/spanien/barcelona/forum/835.aspx/spanien/barcelona/forum/835.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2017-02-27 09:57
Real får extra fördelar med allt möjligt , det ska inte vara så i en rättvis verklighet.
Men allt detta gör att det är extra roligt när Barca el en annan klubb vinner ligan.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona zigazaga
2017-02-27 09:49
Grabbar, var lugna, det är 14-15 matcher kvar i ligan. Vi vinner borta mot A Madrid trots att vi inte spelade vidare bra. Vi får en rejäl skopa med självförtroende med oss som förhoppningsvis leder till bättre spel framöver. Det som var glädjande och se var glädjen när vi gjorde mål, det värmde i en cule hjärta. Spelarna känner att de är med i ligan igen. Ett till kryss av Madrid och att vi vinner de, då är vi vart vi vill vara. Vet om att detta bara är teoretiskt men vi har såklart svåra matcher kvar men det har även Madrid. Vad sägs om Atletico, Athletic, Valencia, Barcelona, Sevilla och Celta Vigo. Mycket kan hända, vi lyckades iaf ta ner avståndet från -7 till -4 eller bättre förhoppningsvis och våra spelare får sig en behövlig boost inför vad som väntar nästa vecka...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bosketts
2017-02-27 09:41
Givetvis oerhört tråkigt med felaktiga domslut i såpass viktiga matcher som den igår. Ett poängtapp för Real igår och ligan hade levt på riktigt... Men man kan inte älta sånt i all evighet heller. Vi vann vår match (ligans kanske svåraste bortamatch), och verkar gå mot en lite mer stabilare form. Det är det jag tänker fokusera på idag...
Barcelona A good coach is everything!
2017-02-27 09:13
Det värsta är väl att när domare gör fel för det gör alla domare så försöker dem alltid återställa sitt fel. Det va vid 3-2 målet man märkte att denna domare hade för avsikt att hjälpa Madrid. Tacklingen innan var kanske på boll men väldigt grov/farlig många domare hade dömt frispark där, speciellt när man nyligen har dömt en felaktigt straff till det andra laget. Istället väljer han och fria och gestikulera att det var på boll och Real gör mål på kontringen ! Reals handsituation skulle också isåfall kunna bli straff men nej !
Barcelona Ribohn Fan
2017-02-27 07:52
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-02-27 06:12
Att domare är fans till olika klubbar är ju självklart, men han ska sköta sitt jobb på ett proffesionellt sätt. Inte kan man dyka upp med en real Madrid väska till match och så ska man ge villareal straff för samma förseelse åtminstone :).
Barcelona El Pistolero #9
2017-02-27 00:40
Villarreals president bekräftar till Cadena Cope att domaren Gil Manzano och hans assisterande lämna arenan med Real Madrid väskor. Herregud...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-02-27 00:25
@El Pistolero #9:

Vad är det Pique säger?

Vad säger han? Någon som kan tolka till oss som kan nada spanska :-P
Barcelona Meneysuarez91011
2017-02-27 00:02
Tänker tillbaka lite till den tid då vi ryktades flitigt att lämna spanska ligan och gå över till franska ligan då katalonien gjorde ett tappert försök att bli självständigt. Nu var det nog bara lösa rykten om att lämna Laliga, men tanken idag att spela i franska ligan är f*n inte så dålig. Ursäkta språket, men idag tycker jag både att Ligue 1 börjat hålla en bra nivå och som verkligen är på uppgång. Lite roligt tror jag ändå det hade varit. Men hade nog skadat oss väldigt som storklubb att lämna ett land och liga sådär. Största förlorarna? Real Madrid och spanska ligan, inga El Classico blandannat, förmodligen världens största match. Hur som helst, lite random nu under kvällen att komma på detta men ibland vill jag bara lämna korrupta Spanien.
Barcelona Reymar
2017-02-26 23:56
@DM1982:

Minns hur en f.d domare i la liga sa för något år sedan att dom flesta domarna är Real supportar. Även presidenten favoriserar Real Madrid och därför tycker jag att det varit en fantastisk bedrift att ha vunnit sexav dom åtta senaste ligatitlarna borde varit sju men vi blev rånade av en annan Madrid supporter Mateu Lahoz.
2017-02-26 23:55
Manzano, samma domare som dömde RM-Malaga där Ramos gjorde ett offsidemål som blev segermålet. Undrar verkligen hur många domare som är RM-fans i denna ligan....
Barcelona Deli.Z
2017-02-26 23:48
Atletico Madrids mål mot oss var offside, märkte ni de?
Barcelona Deli.Z
2017-02-26 23:47
Hatar den gil manzano:( riktigt korrupt
Barcelona socccerfan1
2017-02-26 23:40
När ska idioter som tar upp straff statistik förstå att meningslösa straffar när man redan leder matchen är irrelevanta.. man vinner 0 på det. Men tveksamma straffar som ikväll som kan ha avgjort ligan är de vikigaste.. som jag alltid säger.. ge oss tveksamma straffar som vinner oss 2 poäng. Inte några billiga onödiga straffar när vi leder led 3-0 .. Grabbar , vi kommer aldrig vinna ligan. Det är gjort. Och görs. Hitta mitt inlägg för någon månad sen. Jag skrev exakt att detta skulle hända. Tror att det var efter villareal matchen när vi inte fick straff och Madrid hade 7 poäng ifrån oss. Skrev att domarna kommer lugna sig lite tills vi hinner ikapp.. sen kommer dessa jävla beslut igen.. hur är det straff för Madrid men inte tvätt om när tandställnings-trollet Marcelo flaxar med armarna? Helt otroligt är trött på fotboll.. pga sånt här. hoppas domaren bryter benet inatt och Cristiano tappad allt hår Från huvudet..
Barcelona El_Jefe
2017-02-26 23:29
DM1982

Det mest skrämmande med det är att jag inte kan se något som helst hända om det visar sig vara sant. Det kanske kommer stå en notis i tidningen en dag och sen kommer det vara glömt. And it all continues...
Barcelona DM1982
2017-02-26 23:25
Gil Manzano, the referee that officiated Villarreal 2-3 Real Madrid is the president of an official Real Madrid fan club in Don Benito. Om det stämmer.... rafaelh117 på twitter.
Barcelona shalit
2017-02-26 23:23
Hur i helvete fick Real straff för det där?!
2017-02-26 23:22
[QUOTE=Soko]EL Jefe Klockrent. Vår ledning måste vara största fegisar en klubb haft. De har makten att markera men de gör aldrig det. Samma sak med Enrique, medan alla andra höjer sin röst så är han nästan alltid tyst. Tredje problemet är publiken på Camp Nou som inte heller markerar, åtminstone på våra hemma matcher. Vi blir rånade på straffar och regelrätta mål samt våra spelare för 5 fouls får 3 gula kort medan motståndarna gör 20 fouls och får knappt 3 kort. Men i gen reagerar och allt bara fortsätter oberört hos domarna. [/QUOTE] Det där med att hemmapubliken inte reagerar håller jag inte med om.
2017-02-26 23:20
Sábado 4 Marzo. Camp Nou. 20,45 Barcelona-Celta. Arbitra Gil Manzano Real Madrids bästis dömer. Var beredda på poängtapp.
Barcelona Soko
2017-02-26 23:16
@A good coach is everything!:

Vinner vi inte våra kommande matcher så ..
våra 5 kommande ska det bara bli 15 poäng

Gijon hemma
Celta hemma
Deportivo borta
Valencia hemma
Granada borta.
Barcelona Soko
2017-02-26 23:13
EL Jefe

Klockrent. Vår ledning måste vara största fegisar en klubb haft. De har makten att markera men de gör aldrig det. Samma sak med Enrique, medan alla andra höjer sin röst så är han nästan alltid tyst. Tredje problemet är publiken på Camp Nou som inte heller markerar, åtminstone på våra hemma matcher. Vi blir rånade på straffar och regelrätta mål samt våra spelare för 5 fouls får 3 gula kort medan motståndarna gör 20 fouls och får knappt 3 kort. Men i gen reagerar och allt bara fortsätter oberört hos domarna.
Barcelona El_Jefe
2017-02-26 23:05
@DM1982:

Hade vi haft en stark ledning som markerade mot orättvisor så hade inte våra spelare behövt ta det i egna händer.
Barcelona A good coach is everything!
2017-02-26 23:05
Vinner vi våra matcher så vinner vi ligan grejen är den kan vi vinna våra matcher tveksamt ...
2017-02-26 23:02
El pistolero Nej en vardag för dom tyvärr, inläggsspel och domarhjälp. Hade villareal börjat grisa vid 2-0 så hade det slutat helt annorlunda.
Barcelona DM1982
2017-02-26 23:01
[QUOTE=El Pistolero #9]Piqué går loss o det med all rätt. [/QUOTE] Vet inte om det är helt rätt att gå just nu men Piqué gör lite som han vill.
Barcelona Rambla~
2017-02-26 23:00
Jag tror inte Perez mutar domarna, jag tror inte ens han behöver göra det. Det är hela grejen i Spanien, etablissemanget favoriserar RM. Politiker, förbundsfolk, de som ansvarar för ligan med sin vidriga chef Tebas mfl. Ja tom åklagare som driver utredning mot Barca visar sig vara en fd styrelsemedlem i RM. Det är ju för fan en parodi. Hur ska man slåss mot sådana odds? RM är en spansk klubb, Barca är en klubb från Katalonien, där rop på självständighet kan höras på läktarna på Camp Nou. Redan där blir det en uppförsbacke. Lägg där till att i stora delar av Spanien vilar forfarande general Francos ande, så förstår man ju att det inte håller i längden att ett lag från Katalonien ska dominera som de tidigare har gjort.
2017-02-26 23:00
[QUOTE=neymar JR || Cillessen #1]Ligan lever verkligen oavsett domarna så tror jag att vi tar hem det. Moralsegern vi tog idag ger mig all hopp jag behöver. [/QUOTE] Moralsegern för RM då med hjälp av sina bästa kompisar? Vi hade lett La liga överlägset om domarna dömt rätt i våra matcher samt RMs. Ångest.
2017-02-26 22:57
Ja medan vår ledning håller käft och säljer klubben i Kina.
2017-02-26 22:56
Piqué går loss o det med all rätt.
Barcelona BARCA-més que un club
2017-02-26 22:54
Man är inte förvånad längre som sagt när det häller areals tur och flytt om och om igen för varje år som går . Man är aldrig säkert inte ens om ett lag leder 3-0 mot Real vet man att dom kommer vända för så äckliga e dom allt går deras väg kanske 4-0 hade varit lite säker men 2-0 1-0 kan ni glömma. De bara för oss att hoppas plocka alla poäng som är kvar i ligan och vinna borta mot Real om vi ska ha någon chans för Real kommer inte tappa mer tror jag med den flyteeen
Annons: