/spanien/barcelona/forum/8345.aspx/spanien/barcelona/forum/8345.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-31 08:25
@El capitano[Culee:

Casillias, Ramos, Pepe, Di Maria och Coentrao. Dessa fem har varit ordinarie hela året och det är nästan halva startelvan. Marcelo spelade inte för att han är ej i matchform efter att ha varit borta i tre månader.

Varane eller ej, vi ska inte missa så många lägen. Så enkelt är det och sen när Xavi, Cesc, Messi och Pedro spelar som de gjorde igår så självklart blir man besviken. Det är en gåta för mig att de inte kan lära sig av sina misstag, vi hade för fan en likadan match för två veckor sen mot Sociedad..
Fais
2013-01-31 06:32
Äch, är fortfarande arg om hur många chanser vi bränner.
Jag vill inte ens se några highlights från matchen eller läsa nån artikel om den.

Nej, det är inte för att vi bara fick kryss och ska vara nöjda, eller ju. Om matchen var jämn och de hade lika många klara chanser som oss och det blev kryss, eller om båda lagen ställde murar runt straffområdet och bara inriktade sig på att försvara skulle jag ta en kryss.

Det räcker nu med alla dessa träffa ribban,stolpen och missa öppet mål från en halv meter som vi fick poäng för det.

Hoppas tiden för ineffektivitet är förbi och stället tiden för effektivitet och killerstinkt börjar från efter den här bittra matchen.
Barcelona AndreD
2013-01-31 04:09
Villa ska starta mot Valencia.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-01-31 03:33
@Diar Iniesta Shekha:

Vad är det för skitsnack, Saknar häften av sin startelva?? Tro mig det hade gått sämre för Real om Varane hade petats, Sen så är visst Casillas skadad men vi hade inte heller vår första målvakt, Marcelo hade dom på bänken men det var juu taktiskt val av Mou och sätta in Essien istället.

Så orka böla för att 2 spelare saknas, Tro mig det hade varit samma sak! Det är inte så att de saknade spelarna hade dominerat mot oss, Så skärp dig förfan!
Barcelona papillon
2013-01-31 03:23
Någon som har ett klipp på när Messi fick Arbeloa att köpa korv i andra halvlek vid sidlinjen?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-01-31 02:44
Vilka krav man ställer på laget, vi möter enda laget i världen som kvalitetsmässigt kan jämföra sig med Barca på bortaplan och får med oss ett 1-1 resultat.

Matchen var fantastisk men de rasistiska påhoppen på Alves förstörde mycket av det för min del.
Barcelona ElTriplete
2013-01-31 02:38
Hahahhah vad är det här för skitsnack? "Punto Pelota skriver att Messi på SB:s parkering gick fram till Arbeloas bil för att konfrontera honom. Han ska ha förlämpat Arbeloa, som satt i bilen tillsammans med sin fru och dotter." Varför ens ta sig tid att hitta på det här? :p
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ElTriplete
2013-01-31 02:19
Villa borde ha fått speltid. Han borde ha blivit inbytt efter 60-65 minuter. Pinsam coachning av Roura. Med det sagt så är jag övertygad om att det här kan gå hela vägen. Vi gjorde en grym match och kontrollerade matchen på deras hemmaplan. Det var jämnt, ja, men vi hade farliga chanser. Alldeles för ineffektiva.
2013-01-31 02:18
Sen ska vi inte glömma att Tito Vilanova inte har haft så mycket och göra med lagets planering inför kvällens match. Visst, självklart har snackat med tränarna och spelarna via telefon eller något liknande. Men det är endå inte samma sak som att vara närvarande på plats. Jag hoppas att han blir av med det där jävla sjukdomen så att han kan återvända till oss för att vi behöver honom!!
Barcelona AGM
2013-01-31 02:05
Saknar alla knep som Pep använde varje match mot Real. Han överraskade oss alltid och kunde starta med spelare som Cuenca och ändå få bra resultat med sig. Hans byten var väldigt planerade och funkade perfekt in i hans plan under matchens gång.

Minns när vi spela med tre backslinje och 5 manna mittfält med Alves som höger mitt. Man visste aldrig vad Pep planerade med det visade sig alltid vara ett bra beslut utav tränaren.

Jag vet att Roura var tränare men att Tito valt att spela som "vanligt" mot real på borta är väldigt konstigt. Känns som han inte gav riktiga instruktioner utan spela på det sätt han alltid gjort och då vet ju Mourinho hur han ska stoppa oss med tanke på att han studerat alla andra matcher.

Ska vi vinna Copa del Rey eller CL måste Tito komma med något nytt. Att spela likadant varje match funkar tyvärr inte speciellt när det är dubbelmöte och den taktiska biten avgör kanske 70 % av hur det ska sluta. Kolla bara på hur Chelsea slog ut oss.
2013-01-31 02:00
Sen en grej jag inte fattar är hur hälften av laget kan vara så pinsamt dåliga speciellt när Real saknar hälften av sin startelva. De borde utnyttjat det mycket bättre men istället presterar de ännu sämre istället. Och ärligt talat vi hade kunnat torska idag om de inte var så ineffektiva i början.. När vi har tappat poäng i CL och i Ligan så har det varit för att försvaret varit så dåligt och att vi har vart så ineffektiva. Försvaret var endå helt OK idag och Pique gjorde en mycket bra match.. Sen att Xavi, Fabregas, Messi och Pedro var så kassa var nästan som en skräll för mig. Jag har inte sett Messi vara så här kass på länge och ibland blir man lite sur på honom när han vägrar att vara på kanten ibland.. Det händer inte varje dag att man blir sur på Messi men sånna dagar finns också, dock väldigt sällan.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-01-31 01:50
Hm ja vad kan man säga... det känns som att vi själva gav bort matchen genom att inte sätta 2-0 snabbt och på så sätt lät madrid äta sig in i matchen igen. Surt som fan måste jag säga.
Jag kokade av ilska när ingen kunde sätta sina solklara lägen, och domaren som helt inkorrekt blåste för offside vid två lägen, kanske till och med tre men jag orkar inte kolla på repriserna i detta nu.

Messi spelade sin absolut sämsta match på mycket länge vågar jag också påstå. Han såg så ofokuserad ut hela matchen. Felpass efter felpass
Måste också säga att jag vart grymt imponerad av Rafa Varanes eleganta spel. Hur gammal är han? 20? 21?
2013-01-31 01:37
Jag tycker inte alls att 1-1 är bra inför hemmamatchen. De senaste fyra matcherna på Camp Nou så har Real gjort 2 mål på oss i varje möte. Kom ihåg att vi kryss så går Real direkt vidare förutom vid 1-1 och samtidigt som de får tillbaka sina spelare. Så vinna eller försvinna. Juste Pedro... Jag börjar tycka att det börjar bli lite irriterande med att vi är så fega när det gäller att byta in spelare.. Jag har kritiserat Villa under hösten och har tyckt han inte är en startman i Titos system. Men han får ju inte ens komma in längre typ.. Varför inte slänga in honom i en sån match ? Och det gäller inte bara David Villa. Det fanns ju spelare som underpresterade tex Fabregas och Xavi, varför inte bara byta ut ngn av de för att förändra matchbilden? Det är lätt nu i efterhand men det börjar bli lite jobbigt att göra sitt första byte efter 75 minuter som vi har börjat göra på sistone.
Barcelona Messi_theONE
2013-01-31 01:33
det sjuka med real fans är att ngn av dom skrev också.. så klart dom (vi) får domarna med sig på något vist sätt.. får ej kopiera har jag för mig ,, fast tänkte göra det o ba tänkte, vad är det för folk som skriver i den där forumet? vilka ögon ser dom matchen med?!
Barcelona A - Marcelinho Huertas
2013-01-31 01:15
Grymt att besöka SB förutom apljuden mot Alves vid 3-4 tillfällen men vill bars säga. Iniesta.....finner inte ord! Alba riktigt bra och kul.för Varane att kröna kvällen med ett mål, han var duktig!

Nu ska jag sova ett par timmar i loungen innan hemfärd, lite synd att vi inte vann matchen men detta tar vi hemma.
Barcelona ElTriplete
2013-01-31 01:15
Barca King Haha, måste hålla med där faktiskt. De tre senaste matcherna som slutat kryss har alla Barca-fans varit ledsna och sura medan Real-fansen firar. Vi har varit så bortskämda under Pep. :p Blir en spännande retur iallafall! Ta en titt på vårt spelschema nu under februari. Fantastisk månad. :) Valencia - FC Barcelona FC Barcelona - Getafe Granada - FC Barcelona Milan - FC Barcelona FC Barcelona - Sevilla FC Barcelona - Real Madrid
Barcelona Barca King -
2013-01-31 01:00
Vet ni vad jag tkr e riktigt roligt, att när el classico slutar med kryss så är real fansen glada och barca fansen ledsna, bara det, säger en del hahahahah
Ryo Miyaichi
2013-01-31 00:46
Kan man göra något annat än att älska Puyol? Jag är helt såld på ledartyper inom fotbollen som ger 250% under 90 min + tillägg.
Barcelona Blaugrana80
2013-01-31 00:44
@Ryo Miyaichi:
http://twitpic.com/bzm9ac
Barcelona YYEA
2013-01-31 00:43
Gizma

Visst, killen är lika gammal som mig. Fml :')
Barcelona Federer
2013-01-31 00:43
Här har du Ryo Miyaichi.
Gizma
2013-01-31 00:36
Varane.. Kan inte vara endast 19..
Ryo Miyaichi
2013-01-31 00:23
Finns det några rykten i Spanien att Villa är påväg bort? Har ju ryktats friskt i engelska tidningar som jag läst att Arsenal rycker i honom men att Barcelona inte vill sälja honom.

Tänkte om ni har hört något på eran front eller om man ska glömma bort Villa under morgondagen =)

---

Vampíro - Ànims Tito

Hittar du den sekvensen på YouTube får du gärna länka =D

Ha en trevlig kväll!
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-01-31 00:21
Matchens sekvens: Piqué har fått en tändare kastad på sig och vill visa det för domaren, Puyol tar tändaren, kastar iväg den och säger åt Piqué att markera sin gubbe istället. Vilken kapten det vi har, vågar inte ens tänka på dagen han lägger av, nummer 5 ska pensioneras för alltid. Visca el Capitan!
Barcelona ElTriplete
2013-01-31 00:14
Villa måste få speltid. Vi måste finns en plats för han i laget men vart ska vi ha han egentligen.. :/ Xavi, Busi, Cesc, Leo o Iniesta ska bara vara i startelvan. Pedros plats är lite oviss, men vi kan inte ha Villa på högerkanten. Xavi - Busquets - Cesc Alves Messi Iniesta Villa Skulle det kunna se ut på offensiv planhalva. Men man vill ha plats med Pedro också.. Lyxproblem :/
Barcelona Blaugrana80
2013-01-31 00:11
vi borde dödat matchen, synd barca att vi inte sätter våra chanser.. stör mig på att vi måste alltid nästan ta avslut 2-3 meter från målvakten tänker på Pedro o fabregas som väntar för länge.. messi får mycke kritik här inne med all rätt tycker jag.. för mig är det en gåta att sanchez fortfarande går före Villa.. hur kan alonso och arbiola tillåtas alltid spela fult utan att domaren gör nånting.. hur var det nu domarna hjälper barca??
Barcelona Jugador
2013-01-31 00:10
Med risk för att låta som en klyscha, så är detta laget deras egna värsta fiende. Har spelarna en av sina bättre dagar(speciellt Messi) så skapas det chanser på löpande band, och allt flyter på- men ibland så blir det bara tvärstopp matchen ut. Jag räds lite över vad som kan hända när CL drar ihop sig och svåra dubbelmöten ska spelas. Jag har tjatat i evigheter om varför inte Villa låts spela, kommer inte in som inhoppare ens på senare tid, tycker tränarna att han inte platsar i laget just nu eller vad är det frågan om? Eller är det kanske något internt som vi inte vet om? Både Alexis och Pedro har ju gått före i en bra tid nu.

Hursomhelst så tycker jag att det laget saknade idag är en klinisk avslutare, och det är Villa.
Coach Pep,
2013-01-31 00:09
@enkos:

Varje gång jag sett Varane imponerar han. Han bjuder på sånt man inte förväntar sig av en 19 åring, eller ens från mittbackar rent allmänt eftersom de suger nuförtiden. Han är ett monster. Personligen håller jag honom som en bättre mittback än Ramos ringa åldern till trots. Man behöver inte förringa honom bara för han spelar för Madrid. Vi cules ska kunna berömma och se storheten även i andra lags spelare, vi ska inte vara arroganta som maränger.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-01-30 23:58
...och så kommer den här!

Ska jag vara ärlig så struntar jag i vilket. Hörna eller inte. Sådana här situationer sker överallt på plan. Jag minns att Mourinho för två år sedan klagade på i den berömde "listan" att de inte hade fått inkast mot ett mittenlag i ligan.

Men självklart, surt att det blir mål.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-01-30 23:58
...och så kommer den här!

Ska jag vara ärlig så struntar jag i vilket. Hörna eller inte. Sådana här situationer sker överallt på plan. Jag minns att Mourinho för två år sedan klagade på i den berömde "listan" att de inte hade fått inkast mot ett mittenlag i ligan.

Men självklart, surt att det blir mål.
Annons: