/spanien/barcelona/forum/8307.aspx/spanien/barcelona/forum/8307.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Grimaldo
2012-11-03 13:52
Varför är forumet så dött för? En sak som puertan är bättre på är att där postas det inlägg var 5-10:e minut. Här är det flera timmar mellan varje inlägg. Mot ett bättre forum och tre poäng idag!

Visca El Barça
Barcelona Vampíro
2012-11-03 13:50
Tar knappt tre minuter innan Robin Van Persie gör 1-0 mot Arsenal. Stay losin.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-11-03 09:21
Jag hoppas att Leo håller Thiago borta från Arsene Wenger.
AndreD - General Pardon
2012-11-03 03:52
Önskar att de gjorde så i Spanien...
Coach Pep,
2012-11-03 01:00
Pep är en sån som vill utveckla fotbollen så jag kan tänka mig att han skulle vilja göra ett avtryck i Premier League. Personligen skulle jag gärna sett honom i Liverpool som redan tillämpar Barcelonas system hos de yngre leden men även A-laget till viss grad. Det hade varit mäktigt att se Pep lyfta Pool till toppen men Rodgers sitter säkert än så länge.

Manchster United hade också varit något fast de har ju knappast materialet att spela som Pep vill.

Chelsea kan vi nog avskriva direkt men dessvärre kan jag tänka mig att Pep skulle kunna tänka sig City. Helt klart realistiskt med tanke på hur förhållandena ter sig där.

Milan är väl den mest tillgängliga klubben och som öppet är ute efter Pep, fast i så fall behövs drastiska förändringar i deras högst avtändande trupp.

Säkrast vore ändå om Pep började om i en lite mindre klubb och skaffade sig mer erfarenhet. Samtidigt är han ju fotbollsvärldens största och mest meriterade person(?) så det är klart att storklubbarna suktar efter honom. Vet inte riktigt hur en tränare resonerar men finns det möjlighet att gå till klubbar som Milan och United tackar han väl knappast nej till förmån för något blåbärslag.

Frågan är hur mycket han är villig att anpassa taktiken efter spelarna. Kommer han köra stenhårt med Barca-modellen oavsett vad? Jag kan i alla fall inte tänka mig något annat, precis som Cruyff tror jag han är övertygad om att det bara finns ett sätt som är rätt att spela fotboll på. Den aspekten kommer bli väldigt intressant att se, hur pass mångsidig han är.

Att han är en sjuhelvetes bra och intelligent tränare och motivator råder det i alla fall inga tvivel om. Vilken klubb som än får äran att jobba med honom ska känna sig jävligt privilegierade.

Det finns ingen större än Pep.
Barcelona ALEX SONG
2012-11-03 00:53
Enligt Barcastuff Det fans Barcelona scout på plats i portos match mot ett liten lag för att scouta portos colombianska anfallare Jackson Martinez
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-11-03 00:12
Jag blev ganska förvånad när jag hörde att Gerard Delefeuo(stavning?...) var bänkad i veckan.. Hur kan det gå till? Killen är lagets bästa anfallare och det är bara kolla efter när han kom in.. Gerard Delefeuo ska vara given i B-laget alla dagar i veckan, precis som Messi är i A-laget. Han är vår framtid, han har jävligt mycket talang och det är han som ska visa "vägen". Jag kan köpa det om han hade gjort något dumt eller något, men att peta honom bara så där är fulltständigt korkad. Det är dags för Esbuesio att bevisa något, förra året var Gerard D först petad (?) och sen given. Jag hoppas inte att det händer i år med för att jag börjar bli trött på honom. B-laget är trots allt Barcelonas framtid.
Barcelona ALEX SONG
2012-11-03 00:05
PSG vill nu skriva kontrakt med Messis nyfödda son som föddes idag kl 17.15 .... Så respektlösa och smutsiga http://www.direttanews.it/2012/11/02/il-psg-ha-acquistato-messi-ma/
AndreD - General Pardon
2012-11-02 23:27
FC BARCELONA 3

Vilanova: "Leo had permission not to train today, but normally he will play against Celta tomorrow." #fcblive
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-11-02 23:21
El Legado Pep Jag kan bara hålla med om ManU. En klassisk och karismatisk klubb som Pep beundrar. Raka motsatsen till Chelsea och City. Glömde bort att nämna den. Dock tror jag ändå Pep föredrar Italien. United skulle väl kunna vara undantaget då.
Barcelona Basuuka
2012-11-02 23:09
Kom att tänka på denna bild nu när Messis son är född.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-11-02 22:59
grattis leoooloo!!!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-11-02 22:58
Leo är en nybliven pappa, blått några timmar gammal människa är allt i hans liv dessa sekunder o jag kan ana hur lycklig han är. Grattis till hela Messi familjen :D

Frågan är om han inte förtjänar att få vara ledig imorgon?
Barcelona enko
2012-11-02 21:11
@FC Barcelona - 1899:

Detta stämmer inte, folk har bara gissat till sig om att Ronaldo-junior är lika många dagar äldre än Thiago...
Då Ronaldo har köpt sin son och gömmer honom hårt från mamman som födde honom vet ingen när junior är född.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/article13753120.ab
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-11-02 20:37
Jag får ta och gratulera Messi till hans son :). En sjuk grej nu. Ronaldo är 869 dagar äldre än Messi. Ronaldo jr är 869 dagar äldre än Thiago Messi. Deras söner kommer kanske tävla mot varandra i framtiden hahaha, sjukt om detta händer.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-02 20:21
Tänk att vara en son till genom tidernas bästa fotbollsspelare ? :)

Hoppas att Tiago Messi dominerar i framtiden!
2012-11-02 19:59
Sorry för OT, men är tvungen att dela med mig nåt roligt/sorgligt. Real-supportrar tycker att Xavi är en äcklig spelare när han kritiserar deras klubb, sen tycker dem också att Messi försöker visa världen att han är "snäll" när han hyllar deras klubb och psykopat.

Hahahaha!
Barcelona enko
2012-11-02 19:50
@FC BARCELONA 3:

Messi kommer att spela imorgon på sin egen initiativ/begäran! Han förväntas göra mål imorgon och tillägna det till sin nyfödda son. Dessutom ska han fira sin nyss vunna Golden Foot.. Så två mål imorgon och han skriver också historia, tangerar Pele.
Imorgon står mycket på spel för Messi :)
Barcelona ALEX SONG
2012-11-02 19:50
Kanske för tidigt men,, tror ni Thiago Messi skulle spela för spanska landslaget om han nu bli 1/3 så bra som farsan
Barcelona El Legado Pep
2012-11-02 19:29
@Rambla~ el chico dorado:
:

Jag kan nästan garantera dig att Pep skriver på för Man United om han väljer att gå till en stor klubb. Man United har mycket likhet med Barca. Det är en klubb med klass och med en filosofi man följer. Man United har tålamod med sin tränare vilket leder till framgång i långa loppet. Jag kan inte tänka mig Pep som tränare i Chelsea. Det vore självmord och det vet Pep om. Han är inte dum. Om han går till en stor klubb så är det alltså Man United den enda klubben. Annars kan jag hålla med om att han kanske väljer en mindre klubb i Italien för att sedan om några år ställa upp i valet för att bli president i Barca.
Barcelona FC BARCELONA 3
2012-11-02 19:22
AndreD - General Pardon

Källa på att han spelar imorgon?
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-11-02 19:00
Tänk om Thiago eller Tiago blir tennis spelare som nadals son vart.
AndreD - General Pardon
2012-11-02 18:49
Alvés - Por Que?

Han spelar.
Barcelona Alvés - Por Que?
2012-11-02 18:37
Någon som vet om Messi spelar imorgon eller om han ska stå över?
Barcelona NoGo™
2012-11-02 18:21
@enko:

Ja du hade rätt :P

Fb Messi: "Today I am the happiest man in the world, my son was born and thanks to God for this gift!" #fcblive
Barcelona enko
2012-11-02 18:18
Leo Messi
Hoy soy el hombre más feliz del mundo, nació mi hijo y gracias a Díos por este regalo! Gracias a mi familia por el apoyo! Abrazo a todos.

Today I am the happiest man in the world, my son was born and thanks to God for this gift! Thanks to my family for the support! A hug to everyone.
Barcelona Alvés - Por Que?
2012-11-02 18:18
Hoy soy el hombre más feliz del mundo, nació mi hijo y gracias a Díos por este regalo! Gracias a mi familia por el apoyo! Abrazo a todos.

Today I am the happiest man in the world, my son was born and thanks to God for this gift! Thanks to my family for the support! A hug to everyone.

Då var det helt 100% . Den framtide barca spelaren:)?? Thiago har blivit född!. Välkommen till världen och du har en helt ok farsa.
Barcelona enko
2012-11-02 18:11
@NoGo™ :

Det kan betyda också att de vill slippa bli störda av media och behöver lugn.. Men jag tror att han är född ..
Var lite ironisk med att han skulle bli bättre än fadern. :)
Barcelona westinho - Sergio #16
Cristiano Ronaldo is 869 days older than Lionel Messi. Cristiano Ronaldo Jr is 869 older than Thiago Messi.

Kan detta verkligen stämma? Någon som kan bekräfta?

Edit: Jag tog reda på det själv. Det stämmer. Fyfan vad sjukt.
Annons: