/spanien/barcelona/forum/8342.aspx/spanien/barcelona/forum/8342.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Octopus of Badia
3/23/2013 15:29
L.A.M Nr 10

Ryktena säger ju att Abidal inte kommer att få spela förrän ligan är avgjord senare under säsongen.
Barcelona L.A.M Nr 10
3/23/2013 15:27
Jag kom på en sak, hade inte det här varit ett perfekt tillfälle för Abidal att hoppa in som vänsterback och dominera som han gjorde när han kom tillbaka förra säsongen. Fan vad mäktigt det hade varit.
Barcelona påfågeln
3/23/2013 15:25
Montoya håller nog ihop, sån otur finns inte. Annars blir det trebackslinje, eller Bartra till vänster. Typ. Planas är väl med U21 nu han också, så han lär väl duga? Eller är även han skadad?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
3/23/2013 15:19
@NoGo™ :

Det var verkligen tråkiga nyheter men det är tyvärr så det ibland ser ut efter en landskamp. Nu får vi väl bara hoppas att Montoya inte skadar sig, för det är väl fler matcher för U21?

Med en dåres envishet framhärdar jag fortfarande att det måste finnas en backup till backlinjen som inte är skadad [läs Adriano]. Eftersom mer eller mindre alla spelare i Barcelona spelar för landslaget så måste man kunna räkna med backupen.

Vad händer om Montoya skadar sig i landskampen? Song som vänsterback?

Nej, det bli till att tacka Adriano för tiden som har varit och inte förlänga kontrakten. Men som det ser ut så får han väl förlängt och det köps in en mittfältare som back och Mascherano skolas om till målvakt.
Barcelona The Octopus of Badia
3/23/2013 15:19
Fan vad värdelöst. Då missar han med största sannolikhet även returen mot PSG. Hur ska vi klara oss utan en egentlig vänsterback i dessa möten? Bara vi sätter ut Montoya där istället för att dra ned Song eller Busquets i mittlåset och flytta ut Mascherano. Om någon mittback ska flyttas in ser jag hellre Bartra, men det lär ju inte hända.
Barcelona NoGo™
3/23/2013 12:34
De skulle göra fler tester på Alba idag, så vi kommer säkert få ett besked senare. Update: Tråkiga nyheter! According to the doctors of the Spanish football federation, Jordi Alba will be out for two to three weeks #fcblive #brazil2014 #ucl [catr] Alba will have more tests in Barcelona, but he's certainly not available for next two games, including the CL away game against PSG. [catr]
Barcelona L.A.M Nr 10
3/23/2013 12:30
Corazon

Nej alltså ingen källa eller något utan såg det bara snabbt här på forumet, så jag är inte säker:).
Barcelona YYEA
3/23/2013 12:09
Till er som missade Argentina matchen, här har ni höjdpunkterna.
Barcelona Corazon
3/23/2013 12:06
@L.A.M Nr 10:

vart läste du det?
Barcelona L.A.M Nr 10
3/23/2013 12:04
Corazon

Läste att det var tveksamt om han ska spela eller inte mot PSG. Det är helt klart ett stort avbräck, han ger oss en helt ny dimension i anfallsspelet som ingen annan ytterback kan ge, och är samtidigt stabil defensivt. Världens bästa ytterback. Jobbigt också att Adriano ska vara skadad just nu, han hade varit en perfekt spelare att sätta in nu. Montoya är bra men jag gillar inte när en högerfotad spelare måste spela vänsterback, känns helt fel.
Barcelona Corazon
3/23/2013 11:56
vet någon albas status??? kan han åtminstone spela mot paris?
Barcelona enkos
3/23/2013 11:41
Jag såg Argentinas match och vilken match Messi gör, allt Argentina skapade så skapades genom Messi som krönte sin magi med ett mål och två underbara assist..

ps. har någon kortare sammandrag från matchen`?
Barcelona L.A.M Nr 10
3/23/2013 09:46
Det positiva med Albas skada är ju att Montoya får chansen. Även om det är fel sida för honom så litar jag på att han gör ett bra jobb, speciellt defensivt. I offensiven kan Alves få mer frihet framåt vilket kan gynna honom, så kan Montoya ha mer fokus på defensiven.

Pinto
Alves, Mascherano, Bartra, Montoya
Thiago, Busquets, Iniesta
Pedro, Messi, Tello

Så ser min startelva ut mot Celta. Jag vet att Bartra inte kommer få chansen, det kommer med all säkerhet bli Piqué och Masch i mitten, men det här hade annars varit ett perfekt tillfälle att spela Bartra. Celta borta blir svårt men vi har ändå PSG några dagar senare och det är ändå där fokuset bör ligga, efter åttondelen vi hade mot Milan så finns det inte plats för någon underskattning nu när vi är framme i kvarten. PSG borta blir en otroligt tuff match, de kommer spela defensivt och väldigt fysiskt samtidigt som de har otroliga kvalitéer i offensiven. Zlatan, Lavezzi, Pastore, Lucas med flera, det är inte att leka med. Men spelare vi vårt spel så får vi förhoppningsvis med oss ett bra resultat till returen.
Barcelona Jonas - tots units fem força
3/23/2013 09:21
Skulle ge allt för att få se Bartra på mittbacken och Masken som pivote i bara en match..
Barcelona Jonas - tots units fem força
3/23/2013 09:17
Trist med Alba borta och Adriano likaså.. Hade annars varit kul att se Grimaldo debutera mot Celta men hans korsband är ju tyvärr av. Det får väl bli Montoya, han funkar bra till vänster och har fått oförtjänt lite speltid.
Barcelona L.A.M Nr 10
3/23/2013 08:37
Spanien är rätt illa ute nu alltså. Vinst mot Frankrike är i princip ett måste för att ta gruppsegern, förlust är naturligtvis en katastrof och oavgjort gör att man måste lita på att Frankrike tappar poäng under de sista tre matcherna, och där är inte motståndet det bästa. Ska man ta gruppsegern är det vinst på tisdag som gäller, vilket blir riktigt tufft. Jag tror de höjer sig när de möter fransmännen men det blir ändå en väldigt svår match.

Sverige-Irland var förmodligen den tråkigaste matchen jag sett på länge. Kändes inte som att Sverige ville anfalla och vinna matchen, trots att det var hemmaplan och en vinst hade gjort att vi tagit ett starkt grepp om andraplatsen. Att vi fick Irland att stundtals se ut som Barcelona säger rätt mycket. Irland fick rulla boll hur mycket de ville och kom alltid fram till sista tredjedelen, till skillnad från Sverige där spelet stod still vid mittplan och där man antingen slog en meningslös långboll eller slog bort en tiometerspass och gav kontringslägen till Irland. Ska jag få säga mitt tror jag inte Sverige tar kvalplatsen, igår var chansen men med tanke på hur spelet såg ut och att vi har både Österrike och Irland kvar på bortaplan gör att det inte ser ljust ut.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
3/23/2013 07:32
Helvete att jordi Alba skadade sig alltså! Riktigt jäkla illa!
SoN_Un
3/23/2013 04:02
roligt att bönderna i puertan skriver att spanien spelade som barca idag. men när spanien vinner, em,vm,em då spelar spanien som real haha. sjukt asså. o messi suger som vanligt i landslaget. men vad har cristina gjort i landslaget? det diskuteras mer barca o messi i deras forum än självaste real madskit. dom byta namn från puerta till barca b haha dom är så avundsjuka på oss så det itne sant. jag NJUTER!
haha visca barca
SoN_Un
3/23/2013 03:56
roligt att bönderna i puertan skriver att spanien spelade som barca idag. men när spanien vinner, em,vm,em då spelar spanien som real haha. sjukt asså. o messi suger som vanligt i landslaget. men vad har cristina gjort i landslaget? det diskuteras mer barca o messi i deras forum än självaste real madskit. dom byta namn från puerta till barca b haha dom är så avundsjuka på oss så det itne sant. jag NJUTER!
haha visca barca
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
3/23/2013 03:38
Sanchez spelar jävligt bra idag!
3/23/2013 03:22
Eller kanske inte:P
3/23/2013 03:21
Borde kanske ha varit straff för Chile där
3/23/2013 03:20
Corazon (Barcelona) Vi ska inte klaga på bredden, snarare otur att Adriano och Alba skadar sig samtidigt.
Barcelona Corazon
3/23/2013 03:19
Jordi alba skadad får se hur många fler det blir efter dom sista landskamperna. Annars har vi väl duktiga juvenil killar .. Jävla skit bredd.
3/23/2013 03:14
Shanghai - SHOOT ME $12 (Barcelona) Om vissa i Barcelona ändå kunde förvalta lägena lika bra som hans kamrater i Argentina så skulle han ha otroligt många assist! Undrar om sanchez lyckas spela hela matchen utan att skada sig :-)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
3/23/2013 03:11
THIAGO ALCANTARA

Precis, Leo ligger i princip bakom allt. En stund i första halvlek var han nere på Argentinas straffområde för att hämta bollar och sedan fördela dem.
3/23/2013 03:02
Shanghai - SHOOT ME $12 (Barcelona) Skulle Messi inte spela så hade dom inte kommit någonstans! Dom har bra anfallare men väldigt lite kreativitet på mittfältet och tack vare att Messi spelar som offensiv mittfältare så kommer dom där galna djupledsbollarna som Aguero och higge förvaltar på bästa sätt.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
3/23/2013 03:01
Om Maria di Angel åker med till Brasilien så ska han göra det som turist och ingenting annat.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
3/23/2013 02:53
Messi presterar inte i landslaget...

1 mål & 2 assissts!
3/23/2013 02:50
Herrejävla Gud! Hur många gånger har domaren blåst?
Annons: