/spanien/barcelona/forum/8301.aspx/spanien/barcelona/forum/8301.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca numero 1
2012-11-01 16:18
Asså det är en sak jag inte fattar, ungefär en vecka innan El Clasico´t så var det massa snack om att Pique skulle hinna tillbaka men var tvungen att ta smärtstillande. Då tänkte jag, "Gött, det betyder att han är tillbaka snart" , Men NEJ nu har det fan gått 24 dagar efter matchen mot Madrid och han tränar ännu inte med laget till fullo. Om man kollar på Puyol däremot som skulle vara borta i 2-3 månader(tror jag), nu gör killen redan Push-ups och förväntas spela snart!

Pique se och lär utav mästaren Puyol!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-11-01 16:06
@papillon:

BeinSport skrev att Messi var på väg till PSG. Vart fick du den informationen ifrån?
Barcelona Qanii
2012-11-01 15:41
Namn: papillon

Vad tror du själv? Tänk efter innan du postar ett inlägg!!! Sedan undrar jag varför man ens disskuterar Ronalado rykten på Les rambles?
Barcelona zakiz
2012-11-01 15:40
Naknooo Håller med dig, skulle uppskattas om någon kunde ta tag i det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona papillon
2012-11-01 15:27
Läste precis att cristiano kanske kan vara på väg till psg. Finns det någon sanning i detta eller är det bara skitsnack?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Naknooo
2012-11-01 15:21
Är det ingen på redaktionen som har lust att ta tag i spelarstatsen?
Vore kul om någon kunde uppdatera där så man kan få se hur många poäng varje spelare har stått för.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-11-01 15:01
Minns ni den reklamannonsen Pep Guardiola gjorde med Banco Sabadell för några år sen? Nu är det Carles Puyol som ställt upp på samma reklam. Hen sa att det är en stolthet att ha blivit framröstad till lagkapten för Barça och att filosofin är densamma nu när Tito har tagit över efter Pep.

Han berättar att utanför planen försöker han vara reflektiv, vara eftertänksam, tänka på konsekvenserna - att ha seny som han kallar det. Och när han spelar så tänker han inte på risken över att åka på en skada eller smärtan, han är bara fokuserad på att göra sitt bästa.

Han nämner även vikten av att omge sig av familj och vänner för att inte låta stiga en åt huvudet, en risk som är vanligt i dagens fotboll menar Puyol. Han går dessutom in på hur spelarna i laget är kända för att ha en low profile, något han anser en av anledningarna till framgångarna.

Han avslöjar även sina vidskepligheter på fotbollsplanen, som t.ex. att alltid kliva på planen med högerfoten och även korsa strecken med högerfoten när matchen väl är igång, framför allt när bollen befinner sig på offensiv planhalva och han kan utföra sina ritualer utan problem.

Han avslutade med att han vill fortsätta spela tills han inte orkar längre och att han inte ser sig själv träna ett lag inom den närmsta framtiden, men att han vill arbete med något inom fotbollen.
Barcelona B-Guden
2012-11-01 14:29
Okej okej, där är säkert nån här på forumet som är duktig på spanska/engelska och bra på hitta saker, så frågar till er

när kommer våra skadade spelare tillbaks.

Pique
Puyol
Thiago
Cuenca
Abidal
Muniesa

Vad vet ni om dessa spelare ? Hur ser skadeläget ut, när kommer dom tillbaks ?
Skulle va underbart om nån Skribent på sidan la upp en Artikel om när dessa spelare beräknas va tillbaks
2012-11-01 14:20
@AndreD - General Pardon:

Hemsidan skrev det att han är tillbaka och tränar.
Barcelona enko
2012-11-01 13:48
Många fler biljetter är idag släppta
Barcelona La Armada Blaugrana
2012-11-01 12:50
@ laziale

Det är riktigt knepigt med Barcelona deras biljetter, som regel finns det alltid massor av biljetter till matcherna, undantaget är el classico.

Nu är det dock så att Barcelona har runt 15.000 lösköpbiljetter till varje match, resten är säsongskort. Av dessa 15.000 går säkert hälften till fotbollsresearrangörer och andrahandsförsäljare. Det betyder att det normalt finns ganska få biljetter lediga om man är ute i god tid.

Men, Barcelona har ett system där säsongskortsinnehavarna säljer sina stolar genom klubben, dessa brukar finnas tillgängliga runt 48h före matchen. De senaste åren har säasongskortsinnehavarna lämnat i snitt 20.000 lediga stolar per match som man kan köpa genom klubbens biljettförsäljning.

Detta betyder alltså att ju närmare matchdagen du väntar, ju större chans har du att hitta de sittplatser du vill ha och oftast mycket billigare än om du köper genom en researragör.

Jag skulle säga att du utan problem kan köpa dina biljetter samma förmiddag som matchen spelas och du kommer att hitta sittplatser bredvid varandra runt om hela stadion. 3 i rad kan vara svårt men 2 brukar aldrig vara ett problem. Detta gäller samtliga matcher utom el classico.
Barcelona laziale
2012-11-01 12:49
Smogen Ja, seriöst. Eftersom det inlägget gällde derbyt valde jag att skriva ett eget inlägg, eftersom biljettåtgången ser lite annorlunda ut matcherna emellan.
Barcelona Smogen
2012-11-01 12:36
laziale

seriöst? Läs ETT tidigare inlägg. Det står ju skrivet under ditt

och ja, det är bättre att åka ned för som sagt - ju närmare matchen desto fler biljetter brukar finnas.
Barcelona laziale
2012-11-01 11:54
Hejsan, jag och en vän planerar att åka ner och se Barcelona - Atl. Madrid den 16 Dec. Enligt den officiella hemsidan så finns det väldigt få biljetter kvar och inga som är bredvid varandra. Inte kan det väl vara så slutsålt redan på en arena som tar 100 000?

Priset låg på ca 90-100 euro också, är den matchen så dyr? Skulle vilja sitta på långsidan på nivå 2-3...

Är det bättre att bara dra ner och fixa biljetter på plats eller går det att ordna innan till ett bra pris?

Tack på förhand för hjälpen!
Barcelona den närkingska älgen
2012-11-01 11:16
Blir nog svårt att ändå sätta sig brevid varandra. Dock kommer det bli platser brevid varandra lediga så småningom. Ha lite tålamod så kommer ni garanterat hitta rätt okej platser brevid varandra. De säsongskortsinnehavare som inte vill gå på matchen säljer tillbaka sina "stolar" till klubben som säljer vidare dem till oss icke-medlemmar. Ju närmre matchen ju kommer, desto mer platser blir lediga. Lycka till!
Barcelona elPuchero
2012-11-01 10:58
Hej! Ska till Barcelona i Januari och kikar lite på biljetter till derbyt. Om man hamnar långt ifrån varandra (finns inga biljetter bredvid varandra, dock samma sektion), finns det möjlighet att sätta sig bredvid varandra ändå? Det är jag och min flickvännen som åker, årsdagen faller in dagen innan så hade tänkt visa henne min andra stora kärlek!

Tacksam för svar!
Barcelona Myrran
2012-11-01 10:52
What goes around comes around... Efter att Arsenal har tagit Cesc, Toral, Falque, Bellerin etc. från Barca så har nu Barca varit och fiskat i Gunners akademi. Colobianska ytterna Giancarlo Poveda (12 år) är värvad till Barca :) Spelade tidigare i Puerto Malagueño.

Det är inte vackert men är faktiskt glad enbart för att det är från Arsenal man värvar spelaren.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-11-01 10:30
Igår skrevs det att Piqué inte hade deltagit i träningen och eftersom laget har ledigt idag kommer Piqué bara hinna med ett träningspass, förutsatt om han är fit, innan matchen mot Celta. Hans medverkan i den matchen känns långt ifrån säkert.
AndreD - General Pardon
2012-11-01 02:21
MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta

Han tränar verkligen inte fullt med laget. Han har inte ens börjat träna med laget, var har du fått det ifrån?
2012-11-01 02:00
@LeoMessi:

Han är tillbaka och tränar fult med laget men har ej fått el alta de medica än för klubben vill ta det lungt så det inte blir mer skador fortare.
AndreD - General Pardon
2012-11-01 00:56
Puyol, who's recovering from a dislocated elbow since 2 October, can already do push-ups and could be available to play soon. [sport]

Legenden snart tillbaka.
Barcelona LeoMessi
2012-11-01 00:19
Ja, hur är det med Pique? Har inte hört något om honom på länge nu. När beräknas han vara tbx?
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-11-01 00:17
Grabbar vet någon vad som har hänt med Pique? Det verkar som om han aldrig kommer tbx?
Barcelona NoGo™
2012-10-31 23:35
@Isaac Cuenca:

100% Fake Tottenham have sounded out Alexis Sanchez about a transfer to the English club in January or next summer [fichajes]

Barcelona Isaac Cuenca
2012-10-31 23:26
"Tottenham have sounded out Alexis Sanchez about a transfer to the English club in January or next summer [fichajes]" Från Barcastuff. Skulle faktiskt vara bra att låna ut honom i januari om Neymar skriver på! Vad tycker ni?
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2012-10-31 22:59
Håller med, han har potential men väldigt tidigt att sia om framtid, samma gäller våra talanger. Vi minns ju alla världens bästa talang Bojan Krkic... *suck* Dock har jag en feeling när det gäller Batra, det är något med hans blick, så motiverad och på gränsen till arg. skulle inte förvåna mig om han har en Puyi-poster hemma ;)
Atlético addeh
2012-10-31 22:58
1.70

Nej, precis så är det, och jag håller med i allt. Sedan förstår jag, som Ramla är inne på, om Eusebio sätter Deulo på bänken för att lära honom en läxa. Fast kommer han in som idag och gör på det sättet, ja. Det är inte mycket som går argumentera för att sätta honom på bänken mer.
Barcelona DM1982
2012-10-31 22:54
@Rambla~ el chico dorado:

Det var direkt rött både i cupmatchen ikväll men även i senaste ligamatchen.
Barcelona LeoMessi
2012-10-31 22:53
Ja tydligen är Varane redan bättre än maldini. Skämt åsido, Varane är en Stor backtalang:-)
Barcelona LeoMessi
2012-10-31 22:53
Ja tydligen är Varane redan bättre än maldini. Skämt åsido, Varane är en Stor backtalang:-)
Annons: