/spanien/barcelona/forum/8296.aspx/spanien/barcelona/forum/8296.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Acrobat
2013-04-30 20:31
Hehe jo det är väl sant! Hellre Dortmund än Real såklart.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Frodo
2013-04-30 20:31
Det är alltid positivt att Real förlorar. Glöm aldrig bort det.
Barcelona petersays
2013-04-30 20:30
Vill se maskning och kontringsfotboll från Dortmund. 0-2.
Barcelona Bàckis
2013-04-30 20:30
Kunde inte bry mig mindre om spansk fotboll ikväll, det enda jag bryr mig om är att det laget jag hatar mest i sportvärlden åker ut.
Barcelona petersays
2013-04-30 20:29
" Det är lose/lose- situation ikväll. Det är klart att man inte vill att Real ska vinna CL. Samtidigt vill man ju att spansk fotboll ska vara den dominerande... "

Njaaa..ganska enkelt val där. Menar du att de verkligen överväger att ge Real deras "tionde" CL-buckla bara för att spansk fotboll ska behålla ansiktet denna säsong (medan brittisk fotboll tappade det för länge sedan). No brainer för min del - Madrid ska UT!
Barcelona Acrobat
2013-04-30 20:26
Det är lose/lose- situation ikväll. Det är klart att man inte vill att Real ska vinna CL. Samtidigt vill man ju att spansk fotboll ska vara den dominerande...
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-30 20:22
Har sån jävla äcklig känsla, tror att Dortmund blottar sig och Real Madrid vinner och avancerar.
Barcelona Vampíro
2013-04-30 20:06
Florentino står i tunneln som en cheerleader, lame. Gäller för Dortmund att inte släppa in ett tidigt mål för annars kan det bli tufft.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-30 19:58
Real ställer upp med både Alonso och Modric på mitten. Personligen tycker jag inte Modric har hanterat den lite mer defensivare rollen fullt ut, samtidigt som Alonso är bättre med en vattenbärare brevid sig. Risken för deras del är att Dortmund kör över dem fysiskt på mitten, men det finns samtidigt inget val, Madrid måste framåt och då kan Modric passa in. Annars Essien som högerback där det blir roligt för Reus. Dortmund ställer upp med samma elva som på Westfalen, deras galaelva med andra ord. Känslan jag har just nu är att tyskarna kontrar sönder Real, blir verkligen inte förvånda om de vinner, även om jag tror Real stänker dit 1-2 bollar också.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-04-30 19:53
Införrapporten ligger uppe un. Är sjuk nervös inför morgondagens match. Angående ikväll har jag hört och sett att en del håller på Real Madrid för spansk fotboll. Respekterar alla åsikter fullt ut men för undertecknad är valet enkelt: #ViscaDortmund Visca Barça! :))))))))))))))
Barcelona filosofen21
2013-04-30 19:46
Hoppas på en trevlig match ikväll, men jag är väldigt tveksam på att Real får något ut ur matchen idag. Real precis som Barca blev så utspelade att jag helt ärligt inte ser hur dem Ska ta sig ur detta. För mig handlar båda matcherna om att rädda sin heder. Visst hoppas man på ett mirakel, liksom vm-kval matchen i Berlin senast, dock tror jag inte Real eller vårt lära Barca har en chans.
Barcelona Barca King -
2013-04-30 19:22
Down with Real Madrid. Alla ni fredsbevarande douchebags med era groovy duuuuuuuuude utseende.

Gå och lägg er.
Barcelona Gio Style
2013-04-30 19:12
Försökte läsa igenom några sidor för att hitta några Barcafans som höll på Real Madrid ikväll. Hittade 0, men skummade lite snabbt bara.
Väldigt många inlägg om "alla ni som håller på Real ikväll".
Är väl bara Armin som gör det eller är det verkligen fler som faktiskt håller på Real ikväll?

Sjukaste jag hört på länge hur som...
Barcelona AndreD
2013-04-30 18:55
Har inga ord för er Barcafans som håller på Madrid idag. Pinsamma människor.
Barcelona Sentuary
2013-04-30 18:36
Alla ni som har fått för er att ''heja'' på Madrid är vidriga. Kom bara ihåg som de skrattade åt oss när vi förlorade med 4-0 i München, hade de vunnit mot Dortmund hade de inte slutat håna oss förmodligen. Vill bara säga passa på och håna äckel laget ikväll när de åker ut med tennis siffror, må Lewandowski skjuta en boll i nyllet på Mou också så är hela denna säsongen för mig fullbordad.
Barcelona nr10messi
2013-04-30 18:03
Asså stör mig som fan nu när Madrid supportrar skriver följande; Väntar på Mous luriga drag, hans ess osv Vad jag vet så har han aldrig gjort något sådant förutom att parkera flygplanet framför målet. Har fortfarande svårt att förstå varför han är så hyllad i världen. Eller beror det enbart på hans arrogant stil och att han agerar clown på presskonferenser
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-04-30 18:00
Grym artikel av Adis Alagic. Kudos!
Barcelona BlaugranaBarcelona
2013-04-30 17:51
Skön krönika om matchen imorgon! Dock tvekar jag om vi verkligen kan vända med tanke på alla skador osv. men samtidigt så är det mycket kvar. Tänk om vi leder 2-0 i halvtid! Fan vad skönt det hade varit!

Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-30 17:46
Tvekar ni på Hummels så är det bara sätta på kanal 6 , 20:45 och kika. Jag blev imponerad av honom förra veckan, ja förutom målet målet som han bjöd på. Sen är han lång också vilket är bara en fördel för oss. Jurgen Klopp har klätt av skjortan av José Mourinho hela tre gånger den här säsongen. Den där mannen vet verkligen hur man besegrar José. Han har flera gånger sagt att tar du bort Alonso och ger Madrid bollen så att de styr så kommer det bli väldigt svårt för de. Det var exakt det Ferguson gjorde tills Nani fick rött. Jag älskar Dortmunds presspel, det påminner om våran när vi är som bäst och även Marcelo Bielsas.
Barcelona zigazaga
2013-04-30 17:38
Real supportrar tog emot Bayern idag i Barcelona. Smuts.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-30 17:33
Matchen ikväll kan bli spännande men framförallt underhållande. Real Madrid måste och kommer sätta gasen i botten från start. Dortmund lär knappast parkera bussen utan lär fortsätta med sitt presspel. Det beror mycket på matchinledningen. Jag tycker att Dortmund under förra mötet i och med sin frenetiska press från start fick relativt bra kontroll på matchen och kunde skapa chanser. Inget av Dortmunds mål kom väl på en kontring utan inlägg/inspel, skillnaden ikväll blir att de utöver det anfallssättet även kommer att få en hel del kontringslägen och chans att avgöra detta dubbelmöte.

Enligt mig är Real fullt kapabla att göra tre mål på men blir det en sådan match som skulle tillåta det, dvs att båda lagen spelar högt och väldigt riskfyllt, så får man även komma ihåg hur vassa Dortmund är i sina anfall. Om jag får gissa på en matchutveckling så tror jag på att Real öppnar fint första 20-30 och får 1-0, kanske till och med 2-0, men sedan mattas av Dortmunds kollektiva försvarsspel och att tyskarna tar tag i matchen efter detta. Då menar jag inte bollinehav utan att de stänger igen ytorna för Real och ställer om snabbt och effektivt. Slutresultat 2-2
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-04-30 16:48
Gabriel Dina metaforer är helt fantastiska haha! Vart får du allt ifrån? Hoppas även att lewandowski smäller dit minst 2 baljor ikväll och sedan vinner skytteligan :)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-30 16:43
Hålla på Real Madrid? *skakar på huvudet*

Även om det är positivt för spansk fotboll att ett spanskt lag vinner, så finns det otaliga andra parametrar som gör det helt omöjligt.
Fan, Barcelona är ju ändå mer spansk fotboll än vad huvudstadslaget är...

Framför allt är det avsaknaden av ödmjukhet, respekt och allmänt bristande mänskligt beteende i klubben, från tränare till spelare och fans, som gör att det idag är omöjligt att uttrycka sitt gillande för dem.

Visst kan man uppskatta enskilda individer eller saker, men totalt sett är det bara avsmak jag personligen känner när det kommer till att gilla eller inte gilla.
Barcelona Acrobat
2013-04-30 16:35
Det ska bli grymt roligt att se matchen ikväll! Jag tror det kommer bjudas på underbar fotboll i och med att Real måste tokanfalla, samtidigt som Dortmund kan ligga och kontra! Det är inte omöjligt för Real att vända på steken, men det ska oerhört mycket till. Jag kan inte riktigt se hur ett Real som måste öppna sig bakåt ska kunna hålla tätt mot ett av världens kontringsskickligaste lag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-30 16:32
Jag gillar spansk fotboll men aldrig att jag skulle sträcka sig så långt att hålla på Real ikväll. Jag tror Gabriel har sagt det mesta gällande det här ämnet, håller helt med honom. Dortmund är dessutom ett enormt charmigt lag, även om jag fortfarande är lite småsur över Málagas uttåg mot dem så är det ett lag jag gillar. Vet att jag inte gjorde det efter kvartsfinalerna men faktum är att de spelar ett otroligt underhållande och effektivt spel. Hade varit riktigt coolt med dem i final.
2013-04-30 16:10
För övrigt har till och med Dortmunds tränare sagt att han försökt lära sig vissa saker från denna barca era för att applicera på sitt egna Dortmund. Lägg på det att det här kanske blir sista chansen för Dortmund att ta hem CL på ett tag,med så många bra spelare som ska lämna i sommar. Huuuur kan man inte hoppas på dem då?
2013-04-30 16:08
Alltså, vadå för spansk fotbolls skull. Det enda jag bryr mig om är vad klubben FC Barcelona gör. Trodde vi alla var eniga om att vi njöt när Madrid förlorade, det är en del av att vara culé. Visst har vi inte 3-4 likvärdiga rivaler i ligan så som det är i England och Italien, men den rivaliteten vi har är så stor att den är mäktigare än exempelvis ManU-Chelsea/Arsenal/City/liverpool tillsammans! Hade förstått om det var typ Valencia eller Malaga men REAL MADRID??
Barcelona FCB_Messi
2013-04-30 16:07
Jag hoppas verkligen inte att det stämmer. Att dom åker dit för att stötta Dortmund . Så jäkla onödigt . Har dom inget bättre för sig ? Gå hem och plugga lite taktik och teori istället inför imorgon .
Coach Pep,
2013-04-30 15:50
Innovativ tanke av krönikören men om en person som inte är madridista önskar att Real Madrid vänder mot underbara Dortmund så tappar jag smått hoppet om mänskligheten. Man kan inte bara se till spansk fotboll här, matchen mellan Dortmund och Real handlar om något ofantligt mycket större än så. Fotbollen i stort står på spel och om Real Madrid vänder mot Dortmund så tappar jag hoppet än mer för den här sporten. Att Dortmund tagit sig såhär långt är en stor seger för fotbollen i mina ögon. I dessa tider då den genuina fotbollen håller på att utrotas gäller det att värna om sporten i sig och ibland lägga liga/klubb lojalitet åt sidan, speciellt i ett sådant här sammanhang. Jag hade till och med övervägt att hålla på Dortmund om jag var madridista. Det finns ju inget att tycka om med Real Madrid i dagsläget och ju mindre framgång desto större chans att den här portugisiska soppan raserar. Sen kan jag absolut inte se varför spansk fotboll skulle vara hotad pga tyskarna. Tvärtom så går det bättre än på länge för spansk fotboll med dominans i Europa. Spanska mittenlag är de bästa i världen. Smått löjligt att retirera sig för tyskarna och tro att slutet är nära,, lol.
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-30 14:46
ser framför mig Iniesta sittandes på SB vevandes en gul halsduk mitt i den gula väggen.
Annons: