/spanien/barcelona/forum/8319.aspx/spanien/barcelona/forum/8319.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-28 17:03
Mojito

Det är väl det som är det största problemet. Det som faktiskt tog oss vidare mot Milan var att vi höll nollan, då det stod 3-0 in på tilläggstid. Mot Bayenr blir det dock betydligt svårare. Nyckeln blir som i alla andra matcher men det är ännu viktigare idag, spela med hög press, hög backlinje och lås fast dem på sin planhalva. Det finns inget bättre att se på när motståndarna vinner bollen i eget straffområde, men nör vi gång på gång tar tillbaka den. Vi måste skapa ett sådant tryck mot Bayern. Blir det en match med mycket kontringar och ett böljande spel lär Bayern vinna på fart, fysik och effektivitet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-28 16:59
Hyperintressant match ikväll på Anoeta. Real Sociedad som gjort en helt fantastisk säsong kan i princip säkra en fjärdeplats vid seger, det är mäktigt. Jag tror också på en vinst för baskerna, de har bra form och är starka hemma. Känns som de har vind i ryggen medan Valencia mer "måste" vinna, för deras del är det väldigt jobbigt att missa CL.

Málaga-Getafe är även en annan rolig match som börjar nu. Málaga som kanske inte ens får spela i Europa nästa säsong borde ändå kunna ta ett stort kliv mot åtminstonde EL via vinst idag. Getafe är flera poäng bakom men om de skulle vinna så finns det en liten möjlighet, men då krävs åtminstonde poäng idag.

Även väldigt viktig vinst för Granada mot Espanyol idag. Nedflyttningsstriden var helt osannolikt spännande förra säsongen och ser ut att bli det i år igen. I nuläget sex lag inom fem poäng där tre av dem åker ut och tre av dem stannar kvar. Det lär avgöras sista omgången den här säsongen också, troligtvis med fler än två lag inblandade.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-28 16:58
Anfallsmässigt är vi absolut kapabla att göra 4 mål framåt, problemet är att vi numera i princip aldrig håller nollan, och då är det genast minst 6 mål som kommer krävas.

Impossible is nothing räcker inte ens. Det krävs något mer.

Vi får göra som Barney i How I met your Mother; Skapa ett nytt uttryck helt enkelt:
"the Possimpible"...
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-28 16:46
Gabriel

Ja, då det ju en möjlighet. Det är klart att det är större chans att vi åker ut, men det tar inte bort faktumet att om vi tar fram alla egenskaper vi har, all vilja och gör ALLT för att ta oss till finalen och dessutom har flytet med oss så är ingenting omöjligt.
Barcelona Gabriel
2013-04-28 16:38
Shanghai - SHOOT ME $12

Tyskland började underskatta Sverige och slutade totalt att spela efter 4-0. Bayern kommer aldrig att underskatta oss på Camp Nou. Men men...
Barcelona Gabriel
2013-04-28 16:37
L.A.M Nr 10

Jag tror på en mikroskopisk möjlighet, men jag tror väldigt mycket mer på att vi är ute.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-28 16:30
Shanghai

Det är ju det jag menar. Om han inte är redo att spela så ska han inte spela. För i tisdags var han uppenbarligen inte spelklar, och om han inte är det nu så tycker jag man kan sätta han på bänken istället.

Gabriel

Ditt inlägg dödar ingen optimism alls:). Om du inte vill tro på laget så gör inte det. För mig handlar det mer om principen att inget någonsin är kört inom fotbollen, och att man aldrig ska ge upp. Jag fattar såklart att det blir otroligt svårt men faktum är att allt är möjligt. På den här nivån handlar det om små marginaler, även när ett av lagen vinner med 4-0. Man fpr inte glömma att två av Bayerns mål inte skulle godkännts. Vi spelade skit den matchen men med lite flyt hade det kunnat bli kanske 2-0, och då hade det varit en annan sak. Får vi ett tidigt mål så är allt möjligt, har vi 2-0 i halvtid så är det också möjligt. Man vet aldrig, men det viktigaste är att spelarna och fansen tror på att möjligheten finns. Och det borde du göra också.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-28 16:22
Det var konstigt att inte Valdés fick kaptensbindeln, när Xavi byttes ut. Först fick Messi den, sedan hoppa Iniesta in och han tog över den från argentinaren. Konstigt!
2013-04-28 16:10
"Och Messi då? Om han ska spela som i första matchen kan han stanna på bänken. " Han var ju skadad i första matchen. Killen kunde inte ens ta sig förbi sin gubbe, hur ska han kunna prestera då? Sedan får man inte heller glömma, trots att han var skadad så jagades han av 5-6 spelare som galningar. Man kan inte kräva mer av Messi.
Barcelona NoGo™
2013-04-28 16:09
Haha Cesc reaktion på Leos mål :P
2013-04-28 16:06
Haha, titta på Fábregas reaktion när Messi gör målet!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-28 16:05
Hur är det egentligen med backarna? Abidal är ju småskadad nu och är säkert rätt riskabelt att spela med honom mot Bayern. Sen spg jag inte matchen mot Athletic, skötte han sig bra? Jag hoppas som fan på att Puyol kommer tillbaka till onsdag, hans blotta närvaro på planen lyfter laget. Han skulle aldrig låta backlinjen slappna av.

Min dröm är att man spelar med Puyol och Abidal mot Bayern. Vilket säkert mittbackspar. Men blir säkert Piqué-Adriano. Ska jag vara ärlig börjar jag bli lite trött på Piqué. Jag har varit inne på att det är mest det kollektiva försvaret som sviker i år, men Piqué är faktiskt bara för dålig. Bartra var bättre mot Bayern, säger allt.

Och Messi då? Om han ska spela som i första matchen kan han stanna på bänken. Men ett mål och en assist direkt igår, han visar revanschlusta. Faktum är att vi behöver Messi i form om vi ska vända, annars blir det ännu svårare, om inte omöjligt.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-04-28 16:03
Hittade ett längre klipp på målet igår med Ray som kommentator.
2013-04-28 15:58
Gabriel

På 30 minuter så vände Sverige från 4-0 till 4-4, dessutom i Berlin. Så man vet aldrig. :)
Barcelona Gabriel
2013-04-28 15:53
Folk här inne kan inte på allvar tro att vi ens ska ha någon chans att vända en 4-0 förlust mot Bayern. Även i vår starkast form, med Pep vid rodret, hade det varit sjukt svårt att vinna med 5-0 över Bayern.

Man kan inte göra jämförelser med vår 4-0 vinst mot dem eftersom de har blivit starkare. Den Barça upplagan hade fortfarande vunnit över denna Bayern upplagan, men inte med 5-0.

Ni glömmer dessutom bort hur otroligt dåligt vi spelar för tillfället, det är bara Messi som kan göra mål: Bayern hotar på massa olika sätt. De kan spela bollinnehavsspel, de kan kontra och de är livsfarliga på fasta situationer. Tror ni att dem kommer att gå mållösa på Camp Nou, dessutom med det försvaret som vi befogar över? Get real, jag vill inte vara en som dödar drömmar, men man måste vara realistisk.

Jag kan tänka mig att vi vinner matchen, men avancemanget till en final är körd. Förlåt om jag dödar eran optimism. Om vi vänder på detta, och vinner med 5-0, lovar jag att aldrig ever någonsin igen doubt this team. Aldrig, vare sig vi förlorat med 20-0 i första matchen.

Men... a, aint gonna happen!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2013-04-28 15:52
@Jonas - tots units fem força:

Som MESSI.CORLEONE skrev så ville han ha en stor spelare Traore skulle vara bra då. Stark och bra i luften.
Barcelonistas
2013-04-28 15:50
Mäktiga Messi - världens bästa MB ska väll inte ha några problem elr? :)
Barcelona Mäktiga Messi
2013-04-28 15:45
Pepe till lewandoski
Du har gjort fyra mål, tycker du inte att du har gjort tillräckligt?

Hahhahaha pepe orkar inte med Lewandoski
Barcelonistas
2013-04-28 15:41
Om Madrid vänder mot Dortmund tillåter jag min flickvän ligga med alla deras spelare.

- Balotelli

Real Madrid kan vända hela skiten, problemet är bara den att dom har spelat 3 matcher nu mot Dortmund och har inte alls lyckats hitta något spel som funkar för att kunna hota dom. Dortmunds spel är så jävla effektiv mot Real Madrid där har vi det stora problemet.

Vad gäller vår match så tror jag att vi kommer göra en väldigt bra match, det återstår bara och se om det kommer räcka.
2013-04-28 15:40
Fantastisk och läsvärd artikel av ingen mindre än "el Flaco" som gång på gång levererar med underbara artiklar.
2013-04-28 15:32
@Diar Iniesta Shekha:

Som sagt, finns inga superlativ kvar!
2013-04-28 15:30
Skulle vara så gött om vi kunde också vända på skiten. Större mirakel har utförts, men ska vi lyckas så måste alla enas och visa rätt inställning på onsdag för att klara detta mirakel. Nyckeln till det är inte offensiven, utan försvaret. Har vi ett kollektivt bra försvar, så kommer offensiven att producera. Två mål i första och två i andra. Sedan har man en förläggning framför sig. I sådana matcher behövs försvarare med pondus. En som Carles Puyol som peppar spelarna och sprider energi.

Força Barça!

Barcelona Federer
2013-04-28 15:29
Nuff said
Barcelonistas
2013-04-28 15:27
Fais - vad ska en spelare som Lewandowski göra i Barcelona?. Köper vi in honom så kommer han bara sättas på kanten, då central positionen tillhör Messi.

Sen kan jag hålla med dig om Pique, alla kan ha en dålig säsong men att vara så här dålig i snart över 2 säsonger är inte acceptabelt i en klubb som Barcelona. Vi behöver förändra en hel del inför nästa säsong.
2013-04-28 15:22
@1899:

Ärligt talat så kommer de att vända detta. Jag är helt hundra.
Fais
2013-04-28 14:44
Peshmerge - AS9

Handen på hjärtat, så tycker jag att Barta har varit bättre än Pique. Va tragiskt det låter. Den största anledningen Barta såg valpig ut var att han hade en valpig Pique bredvid sig. Till med Thiago SIlva skulle se valpig ut om han spelade bredvid Pique.

Faan, hur har vi hamnat här. Jag vet att det är p.g.a. ledningen och Tito's fel att vi idag inte ens vet vem vi ska spela som mittbackar. Men det känns så surrealistiskt att vi är i den här situationen, känner att jag måste nypa mig i armen.

Minns när alla lag var klara till semin att jag rakade oss längst ner av de 4. Men många här håll inte med. Min argument var att vår försvar inte skulle hålla. Men jag hoppades ändå att de skulle vakna till. Tragiskt nog måste jag medge att så länge Pique är kvar i det försvaret vare sig det är Hummels eller Thiago SIlva som spelar med honom så kommer det inte funka.

Om jag fick vara sportchef skulle ta in.

Hummels= De flesta av oss är nog överens om honom. Tycker att Thiago SIlva är för skadedrabbad. Har fått höra att han och Adriano är släktingar. (känns som det) Dessutom valde han Psg före Barca föra säsongen. Låt honom stanna i Frankrike och betala 75 % skatten.

Reas = Säg mig en spelare som lika bra på hans position. Kom ihåg att han kan spela som vänster/höger mittfältare.

En mittback till
Aymen abdennour eller Dedee. De kan vi fixa för billig peng. Båda 2 har potential att bli en av de bästa.

En anfallare--Ja, Man kan bara drömma om lewandowski.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-28 14:42
Messi har slagit 129 rekord den här säsongen. ETT HUNDRA TJUGONIO! Det är helt sanslöst. De bästa enligt mig är: Flest mål i El Clasico tillsammans med Di Stefano 4 Ballon D'or, vilket är flest! 3 Guldskon om han vinner skytteligan. Flest mål i CL, 14. Flest mål i Barca. Flest mål i ligan, 50! Nätat mot alla lag i ligan, även i bägge matcherna mot Real den här säsongen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-04-28 14:38
Official: Abidal has overstretched a calf muscle and has been subbed off out of precaution #fcblive

För er som vill ha Abidal i startelvan så är det inte alls säkert att han kommer att spela, så på ett och annat sätt kommer Pique spela.
Barcelona Guardiola_Pep
2013-04-28 14:34
min elva Alves-Pique-Abidal-Alba ------Song-Busquets---- Tello-----Iniesta-----Villa ----------Messi---------- Messi droppar ner medans villa rör sig inåt som en nia och öppnar kanten åt Alba. EDIT: vet att Pique är dålig just nu men ärligt talat så vet jag inte vem som skulle ersätta honom? Adriano känns väldigt orutinerad där tyvärr....
Barcelona Guardiola_Pep
2013-04-28 14:30
Ni som lägger Messi som höger ytter... hur har ni tänkt i försvarspelet? Messi ska inte jobba hem för att han ska vara 100% när vi har boll så snälla innan ni börjar lägga upp elvor motivera gärna hur ni vill ha det i försvarspelet tack!
Annons: