/spanien/barcelona/forum/8349.aspx/spanien/barcelona/forum/8349.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-10-26 17:43
Väldigt intressant hur folket och politiken inom ett land har stor effekt på ligorna och respektive lagen inom dessa ligor.

Om man tar La Liga som ett exempel.

Spanien är just nu ett land som är satt i stora skulder där en extremt liten del av befolkningen lever väldigt gott, sedan är det ett stort gap ned till medelklassen och underklassen där folk får jobba hårt för att få mat på bordet.

I La liga är det två lag som lever väldigt gott fastän de är skuldsatta på miljarder, sedan är det ett stort gap ned till mellanlagen (Då räknar jag inte Valencia och A.Madrid som topplag för de troligen inte har någon chans att vinna ligan) och smålagen där de får kämpa hårt för en CL- eller EL-plats så de kan få pengarna att betala av sina skulder

Om man tar Serie A som exempel

Italien är nu kanske det mest politiskt korrupta landet i Europa. Berlusconi sa en gång (enligt min lärare) att han ville dela Italien i hälften (vid Neapel) och i stort sätt skita i den undre halvan av landet. Italien styrs i stort sätt av maffian som bland annat köper röster och fifflar olagligt.

Det speglar också av sig i fotbollen. Calciopoli är nog det perfekta beviset på det. Där topplag med spelarmaterial ändå fuskar. Nu ska Berlusconi (Ägaren av ett av italienska ligans topplag) till fängelset. Folket är trötta på politiken och fotbollen. Det syns i de tomma arenorna.

Frankrikes landslag är ett till exempel.

Det är barriärer mellan folket i Frankrike på grund av rasism. Araberna och Afro-fransmännen vs Infödda fransmän och det har blivit värre under de senaste tiden.

I landslaget ser man det där spelare som Gourcuff (född i en rik familj) bråkar med Ribery (muslim) för att han ser ner på honom. Eller Laurent Blanc som medvetet tog ut färre svarta och muslimer till landslaget.
Sorgligt att de glömmer att det var spelare som Zidane (muslim), Henry som vann titlar åt dem
Barcelona Hasse Blomqvist appreciation society
2012-10-26 17:15
Om Begiristain går till Citys blir det deras andra stora värvning som har en bakgrund i Barcelona (den första var Soriano). Med tanke på hur dåligt Machini presterat i Europa blir inte jag förvånad om Citys nye tränare heter Guardiola.
Barcelona Myrran
2012-10-26 17:13
Å låt spekulationerna hagla! Barca har i sin ekonomiska rapport (som jag förstår det) skrivit att man har 40m€ i framtida investeringar och man redan har betalat 10m€ av dessa. Vad det gäller framgår inte. Dock går det ju hand i hand med rapporterna om att Barca redan betalat en del av Neymar (vilket ryktades vara runt 10m€).
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2012-10-26 17:09
Namn: MissyaPep
Sänt: 2012-10-26 12:33
Om man e en inbiten Barca fan så ska man inte ens nämna näsan efter allt han sagt.

va inte så enögd se allt från hans sida, han är en stor spelare och kolla hur han blev behandlad av TRÄNAREN!? tränaren ska vara den mest kompetenta av dom alla och lösa alla konflikter, men i detta fall var de tränaren som skapade konflikter istället för att konfrontera zlatan o säga hur situationen ligger till. hade du varit en stor spelare med ett känt namn och du kommit till en klubb och sen blivit behandlad på de sättet efter några månader hade inte ditt blod kokat?
AndreD - General Pardon
2012-10-26 17:01
!Sergio_ Busquets!

Kommer inte hända ändå
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-10-26 16:49
BREAKING NEWS: Berlusconi sentenced to four years in prison

Haha, skratta eller gråta?
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-10-26 16:34
Hoppas på denna elva imorgon.
Valdés
Montoya Bartra Adriano Alba
Xavi JDS Cesc
Tello Messi Villa

Dags för JDS kanske?
Song spelade inte så bra mot Celtic. Tello gjorde stort intryck mot deportivo och Celtic.
Sanchez där med sov lite vakna upp och somna igen. Älven startar man ej för att skadan kan gå upp och därmed ta det lugnt med honom. Montoya har spelat fin fint ge han chansen också. Bartra hade en bra match mot Celtic. Iniesta ska vglas honom vill vi inte ha skada på.
Barcelona NoGo™
2012-10-26 16:07
DM1982

Okej du menar så, var kanske jag som inte läste så noga där hehe.

Ja det kan ju absolut vara så att Valdes skulle känna sig lite mera trygg med Alves på planen. Men tycker fortfarande att Montoya gjort sig förtjänt av att starta imorgon. Vi får se hur Tito tänker imorgon helt enkelt.

Kan ju blir så att han väljer att starta med Montoya för att sedan plocka in Alves senare i matchen med tanke på att han nyss varit skadad. Eller om han gör tvärtom dvs startar med Alves.
Barcelona tarrak
2012-10-26 15:32
Golden Barca Om du känner ett så trängande behov av att få ställa frågor till el Flaco så går det alldeles utmärkt utan tillgång till vederbörandes fotografi, adress, storlek och allt du gormar om. Det är nämligen så att detta forum som du i många år har teroriserat även går att använda till konstruktiva diskussioner. Så prova du att ställ dina frågor här på ett hövligt vis, så kommer du nog få de svar du behöver för att få frid i sinne. Amen!
Barcelona DM1982
2012-10-26 15:22
NoGo™

Jag tror att du missförstod mig lite.

Jag menade att det är vanskligt att bara starta med en ordinarie, vilket är Alba, inte att Alba har varit dålig. Tvärtom, killen spelar som om han aldrig har lämnat Barcelona.

Men att starta matchen med Song, Bartra och Montoya blir i mitt tycke en spelare för mycket som inte är ordinarie. Nu när Bartra och Song lär starta kommer de behöva mycket hjälpa, både från Busquets men även ytterbackarna. Montoya är väldigt duktig men saknar rutin, Alves är i slutet av dagen en stabil spelare med väldigt mycket rutin. Ju mer man ändrar därbak, desto jobbigare för Valdes som även han verkar behöva stabilitet kring sig för tillfället.

Barcelona Golden Barca
2012-10-26 15:00
Svenska Fans utmärker sig ännu en gång med reda fantasier som saknar all trovärdighet. Skribenten som skrivet denna smörja borde skriva sitt namn och lägga ut en bild på sig själv. Samt en adress så man kan skriva frågor till vederbörande. Frågorna hopar sig verkligen efter att ha läst detta allaballakaitos dynga. Vi får nu inte glömma Valencia supervärvning. Ty klubbens ekonomiska muskler för den här värvningen är ju riktigt starka.

Trovärdighet 0.

Om du skall kritisera så får du göra detta med en saklig och god ton (istället för att jämställa en frivillig skribents verk med "dynga"). Nästa gång blir det spärr. /MOD
s.eto
2012-10-26 14:54
Den senaste artikeln var intressant.

Det känns som att det stämmer att Guardiola ville ha bort dom fyra spelarna. Speciellt Alves,Pique, såna rykten get gick om Alves i slutet av förra säsongen och genom hans egna uttalanden bekräftar ju att någon ville sälja han.

Pique fick ju inte iheller spela speciellt mycket förra säsongen , om man jämför med föregående säsonger.

Jag är iaf glad att dom blev kvar, förstår inte hur man skulle kunna ersätta alla fyra på ett bra sätt.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-10-26 14:50
Angående artikeln "Guardiolas svarta lista".

Informationen kommer från samma person som nyligen klargjorde att Valencia lagt ett bud på Terry, och som dessutom konstaterade att Villa och Messis relation inte längre "existerar" efter att Messi skällde ut Villa efter en misslyckad passning.

Jag tror inte på informationen för fem öre, även om jag kan förstå att Pep t ex tröttnat på Piqués attityd och att Alves i perioder kan visa en negativ inställning.
Men att gå till styrelsen med en vilja att sälja 4 spelare, varav två han själv varit med på, det känns sådär trovärdigt.

Förresten, angående Messi och Villa, borde det inte komma ett uttalande från samma person efter att Messi gjorde tummen upp åt Villa under matchen mot Depor?
Barcelona NoGo™
2012-10-26 14:43
DM1982

Nu tycker jag Alba har varit väldigt stabil och en av våra bästa spelare den här säsongen. Alves har in mina ögon varit minst lika svag som Valdes och jag tycker helt enkelt inte att han bör starta trots att han är en av våra mer rutinerade spelare.

Men tror att dock att Tito kommer att starta med Alves, hoppas bara att det blir rätt val, vi får se..
Alves kommer säkert att göra en kanon match nu när jag är så tveksam på han och hans inledning på säsongen hehe.
Barcelona DM1982
2012-10-26 14:30
NoGo™

Det är väldigt vanskligt med en ordinarie back , Alba, det ger inte direkt stabilitet där bak. Om man även tänker på hur darrig Valdes har varit så är det inte läge att lämna ute veteraner, även om de inte har varit på topp.

Alves bör spela.

Sedan fick Rayo en mittback utvisad förra matchen så även de är lite utsatta där bak.

Som sagt så var det inte helt otippat att Barcelonas överklagan inte gick igenom, jag hade nog tappat hakan om de drog tillbaka kortet.
Barcelona NoGo™
2012-10-26 14:13
Skräll att klubbens överklagande inte gick i genom, vi har fel färger på tröjorna helt enkelt... Montoya ska starta imorgon, Alves får jobba för att ta tillbaka platsen så som han har spelat.
Barcelona Zamboza
2012-10-26 13:34
Marängerna kommer gråta ännu mer. Gutis favorit till guldbollen är Messi och inte Penaldo. Casillas ska tydligen ha valt VDB som årets tränare och med all rätt. Bara kul hur Mous ego ska hantera detta haha.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-10-26 13:27
Song är den siste jag hoppas på som mittback. Bartra - Busquets och Song framför eller Adriano bredvid Bartra.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-10-26 13:01
Förresten, när ingen har gjort det än så tar jag initiativ och gör det först.

Glad Mubarak/Bajram till alla bröder och systrar!
2012-10-26 12:55
Föga oväntat gick inte kluubens överklagan av Mascheranos andra gula kort igenom och han är därför avstängd i morgon. Song & Bartra tillsammans?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-10-26 12:55
Bartra borde starta imorgon. Mascherano är avstängd, Pique och Puyol är skadade. Jag hoppas bara inte Tito lägger Adriano som Mittback.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-26 12:50
Dani Alves var den vi behövde minst med tanke på Montoyas fina form. Men kul att han är tillbaka. Abidal lär inte komma tillbaka på minst ett par månader, så nu väntar vi på Puyol och Piqué.

Tycker ändå Montoya bör starta imorgon. Dani Alves måste fatta att han inte kan spela helt avslappnat, han måste kämpa för sin plats i laget.
2012-10-26 12:44
Ursäkta för dubbelpost!
2012-10-26 12:44
Nu väntar vi bara på Puyol, Piqué och Abidal sedan ska vi börja tänka på en CL-final för med det nuvarande försvaret kommer vi ingenstans.

Gött att magnifika Daniel "Dani" Alves är tillbaks. Hoppas också att han hittar gamla formen.
2012-10-26 12:40
Alves är tillbaka, one down, three to go...

Official: Dani Alves, recovered from his thigh injury, gets the medical green light and is available for the game agianst Rayo tomorrow
Barcelona MissyaPep
2012-10-26 12:33
Om man e en inbiten Barca fan så ska man inte ens nämna näsan efter allt han sagt.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-10-26 12:22
tarrak/

Tack för länken till artikeln från Ajax-sidan. Alltid underhållande att läsa om Cruyff. Hans beef med Van Gaal var även aktuell när den senare tränade Barcelona i slutet av 90-talet och det var även grunden till fejden mellan Cruyff och Mou, som var Van Gaals assistent.

Hur ser de culés här inne som följde laget på den tiden på Van Gaal och hans tid i klubben? Positiv för att han vann två raka ligatitlar och lät debutera Xavi, Puyol, Valdés och Iniesta, eller negativ för hans tyrranta ledarstil, osympatiska personlighet och kriget mot Rivaldo?
Barcelona koeman92
2012-10-26 09:29
Varför ska vi ha tillbaka Zlatan? För att han ska skrika åt Tito att han inte har några punnkulor? För att han ska ha målsvacka i över 10 matcher för att sedan klaga på att Messi får göra alla mål och att ingen passar honom? Eller för att låta sin knähund Raiola gå ut i pressen för att snacka skit om Cruijff och Tito? Snälla människor tänk innan ni skriver! Har han inte passat in hos oss första gången, lär han aldrig göra det! Glöm heller inte att Zlatan kommer att kräva näst största lönen plus målbonus, och det har Barca inte råd med.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2012-10-25 22:53
600 Mille för en spelare som inte passade in hos oss? Inte tillräckligt pinsamt att vi pröjsade 900 och sålde för 200? Lägg därtill allt skitsnack om Barca och vår stab. Kom igen nu, detta är inte FM.

Som culé bör man ha lite mer stolthet än så. Resultat är inte alltid allt.
AndreD - General Pardon
2012-10-25 22:46
Most goals top-5 leagues (excl pen): Messi 10 - Ibrahimovic 8 - Mandzukic 7 - Aduriz Demba Klose Michu Muller Yedder 6 [via @messi10stats]

Sorry Penaldo
Annons: