/spanien/barcelona/forum/8311.aspx/spanien/barcelona/forum/8311.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-26 19:43
Culé - Messi y Alexis (Barcelona) Ramos är en mycket bättre HB än arbeloa så det är inte så bra för oss:-) Dessutom så brukar han vara duktig på att stänga den kanten när han väl lirar där.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-26 19:42
@I.Cuenca:

Det är ju fortfarande bättre än 2 backar där nere 2 ytterbackar som försöker jobba hem, dessutom finns finns även Pique. Vad ska vi göra så att vi inte hamnar med 2 backar i kontringar? Det har hänt flera gånger. Vi kan inte anfalla med båda ytterbackarna samtidigt. Oftast brukar de även ligga högre upp än våra kantspelare.
Barcelona I.Cuenca
2013-02-26 19:39
Culé - Messi y Alexis (Barcelona) Har för mig att Ramos också är ytter i landslaget? O där brukar han vara grym.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-02-26 19:29
Ryktas vilt om att Ramos startar som HB, bra för oss ty Ramos är usel HB...:)
2013-02-26 19:26
Det är match om 90 minuter och det diskuteras Alexis och hans tid i Udinese.:P Come on culés, finns viktigare saker att diskutera.
Barcelona I.Cuenca
2013-02-26 19:25
Lukman Roffe Murad (Barcelona) Samma här. MEN det bästa är att Abidal är åter tillbaka inom toppfotbollen:-)
Barcelona Gio Style
2013-02-26 19:20
@Hetfield:

Nu missförstod du vad jag skrev. Jag är fullt medveten om Islas situation och hur läget i Juvetus är.
Jag lyfte fram Islas tid i Udinese och tillade att det kanske är lättare att komma ihåg Asamoahs betydelse i Udinese eftersom han briljerar just nu i Juventus
Barcelona Lukman Roffe Murad
2013-02-26 19:19
Jag fick tårar!

Du är en förebild Abidal !
Barcelona Dinho the artist
2013-02-26 19:18
angående diskussionen nedan om huruvida Alexis var en bra spelare i Udinese eller ej.

2010 var han väl het kandidat till pris som Serie A:s bästa spelare. Vet inte om han faktiskt fick den.

2011 vann han en poll som "världens mest lovande unga spelare" på FIFA:s hemsida med över 30 000 svar. Hann slog bl.a. Neymar, Bale, Pastore.
Barcelona I.Cuenca
2013-02-26 19:16
R10 Gaúcho (Barcelona) & sen kommer ett inlägg mot mitten där enligt dig Alves då kommer att vara som mittback och Alves är ju lång och grym på huvudet,,. NOT. Jag förstår inte ditt tänk.
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-26 18:57
Enkos

Därför tycker jag att man inte ska anfalla med båda ytterbackarna samtidigt, speciellt inte idag mot RM. Går Alba upp så ska Alves ligga steget längre ner på andra kanten och vise versa. Oftast händer det att både Alba och Alves ligger väldigt väldigt högt upp, då har vi helt plötsligt en tvåbacks-linje.

Om de nu får en rejäl omställning på Albas kant och han inte hinner hem så finns Alves som hjälp i försvaret och då kan man flytta hela försvaret ett steg åt vänster så att Puyol blir ytterback i försvaret och Alves samt Pique mittbackar. Blir väldigt svårt att förklara hur jag tänker men du förstår säkert.
Barcelona enkos
2013-02-26 18:46
Varje gång vi tappar bollen på mittplan eller på motståndarnas planhalva så kontrar motståndarna sönder oss och det är jag rädd för att det ska hända för många gånger ikväll.. Hoppas att spelarna är mer försiktiga.
Kontringar och fasta situationer är Reals enda chans att slå oss..
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-02-26 18:40
Är det någon som har någon aning om när Tito kan vara tillbaka på bänken?
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-26 18:28
Även jag är positiv till en värvning av Neymar. Killen väckte mitt intresse 2011 i vänskapsmötet mot Scotland och jag har i stort sett följt han sen dess via youtubeanvändaren Gui7hermecomps(länk!). Han lägger upp en video på allt Neymar gör i en match, både bra och dåligt, dagen efter matchen. Rekommenderas att ta en titt på.

Jag instämmer med både Walee och Koeman92 att han kommer skapa en helt ny dimension i laget. Han tar många löpningar och när spelet står still så tror jag att han snabbt kan väcka liv i spelet med sin teknik samt snabbhet. Killen vet hur man hittar ytor. Dagens Barcelona är ett unikt lag även om vi är inne i en liten svacka för tillfället men vi alla är nog eniga om att vi är ineffektiva när det kommer till kontringar. Jag tror att Neymar kan vara lösningen till detta problem.

EDIT: Vill även tillägga att Neymar kan ta sig förbi vilken försvarare som helst, däremot kanske inte 10/10 men han är ingen spelare som det andra laget endast markerar med en försvarare. Detta kommer medföra att Messi dessutom får mer ytor.
Barcelona zick9
2013-02-26 18:28
Vilken fantastisk spelare vi har i David "El Guaje" Villa! Dessvärre mindre fantastisk dement gamling vid tränarbänken... Må Tito vara tillbaka snart!
Barcelona enkos
2013-02-26 17:52
Jag hoppas att Valdes står i mål ikväll även om det är cupen. Pinto kan istället stå i mål på lördag då den matchen är mindre viktig..
Barcelona Hetfield
2013-02-26 17:46
Gio style

Isla briljerar i Juventus? Till och med Lichtsteiner kommer före honom och han har stått för väldigt många mediokra insatser.

Jag förringar inte Sanchez insatser, jag sa att man kan tolka honom som överskattad då Udinese hade betydligt viktiga grundspelare i laget. Sanchez stod för det spektakulära medan en spelare som Asamoah bar mittfältet och funkade som motor, men han fick sällan beröm eller uppmärksamhet. Den här diskussionen får vänta, det är match ikväll, så det blir väl jobbigt med en lång diskussion om det här. Sen så betyder det inte att Sanchez är en dålig fotbollsspelare, men överskattad.
2013-02-26 17:43
Gio Style

Exakt, har man inte något viktigt o skriva ska man inte göra det. Varje dag när jag läser Les Rambles så ser jag att AndreD klagat över Alexis. Chill out...

Nja det är lite oklart, dock tror jag vi kommer ställa upp såhär(flera tidningar tror samma sak) Pinto;Alves,Pique-Puyol-Alba;Xavi-Busquets,Cesc;Pedro, Messi och Iniesta.

Dock hoppas jag att Cesc och Pedro startar på bänken, flytta ner Andrés och låt villa spela VY. Epic! ;)
Barcelona Baronen
2013-02-26 17:41
Om Cesc spelar, vilket han lär göra, så måste han spela betydligt bättre. I stora matcher, och när vi blir satta under press, har han varit alldeles för kantig och ojämn. Hans bollbehandling kan ibland vara skrämmande dålig. I matcher när han tillåts stå och fundera, då är han grym och dominant, men det är i matcher som i kväll som visar vad man verkligen går för.
Barcelona Barca King -
2013-02-26 17:41
Vad ni ska förvänta er av matchen!

Madrid glömmer att de är på en fotbollsplan och börjar sparka och boxas i tron om att det är en MUAY THAI fight night!

Pepe jagar Messi, Arbeloa jagar Messi till och med Mourinho jagar Messi med sina två puppets Callejon och Karanka. Precis när de ska fälla, slå, bita, nypa, lavetta eller kyssa, vem vet vilka sliskiga fantasier de har. Tunnlar Messi Ronaldo och hela högen faller över honom. En förvirrad domare vet inte om man ska ge rött kort för tacklingar mot egna lagkamrater.

Puyol El Capitan nickar den första målet och slår sig mot hjärtat och joggar mot hörnflagan med håret svävande efter honom. Hela Camp Nou står och klappar tillbaka i ovationer.

Messi får nog och går på en av sina episka dribblingsräd och mottar in den i krysset. Ronaldo bitar sig i läppen och sväljer sitt Adams äpple och tänker: Jag vill få chansen att peka på mina lår :(.

Madrid får straff Ronaldo kliver fram, Pinto pekar åt vänster men slänger sig åt höger där han räddar i slutminuterna.
Barcelona Gio Style
2013-02-26 17:24
Culé - Messi y Alexis
AndreD är rätt känd när det kommer till att klaga på Alexis i tid och otid :) Inte förvånande att man låter sitt hat påverka ens syn på en spelare.

Btw, det känns ju så jävla ovärt att man tog ledigt i onsdags för att se Milan vs Barca.
Hade betydligt hellre varit ledig ikväll, med facit i hand :'(
Har vi några rapporter på hur vi och Real lär ställa upp ikväll?
Börjar tagga till nu ordentligt, drömde fan om matchen t.om :) Resultatet var dock oklart eftersom jag vaknade innan det avgjordes =/

Visca el Barca!
Barcelona Der Afro
2013-02-26 17:23
"60 minutes" gjorde en special om Barcelona!
Barcelona Gio Style
2013-02-26 17:21
@Hetfield:

Där har du fel, Alexis var en stöttepelare sista säsongen innan han gick till oss. Han fick en specialsydd roll i laget där han, trott eller ej nu något år senare, skulle vara med i uppbyggnadsfasen samt göra den sista avgörande passningen. Han dominerade sitt sista år. Udinese hade många viktiga spelare, Isla var en betydligt jämnare spelare än Armero som du räknar upp och betydde mer för Udinese. Han såldes i ett paketpris med Asamoah, trots att han hade varit borta från fotbollen länge pga skada, som är lättare att lägga på minnet då han briljerar i Juventus just nu. Handanovic var otroligt viktig, även om han är målvakt då.

Presidenten höll i Alexis hårdare än Inler. Men fortfarande, frågar du Udinesefan så var Alexis top 3 i deras lag i en säsong där den lilla klubben kvalade till CL.

Alexis hade även högst snittbetyg av ALLA spelare i Serie A den säsongen. Om man går efter högt ansedda Gazzetta dello Sport betygsättning.
Det ska även tilläggas att han rankades som Sydamerikanska vm-kvalets bästa spelare under samma period. Och få finns det gott om offensiva spelare att mäta sig med i den kontintenten.

Du förringar hans insats och placerar honom långt under många andra i samma klubb. Det låter mer som om det är du som fastnade för överstegsfinterna och såg inte vad han bidrog med utöver det, no offence :)

2013-02-26 17:18
AndreD

Herregud, såna spelare ska man stötta inte såsom du säger. Han är en i laget...

Skäms på dig..
Rivaldo Ferreira
2013-02-26 17:06
@Illusionista:

Oj haha :) Får ej glömma Iniesta
Barcelona AndreD
2013-02-26 17:04
L.A.M Nr 10

Sanchez hade inte platsat i Osasuna.
Barcelona Illusionista
2013-02-26 16:54
@Rivaldo Ferreira:

Alltså Cesc före Iniesta? Eller har det hänt något med Iniesta som jag missat?

Barcelona Sang Blaugrana
2013-02-26 16:47
Mallenco dömde den historiska 2-6 matchen, så alla please! Håll käften med domarsnack, det är bara ursäkter, låt mourinho syssla med sånt istället
ForçaBarca!!!
Rivaldo Ferreira
2013-02-26 16:43
BARCA! Shit son amigo. Sorry ville få ut det bara.
Hoppas vi har en bra match idag.
Jag hoppas att vi dominerar spelet också. Jag vill ej få en hjärtinfarkt igen.
Jag tänker mig denna elva.
Pinto
Alves Pique Puyol Alba
Busquets Xavi
Iniesta
Pedro Messi Villa

Med dom två löparna vid sidan. WOWAWIAH.
Messi och Iniesta kommer mata Villa och Pedro.
Men mot Milan så löpte Pedro inte mycket på grund av Milans back linje.
Åtta i försvar. Dayum.
Men Messi kommer nog göra mycket och Villa med.
Försvaret med Xavi och Busquets i defensiva förhållanden.
Xavi har visat sig vara bra på att tackla.
Alla i barca tacklar väl. Nåväl. Xavi har hjärnan och kan plocka bra passningar djupt. Samt Busquets. Han har grymma tacklingar och är mycket teknisk.

OBS! Jag har säkert fel på en sak.
Säkert någon skada eller något.
Har ej varit så aktiv senaste tiden.
Barcelona MQUC
2013-02-26 16:28
@The Reporter:

ojojoj viken video, fick små rysningar och ser nu fram emot kvällen ännu mer.

SOM UN!
Annons: