/spanien/barcelona/forum/8306.aspx/spanien/barcelona/forum/8306.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enko
2012-10-31 16:01
Behöver lite råd och tips om någon kan vara snäll och svara.
Ska boka biljetter till Barca matchen mot Celta via deras hemsida, jag får en skiss över arenan och väljer platserna, sen hur går man vidare till continuar och bekräftar, är det så man gör? hur får man sen biljetterna, kan man skriva ut dem eller ska man hämta när man kommer till arenan? Är det bättre köpa via den officiella hemsida eller när man kommer till arenan?
jag markerar två platser bredvid varandra men sen ser jag att allt är samma, ser ut som en plats, förstår mig inte på detta? sista siffrorna är 16 och 14, vad är här platserna vad raderna m m?
Lateral 2ona G 56 331 22 0016
Lateral 2ona G 56 331 22 0014
Barcelona AGM
2012-10-31 15:58
S91

Väldigt synd om Thiago när han kommer tillbaks. Jag menar kolla vilka han konkurrerar med. Till och med Cesc är inte given i startelvan och han har varit en av våra bästa spelare den här säsongen.

Hoppas Tito hittar en balans där alla våra offensiva mittfältare(Xavi,Iniesta,Cesc,Thiago) känner sig delaktiga och nöjda med speltiden de får.

Samtidigt vill man se dem spela på deras favorit position och inte på anfallet och det är synd för det finns bara plats för 2 offensiva mittfältare i startelvan.
Barcelona LeoMessi
2012-10-31 15:46
Det ska stå precist
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2012-10-31 15:44
Canaletes (Barcelona) Det var ett väldigt specifikt svar
Barcelona Canaletes
2012-10-31 14:58
Tills han är frisk igen
Barcelona S91
2012-10-31 14:37
Hur länge till är Thiago borta? Ser fram emot hans tricks på plan igen :)
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-10-31 14:04
S91/

Minns att det brukade vara så, att de första omgångarna var enkelmöten och att de mindre lagen fick lov att spela på hemmaplan, men de ändrade formatet för några år sedan. Begriper inte varför, men kanske ville någon i förbundet att de större lagen skulle ta sig längre för att turneringen på så sätt skulle få ökad status. Jag vet inte.

Jag minns ju hur Barça allt som oftast brukade bli utslagen direkt i första omgången efter en förlust mot ett katalansk lag som lirade i tredje divisionen. Those were the days!
Barcelona Myrran
2012-10-31 13:48
Alla vet att La Masia är framgångsrik men kom just på att sedan 2005 har La Masia haft med en spelare i något av finalist lagen. Allt som allt 17 stycken över 8 år av finaler.

2005: Luis Garcia (start), Liverpool, vinst
2006: Valdes, Puyol (start), Iniesta (inbytt), Xavi (bänk), Messi (läktaren), Barcelona, vinst (och Oleguer om man anser han en produkt av La Masia)
Fabregas (start), Arsenal
2007: Pepe Reina (start), Liverpool
2008: Gerard Pique (läktaren), Man U, vinst
2009: Valdes, Puyol, Pique, Busquets, Xavi, Iniesta, Messi (start), Muniesa, Bojan, Pedro (bänk) och ett par till på läktaren, Barcelona, vinst
2010: Thiago Motta (läktaren), Inter, vinst
2011: Valdes, Pique, Busquets, Xavi, Iniesta, Messi, Pedro (start), Oier, Puyol, Thiago, Bojan (bänk) och ett par till på läktaren, Barcelona, vinst
2012: Romeu (bänk), Chelsea, vinst
Barcelona S91
2012-10-31 13:38
el Flaco

Borde vara enkelmöten till åttondelsfinalerna. Låt de "sämre" lagen ha hemmaplansfördel, som i tex Svenska cupen. Kanske något för Spanien?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-31 12:21
Både Villa och Fàbregas är i så otroligt bra form i nuläget. Jag brukar inte gilla det här poängsnacket då fotboll handlar om så mycket mer än det, men det går inte att komma ifrån hur många mål och assister Cesc står för. När han nu blivit bättre spelmässigt så är han en fantastisk spelare som höjer vårt spel med ett par snäpp. Nu har han utvecklats enormt i kortpassningsspelet och som spelmotor, och slipar han ännu lite mer på det så kan vi i framtiden ha Xavis ersättare, som dessutom är bättre på de lite längre passningarna som leder till målchanser, som faktiskt inte Xavi slår så ofta.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-10-31 12:08
Förstår inte poängen med att spela dubbelmöten i Copa del Rey vid det här skeddet av turneringen. Vad för chans har Alavés i returen med ett 0-3 att hämta upp? Hur många culés kommer befinna sig på Camp Nou för att se returmötet?

Totalt ointressant och chansen för lagen från de lägre divisionerna minskar avsevärt i och med det här systemet. Den enda positiva aspekten, eller en av de få, är att killar som Sergi Robero, Bartra och Montoya kan få fler spelminuter med A-laget.
Barcelona AGM
2012-10-31 12:00
Skönt att Iniesta och Villa gjorde mål samt att Cesc fortsättet göra poäng. Även viktigt för Alves att få 90 minuter och göra en assist.

Det kan bara gå bättre för oss i framtiden om vi undviker skador. Puyols ledarskap och Piques längd och bollkänsla i försvaret kommer göra oss kompletta.
Barcelona Bästelona
2012-10-31 11:28
Ett mynt träffads pinto igår under matchen, han går ut och säger att det inte var någon stor grej. Hade Madrid spelarna blivit de då hade blivit galna!!
Barcelona Dinho the artist
2012-10-31 11:17
Tjena!

Ny medlem sen igår. Tänkte bara checka in. Ska bli skoj att diskutera idéer och tankegångar med er cules!
Barcelona grande jw
2012-10-31 09:37
Petersays

Rooney ersätta Cristiano Ronaldo rakt av? No offence men jag hoppas verkligen du skämtar. Tycker inte ens dom är i närheten utav varandra i spelstilen eller klassmässigt.

Rooney är en liten tjockis ju?
Barcelona petersays
2012-10-31 08:55
Och Real behöver väl inte en spelare som Falcao (eller ja, klart alla lag behöver en Falcao) om man inte gör sig av med Benzema eller Higuain heller. Real saknar ju egentligen inte någon särskild lagdel, de saknar laganda. Svårt att kritisera ett lag som vann ligan före oss, men jag tror att alla förstår precis vad jag menar. Efter Mourinhos ankomst verkar det, åtminstone utåt sett, varit ett frustrerat och härjat lag. Inget samspel och hårt drabbat av inre slitningar.

Ronaldo och Zlatan i samma lag känns på något sätt inte som särskilt troligt. Och jag ställer mig tveksam till huruvida det skulle funka särskilt bra.

Men som sagt, det vore kul att se Real ledas av en tränare med lite heder. Tagga ned lite på det värsta hatet lagen emellan.

Och jag skulle gärna se Rooney i Real om Ronaldo lämnade. En av de få som skulle kunna gå in och ersätta honom i princip rakt av. Men det känns som en långt ifrån trolig transfer.
Barcelona socccerfan1
2012-10-31 08:41
Är helt övertygad om att dem lämnar i sommar. Men just det ryktet tror jag inte på.(så vi inte missförstår varandra)
Barcelona socccerfan1
2012-10-31 08:36
Morgon! OT. Men läste lite om ryktet på Aftonbladet. Tror dock inte på det.(cristiano@moutill psg). Det fick mig att undra.. Hur mycket är cristiano värd? Han fyller 28 i februari. Vad tror ni ett lag hade betalat för honom i sommar tex? Själv tror jag kanske 350-500.. Med tanken på att han levererar men att ålder hinner ikapp och att han spelar mycket med fysik/fart.. Så när han väl tappar en halvmeter i steget så blir det många färre mål..
Barcelona elPuchero
2012-10-31 07:48
Om man har tänkt att köpa biljetter till Barcelona-Espanyol i januari via hemsidan, hur noga är det med att platserna (2st) är precis bredvid varandra? För det är nästan omöjligt att hitta två biljetter där man sitter bredvid varandra. Någon rad ifrån är det närmaste jag kommer? Hur noga är det?

Tacksam för svar!
Barcelona Alvés - Por Que?
2012-10-30 23:54
Cesc Fabregas has scored his 20th goal for Barcelona, in his 61st game #fcblive Also has 22 assists [via @barcastat]

En redig poängspelare som även har kommit igång spelmässigt nu i Barca. Ser bra ut för framtidens mittfält.
Rivaldo Ferreira
2012-10-30 23:51
Cesc has scored 6 of his 20 Barcelona goals with his head #fcblive [via @pedritonumeros]
Klassiska Cesc
Barcelona ALEX SONG
2012-10-30 23:50
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success! (Barcelona) Vad!! Sälja Pique, aldrig livet Killen är 25 år och är en av världens bästa backar och han kom från La Masia Pique är vår kommande lag kapten
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-10-30 23:47
Hade en disskusion om Pique situationen med en kompis, vi var lite oense om detta då vi kunde resonera i gott och ont i evigheter.

Ge han säsongen ut för att sedan casha in, eller behålla och satsa på en förhoppningsvis hungrig Pique?

Vad tycker ni?

Barcelona westinho - Sergio #16
2012-10-30 23:46
Mycket bra match idag. Cesc fortsätter leverera. Alexis gör en mycket bra match också.
Barcelona Mäktiga Messi
2012-10-30 23:44
C.Tello är fan sämst på att skjuta
Barcelona Canaletes
VILKEN JÄVLA TIGER-RÄDDNING!!!!!!
Barcelona The Octopus of Badia
Kolla på hur Cesc hela tiden kollar sig själv över axlarna för att få en bättre blick över spelet. Det är något som vi inte såg för bara någon månad sedan. Han ser ut att ha anammat dem aspekterna som krävs för att kunna spela mittfältare i Barcelona.
Barcelona barca_joe
2012-10-30 23:42
För att Pique blivit sämre sen han började använda den med Shakira.

Tello måste dock bli kyligare i avslutslägen. 100 av 100 försöker han placera i bortre från vänsterkanten. Kolla på Messi, som bara viker in dom i första då och då. Han skulle behöva pröva det.

Cesc 3-0, whey!

Edit: Nu försökte han igen lägga den i bortre. Skräll.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-10-30 23:42
Cesc Poängmaskinen Fabregas gör mål igen! Alves inlägg har för övrigt varit riktigt bra varje gång idag. Tur för honom att det äntligen stod en person som har lite att hämta i luftrummet därinne :)
Barcelona LeoMessi
2012-10-30 23:41
Älskar att vi i princip aldrig fyller på i anfallet. Snyggt mål där. Men synd att Alexis mål blev bortdömt felaktigt. Han har varit klart godkänd
Annons: