare otroligt fin framspelning, vänder runt med sin försvarare och spelar bollen förbi och genom fem(!) försvarare som försöker sluta sig kring Messi som kommer på löpning.
5. Ok, sista assisten till Messi är väl inte något under i sig, men han gör sig väldigt bra med mer boll i den offensiva rollen. I den här formen tycker jag väl att man kan jämföra honom med Xavi, men i en mycket mer uppflyttad position. Dock är det ju svårare att diktera matchtempo ifrån den positionen, men som matchen utvecklades igår kändes det som att det var en sådan där match som får sitt eget liv...

Otroligt sköna tre poäng..
Barcelona BB-Barceloneta
2012-10-21 10:55
Jag tycker det var riktigt kul att se Fabregas igår som verkligen visade upp ett spel i Barcelona tröjan som han inte visat upp tidigare. Nu när Xavi inte var på planen så var det han som fick ta den lite mer spelstyrande rollen på mittfältet, lite likt den roll han ofta hade i Arsenal, och jag tyckte att han allt som oftast skötte det riktigt bra.

Cesc har spelat två matcher den här säsongen på mittfältet utan Xavi och i en av dem har Thiago startat så då har just Thiago tagit på sig spelfördelarrollen. Så den enda gång Fabregas hittils varit mittfältare och med uppgift att styra spelet var i den här matchen och i den mot Osasuna i andra omgången. Och gårdagens insats är ljusår bättre från Fabregas sida. Jag tycker framförallt att han både visade upp ett passningsspel och en spelförståelse och mer värderande sida av sitt spel än vad jag sett tidigare, riktigt kul att se.

Självklart går det inte att jämföra honom med Xavi ännu men det var kul att se och ge han några säsonger så kanske det inte är helt omöjligt att vi har Xavis arvtagare där.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-10-21 10:35
Valdes är varit riktigt usel i år, det stämmer. Men vi behöver inte en ny målvakt. Vi behöver en samspelt backlinje som styrs av en ledare. Då kommer även Valdes att hitta sig själv igen. Ska man vänta på det är det fan inte lätt för Valdes heller, att ha fyra nya spelare framför sig varje vecka
Barcelona Keite
2012-10-21 09:46
Lång highlights i HD från igår

Barcelona Gabriel
2012-10-21 08:19
grande jw

Valdes kritik ikväll är befogad, det har jag själv skrivit. Men jag tycker inte att man kan klandra honom för förlusten i supercupen. Visst sjabblade han bort ett mål å det grövsta i den första matchen, men hade det inte varit för honom så hade det kunnat bli riktigt skämmiga siffror på Bernabeu i den andra matchen. Tänk på det.

Han kompletterade det. Men som sagt, kritiken är befogad.
Barcelona grande jw
2012-10-21 07:34
Jag tror det i princip aldrig kommer ske att vi söker en ny målvakt även om nu Valdes skulle göra 100 tabbar denna säsongen. Valdes och Pinto tycks vara två hedliga symboler för våran trupp som man inte rör vad som än händer.

Pinto vet jag är en stor profil i truppen som är väldigt omtyckt men Valdes har jag inte fått samma uppfattning av, men han försvaras ständigt efter tabbar och han har vad jag vet aldrig ens bänkats för en sådan sak. Att vi skulle leta en ny målvakt tror jag inte kommer hända på många år. Hade vi haft Sir Alex som bestämt så hade han förmodligen inte ens varit kvar i klubben (kolla på De Gea). Men Valdes har för stora meriter med klubben för att någonsin kunnas kickas. Det tillhör lite av våran filosofi. Inte oväntat droppade Tito denna kommentaren efter matchen: "Vilanova: "Valdes has been giving us so much for so many years, that we can't doubt him now." vilket sammanfattar det hela ganska bra.

Han får ju väldigt mycket gratis tack vare våra fantastika utespelare och om inte Messi räddat honom idag så hade han förmodligen blivit stor syndabock, eller kanske i någon av de andra matcherna. Man får inte glömma att han redan i princip gett bort en titel (Supercupen) till Real. Hoppas han skärper sig....
Barcelona Gabriel
2012-10-21 06:32
Några tankar så här efteråt.

Kan dock bara bedöma första halvleken eftersom jag var tvungen att åka iväg och jobba efter halvlek, men det man kort och gott kan säga är att matchen blev sjukt mer spännande än nödvändigt. Det känns så typiskt oss att ställa till det så där. Det ska inte ens finnas när man leder en match med 0-3. Stabiliteten är som bortblåst, men trots det kan man återigen glädjas över att laget faktiskt vinner dessa matcherna i år.

Vad ska man säga om Valdes? Är medveten om att han har en hel del kritiker här inne, jag har alltid varit den som försvarat honom, men det börjar bli rätt så jobbigt att försvara han nu alltså. Han får skärpa sig och det snarast annars är jag benägen om att hålla med att vi behöver söka efter en ny målvakt på marknaden. Det finns en gräns på hur många tavlor man kan stå för under en kort period.

Messi behöver jag väl inte ens gå in på. Han är han, I'll leave it at that.

En sista sak då. Tråkigt att det ska behöva bli detta men det är faktiskt oundvikligt. Min spontana uppfattning är att det inte finns en enda bra domare idag, men domarna i Spanien är en klass över resten när det kommer till usla. Precis som mot Madrid var domaren ikväll helt totalt jävla dum i huvudet. Den första straffen han tilldelade är inte straff på grund av två anledningar.

1, kontakten sker utanför straffområdet. 2, Riki söker upp Mascheranos kropp och vill ha straffen. Kollar man noggrant så ser man att Mascheranos "tackling" inte är en tackling, han rör aldrig Riki när han slänger sig ner utan det är Riki som lägger in sin egna fot på Mascherano. Om något ska det vara frispark och varning emot honom i det fallet. Det enda man kan glädja sig över i den situationen är att Mascherano kom undan det andra gula kortet, men vad gör det när han ändå blev utvisad senare - vilket jag också tyckte var ett helt felaktigt beslut.

Sedan såg jag som sagt inte den andra halvleken men jag hörde att Fabregas blev varnad för att ha firat ett mål av Messi och att Messi inte tilläts ta med sig matchbollen av domaren efteråt? Wtf? Va e de för jävla stil?

Är trött på att världens bästa liga tampas med världens sämsta domare. Ligan förtjänar bättre.

PS. 5-4 - VILKEN JÄVLA MATCH!
BARCA-més que un club
2012-10-21 04:53
efter vad jag såg av highlightsen så måste jag säga alltså Valdes fan hänt med den soppan alltså släpper in mål efter mål vilka tabbar alltså,

tror verkligen vi får leta ny målvakt snart han duger inte mer .. fyan.
BARCA-més que un club
2012-10-21 04:43
Nån som vet var man kan ladda ner matchen mellan Deportivo La Coruna 4 - 5 Barcelona missa den nämligen tack:!
Annons: