/spanien/barcelona/forum/8344.aspx/spanien/barcelona/forum/8344.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-10-23 17:01
El Flaco// Camacho (stavning) sa igår att han redan röstar och han har gett sin femma till Iniesta.
Barcelona FCB_Cule
2012-10-23 16:57
Att folk fortfarande tror att Batra kommer få chansen . Vi hade 47 skador i backlinjen och ändå så fick han inte en minut fan .
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2012-10-23 16:32
Jag hoppas såklart på Bartra ikväll och skulle inte bli helt förvånad om vi startar utan honom och utan defensiv mittfältare dessvärre.

Song passar nog bra mot Celtic men helst vill man se honom på sin riktiga plats nu när busken är borta borde han verkligen få chansen.

I min bok är det nog Fabregas som ska bänkas trots bra form han har spelat mycket.Det är svårt kan man verkligen bänka en spelare som gjorde tre ass senast?

Jag tror inte Bartra startar utan tror på

Villa-----Messi--------Alexis

---Iniesta-----------Fabregas-

-----------Xavi------------------

Alba--Mascherano--Song--Montoya

------------Valdes--------------------------

Så tror jag vi startar jag skulle gärna se Tello,Pedro samt Bartra få speltid.

Ut med Mascherano i 55 minuten in med Bartra.
Ut med Alexis i 60 minuten och in med Tello.
Ut med Villa i 75 minuten och in med Pedro.

Sen skulle jag gärna se Jonathan eller S.Roberto istället för tex Pedro men man kan inte få allt.Får Bartra några minuter blir jag glad och Villa vill jag ska få minst en timma och starta!

Tror på en 3-0 vinst där jag verkligen värdesätter om vi kan hålla nollan.Gärna två mål av Messi också ; ) Det tredje tror jag Fabbe eller Villa gör.
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-23 16:15
Barcelona Pique y Puyol
Barcelona Pique y Puyol
Hoppas på denna startelva ikväll

Pinto
Montoya Mascherano Bartra J. Alba
Xavi Song Cesc
Pedro/Iniesta Messi Alexis

Pinto borde få spela, både för att han ska få mer speltid och att Valdés kanske behöver en väckarklocka.
Bartra måste få speltid nu, nu, nu!
Cesc har visat en otroligt bra form och denna spelstil verkar passa honom.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-10-23 15:53
Vår egna underbara psycho-portugis! :)
Barcelona Barcash
2012-10-23 15:40
Någon som vet hur det ligger till med skadorna i laget? Hur länge till är Pique, Puyol o Alves borta? Försökt googla men hittar inget.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-23 15:27
Och så ska vi inte glömma Cesc, han har spelat otroligt mycket den här säsongen och Tito kommer nog få in han i elvan på något sätt även idag. Antingen som anfallare brevid Pedro och Messi alternativt att han avlastar Iniesta på mittfältet, där Xavi vilade senaste och således bör starta idag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-23 15:24
Man ska inte underskatta Celtic, men idag ska vi bara ta en vinst. Och inte bara det, jag hoppas försvaret ser mycket säkrare ut än tidigare. Jag vill också se ett bra presspel, vi har sett tidigare att vi spelar som bäst när pressen är på topp. Det är väldigt orättvist att klaga på backarna när de är 2-3 stycken mot lika många Celticanfallare i kontringar. Celtic lär köra en klassisk Chelseabuss, och satsa på kontringar som enda hot. Det kan bli riktigt farligt om vi inte är på topp i försvaret.

Vad jag vet så är inte Piqué redo för att starta än, och med Song som tvingas upp på mitten i och med Busquets avstängning så är det här en match där Bartra äntligen borde få spela. Dock tror jag antingen Tito väljer Adriano i mitten, alternativt behåller Song i backlinjen och spelar Cesc-Xavi-Iniesta på mittfältet. Jag tror den här Bartra-situationen är något personligt, det är min känsla i alla fall. Eller att han gör som Mourinho ibland och försöker testa spelarens psyke. Vad det än är, så känns det inte som att Bartra hålls utanför elvan pga att han är inte räcker till som fotbollsspelare. Men vi får se idag. Förhoppningsvis svarar Tito på mina teorier och spelar ynglingen, men som det ser ut just nu så känns inte det troligt.

Också intressant att se hur anfallssuppsättningen ser ut idag. Jag hade gärna sett Messi vila, men Getafe-matchen verkar ha varit en engångsgrej. Sen är det alltid kul att se loppan spela, han har kommit in i ett flyt nu med fem mål på de två senaste ligamatcherna samt mål i Argentina. Skulle inte förvåna mig om han smäller dit ett till hattrick idag. Brevid honom fick Villa chansen i lördags, och jag tror inte det händer igen. Detta var hans första start, och då lär han inte göra två irad. Alexis fick sin sedvanliga vila efter ett landslagsuppehåll, och bör vara redo för 90 minuter. Hoppas han får spela från vänsterkanten, där han var riktigt bra mot Benfica.
2012-10-23 15:17
Titta på vad som hände med Chelsea och Inter när han lämnade dem. Den dagen Mourinho lämnar kommer vara värre för dem än när Del Bosque sparkades. Fansen är såpass desperata just nu efter Barcas senaste framgångar att de tittar blint på de få titlarna men även en idiot fattar att läget är någorlunda spänt redan i huvudstaden. Blir det inga titlar i år så är det bye bye mr mou, ett splittrat Madrid och då börjar det roliga för oss!

Barcelona tarrak
2012-10-23 15:01
Det blir allt tydligare hur Mourinho och de övriga portugiserna kidnappat Real Madrid. Verkliga trotjänare som Valdano, Casillas och Guti är ingenting värda, så länge de inte fogar in sig i Mourinhos led. Det märkliga är att en majoritet av fansen går med på detta, men de har väl sett så få spelare med verklig klubbkänsla i truppen att de har glömt hur den ser ut. Visst kan nog Mourinho ge dem några år till av sportslig framgång, men om det fortsätter på det här viset kommer han lämna en klubb i total splittring och avsaknad av identitet bakom sig.
2012-10-23 14:41
Med röstningen menar Casillas att han tycker Cristiano är världens näst bästa spelare och att han inte får rösta på varken Iniesta eller Messi! :)

Detta är första gången Messi får rösta som argentinsk lagkapten. Misstänker att det blir Iniesta, Xavi och förhoppningsvis Ronaldo för att markera hur jäkla löjlig Casillas är som inte tar med självaste Messi som en av världens tre bästa spelare. Och hans vän, killen som avgjorde VM och blev EM:s bästa spelare och Spaniens populäraste idrottare, Iniesta!

Vika sig för Cristiano... Fy fan Iker!
Barcelona LeoMessi
2012-10-23 14:16
Taher Tack för en riktigt bra skriven text:-)
Barcelona Riiio!!
2012-10-23 14:10
Valdes
Montoya-Bartra-Masch-Adriano
Song
Xavi-Fabregas
Tello-Messi-Villa

Tycker Bartra borde få starta ikväll.

Alba och Iniesta vilas.

Alexis kommer in för antingen Tello eller Villa.

Hade varit riktigt kul om Dos Santos fick lite speltid och bytte av antingen Fabregas eller Song. Speciellt om vi har en komfortabel ledning.

Vad sägs om denna elvan? Vilka ändringar hade ni gjort?
Barcelona NoGo™
2012-10-23 13:24
Är det inte Iker som så gärna vill att en spanjor vinner priset och så röstar han på Ramos som visserligen är spanjor men som inte har någon chans att vinna.

In 1st game with Mallorca, Fontas made no foul and was his team's player to recover most balls and to give most passes [via @actitud_cule]

Bra debut av Fontas.
Barcelona Hetfield
2012-10-23 13:22
Essienesque

Vi kan väl hålla med om att inte hålla med varandra :). Jag förstår vart du kommer ifrån, det är svårt att jämföra de två.

Nu var diskussionen om den som var viktigast, och inte bäst. Om man ska räkna till den som är individuellt bäst så är Messi bättre, men den spelaren som har varit viktigast för Barcelona är Xavi. Xavi var tändvätskan till Barcelonas framgångsvåg efter Rijkaard, det var innan Messi kom in i bilden.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-10-23 13:14
@Puyol s.k. LEGEND!!!:

Som jag har förstått det har varken Iker eller någon annan röstat än. Det som Sportyou har publicerat är vad Casillas kommer rösta på efter att listan över de 23 spelarna blivit känd. Sen kan man tycka vad man vill om hur Iker tänker rösta.
Barcelona koeman92
2012-10-23 12:56
Min startelva till ikväll:

Pinto
Montoya Mascherano Bartra Alba

Song
Xavi Iniesta

Messi
Tello Pedro

Om ni undrar varför jag lagt Pinto istället för Valdes i min elva är det inte för att jag är rädd att han ska tabba sig, utan för att han ska skärpa sig och förstå att det inte är ok att tabba sig varannan match. Dessutom börjar jag sakna att se Pinto framför målet.
Barcelona Naknooo
2012-10-23 12:48
Tjena grabbar, idag fick jag höra att vissa landskamper är lagda i mitten utav november men att ligorna inte kommer att ta paus under dessa?

Någon som kan bekräfta det här? det låter ju helt sjukt hur har man tänkt när man lagt dessa matcher då?
Barcelona Puyol s.k. LEGEND!!!
2012-10-23 12:43
Fan vad patetiska marängerna är. Helt plötsligt har Pepe större realhjärta än Iker bara för att Iker röstat på Ramos som etta och Ronaldo som tvåa. Man ska väl rösta på den man tycker har varit bäst och inte för att "hålla samman" ett lag? Iker har btw röstat på Xavi som 3a, vilket var ett slag rakt upp i marängernas ansikte då de flesta av de påstår att Xavi varit slut sen två år tillbaka. Man borde ha i åtanke att det är AS som gått ut med dessa uppgifter så man borde ta det med en nypa salt.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-10-23 12:33
Unicef/

Busquets är väl avstängd efter att ha blivit utvisad mot Benfica?
Barcelona Unicef
2012-10-23 12:18
Trevligt med CL ikväll!!! Alexis Messi Pedro Cesc Song Xavi Alba Mach Bartra Montoya... Sergio bör få vila, han har spelat grymt mycket sista tiden både för klubb och landslag. Bartra är en bättre mittback än Song, och Song är en fullgod backup till Sergio. Jag tycker att det är dåligt av Tito att inte matcha in spelare i sina rätta positioner, att tex Song går före Bartra är vell ok vid början av säsongen och tufft motstånd, men jag tycker oxå att Song ska spelas in som pivote och få välbehövlig speltid där. Lika viktigt tycker jag de är vilken kant våra yttrar huserar på, att tex ha mer fasta sidor på Alexis och Pedro, just nu känns det som ett lotteri och jag gillar inte den märkliga rotation som Tito håller på med just nu tycker de känns ogenomtänkt och konstig bara, Jag gillar visst idén att ha spelare som fungerar på fler positioner, men spelarna behöver trygghet och viss kontinuitet för att leverera i världsklass, vilket vi förväntar oss match efter match... Ge er syn på saken!!!
Barcelona Grande Barca
2012-10-23 11:53
UNderbar videeo, Barca 3

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pk1DQBruwnQ#!
Barcelona DM1982
2012-10-23 10:07
Vad sägs om den här matchen?

Jag kommer garanterad gå, att få se Argentina är inte ofta man får chansen att göra. Messi och Barcelona är ju egentligen bara en relativt kort flygresa ifrån men Argentinas landslag är svårare att få se.

Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-10-23 08:21
fan vad BRA det känns att ha en riktigt bra frisparksskytt i laget sedan Ronaldinhos tid. Messi lägger till ännu en dimension i sitt spel.
AndreD - General Pardon
2012-10-23 03:51
Taher

Varför kan det vara osannolikt för vissa att domaren är emot oss? Vi är i särklass det topplaget som har domarna emot oss mest och förlorade senast en liga p.g.a. det.
Barcelona zakiz
2012-10-23 03:22
Riktigt trevlig läsning Taher. Bra jobbat och tack :) Godnatt allihopa.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2012-10-23 02:43
Nu ligger Måndag hela veckan - Placar del II uppe nu. Det tog mer än 5 timmar. Sorry att det tog sån tid. Hoppas ni gillar den!

Bona nit och ha det bra!!

Visca!
AndreD - General Pardon
2012-10-23 02:14
Imorgon måste Tito våga chansa med Bartra, vi kan inte ha han på bänken för evigt. Vad är det värsta som kan hända? Vi har ju redan Mascherano som gör försvarsmisstag varannan match. Det är dags nu.
Annons: