/spanien/barcelona/forum/8320.aspx/spanien/barcelona/forum/8320.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-10-24 01:08
Don Andrés Iniésta (Barcelona) Tycker att det var ett stort misstag av Tito att spela ens med Pedro för han var så dålig så jag kan tyvärr inte ens sätta betyg på killen. Adriano var så dålig så jag är bara glad att Alba har värvats så vi tyvärr slipper Adriano ännu mera om man ska säga så. Antigen så låter Tito spela med Bartra eller köp en ordentlig mittback.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2012-10-24 01:07
Don Andrés Iniésta

Ursäkta mig men det här är ett forum till för att diskutera, kritisera och hylla bäst man vill. Klarar du inte av det gör du nog bäst i att undvika att gå in här.

Tito ska ha kritik efter ikväll. Hans byten kom för sent, punkt slut. Vill man vinna en match visar man tydligare indikationer på det. Att du sen inte håller med är en helt annan femma, men kom inte hit o säg att man inte får kritisera. Vi är fans, vi har all rätt i världen att kritisera om vi upplever att något skötts på ett fel sätt.

Så enkelt är det.
Barcelona Don Andrés Iniésta
2012-10-24 01:02
O fan va ni alla ska klaga, "felet" i matchen? Mascheranos självmål som tillät dom att backa hem o stänga kiosken...
Celtics starka sida? Fasta situationer, målet kom i en fast situation.. Ska vi klandra mascherano? Nej det ska vi inte, men faktum är att han gör avgörande misstag varje match nu känns det som...

Sluta klaga så mycket på Tito, Celtic gjorde en jävligt bra match idag, väldigt starkt gjort utav dom...

Villa får inte spela eftersom att han tydligen inte är inne i Match tempot ännu. Han är la 30+ o har varit borta i mer än 1 halvår... Ge de lite tid snart är han tillbaka i start elvan, nån vecka till skulle jag tippa...

Klaga på Adriano? Killen som gav den avgörande passen så att vi vann, e ni inte kloka eller?

Klaga på Song? Killen som är den enda med lite tyngd på vårat mittfält, en spelare som verkligen behövs mot såhär fysiskt starka lag.
Såg ni inte vad deras mittfältare gjorde med våra imellanåt? Han käkade upp dom, Wanyama snackar jag om...

Jag blir ju bara tröttare o tröttare på er fåglar här inne alltså...

Men som sagt jag är väldigt nöjd med Bartra idag och tror att han kan bli någonting stort i framtiden...
2012-10-24 00:54
Gabriel (Barcelona) Håller med dig och visst kommer Tito undan lätt. Han borde ha fattat att Celtic kommer fortsätta att parkera bussen och anfalla när det behövs. Tito borde ha tagit ut Song för han var Usel istället In med D.Villa för vi hade behövt ha inne 4 anfallare. Jag blev så glad att vi vann men jag var inte så glad att de kom så sent. Vi behöver verkligen en bra mittback men en spelare som Mats Hummels är rena drömmen. Man får drömma vidare. En nyförvärv är, Marc Batra :). Killen var så enastående och han bör och ska spela nu på lördag.
Barcelona Don Andrés Iniésta
2012-10-24 00:52
Nöjd med Bartra. Kan nog bli en väldigt viktig back för Barca framöver...
Barcelona Gabriel
2012-10-24 00:47
Let it be said, Tito ska ha en stor känga efter denna matchen. Han kommer undan jävligt mycket kritik ikväll pga att spelarna vann matchen åt honom. Man kunde redan efter den första halvleken se att det inte funkade.

När något inte funkar efter 45 minuters spel låter man bänkspelarna som kan tillföra något värma upp direkt när den andra halvleken drar igång så att man sedan kan göra ett byte så fort som möjligt. Ikväll vet jag inte hur länge det tog innan jag såg spelarna röra sig vid sidlinjen. Att göra det första bytet vid minut 72 (?) är på tok för sent när det är så mycket som inte fungerar. Sen är det självklart att det hade blivit svårt att passera Celtics mur i vilket fall som helst, oavsett vilka spelare som hade varit inne på plan, men det enda jag kräver är att Tito gör allt i sin makt för att bryta ner Celtic muren och det tycker jag inte att han gjorde.

Varken Pedro eller Alexis hade några suveräna matcher direkt, ändå får det sjukt många minuter istället för att slänga in Villa och Tello tidigare. Han hade kunnat göra hur mycket ändringar som helst för att visa indikationer på att vilja vinna matchen. En annan sak var Adriano som inte tillförde ett skvatt på högerkanten, dessutom såg jag ingen användning för honom i minut 70 när Celtic ligger och parkerar med hela laget framför målet. Varför inte byta ut Adriano mot Cesc som är vår målfarligaste mittfältare och absolut är ett hot, både med skott och löpningar in i straffområdet.

Det är ett fenomen det här med tränare och byten alltså. Det måste väl ändå vara det enklaste av ansvaren som en tränare kan ha, men trots det är det sjukt många tränare som saknar denna förmågan att veta när och vilka som ska bytas ut/in. Gudarna vet att jag avskyr Mourinho av hela mitt hjärta men när det kommer till byten så är denna människa klockren. Både Pep och Tito saknar den förmågan. Det var samma visa med Pep (och även Rijkaard vill jag minnas), varför i h-lvete vänta till minut 75? Jag förstår det inte.

Ikväll är jag sjukt besviken på Tito, men han räddades av Alba. Sedan måste jag hylla spelarnas karaktärer också. De vinner än en gång när det sitter hårt inne. Den mentaliteten laget verkar besitta i år är helt makalös och skall hyllas!

Sist men inte minst vill jag ge ros till Villa. Han får 12 minuter på sig och skapar mer än vad både Pedro och Alexis gör under hela matchen. En sådan resurs kan man inte slarva bort genom att låta han ruttna på bänken, han måste slussas in i startelvan asap. Han har en stor del av förtjänsten till Albas mål. Villa drar väl på sig minst 3 Celtic spelare i straffområde med bara hans lilla löpning som gör det möjligt för inlägget att nå Alba.

Nåja, jag är små sur på Tito men glad för vinsten.

EDIT: Vad otroligt skönt det var att äntligen få se Bartra. Och som han tog vara på chansen! Spelade säkert där bak, tog för sig offensivt och var allmänt en väldigt positiv nyhet. Kul, nu hoppas man bara på att det inte dröjer lika länge tills han får speltid igen.
2012-10-24 00:46
Fais (Barcelona) Sant och håller med dig. Xavi börjar bli lite gammal och orkar inte hela tiden med all fokus och alla passningar eller inlägg har blivit betydligt färre till spelarna för att han inte orkar eller tro att det har med ålder att göra. Han är sliten spelare och han gör rätt mkt för Barca. Fabbe har från Arsenal tiden att spela snabbare och blicken måste finnas. Fabbe har allt men han är Inte Xavi med andra ord att Fabbe är ojämn. Men jag tycker bara när Fabbe är på plan så rör spelarna mer på sig och det skapas mer och farliga chanser och ju för att Fabbe släpper bollen tidigare. Fabbe håller inte bollen lika länge som X Mister Xavi.
AndreD - General Pardon
2012-10-24 00:27
Härlig jävla bild
Fais
2012-10-24 00:15
FC Barcelona - 1899

Det är det jag säger. Det känns som att Xavi har slutat slå de där bollarna mellan och över backarna.
Jag minns för 2,3 säsonger sen. Så fort Xavi fick bollen bruka alla lägga benen på ryggen. Men nu för tiden så stannar alla upp och bara tittar.
Vad har har hänt? Vad har hänt??
2012-10-24 00:07
Skillnaden mellan Fabbes att hålla bollen jämfört med Xavi så springer spelarna och hittar ytor bättre när Fabbe har bollen. Xavi håller bollen länge och det gör att spelarna har svårt att löpa.
Barcelona B-Guden
2012-10-24 00:01
@Fais:

Stämmer nog, men man måste löpa även om inte passningen komemr för att just öppna upp ytor där vi kan kombinera oss igenom, sen när messi har bollen då borde det va gult kort att inte löpa
Fais
2012-10-23 23:50
Ni måste tänka på att Iniesta kom tillbaka från skada grabbar. Låt honom komma ingång, 3 till 6 matcher.

Men jag måste fråga er?
När ska Alexis bli den där spelaren alla hoppades på att han skulle bli? Antingen ligger han på marken eller så passar han bakåt??

Mitt tålamod går snart upp i rök :(.
Fais
2012-10-23 23:44
B-Guden

Vad jag har märkt är att När Xavi styr spelet så är det inte lika mycket djupledningar ((mark my words). Du har säkert märkt senaste matcherna Fabregas har spelat i mitten så blir det många löpningar från alla. Till och Messi tar löpningar för att fabregas kan slå de där farliga passerna mellan backarna.

Va tycker du?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-10-23 23:35
Smogen

Jag såg både målet och framspelningen, men spelmässigt så var han faktiskt inte den Iniesta jag brukar se på TV-rutan när han briljerar och dominerar. Han misslyckades med att dribbla vid varje tillfälle och försökte göra konstiga genomskärare.
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2012-10-23 23:35
Shanghai

Problemet är nog inte att han är sliten, han var la bara precis som mig själv inte lika taggad ikväll mot Celtic som inför ett Clásico. Och det förstår jag. Samtidigt hade nog Messi spelat mindre om Tito fått välja, men han vill alltid spela och gillar inte att sitta på bänken helt enkelt :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-10-23 23:34
Corazon

Försöker du vara lustig med att medvetet stava fel på ens nickname?
Sån mogenhet du visar upp.

Fontas rädsla varje gång han var under press, hans panik resningar och ojämna spel var anledningen till att han inte fick forsatt förtroende, om två tränare väljer att inte satsa på honom måste väl ändå ge tydliga signaler på att utvecklingen inte gått som den ska eller?

Jag hade inte haft något emot ett byte som skulle innebära att vi får in en bra passningsfot mot en defensiv mittfältare 15-20 min in till 2a halvlek, men sett till alla mål vi släppt in på sistående förstår man att Song är kvar. Ja du, du verkar veta något Tito inte vet om, åk ner dit och hjälp honom coacha laget vettja, med dina 12 år inom "elit fotboll" kan du nog lära honom den ena eller det andra.

Barcelona B-Guden
2012-10-23 23:33
Vi såg nu vid albas mål exakt likadant hela matchen var det, fast det tog lite mer än 90 minuter att förstå att nån läre ta en löpning,
Fattar inte varför löper aldrig våra ytterbackar in ? Varför tar aldrig våra kantslickare en löpning centralt ? när vi rullar runt, varför väljer ingen att ta en löpning utifrån `?

Det blev mål direkt idag
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-23 23:33
@barcastuff: Vilanova: "Bartra is at first team because I wanted it. We had the money to sign a centre back past summer, but I told the club to save it." Tack, precis det svar jag ville ha. Nu behöver man förhoppningsvis sitta och vara orolig över att Bartra ska tröttna och tom kanske lämna.
2012-10-23 23:31
Smogen

Fortfarande aldrig påstått att jag varken jublade eller brydde mig om matchen. Tror du jag hade suttit bänkad om jag inte gjorde det ? Det jag försöker förklara är att matchen var ganska lam, ointressant och egentligen hade det inte spelat någon roll om vi fått 1-1, vi promenerar vidare oavsett.

2-1, skönt 3 poäng. Man behöver ju inte bete sig som Mourinho å slänga sig på knäna bara för en seger mot Celtic.
Barcelona Golden Barca
2012-10-23 23:31
vad säga/skriva. 3 poäng och vi är vidare i Champions League.

notabelt FC Barcelona 2 gula kort.

Notabelt Celtic 0 gula kort.
2012-10-23 23:30
Essienesque & L.A.M Nr 10

Hade jag varit tränare skulle jag vila honom i en månad för att sedan kommer han tillbaks som ett monster. Då är han mer hungrigare. Det finns skäl till att jag skulle göra det...

* Han har matchats otroligt hårt sedan Pep tog över och vilat möjligtvis enstaka matcher. Det tar kål på honom.

* Han har precis fått ett barn och han måste vara med nära och kära en stund. Fotboll är inte allt. Det påverkar honom mentalt.

* Han har 45-50 miljoners supportrar som vill att han ska göra bra matcher varje helg och det är svårt, då som jag skrev tidigare att han har matchats sjukt mycket sedan Pep tog över. Givetvis så vet jag också att han är professionell och måste följa tränaren och kontraktet, men ändå är vi där igen att det påverkar honom både fysiskt och psykiskt.

* Man får inte heller glömma att media har en kampanj mellan honom och Ronaldo. Han vill också visa i den punkten att han är bättre. Då blir det för mycket tryck på honom.

Så det bästa vore att han får en vilomånad och därefter återta, styra och ställa på allt.
Barcelona Corazon
2012-10-23 23:18
Ride my big one 12 års elit fotboll bara men d lugnt, vilken test sattes batra eller song på egdntligen tror det inte hade varit någon skillnad med i dos santos eller vår gamle fontas
Barcelona Smogen
2012-10-23 23:15
Shanghai - SHOOT ME $12

iniesta en av dom sämsta? Såg du målet han gjorde? Såg du framspelningen till Messi han gjorde? Såg du volleyframspelningen till Alexis (?) han gjorde, med mera....
Barcelona Smogen
2012-10-23 23:14
Bàckis I Anims Puyol y Abidal!

Det låter lite tråkigt att inte bry sig så mycket om matchen man tittar på för att man sitter och tänker på nästa match istället. Lev i nuet och tänk på nästa match efteråt istället.
2012-10-23 23:09
AndreD

Jublade knappt skrev jag, vem sa att jag inte jublade då? Ingen grej att göra den diskussion av, matchen var iaf ganska oviktig, hur dåligt vi än spelar resterande matcher så kommer vi troligtvis att vinna gruppen. Tycker ofta Champions-matcherna är mindre intressanta än Ligan, då vi ofta hamnar i allt för enkla grupper för att de skall vara något att jubla över.

Istället för att sitta och gapa och leva sig in i sådana matcher sitter jag och försöker bedöma spelare och därefter tänka ut en startelva för kommande matcher. Vilka som spelat bra, vilka som bör få starta igen osv.

2012-10-23 23:09
Smogen

You beat me to the punch, har själv velat veta hur vi ligger till med våra skadade.
Vill fan inte se Masken som mittback mer
Barcelona Vampíro
2012-10-23 23:08
Konstigt att de fastnat på hörnvarianten när det i själva verket är en väldig vanlig variant i Barcelona. Oftast är det Alves som gör löpningen Iniesta gjorde ikväll.
2012-10-23 23:08
Dem tre bästa idag enligt mig:

1. Xavi - Idag eller snarare sagt som alltid är han ett geni. Är kreativ och står för det mesta.

2. Alba - Som han sprang den lille katalanen. Belönades med ett mål i slutet vilket resulterade segern.

3. Bartra - Lugn i försvaret, dem gånger han sattes på prov. En bra passningsfot bör också tilläggas.

Dem tre sämsta/underkända :

1. Iniesta - Är besviken på honom. Han slog fel pass gång på gång och försökte med att dribbla förbi, men misslyckades.

2. Pedro - Gör ingen vidare match. Totalt osynlig!

3. Mascherano - Han fortsätter med sina idiot tacklingar. Det är nog dags att vila Masken också.
Barcelona Smogen
2012-10-23 23:07
Kan någon med lite koll vara snäll och berätta hur skadeläget ligger till?
Puyol 3 veckor kvar kanske?
Abidal siktar på december?
Pique?
Alves?
2012-10-23 23:06
Corazon

Vad pratar du om?
Bartra överglänser Masken idag på hur man spelar försvarsspel, synas så lite som möjligt gällande onödiga fouls, men samtidigt vara på rätt plats och spela enkelt. Celtic på pappret är ett fysiskt starkt lag som gillar att ställa om, det betyder att försvaret kommer få och göra med snabba omställningar, en av våra mittbackar var inte bra idag, jag tror alla vet vem det är.

Song spelar stabilt matchen igenom, till skillnad från våran offensiva trio försöker han även fylla på i boxen, något vi är otrolligt dåligt på för tillfället, förstår inte ens varför vi försöker oss på inlägg när vi har max 1-2 mot 5-6 celtic spelare på rätt sida. Att du inte ser något i honom beror snarare på din brist på fotbollskunskaper om något.

Var det någon annan än jag som saknade Fabbe och Villa från start idag?
Blir alltmer orolig över Herr Tito sätt och match coacha laget, visst vann vi men vi måste kriga oss igenom match efter match och det kommer ta på laget i längden, Behöver det verkligen vara så svårt, vet Tito vilken konstellation som funkar bäst än?

Alba man of the match?
Annons: