/spanien/barcelona/forum/8302.aspx/spanien/barcelona/forum/8302.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-05 13:57
Jag förstår att Piqué spelar mycket bättre brevid Puyol, vem gör inte det? Samtidigt kan inte det vara ursäkten hela hans karriär. Han är 25 år och ska börja peaka snart, och han kommer behöva göra det utan el Capitáno, för han lägger nog av inom ett par år. Alla förväntar sig att han ska växa ut till en ledare i backlinjen, och jag tror det är där han har svårt. Han var som bäst när han kom underifrån, petade Marquéz och tog världen med storm. När han nu fått stjärnstatus klarar han inte av att dominera lika bra.
Barcelona Smogen
2012-11-05 13:50
Angående Pique så håller jag med om att han sett omotiverad ut förra säsongen och tjänar man vad en spelare som Pique gör så är det under all kritik. Med det sagt så var han knappast ensam om att se omotiverad ut förra säsongen, det var många spelare som titt som tätt såg allt annat än intresserade av att ge sitt yttersta.
Jag tror också att Piques försämrade försvarsspel har att göra med avsaknaden av Puyol, Pique behöver förmodligen el Capitan bredvid sig som kan dirigera och styra i försvarsspelet.

Sen så gör ju inte det Alba till en bättre värvning en Pique. När Alba variit tongivande i ett lag som varit med och vunnit stora titlar, ja då kan vi börja jämföra de två. Fram till dess hör Pique, Toure och Deco till Barcelonas bästa värvningar de 10 senaste åren, inte Alba. Han har säkert alla möjligheter till att lyckas med det och det ser klart lovande ut, å andra sidan såg det rätt lovande ut med Zlatan efter 10 omgångar också.

och nej, jag tror inte Alba är som Zlatan i personlighet....
Barcelona Barcadinho.
2012-11-05 13:40
Pique är mer än bara välkommen tillbaka till truppen. Vi behöver en som kan styra bättre backlinjen. Men återstår att se vilken Pique vi får tillbaka. Han kommer att ha ögonen på sig från flera håll.
Det är kankse det vad han behövde - att hamna ner i källaren, långtifrån allt ljus.
Hans bästa lagkamrat (Cesc) har visat stora framsteg på sistone. Vi får hoppas att Cesc påverkar Pique åt samma håll och inte tvärtom, att Pique påverkar Cesc till fester och glamour.
---

el Flaco- kul och se dig tillbaka med mumsiga artiklar
Barcelona zakiz
2012-11-05 13:19
Äntligen! Hoppas nu att han inser att han måste höja sig bara och kämpa precis som alla andra! Bra nyheter!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona mirzaculé
2012-11-05 13:01
@barcastuff: Tw Pique: "Happy to train with the group again! Feeling great!" #fcblive [@3gerardpique] :)
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-11-05 12:42
Barcastuff

Official: Gerard Pique has been given the medical green light and will travel to Glasgow tomorrow
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-11-05 12:35
Angående det Gabriel skrev om Piqué igår så känner även jag mig besviken över hans minst sagt bleka insats förra säsongen. Framför allt när det känns som en fråga om inställning och inte sportsligt.

Sen sägs det att han drabbades av en återfall under sin rehab när han gjorde en ansträngning för att försöka hinna tillbaks till el clásico.

Hur som helst har det slagit mig att tidningarna inte har drivit igång en kampanj i hans stöd och där man proklamerar att man vill se honom tillbaka på plan så fort som möjligt. Det är uppenbart att Piqué inte har något stort förtroende bland culés i dagsläget.

Med det sagt så både hoppas och tror jag inte att Piqué är något förlorat fall. Men han får ta tag i det på egen hand. Han kan inte förvänta sig att Puyol ska vara där vid hans sida hela livet,
Barcelona The Octopus of Badia
2012-11-05 12:30
addeh

Ja du, det vore minst sagt besynnerligt om nu Bartra inte fick chansen från start mot Celtic på onsdag. Med Piqué, Puyol och Adriano skadade samt Busquets avstängd finns det egentligen endast två alternativ till mittbackar, just Bartra och Mascherano med Song som pivote. Det vore väl dock typiskt för Tito att spela Song - Mascherano i försvaret och Xavi som pivote.
Barcelona Zamboza
2012-11-05 12:22
@Smogen:

Det fanns ett par andra spelare också som bidrog till titlarna. Inte ser man mättnad hos dem. Xavi och Puyol som lirat i a laget sen 98 är still going strong. Messi som bara vill vinna mer, trots alla framgångar, Abidal som tränar hårt på berget för att han brinner för att komma tillbaks på plan m.fl. Pique vid 25 har än så länge visat sig vara raka motsatsen till dessa. Han får denna säsongen på sig, blir det inga förbättringar är det bara att skeppa iväg honom. Det lär finnas många som är intresserade av hans tjänster.
Atlético addeh
2012-11-05 12:21
Det vore dumt att stressa fram något med Piqué. Om han bara gjort ett par träningar inför Celtic-matchen hoppas jag Bartra får starta bredvid Mascherano i backlinjen. Song lär ändå spela i Busquets frånvaro (fortfarande avstängd).

Piqué kan spela mot Mallorca till helgen.
Barcelona Hetfield
2012-11-05 12:16
Stackars Pique, hans kropp måste vara tömd på vätska, det är svårt att hålla igång när man behöver sova bredvid Shakira varje kväll.

Skämtåsido, hur lång tid ska det ta att komma tillbaks från en skada?
Barcelona The Octopus of Badia
2012-11-05 11:48
Pique (foot) has rejoined the group on training this morning #fcblive Puyol (elbow) and Thiago (knee) out on the pitch, working individually
Barcelona den närkingska älgen
2012-11-05 11:27
Özz Nujen i Euro Talk. Såg inte den komma.
Barcelona Canaletes
2012-11-05 05:27
hehe
Barcelona Gabriel
2012-11-05 02:34
Smogen

Take it easy. Jag skrev själv att det var lite "orättvist" att Alba skulle in på den listan med tanke på att han inte varit hos oss speciellt länge, men den bedömningen gjorde jag snarare med tanke på att jag inte tvekar på att han kommer att hamna på topp 5 platsen. Motiveringen är att en sådan spelartyp som Alba är så sjukt svårt att hitta i ytterbackar, han inför en ny dimension i spelet.

Sedan är jag väl medveten om allt Pique uträttat, det är inget du behöver peka ut till mig. Men tyvärr har jag svårt att lägga en spelare som totalt tappat all hunger och motivation på en topp 5 lista. Du kanske har mer tolerans med bristande inställning hos spelare, men personligen har jag noll tolerans för sånt. Hade Piques dåliga spel berott på dålig form så hade jag kunnat köpa det och även försvara honom, men det har absolut inget med det o göra. Snarare handlar det om motivation, inställning och hunger - något han saknar totalt för tillfället. Och att han spelar så bedrövligt dåligt pga att det helt enkelt känns som att han inte vill detta lika mycket som förr är inte acceptabelt för mig.

Jag sa i slutet av förra säsongen att för min del så är detta Piques sista chans. Spelar han inte upp sig och blir hungrig igen så bör man sälja honom, och det är något jag står för även idag.

Slutligen, jag kan hålla med om att det inte är helt rättvist att Alba ska in på den listan, men jag nämnde även Marquez där. Han förtjänar mer att vara på den listan än vad Pique gör.
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-11-05 01:22
Pique y Puyol - skicka till mig. Basaricmuhamed@hotmail.com
Barcelona Canaletes
2012-11-05 00:27
haha märkte också det, sjukt irriterande! (ville ba bitchslappa honom).
Men det väl typiskt från land til land. I Spanien tex säger man Ibrahimovic, Ibraimovic
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2012-11-05 00:16
@Vampíro:

Om ändå det vore enda felet på Fotbollskanalen...
Barcelona Vampíro
2012-11-04 23:43
Varför kan inte folket på Fotbollskanalen uttala namnet på Aduriz? Varje gång han gör mål uttalar snubben namnet "Adursis" vilket så långt jag vet är helt fel, gör om gör rätt.
Barcelona Smogen
2012-11-04 22:51
Gabriel (och ni andra)

Så du gör en lista över Barcelonas bästa värvningar de senaste 9e säsongerna, Där platsar alltså Alba som gjort 8 liga matcher för Barcelona, men inte Pique för att han inte varit särskilt bra senaste tiden?
Eh...Pique har spelat 114 matcher med Barcelona, och vunnit:

ligan 3 gånger
cupen 2 gånger
supercupen 3 gånger
Champions Leuge 2 gånger
Europeiska Supercupen 2 gånger
VM för klubblag 2 gånger

Bland annat var Pique också given i det lag som gjorde det "omöjliga" och blev första lag någonsin som vann allt som gick att vinna i form av ligan, cupen, CL, europeiska supercupen, landets egen supercup och VM för klubblag.

Men för att han känts lite mätt på senaste tiden så kommer Alba med 10 ligamatcher före honom i en lista över bästa värvningar? eh...ok.....

edit - trodde Alba spelat 10 ligamatcher, men det var visst 8.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-11-04 20:31
För er som saknar statistik rekommenderar jag sidan i klänktips

Är ni sugna på ännu mer siffror om Barca kan jag tipsa om att skaffa ett konto på Twitter och följa "BarcaStat".

Idag kom det t ex en kul statistik som visar att Messi gjort 46 mål på 173 skott, medan Ronaldo behövt 231 försök för att komma i upp i 37. Detta avser ligaspelet 2012.

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-04 19:44
Jag uppskattar allt arbete ni lägger ner på den här sidan för ingen ersättning överhuvudtaget men självklart finns det ett men!

Nästan ingenting på den här sidan är uppdaterad. Finns inget nytt på statistik, La liga, CL, spelarstats... Dags att värva lite nya medlemmar som hinner syssla med sånt lite kanske? Måste väl finnas någon som är intresserad här inne?

Missförstå mig inte, jag är tacksam för alla artiklar, nyheter och allt ni gör.
Barcelona påfågeln
2012-11-04 19:42
Shanghai: Har i varje fall sett fyran, och där skärpte sig ju Rocky, kanske Pique kan göra det då också? :)
Barcelona Piqué y Puyol
2012-11-04 19:31
Vem är det jag ska kontakta (via mejl) om man vill skicka in en krönika?

Tacksam för svar och skicka gärna mejl adressen.
Barcelona den närkingska älgen
2012-11-04 19:10
Bàckis I Anims Puyol y Abidal!

Han har väl sagt att han inte kan tänka sig att spela i Real Madrid "av politiska skäl"? Bara det gör honom mer än välkommen.

Angående kaptensrollen kanske jag är för romantisk och så men jag vill se en katalan som kapten för Barcelona. Klubben är en så stor del av Kataloniens identitet och ska därför ledas av en katalan. Puyol är ju ett unikum, och jag hade gärna sett Pique i den rollen (förutsatt att han skärper till sig). Annars gillar jag ju Busquets. Kan Xavi vara kapten kan Busquets det.
Barcelona S91
2012-11-04 19:06
Angående kaptensrollen:
Detta är något som sagts förut, men kaptensrollen tycker inte jag Messi ska axla. Nä, det behövs en med samma attityd som Puyol som aldrig viker sig en tum. Men om Messi utvecklar denna inställning med åren, så visst, ge honom bindeln. Just nu dock känns inte Messi lämpad för rollen.

Sen vet jag att sådana giganter som Puyol inte växer på träd, men jag har ett gott öga för Muniesa ;)
Barcelona Grande Barca
2012-11-04 19:00
http://www.youtube.com/watch?v=iaClFoG9L6c

THE GUARDIOLA ERA, tribute
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-04 18:53
påfågeln

4,5 och 6 finns redan, men den sista delen var sämst. Haha! :)
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2012-11-04 18:32
Luis Suarez, vilket jävla spelare. Övertygad om att han hade varit otroligt nyttig i Barca. Synd bara att han är en så vidrig person, det som gör att jag tyvärr aldrig vill se honom hos oss.
Barcelona påfågeln
2012-11-04 18:16
Då kommer ju Rocky 4 och ordnar upp allt? Eller han kommer i varje fall tillbaka ett tag :)
Annons: