/spanien/barcelona/forum/831.aspx/spanien/barcelona/forum/831.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2016-04-17 16:32
West Hams straff är rätt given, livtag runt spelaren när de båda springer in mot första stolpen. Vardy filmar ganska tydligt, modigt av domaren att ge honom andra gula. Situationen med Huth kan ge straff men Huth själv har varit inblandad i minst 5 sådana situationer i eget straffområde och kunde likaväl fått en straff emot sig. Straffen på slutet är väldigt billig kan jag tycka, domaren tar the easy way out och försöker nog rädda sig själv från kritik.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2016-04-17 16:29
[QUOTE=Barca4life98]Liunil Herregud det är en solklar filmning, skämtar du nu? Han sparkar på Ogbonna och hoppar. Hade det varit Ronaldo så hade det låtit annorlunda. [/QUOTE] Med den logiken ska Suarez åka ut varje match för sådant. Mästare på att förstärka.
Barcelona Barca4life98
2016-04-17 16:25
Liunil Herregud det är en solklar filmning, skämtar du nu? Han sparkar på Ogbonna och hoppar. Hade det varit Ronaldo så hade det låtit annorlunda.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-17 16:23
[QUOTE=Barca4life98]På tal om ingenting, fyfan vad Leicester har domarna med sig! Ingen snackar om det va?! Hela säsongen [/QUOTE] Det ska fan inte va andra gula på Vardy. Det är inte straff men inte gult heller. Inte så att det inte fanns kontakt.
Barcelona Gabriel
2016-04-17 16:20
Vilken usel domare i matchen mellan Leicster - West Ham. Dömer först en helt felaktig straff till West Ham, skiter sen i att döma en likadan straff till Leicster (där Hutt blir fasthållen i straffområdet) och ger sen straff till Leicster efter minsta kontakt. Glad att Leicster inte förlorar, vill att dom vinner ligan. Men det är helt sjukt vad domarna förstör sporten.
Barcelona Barca4life98
2016-04-17 16:20
På tal om ingenting, fyfan vad Leicester har domarna med sig! Ingen snackar om det va?! Hela säsongen
Barcelona neymar JR
2016-04-17 16:13
Största problem är busken som spelar på den positionen. Varken han eller någon annan ser en annan roll för honom. För att vara ärliga så är nog xavi den ende som hade kunnat se hans situation. Blir xavi tränare i Barcelona så har han chansen, inte annars. Samper skall spela på xavis position och ingen annanstans!!!
Barcelona the cameroonians
2016-04-17 15:39
Samper har ju tagit chansen tidigare men aldrig fått förvalta något förtroende ifrån Lucho som till och med föredragit Gumbau. Tänk hur Samper reagerade när han efter mer än tio år i akademin, inskolad i ett system a la Cruyff hamnar på mellanhand när klubbledningen väljer att vända ryggen mot la Masia samtidigt som den nya tränaren avser att använda mittfältet som en skyddsmekanism istället för lagets dynamo. Inte en helt enkel situation för en 20-åring, men det vore idioti att ge upp hoppet om Sergi redan nu. Tyvärr tror jag dock att Lucho föredrar att köpa in en mer rutinerad mittfältare precis som han gjort med samtliga andra värvningar. Bravo Mathieu Arda Vill behålla Adriano Ville ha Nolito Ser man inte den tråden är man blind.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-17 15:32
[QUOTE=neymar JR]Liunil Han har fått chansen förr också, när han spelade i segundan med. Hade han varit tillräckligt bra hade han lyfts fram förlängesedan. Mittfältet har han ingen plats på förrän mascherano säljs. Problemet är att både han och alla andra ser honom pivote. En pivote i Barcelonas a-lag som startspelare kommer han aldrig bli :). [/QUOTE] Vill minnas att han fick chansen från start mot Apoel i första CL-matchen förra säsongen och fick mycket beröm efter sin insats som var grym. Varför fortsatte inte Lucho kalla upp honom? Han gav Gumbau mycket mer chanser under försäsongen denna säsong också, GUMBAU, like wtf? Jag har hellre Samper som back-up till Busquets som defensiv än Mascherano i vårt spelsystem, men det kanske bara är jag :)
Barcelona neymar JR
2016-04-17 15:24
Liunil Han har fått chansen förr också, när han spelade i segundan med. Hade han varit tillräckligt bra hade han lyfts fram förlängesedan. Mittfältet har han ingen plats på förrän mascherano säljs. Problemet är att både han och alla andra ser honom pivote. En pivote i Barcelonas a-lag som startspelare kommer han aldrig bli :).
Barcelona Liunil Masse
2016-04-17 15:20
[QUOTE=neymar JR]Hade vi haft någon talang som kan ta chansen bara... Hur många chanser ska en talang behöva få för att visa upp sin TALANG?! Det sorgliga är att den ende jag ser verkligen kunna bli något inom snar framtid är denis. Visst vi har några guldkorn i Alena och lee men där behövs det ny b-lags tränare :) [/QUOTE] Samper skulle enligt mig redan blivit uppflyttad denna säsong men Lucho ville annat. Du kan inte låta en spelare spela div 3 fotboll sen när han får chansen i A-laget förvänta dig att han ska spela bra. Det är ett helt annat tempo som Samper då inte är van vid. Hans utveckling stagnerar också i div 3. Han håller på att förstöras...
Barcelona neymar JR
2016-04-17 15:14
Hade vi haft någon talang som kan ta chansen bara... Hur många chanser ska en talang behöva få för att visa upp sin TALANG?! Det sorgliga är att den ende jag ser verkligen kunna bli något inom snar framtid är denis. Visst vi har några guldkorn i Alena och lee men där behövs det ny b-lags tränare :)
Barcelona Liunil Masse
2016-04-17 15:09
[QUOTE=Lionel "Rey" Messi]Med Luis Enrique kan du glömma det. La Masia är ett blott minne. [/QUOTE] Med denna ledningen också. Så jävla sorgligt...
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-04-17 14:39
[QUOTE=Liunil Masse]Vad som också skulle förhindra Messi att behöva droppa ner är att vi flyttar upp Samper och verkligen ger honom chansen som vår nya Xavi, GRATIS o inte behöva bränna 1 miljard. [/QUOTE] Med Luis Enrique kan du glömma det. La Masia är ett blott minne.
Barcelona Barca4life98
2016-04-17 14:22
Liunil Masse Funkar för mig men det känns långsökt.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-17 14:20
[QUOTE=Barca4life98]Nu verkar ju Gameiro vara klar enligt vissa rapporter. Intressant värvning men lite för gammal tycker jag. Men i och för sig, vilken ung spännande anfallare vill sitta på bänken speciellt när MSN aldrig vill kliva av. Gameiro, Denis Suarez, Marquinhos tror jag kommer bli våra värvningar i sommar. Min dröm är att få in Verratti/Pogba eller typ Özil/Silva. Dessa skulle kunna förhindra Messi från att behöva droppa ner och sköta spelet på egen hand ibland. [/QUOTE] Vad som också skulle förhindra Messi att behöva droppa ner är att vi flyttar upp Samper och verkligen ger honom chansen som vår nya Xavi, GRATIS o inte behöva bränna 1 miljard.
Barcelona Tiki-Taka
2016-04-17 13:06
Tror ju även att en vänsterback värvas. Det blir fyra värvningar, en VB, MB, MF & CF. Dessa blir Marquinhos, gameiro, denis s och villareals unga vb. Sen förhoppningsvis att Samper flyttas upp
Barcelona Tiki-Taka
2016-04-17 13:06
Tror ju även att en vänsterback värvas. Det blir fyra värvningar, en VB, MB, MF & CF. Dessa blir Marquinhos, gameiro, denis s och villareals unga vb. Sen förhoppningsvis att Samper flyttas upp
Barcelona Barca4life98
2016-04-17 12:35
Nu verkar ju Gameiro vara klar enligt vissa rapporter. Intressant värvning men lite för gammal tycker jag. Men i och för sig, vilken ung spännande anfallare vill sitta på bänken speciellt när MSN aldrig vill kliva av. Gameiro, Denis Suarez, Marquinhos tror jag kommer bli våra värvningar i sommar. Min dröm är att få in Verratti/Pogba eller typ Özil/Silva. Dessa skulle kunna förhindra Messi från att behöva droppa ner och sköta spelet på egen hand ibland.
Vlom
2016-04-17 12:17
Jag var bland dem som tyckte att MSN var trötta och att de ej skulle vara divor. Men tyvärr insåg jag att vår anfallstrio är trötta eftersom dom skulle slänga ur sig vredesutbrott ifall om någon utav dem bänkas för deras eget bästa på längre sikt. Fan, kolla bara på Iniesta liksom. Spanjoren har samtliga av de tyngsta titlar som går att vinna med FC Barcelona och fortfarande accepterar att ta löpningar för Messi och Neymar (två spelare som är yngre än vampyren), tar ett enormt hemjobb och klagar aldrig när han väl bänkas.
Barcelona enkos
2016-04-17 11:41
Och att vi inte har ersättare för MSN har jag svårt att köpa. Varför måste vi egentligen köra med 4-3-3 från minut 1 till 93? vi kan visst vila alla tre då och då och ändra formation visa perioder inte minst när vi leder stort och med halv timme kvar gå från 4-3-3 till 4-4-2 eller 4-5-1.. och det utan att lida, snarare få de tre att vila ... Se bara tex Aguero och Griezman som vilas ofta och tas ut i slutet av matcherna. fem minuter kan kanske låta fysiskt för lite men psykiskt jätte mycket.
Barcelona enkos
2016-04-17 11:33
@ElRaval:

För mig är det en gåta varför han inte vill vila en enda sekund samtidigt som han ser ut som att ha det tråkigt på plan och saknar viljan att spela. Han gör både sig själv och laget otjänst.
Barcelona ElRaval
2016-04-17 11:29
Messis ovilja att bli utbytt tar ut sin rätt nu. hade han inte varit så himla tjurskallig i mitten av säsongen utan fått vila lite så hade vi kanske inte sett en lunkande messi nu
2016-04-17 10:54
Sista matchen för Juvenil A idag för denna säsongen som får ses som icke godkänd med en fjärdeplats i ligan och missat slutspel i Copa del Rey. Det är också sista matchen som juniorer för flera spelare och det ska bli intressant att se vilka som får fortsatt förtroende i B-laget nästa säsong och vilka som får söka sig till andra klubbar. Målvakten Andreu Cases, försvararna Enriq Feancesca, Juanma Garcia
Barcelona enkos
2016-04-17 10:41
Cazorla
skriver igen då första j..a inlägg försvann när jag tryckte på skicka.

Jag tror snarare att Neymar blivit bortskämd över alla hyllningar som han med all rätt också fick under hösten än att han hamnat i formsvacka. dessutom är han tydligen påverkad av alla rykten kring flytten och skriva eller inte skriva nytt kontrakt samt allt kring skatter både i Spanien och Brasilien. Man kan hamna i formsvacka en kort period men Neymar går inte att känna igen på flera månader. Hoppas att det släpper ikväll.
2016-04-17 09:58
Barcelonistas skrev;

"Lucho har roterat en hel del även denna säsongen han har ju använt massa olika startelvor men just MSN trion har inte fått vila något alls. Det är inte Luchos fel heller vem ska han rotera anfallet med? Munir håller inte vi hade behövt Nolito men tyvärr så gick det inte."

Bygger man ett lag, rätt eller fel, kring en trio spelare så riskerar man ju att bränna dem i förväg om de inte får vila.

Det var samma ska under Pep fast då var det mittfältet. Skillnaden var att (till många inklusive mitt förtret) att Pep nästan alltid bytte in Keita och vilade någon den sista kvarten i varje match. Så höll de också hela säsongen.

Lucho har inte haft samma förmån, och återigen visar det sig att transfer-banen plus en undermålig sportslig planering i kombination med en överhettad ekonomi fick genomslag på det sportsliga planet. Vem kunde ana detta..?

Risken är ju att samma sak händer de kommande åren då prio ett är Espai Barca. Bartomeu sa det ju själv häromdagen - när "den goda cirkeln" är bruten gäller det att glädjas över andra aspekter i klubben. Men vem bryr sig om en ny arena när titlarna uteblir? Är vi inte främst en SPORTklubb?
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-17 01:02
@enkos:

Det är intressant att se hur enkelt det är för vissa att vända sig mot så stora spelare. Det kanske finns en anledning till Messis form? Är Neymar bortskämd bara för att han har en formsvacka? Tyvärr blir man inte förvånad, minns när Suarez gjorde sina första matcher i klubben, då var han en klumpig flopp enligt många.

Även jag är frustrerad över att Messi och Neymar inte spelar bra för tillfället men samtidigt vet jag att det inte kommer dröja länge innan de är bäst igen.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-17 00:35
På tal om Lucho, laget kmr ge allt nästa säsong också för att vinna trippeln. Jag tror och hoppas på att Lucho vet vad som måste värvas så vi får in lite bättre bredd i laget. För jag tror det här laget kan bli ännu mer framgångsrikt. Jag tror vi titelmässigt med Lucho kan göra något liknande som vi gjorde med Pep med dom här spelarna som vi har. Spelmässigt nej men vad gäller titlar så tror jag absolut på att vi kan bli väldigt framgångsrika precis som när vi hade Pep. Vinner Lucho den inhemska dubbeln den här säsongen så har han på sina två 2 år vunnit mer än vad Pep gjorde på sina första två år. Pep 08/09 CdR-ligan-Cl 09/10 - ligan 10/11 - Cl-ligan 11/12 - CdR Lucho 14/15 - CdR-ligan-Cl 15/16 - kan vinna CdR-ligan Så en inhemsk dubbel är absolut mer än godkänt.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-17 00:28
Liunil Masse - sant, att vinna den inhemska dubbeln är i min bok mer än godkänd. Sen håller jag med dig där jag tror också Xavi var viktigare än vad vi tror att han var under matcherna när man bytte in honom så gav han ett lugn till spelet något som definitivt saknats den här säsongen.

Föra säsongen hade vi Pedro och Xavi som vi roterade med den här säsongen fick vi in Arda och Vidal. Just Arda har hittills varit en besvikelse men samtidigt så var han borta 6 månader tack vare förbudet så det är inte helt lätt och komma in och leverera direkt. Han bör få 1 säsong till på sig samma med Vidal visst var det förstärkningar men på den korta tiden kan man inte förvänta sig allt för mycket. Sen förutom att Arda och Vidal inte kunnat komma in i systemet så bra än så tror jag att skadan på Rafinha försämrade också en hel del för oss. Vi får inte glömma att Rafinha startade både mot Roma borta och Atletico i höstas där han gjorde det väldigt bra. Hade han inte skadat sig så hade han nog nästan tagit en ordinarie plats tror jag nog. För du startar inte borta mot Atletico och Roma om du inte är bra liksom.

Prio 1 till sommaren en MB och en anfallare.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-17 00:17
[QUOTE=Barcelonistas]På tal om våran kollaps Real åkte ju på precis samma sak med Ancelotti 22 raka vinster sen tappa dom allt under våren. Skrämmande va identiskt Barcas kollaps är med Reals. Personligen trodde jag inte Barca skulle gå i den fällan som Real gick när dom hade 22 raka med just tanke på att Lucho verkade vara en tränare som prioriterade rotation osv en hel del. Vi såg ju en hel del där Lucho föra säsongen roterade spelarna så dom inte skulle trötta ut sig så jag är lite förvånad att han gick i fällan trodde han skulle vara bättre förbered på det hela att hålla spelarna på topp och inte trötta ut dom. Lucho har roterat en hel del även denna säsongen han har ju använt massa olika startelvor men just MSN trion har inte fått vila något alls. Det är inte Luchos fel heller vem ska han rotera anfallet med? Munir håller inte vi hade behövt Nolito men tyvärr så gick det inte. [/QUOTE] Fast säsongen är inte körd för vår del så någon kollaps har ännu inte skett. Vi har fortfarande en stor chans på dubbeln. Att vinna dubbeln är jävligt bra! Btw, Tror Xavi var viktigare för gruppen än vad folk tror. Visst, han lämna på bästa sätt (trippel) men han hade varit perfekt att ha kvar denna säsongen :/
Annons: