/spanien/barcelona/forum/8312.aspx/spanien/barcelona/forum/8312.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-11-03 17:06
startelvan?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona La Armada Blaugrana
2012-11-03 16:51
Värdelöst spel idag mot Mirandes, första halvlek var nog det sämsta jag sett Barcelona B spela i år, inte en tillstymelse till eget spel, Deulofeu rörde knappt bollen och man hade inte ett en skott på mål. Jag hoppas att det blir bättre till andra halvlek.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-03 16:13
Glöm inte att Song också behöver speltid och om man varje gång ska hoppas på att Bartra startar så kommer inte Song in i spelet. Jag ser hellre Busquets på mittfältet än Song och därmed får man faktiskt offra Bartra. Han har haft 2 fina matcher bakom sig och låt Tito bestämma sitt lag utan att "bli förbannad på honom."
Barcelona AGM
2012-11-03 16:09
L.A.M Nr 10

Jag tror däremot att Cesc skulle funka längst fram ifall Messi inte är på plan. Alltså ett anfall bestående utav Villa-Cesc-Pedro. Det hade nog funkat.
Barcelona tarrak
2012-11-03 16:02
Nu är ju bebisar i det närmaste blinda och förmodligen var väl gardinerna till förlossningssalen fördragna, men den ytterst minimala chansen att Camp Nou var det första som Thiago Messi såg av den här världen, gör mig överraskande berörd.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-03 15:59
Match om två timmar. Det är svårt att gissa elvan idag, men jag gör ett försök. I försvaret är Mascherano tillbaka och lär förmodligen starta, även om jag hade velat se Bartra så tror jag argentinaren får spela tillsamans med Song eller Adriano. Jordi Alba är given till vänster och Dani Alves kommer nog även han få chansen igen, Montoya har dock gjort det riktigt bra.

På mitten är det väldigt svårt att sia om de offensiva platserna, Sergio bör vara självklar men sedan blir det desto svårare då Cesc presterat en sådan fantastisk fotboll. Känslan är att Tito får in honom i startelvan på något sätt, trots hans tidigare skadeproblem i Arsenal har han i Barca visat sig vara en av dem som kan spela nästan hur mycket som helst utan vila, tillsamans med bland annat Messi och Busquets, även om de två sistnämnda får lite mer speltid.

I anfallet så får vi se hur det blir med Messi men själv hoppas jag naturligtvis han spelar, men bara om han känner för det, det är alltid kul att se världens bäste på planen. Villa borde få chansen, och sedan blir det väl Pedro eller Cesc där jag hoppas kanariern spelar. Jag tycker det inte funkat fullt ut med Cesc och Messi båda i anfallet samtidigt, kanske poängmässigt för dessa två men inte om man ser till hur laget presterar.
Barcelona AGM
2012-11-03 15:53
Startar inte Bartra blir jag jävligt besviken på Tito. Han har visat varje match att han klarar av ersätta Puyol/Pique under enklare matcher och detta är ett perfekt tillfälle att ge honom speltid.

Jag tror mycket väl att Bartra kan likt Montoya kommer utvecklas och båda två har en väldigt stor chans till en startplats när Puyol och Alves slutar/lämnar. Så speltid är precis vad de behöver.
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-11-03 15:47
LeoMessi (Barcelona) 2012-11-03 15:23 Jag hoppas också att Bartra får starta med tanke på att det är ju ett lag som vi ska krossa med eller utan Bartra. Jag vill bara ha en mittback som kommer från vårt ungdomslag och Bartra är en perfekt sådan. Hade varit otroligt glad om han och Villa fick starta :).
Barcelona LeoMessi
2012-11-03 15:23
Hoppas att Bartra får starta på ena mittbackspositionen ikväll. Om jag känner Tito rätt så kommer masken och Adriano bilda mittbackspar.
2012-11-03 15:23
Grimaldo (Barcelona) Varför Puertan aldrig har haft någon seriös eller någon som skriver smarta inlägg ju för dem har inlägg varje 5-10 minuter. Det förklarar allt. Deras spets är Kaljic och El Pasillo med detta så behöver jag inte säga mer. Ni fattar resten. Vi är mer seriösa här inne för vi har ett liv utanför och många av oss jobbar så oftast så har man annat att göra. Det ända jag vill det ska förbättras här inne är, att folk utanför aldrig får komma in hos oss för man vill fred.
Barcelona Vampíro
2012-11-03 15:18
Seriöst varför är Wenger kvar i Arsenal? Snacka om ett dött bygge, lämna laget och låt klubben växa.
Barcelona LeoMessi
2012-11-03 14:39
Vet ni vad jag har saknat? Kvällens awards eller något form av betyg på spelarna efter en match.
Barcelona LionelMessi#10
2012-11-03 14:37
El pasillo jobbar på puertan med 5 skift utan att få betalt, vi på les rambles har ett liv utanför forumet.
Barcelona LeoMessi
2012-11-03 14:33
Grimaldo (Barcelona) Ja, men hur många av dom är vettiga? El Pasillo sitter och spammar forumet där.
Barcelona Federer
2012-11-03 14:10
@Grimaldo:

Tror inte folk har tid att sitta inne 24/7 här på forumet och posta inlägg var 5:e minut som småbarnen på Puerta gör.
Barcelona Grimaldo
2012-11-03 13:52
Varför är forumet så dött för? En sak som puertan är bättre på är att där postas det inlägg var 5-10:e minut. Här är det flera timmar mellan varje inlägg. Mot ett bättre forum och tre poäng idag!

Visca El Barça
Barcelona Vampíro
2012-11-03 13:50
Tar knappt tre minuter innan Robin Van Persie gör 1-0 mot Arsenal. Stay losin.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-11-03 09:21
Jag hoppas att Leo håller Thiago borta från Arsene Wenger.
AndreD - General Pardon
2012-11-03 03:52
Önskar att de gjorde så i Spanien...
Coach Pep,
2012-11-03 01:00
Pep är en sån som vill utveckla fotbollen så jag kan tänka mig att han skulle vilja göra ett avtryck i Premier League. Personligen skulle jag gärna sett honom i Liverpool som redan tillämpar Barcelonas system hos de yngre leden men även A-laget till viss grad. Det hade varit mäktigt att se Pep lyfta Pool till toppen men Rodgers sitter säkert än så länge.

Manchster United hade också varit något fast de har ju knappast materialet att spela som Pep vill.

Chelsea kan vi nog avskriva direkt men dessvärre kan jag tänka mig att Pep skulle kunna tänka sig City. Helt klart realistiskt med tanke på hur förhållandena ter sig där.

Milan är väl den mest tillgängliga klubben och som öppet är ute efter Pep, fast i så fall behövs drastiska förändringar i deras högst avtändande trupp.

Säkrast vore ändå om Pep började om i en lite mindre klubb och skaffade sig mer erfarenhet. Samtidigt är han ju fotbollsvärldens största och mest meriterade person(?) så det är klart att storklubbarna suktar efter honom. Vet inte riktigt hur en tränare resonerar men finns det möjlighet att gå till klubbar som Milan och United tackar han väl knappast nej till förmån för något blåbärslag.

Frågan är hur mycket han är villig att anpassa taktiken efter spelarna. Kommer han köra stenhårt med Barca-modellen oavsett vad? Jag kan i alla fall inte tänka mig något annat, precis som Cruyff tror jag han är övertygad om att det bara finns ett sätt som är rätt att spela fotboll på. Den aspekten kommer bli väldigt intressant att se, hur pass mångsidig han är.

Att han är en sjuhelvetes bra och intelligent tränare och motivator råder det i alla fall inga tvivel om. Vilken klubb som än får äran att jobba med honom ska känna sig jävligt privilegierade.

Det finns ingen större än Pep.
Barcelona ALEX SONG
2012-11-03 00:53
Enligt Barcastuff Det fans Barcelona scout på plats i portos match mot ett liten lag för att scouta portos colombianska anfallare Jackson Martinez
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-11-03 00:12
Jag blev ganska förvånad när jag hörde att Gerard Delefeuo(stavning?...) var bänkad i veckan.. Hur kan det gå till? Killen är lagets bästa anfallare och det är bara kolla efter när han kom in.. Gerard Delefeuo ska vara given i B-laget alla dagar i veckan, precis som Messi är i A-laget. Han är vår framtid, han har jävligt mycket talang och det är han som ska visa "vägen". Jag kan köpa det om han hade gjort något dumt eller något, men att peta honom bara så där är fulltständigt korkad. Det är dags för Esbuesio att bevisa något, förra året var Gerard D först petad (?) och sen given. Jag hoppas inte att det händer i år med för att jag börjar bli trött på honom. B-laget är trots allt Barcelonas framtid.
Barcelona ALEX SONG
2012-11-03 00:05
PSG vill nu skriva kontrakt med Messis nyfödda son som föddes idag kl 17.15 .... Så respektlösa och smutsiga http://www.direttanews.it/2012/11/02/il-psg-ha-acquistato-messi-ma/
AndreD - General Pardon
2012-11-02 23:27
FC BARCELONA 3

Vilanova: "Leo had permission not to train today, but normally he will play against Celta tomorrow." #fcblive
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-11-02 23:21
El Legado Pep Jag kan bara hålla med om ManU. En klassisk och karismatisk klubb som Pep beundrar. Raka motsatsen till Chelsea och City. Glömde bort att nämna den. Dock tror jag ändå Pep föredrar Italien. United skulle väl kunna vara undantaget då.
Barcelona Basuuka
2012-11-02 23:09
Kom att tänka på denna bild nu när Messis son är född.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-11-02 22:59
grattis leoooloo!!!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-11-02 22:58
Leo är en nybliven pappa, blått några timmar gammal människa är allt i hans liv dessa sekunder o jag kan ana hur lycklig han är. Grattis till hela Messi familjen :D

Frågan är om han inte förtjänar att få vara ledig imorgon?
Barcelona enko
2012-11-02 21:11
@FC Barcelona - 1899:

Detta stämmer inte, folk har bara gissat till sig om att Ronaldo-junior är lika många dagar äldre än Thiago...
Då Ronaldo har köpt sin son och gömmer honom hårt från mamman som födde honom vet ingen när junior är född.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/article13753120.ab
2012-11-02 20:37
Jag får ta och gratulera Messi till hans son :). En sjuk grej nu. Ronaldo är 869 dagar äldre än Messi. Ronaldo jr är 869 dagar äldre än Thiago Messi. Deras söner kommer kanske tävla mot varandra i framtiden hahaha, sjukt om detta händer.
Annons: