/spanien/barcelona/forum/8313.aspx/spanien/barcelona/forum/8313.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Damido
2012-10-25 20:51
Grym video med Messi och Ronaldinho i länktips!
Barcelona tarrak
2012-10-25 20:47
Vill tacka Mojito och el Flaco för två fina krönikor, alltid uppskattat!

Passar även på att länka Ajax-reds intressanta krönika om Cruijff och hans filosofi och arbete som inlett Amsterdam-klubbens återuppståndelse.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-10-25 20:38
Barcadinho

Jag tror tvärtom att Tito kommer testa spela med Cesc på Xavis position ännu mer framöver. Men först måste han få ordning på försvarsspelet, annars är risken att det kommer trilla in ännu fler bollar bakom Valdés.

Men det handlar också om att värdera vilka matcher man ska vila i Xavi i, för precis som du säger ligger Xavi före rent hierarkiskt. Men visst känns det bra att det finns en plan B. Att man sen inte väljer att använda den mot Celtic är en annan femma. Det förstår inte jag heller.

Att Tito valde att ta ut Cesc efter utvisningen mot Depor handlade förmodligen om två saker.
Dels ville han fortsatt ha två anfallare inne, dels ville han behålla det mittfält som kontrollerat sådana underlägen tidigare - alltså Xavi, Iniesta och Busquets.
Därför blev det, trots den dfina instasen, Cesc som fick lämna planen.

Passar också på att tacka er som gett mig cred för krönikan, det inspirerar till fler framöver.
Barcelona Barcadinho.
2012-10-25 20:19
Bra artikel om Cesc.

Med anknytning till artikeln - jag tycker först och främst att det var fel att byta ut Cesc mot Deportivo. Han var ju bäst på plan den första halvleken. Hur ofta byter man ut den bästa på plan?
Lika fel var det också att inte låta honom spela mot Celtic. Han var utvilad och hade en briljant 45 min i sitt bagage. Dessutom såg matchen helt statiskt och med Cesc skulle det kunna se annorlunda ut.

Problemet är enligt mig den traditionella hierarkin inom truppen. Cesc kommer inte gå före Iniesta o Xavi enligt den vanliga statusen, oavsett prestationerna i real tid.
Men jag själv är inte så romantisk eller sentimental när det gäller fotboll, jag skulle låta de bästa spela. Cesc har varit bäst bland dessa trio de senaste matcherna eller åtminstone bättre än Xavi.
Och matchen mot Celtic - det var framför allt Xavi som segade tempot.

Dags kanske att våga låta Cesc spela fler minuter och på den positionen som han funkar bäst, även om det innebär att en av XaviIniesta är på bänken. Det är ändå många matcher och alla kan rotera.
Jag gillar inte att Cesc har en stämpel som den eviga avbrytare i mittfältet, tom när han presterar på topp.
Atlético addeh
2012-10-25 20:14
Busquets har aldrig varit så högt upp när det gäller individuella pris. Vore både välförtjänt och fantastiskt kul för honom om det stämde.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-10-25 20:13
Helt sjukt vilken lirare R10 var när han var som kung. Han var en fröjd för ögat att se på när han förnedrar motståndarna, det var pinsamt att se dem bli bort gjorda av R10. Är det någon spelare som var komplett, så var det givetvis brassen. Han hade allt och plockade fram ess ur rockärmen från ingenstans. Av bara en egenskap hade han 3-4 varianter som exempelvis, dribblingar, passningar, frisparkar, målen, straffar.

När CR7 ska skjuta en frispark så vet alla att han ska gå på kraft och när Messi, Xavi och Beckham ska ta en frispark så går dem på precision. men när kungen ska träda fram så är det mindfuck för muren och målvakten. Dem vet inte om han ska gå på kraft, precision, eller skjuta under muren.

Hans passningar då ? ja, han passar med ryggen, han vrider på huvudet utan att kolla och gör en precis magnifik pass till en lagkamrat. Gör sjuka genomskärare och långbollar.

Dribblingarna ? Hahaha ska vara tyst!

Titta på den här fantastiska videon, jag blir fan tårögd!
Barcelona Vampíro
2012-10-25 19:00
Så typiskt amerikanskt, gör som jag säger annars attackerar jag dig. Bra gjort av Ronaldo där, stör mig så oerhört på dryga fanboys, i detta fallet fangirl som tror att stjärnorna är skyldiga de något. Finns ett annat klipp där någon jobbig tabloid snubbe med kamera följer efter Ronaldo i USA och gör allt för att provocera fram en reaktion men misslyckas. Är absolut inget fan av Ronaldo men tycker han skötte det bra.
Barcelona The Octopus of Badia
2012-10-25 18:54
6 Barcelona players are expected to be on the list of 23 Ballon d'Or candidates next week: Alves, Busquets, Cesc, Iniesta, Messi, Xavi [md]

Var Busquets med förra året? Annas är det härligt erkännande för vår fantastiska pivote minsann.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2012-10-25 18:49
Essienesque,

som fotbollsälskare säger man "ball" vart.man än kommer.från. att kalla den."soccerball" är.ett.tecken på att hon inte är säker och ist överdriver.
Barcelona MissyaPep
2012-10-25 18:34
Haha ska vara skakade*
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MissyaPep
2012-10-25 18:34
barca_joe (Barcelona) . Eto säger så för att han har sedan tidigare en konflikt med Song då för några år sen Song vägrade skaka hand med Eto när dom möttes i Afrika i en landslagsmatch. Kommer inte ihåg bakrunden till varför han inte skadade hand med Eto.
Barcelona Essienesque
2012-10-25 18:03
*hjärta* Valdes flint

Om hon är amerikan, varför skulle då hon inte kalla bollen för en soccerball?
Barcelona Alvés - Por Que?
2012-10-25 16:49
Xavi Hernández (32) yesterday against Celtic FC attempted 183 passes (182 per official UEFA numbers however) according to statistic company OptaSport. That is the new record for number of passes attempted in a Champions League game. Using the 182 from UEFA (hardly a large difference), of the attempted 17 were classified as “long”, 119 “medium”, and 46 “short”. The maestro’s completion percentage was 93, broken down as follows: total – 169/182, long – 13/17, medium – 114/119, and short – 42/46.

Barcelona Alvés - Por Que?
2012-10-25 16:42
Fantastisk krönika om Cesc, man hoppas ju verkligen att han kan anpassa sig till Xavis roll före den sistnämnde lägger skorna på hyllan(blir nästan tårögd när jag tänker på det min favorit). Hoppas ju på en Busi-Cesc-Iniesta i framtiden, och sen när Iniesta lägger av så hoppas man på att Thiago även blomstrar ut rejält för han har verkligen egenskaperna till att bli en rejäl mittfältsherre. Busi-Cesc-Thiago inom 5 år.
2012-10-25 16:41
Hur orkar vissa spelare med sånt här egentligen? =/ Och sedan kallar man Ronaldo för arrogant... Inte nog med att hon bara rååååkar stöta på Ronaldo mitt i trafiken med en boll i handen, så kallar hon sig för portuguis men pratar engelska med Ronaldo.. vilken supporter. Och att hon refererar till bollen som "soccerball".. Jovars, hon verkar vara väldigt insatt i sporten. Skulle säkert sålt den på eBay eller nåt.

Kanske lite OT men ville bara upplysa vilket helvete det kan vara för kända fotbollsspelare, inte minst en ikon som Cristiano, att röra sig bland oss "vanliga" och hur lätt dom kan få skit kastat på sig.
Barcelona zick9
2012-10-25 15:14
Even in wrestling...
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-10-25 14:27
Daniel Olssons krönika om Cesc är en av de bättre jag har läst på länge. Helt spot on på vad problemet var (är?) med Fabregas i Barcelona. Hoppas verkligen att Tito ger fortsatt förtroende för Cesc!

Cred till Daniel!
Barcelona Barca-nist
2012-10-25 14:27
Schuster: Chelsea set a terrible footballing example

så sant, när ska folk fatta att fotboll inte handlar BARA om vinst?
Hat och avundsjukan hos folk har gjort de bittra och blinda.
Barcelona koeman92
2012-10-25 13:52
MissyaPep

Oj, jag visste inte att Puyol hade ett SF konto :)
Barcelona MissyaPep
2012-10-25 13:37
Grabbar, första halvleken Barca borta mot Detortivo? Fotbollsporr när det är som bäst. Iniestas mål mot Celtic? Snälla nån skjut mig nu! Kan dö lycklig efter ett sånt Barca klass mål. Som Lars sa i studion - det går inte att försvara sig mot sånt. Helt underbart. Jag är så glad att vi leder ligan med hela 8 poäng före laget som Dortmund spelade ut igår. 9 poäng och gruppetta i CL :). Jag e helt säker på att vårt spel blir ännu bättre när vi snart förhoppningsvis kan ställa upp med en ordinarie backlinje! En glad Cule här. Visca Barca!!!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-10-25 12:57
Inom 2 veckor har vi tillbaka Alves, Puyol och Pique. Just kaptenen är helt avgörande att ha i laget, det känns numera t o m som att Valdes behöver honom för att skärpa sig. Men helt underbart att vi har fullt lag snart, börjar bli riktigt tråkigt att inte se lagets fulla potential. I november är det dags att börja visa mer stabilitet.
2012-10-25 12:56
Först och främst: Grym krönika, Daniel!

Tankar efter toppmatchen igår:
En sak som jag tycker är värt att notera, och som jag påpekat tidigare, är avsaknaden av kvalité när viktiga startspelare saknas i elvan. Real Madrid har nyligen börjat känna på hur det kan se ut när man lider av just skadade spelare. Deras spel var en plåga att titta på sett ur mina Madridvänners synpunkt och då det inte har en klar och tydlig spelidé mer än att kontra på motståndarnas misstag, så blev det nästintill kaos från deras sida. Därför tycker jag att vi Culés ska vara otroligt stolta över vårt Barca som trots avsaknaden av en hel backlinje och diverse offensiva komponenter ändå lyckats ta full pott, mer eller mindre. Och självklart har också en alltid presterande världens-bästa-Messi varit en orsak till detta. :)

Barcelona Taher (Barça-Red)
2012-10-25 12:44
Tack till alla som läste och gillade min artikel om intervjun med Placar.

Annars känns laget bra med mycket energi och förhoppningsvis med Puyol och Pique snart tillbaka så kan även försvaret bli säkrare. Läs gärna gästkrönikan från Mojito om Cesc...

Ha det bra och Visca!!
Barcelona barca_joe
2012-10-25 11:10
vet inte om det varit uppe men, detta uttal var lite ja... konstigt

Eto'o (Anzhi): "Let's not compare me with Song. I'm one of the best players in the world. Song's not among the best in Cameroon."

Kan det vara fake månne?
Barcelona koeman92
2012-10-25 10:49
ALEX SONG

Det Schuster sa är helt rätt, kunde inte ha sagt det bättre själv. Även om jag inte är så förtjust i den tysken så måste jag erkänna att, förutom Valdano och Guti, är Schuster en av de väldigt få marängerna som faktiskt har lite vett i huvudet.
Barcelona ALEX SONG
2012-10-25 09:26
The German says he does not like seeing teams set up to just defend when they line up against the Spanish giants, after seeing Barca beat the Scottish outfit 2-1 at Camp Nou on Tuesday night.

“I’m fed up of seeing these type of matches,” said Schuster.

“There shouldn’t be teams like [Celtic] in the Champions League.

“We saw it last year with Chelsea. It was a very bad example for football and it is regrettable that they became champions.

kunde fan inte sagt bättre

http://www.goal.com/en/news/1716/champions-league/2012/10/24/3475251/schuster-slams-celtics-negative-tactics-against-barcelona
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-10-25 08:36
Oh. My. God.

Enligt Radio Intereconomia förhandlar Valencia med John Terry. Hämta hit honom! Så ska han få smaka på snabb och fin anfallsfotboll så får vi se om han hänger med!
Barcelona Canaletes
2012-10-25 06:52
Hahahaha så jävla roligt att läsa toppkommentarerna. Madrid blir så jävla ägd!!! :P
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-10-25 03:44
Jag är så otroligt imponerad av Málagas utveckling. Det har gått utmärkt för dem i både ligan och CL man hoppas på att Pellegrinis spelare fortsätter att prestera plus så känns det sjukt att dem klarar det även utan Santi Cazorla.

Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-10-25 01:53
Guat (Barcelona) Hahahahahaha. Barca får alltid skratta sist hehe.
Annons: