/spanien/barcelona/forum/8325.aspx/spanien/barcelona/forum/8325.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2012-10-29 23:58
ngn som vet när FM 2013 släpps?
Barcelona mirzaculé
2012-10-29 23:20
ALEX SONG Att testa Messi som vänsterback. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ElTriplete
2012-10-29 23:10
LÄNKTIPS: Hittade en gammal nyhet från 2008, intressant läsning. "Kung" Mourinho gör det igen.

Exakt såsom han förra året sa att "Ronaldo förtjänar Ballon d'Or för att han gjorde flest mål även om han inte vann titlar", för att sedan ändra sig nu i år då "Ronaldo vann en stor titel och borde vinna Ballon d'Or".
Barcelona ALEX SONG
2012-10-29 22:47
Nej jag följer bara sidan och försöker skriva har i forumet om det kommer upp något intressant
Barcelona ALEX SONG
2012-10-29 22:43
Nej
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-29 22:29
@ALEX SONG

Läste exakt samma sak nu på FC Barcelona Sveriges facebook-sida... undrar om du är en av dem som skriver där och håller oss uppdaterade, cred till dig och de andra om du nu gör det :))
Barcelona ALEX SONG
2012-10-29 22:18
Grabbar. Om ni hade fått möjligheten och att fatta ett beslut en gång om vad som helst i Fc Barcelona vad skulle ni fatta för beslut??
Barcelona Hetfield
2012-10-29 22:14
Efter Messis skada mot Chelsea så trodde ju de flesta att han inte skulle kunna utvecklas, han hade ju en period där han var väldigt skadebenägen.

Fystränarna har ju sagt att efter den skadan så såg man till att Messi fick bygga på mycket muskler. Om man jämför med hur han såg ut när han debuterade och hur han såg ut i Rijkaards sista år, så såg man en betydligt mer muskulös Messi. Fast en sak Messi hade från början var att det var väldigt svårt att tackla ner honom.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-10-29 21:36
"Mark Clattenburg has been reported by Chelsea to FA for "inappropriate language", Appearantly he called Torres a striker." ;)
Barcelona Skippstripps
2012-10-29 21:11
Rambla~
Nej exakt! En annan intressant aspekt är ju hur han fick lära sig grunderna som en spelare med sämre fysiska förutsättningar och hur detta format hans teknik och spel i senare ålder när han kommit ikapp de andra på det fysiska planet.
Kan ta mig själv som motsatsen där jag i 11-års åldern växt förbi alla med en decimeter vilket gjorde att jag lärde mig att utnyttja min fysik, men däremot ledde detta i förlängningen till underutvecklad teknik. Vilket straffade sig när folk växte ikapp. Tror att det för Messi har blivit tvärtom.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-29 21:06
Skipptripps

Jag är inte så insatt i själva behandlingen som du tycks vara men jag kan nog garantera att det knappast är GH som har givit omkretsen på Messis lår. :)

Lite trist att de inte tog upp, eller ej hade koll på, att Messi i början av sin a-lagskarriär var väldigt skadebenägen. Speciellt med muskelskador, det var en baksida lår i vart tionde match typ. Vilket resulterade i att klubben beslöt sig för att gå till botten med hans skadeproblem. Han fick ett specifikt träningsprogram, man såg över hans matvanor mm. Sådant nämner man inte ens. Nej då, istället ska man ju så klart insinuera och komma med små antydningar.
Barcelona Skippstripps
2012-10-29 20:49
Rambla~

Framförallt eftersom det har en helt naturlig förklaring. Vid behandling av patienter med GH-brist upptäcker man den ofta i 11-12 åå då barnet ofta har en lägre tillväxtkurva. När man sedan behandlar blir således puberteten förskjuten flera år och oftast är det efter genomgången pubertet som man på allvar kan börja bygga kraftig muskulatur.

Sedan att fjäll drar till med att GH (tillväxthormon) är dopingklassat så visst är det i princip det. Till individer med normal hormonbalans. Sedan finns det inga som helst belägg för att ökade doser av GH hos normala individer skulle ge ökad prestationsförmåga. Förvisso ger det en ökad muskelmassa och mindre andel kroppsfett men man har också visat att själva muskelstyrkan eller prestationen inte ökar.

Som med så mycket annat i kroppen så fungerar hormon inte enbart positivt i en riktning utan lagom är alltid bäst. Så hela debatten är ju helt sned från början.
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-29 20:41
Hetfield

Kan inte hålla med dig om att Balotelli var bra i EM. Han gjorde EN bra match och resten riktigt dåliga. Minns nu inte exakt vilka matcher det var men kollade varje match med Italien och han missade fan mer frilägen än Tello på en hel säsong :P

EDIT: Hans prestationer i City kan jag inte riktigt bedömma då jag såg kanske 20 av deras matcher förra året och han var inte med i varje. De som jag såg var han bra i vissa, mindre bra i vissa. Inte direkt Top10 anfallare i världen direkt though :P
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-29 20:37
Skippstripps Jag kan bara instämma. Den där jävla Sladjan, antydningarnas mästare. Häver ur sig anklagelser till höger och vänster utan någon substans. Messi hade precis fyllt 17 år när han hade nr 30. Han är 25 år nu. Det hinner hända lite under 8 års tid med en människokropp och speciellt om man är fotbollsspelare på elitnivå. Zlatan i Juventus som ökade muskelmassan något enormt på bara något halvår måste väl också ha varit dopad då eller? För att inte tala om Drogba som nästan hade Busquets kroppshydda när han kom från Marseille för att sen något år senare se ut som värsta monstret. Jag påstår inget nu men man kan ju börja undra på Sladjan-manér.
Barcelona Indir
2012-10-29 20:32
Underbart att läsa!
Barcelona påfågeln
2012-10-29 20:31
Vet inte, men du kan ju alltid ta reda på det själv och spara oss debatten om vem av dem som är bäst? Messi har gjort lite fler mål och lite fler assist, så nu var det avklarat.
Barcelona Hyder
2012-10-29 20:29
Hetfield

Måste hålla med dig till fullo angående Balotelli. Han bidrog allt som oftast med både fart och rörlighet när han fick spela för City förra säsongen. Lägg därtill att han var outstanding under EM där hans samarbete med Cassano var väldigt underhållande att titta på. Han har gjort mer än Tevez det senaste året, och då pratar vi hästlängder.

Om man bara ser till Mario som spelare och vad han uträttar på planen samt hur han hjälper laget så kan man inte annat än att imponeras. Visst får han något rött kort ibland men han har lugnat ner sig nu. Jag tycker i alla fall att han är en otrolig fotbollsspelare, med eller utan attityden han har.
Barcelona enko
2012-10-29 20:12
Messi har gjort 73 mål unde 2012, hur många har Ronaldo gjort?
Messi har gjort 45 i ligan under 2012, hur många R? någon som vet?
Barcelona påfågeln
2012-10-29 20:06
Inte en enda ytterback med på listan, ej heller någon traditionell ytter. Bara två backar, Spaniens mittbackspar, Pique och Ramos. Fast jag måste nog hålla med om att ingen ytterback ska platsa, det finns för få riktigt bra just nu helt enkelt, Alba har inte hunnit etablera sitt namn tillräckligt, men borde kanske fått komma med.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-10-29 20:00
vilken jävla hype kring messis unge! tänk vad roligt om han "föds" madridista ;) eller om han väljer att bli hockeyspelare istället. vilket jävla antiklimax det hade varit.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-10-29 19:54
H.Alavi - Magico!
Jag tror att Goal var först med det och sen följde de andra ba efter. Ehm aftonbladet (ovanligt). Det roliga är att det står typ ingenting om det i de katalanska tidningarna, de hade fan gjort kaos om Barcelonas största stjärna fått ett barn.
Barcelona enko
2012-10-29 19:54
Om hans son ska födas med kejsarsnitt så kan det vara så att de valt sin dag imorgon, just på Maradonas födelsedag.. men om han ska födas normalt så vet man aldrig vilken dag det blir..
Barcelona enko
2012-10-29 19:51
Jag ska se Barca på plats på lördag mot Celta, hopps bara Messi får sin son innan och inte på matchdagen och riskera att missa se honom ifall han väljer bort matchen och istället närvara vid sin gravida frugan
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-10-29 19:50
Det var precis det jag reagerade på. Var det inte någon jävla skittidning som skrev att Messi fick en son bara några timmar efter matchen mot Deportivo?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-10-29 19:47
Nej, Messi har inte fått en son. Media snackar bara massa skit som vanligt, hade han fått en son hade hela laget gratulerat honom tex. Barcelona har dementerat uppgifterna två gånger nu men media är efterblivna, Men det är väldigt nära:P

"I dag fick Leo Messi ta emot Guldskon för Europas bäste målskytt förra säsongen. Barca-anfallaren satte nytt Europa-rekord med 50 fullträffar. När Messi tog emot priset passade arrangören på att ge honom en liten sko i guld till sonen Thiago som väntas födas när som helst. Faktum är att förlossningen kan bli i morgon - samma dag som Diego Maradona föddes på.

- Det skulle bli kaos om min son föds då, säger Messi."

Tänk om hans son födds imorgon... Fast Barcastuff skrev att det blir typ i början av November.
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-10-29 19:46
H.Alavi

Nej. Men han kommer föda en som kanske kommer födas på samma dag som Maradona föddes på.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-10-29 19:37
Men va? Har Leo fått en son eller inte? Fy fan vad jag blir snurrig.
Barcelona enko
2012-10-29 19:37
Har Messis son föds redan som man talade om tidigare eller ska han födas vilken dag som helst, någon som vet sanningen?
ps. Messi har gjort 73 mål unde 2012, hur många har Ronaldo gjort?
Barcelona Bästelona
2012-10-29 19:36
Kul att se att en 15 (nyligen blivit det) gör debut och mål i superettan. Ganska mycket off topic men måste ändå berätta hehe. Dessutom så är Barcelona hand favo lag så ;)
Barcelona Hetfield
2012-10-29 19:32
elbraco

Tevez? Du pratar om Tevez som var på semester och bråkade med tränaren under nästan hela säsongen? Kun Aguero kan jag däremot köpa.

Jag har följt Balotelli, och jag kan säga att det lilla de flesta ser är väldigt missvisande. Han skapar så otroligt många målchanser för hela laget genom styrkan och att han ständigt hotar. Han gör kanske inte flest mål, men han gör så mycket nytta för laget. Han är mer än "bara" en striker, han gör så mycket mer för laget.

Sen kan du ju knappast använda Italiens FÖRSTA match i EM som argument. Han var inte särskilt bra i den matchen, men efteråt så glänste han. Han gör ett så otroligt stort jobb som ensam anfallare i Italien, där de flesta är kreativa spelare.

Jag vill inte nedvärdera något med Gomez, men faktum kvarstår att han har en roll i laget där han serveras på otroligt många målchanser. Trots att han gör mål så är han en av de mest ineffektiva anfallarna jag har sett i mitt liv. Sätt Falcao i Bayern eller i landslaget så hade han gjort betydligt fler mål. Slutsatsen är densamma, att Balotelli är så fundamental för Man C lag och för landslaget redan som 21 åring (nu är han 22 år), det säger mycket om honom. Till skillnad från de flesta "talanger" så har han faktiskt visat mycket.

Nu är kanske diskussion irrelevant då nomineringarna är väldigt subjektiva, och Balotelli lär inte heller vara i närheten av att vinna. Det är däremot tråkigt att folk bara ser bråkstaken i Balotelli, och faktiskt inte den spelaren som gör så stor nytta.

Messi lär vinna det igen, så det är väl lika bra :)
Annons: