/spanien/barcelona/forum/8294.aspx/spanien/barcelona/forum/8294.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
2012-11-06 21:10
MARCOOO
Barcelona zakiz
Reus, skönt!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona koeman92
GOOOOOOOLAAAAAAAAAAZOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!
AndreD - General Pardon
2012-11-06 21:07
City kommer vända
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-06 21:06
Även om jag inte gillar City så vill jag ändå se Pep ta över det laget. Han skulle göra ett kanon jobb. Sedan har man också Txiki och båda kommer bra överens.
Barcelona koeman92
2012-11-06 21:02
Vilken fin dykning där av grisen!

Rambla

Tror inte att vi slipper oraklet tills någon redaktör spärrar honom. Han lär nog komma och terra oss när man minst anar det.
AndreD - General Pardon
2012-11-06 21:01
Ajax 2-0 borta mot City!!!!! Hahahahaha
Barcelona Rambla~ el chico dorado
City är ju bra. :P Pinsamt av Txiki att gå dit.
Barcelona Alvés - Por Que?
0-2 ajax, City just nu ur leken hehe blir flopp i europa som förra året
AndreD - General Pardon
2012-11-06 20:58
Ajax leder över City :)
2012-11-06 20:53
Herregud, är oraklet tillbaka nu igen? Tog han inte adjö av detta forum för ett tag sen?

Jag avlägsnar mig illa kvickt innan de första kräkattackerna kommer. :P
Barcelona Valdés
2012-11-06 20:47
Quendil-R-I-P Morosini! -Ej Barcelona fan;

Påstår du på fullt allvar att du är mer neutral än någon annan för att du inte håller på Barcelona?

Du utgör själva arketypen för ödmjukhet som tror att du kan komma in på ett Barcelonaforum för att uppfostra folk.

Vad är syftet med dina oftast helt grundlösa påståenden baserade på inget annat än dina egna värderingar, eller med andra ord - varför finns du (härinne på Les Rambles)?

Och vad är det som gör att du ser dig som fotbollsorakel?

Hoppas på ett bra resultat imorgon och att vi slipper fler skador. Vill gärna att man låter nyckelspelare vila.
Barcelona DM1982
2012-11-06 20:42
The Reporter Det såg ut som di Stefano.
2012-11-06 20:42
Jag blir så irritrerad på Viasat. Varför i helvete sätter de City-Ajax som huvudmatch i Viasat Fotboll? I TV6 visar de så klart stornäsan. I Viasat Sport Madrid - Dortmund, vilket självklart är helt okej. Sen på Viasat Motor, Schalke - Arsenal. Vafan? Milan - Malaga har de skyffat undan till någon Viasat Xtra kanal.

De är så jävla anglofilierade att alla brittiska lags matcher har förtur. Är det någon här inne som bryr sig om City - Ajax?
Barcelona The Reporter
2012-11-06 20:40
Skakade Ramos hand med Di Stefano`?
Barcelona Piqué y Puyol
2012-11-06 20:35
The awkward moment when koeman92's comment get more likes than my comment... :)
Barcelona The Reporter
2012-11-06 20:34
Jag vet inte om jag är den enda som känner så, men jag tycker att Alexis är bättre på bortaplan i CL, det såg vi inte minst mot Benfica. Vi är mer beroende av hans löpningar i djupled då vi har lite mindre boll än vanligt och lag pressar oss mer på sina hemmaplan
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-06 20:28
Qendil

Jag tänker inte döma andra efter hur länge de har hållit på Barca eller hur gamla de är eller om de upplevde våra 6 titellösa år som supporter. Det enda jag kan göra är att sätta ett exempel som en av de äldre och försöka öppna intressanta diskussioner. Självklart blir man irriterad ibland men aldrig någonsin har jag under de här åren kommit med förolämpande kommentarer mot folk som har mindre erfarenhet pga deras ålder. Så det du gör, trots att du har en poäng i ett par saker, är fel då det endast trycker ner folk istället för att vara ett bättre exempel.

gott yngre folk, jag är oerhört glad för er att ni inte upplevde Barcas tunga år för sisådär 6-12 år sen, men Qendil har en poäng och det är att ni inte har sett Barcas sämsta sida. Det vi supportrar var bra på efter alla titellösa år var att vi faktiskt var ödmjuka vinnare. De senaste 2 säsongerna har vi förlorat en stor del ödmjukhet.
Barcelona Canaletes
2012-11-06 20:09
Mascherano gjorde självmål
Barcelona LionelMessi#10
2012-11-06 19:22

Celtic saknar två viktiga spelare imorgon till matchen och kan dessutom bli utan deras anfallare Samaras som nätade mot Barca.

Se länk*
Barcelona Barcadinho.
2012-11-06 18:59
endil -

Jag tycker att alla (eller åtminstone de flesta) är välkomna hit. Jag ser Les Rambles som en sektion på en fotbollsarena. Du ser alla sorter människor när du går på fotboll, från galningar, till lugna, alla färger, alla åldrar. Det är olika typer i verkligheten ute på arenorna och jag förväntar mig inte annat här. Här är det fotbolls folk på gott och ont.
Barcelona koeman92
2012-11-06 18:38
Piqué y Puyol

Ursäkta men... HAHAHAHAHAHAHAHAA!!!
Barcelona Piqué y Puyol
2012-11-06 18:38
Barcelona Piqué y Puyol
2012-11-06 18:32
@Qendil

Se länk nedan...

(Ni som har högt ljud på kan tänka på att sänka lite
Barcelona Grimaldo
2012-11-06 18:06
Jag tror på den här startelvan.

----------------Valdes---------------
Alves----Mascherano----Bartra----Alba
-----------------Song----------------
----Xavi------------------Iniesta----
----Alexis-----Messi-----Villa----

Piqué är inte redo än för startelvan, Xavi startar istället för Cesc för att få ett lugn på spelet, Alexis startar istället för Pedro som har spelat en del nu och som behöver vilas, samt att Alexis behöver speltid.

Mot gruppsegern!
Visca Barca
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2012-11-06 17:08
Herregud, är inte detta Barcelonas forum? Här skrivs mer om Real Madrid än vårt egna favoritlag. Mer info, nyheter och åsikter kring våra favoriter istället för antagonisterna. Makalöst hur mycket sämre nivå det blivit på Les Rambles senaste året !

Kan vi inte förflytta fokus till matchen imorgon? Börjar med att skriva min elva för matchen :

----------------Valdes---------------
Alves----Piqué-----Bartra----Alba
-----------------Song----------------
----------Xavi----------Iniesta------
-----------------Cesc----------------
-----Messi----------------Villa------
Qendil-R.I.P Morosini! - Ej Barcelona fan
2012-11-06 16:39
Jag vill börja med tacka mina beundrare här för deras kärleksfulla PM. Återigen så bevisar somliga vilka karaktärer dom är. Nu till kommentarerna här.

Barcelonito / Lucho Enrique 21, nej, man behöver inte sett för de nämnda historiska spelarna för vinna legitimitet. Då oftast äldre fans som hållit på sitt lag har en helt annan distans till laget dom följer än de som precis hoppat på tåget. Den låga snittåldern behöver inte nödvändighetsvis vara något dåligt. Tyvärr för både Puertan och Les Rambles är åldern en viktig faktor. För oftast finns det en annan mentalitet och ödmjukhet hos äldre. För dom nyare känner ett större behov och hävda sig. Dom är också i skrift grövre i orden. Saker och ting som påverkar kvalitén på ett forum. Även hur populistisk ett lag är för tillfället påverkar också forumen. För man har då en större grupp av medgångsfans bland sig och det är av naturliga skäl. Det lag som vinner drar rent generellt mest fans.

*hjärta* Valdes flint, jätte vackert om du börja följa Barcelona för deras fotbollsideologiska val och Katalonien. Sådant gillar jag skarpt. Jag gillar själv gudfadern Johan Cruyff och holländska total-fotbollen Barcelona anammat. Har ju redan lovortad Barcelona för att dom kompromisslöst inte viker sig ett tum för det sättet att spela fotboll.

Okej nu ska jag förklara varför jag anser att du hycklar. Det kanske du inte gör medvetet. Dock för en som läser det hela som utomstående och är mer neutral än flesta här inne till det som skrivs här.

Precis som den insnöade marängen inbillar sig att man är störst, vackrast och bäst i alla lägen. Ser jag samma mönster här. Barcelona är störst, bäst och vackrast enligt er. Det finns en arrogans hos både er här och över hos Puertan. Dom i Puertan har nog snabbt glömt hur länge sedan man vann CL och spelade final i den viktigaste mästerskapen inom klubbfotboll. Precis som Barcelona fansen har tendens glömma dom mörka titel-lösa åren. Fotboll svänger snabbt och man förlorar inte mycket på vara ödmjuk.

Barcelona fans är stolta över sin ungdomsakademi. Vilket man definitivt ska vara. Bara man gör det på rätta grunder. Dock gör man det som många här för slänga sten på antagonister och kallar dom ett köplag. Vilket i många avseenden inte är sant. Även Barcelona är ett köplag.

Glöm inte att Barcelona under ett tag var en holländsk koloni. När Frank Rijkaard tog över var man det fortfarande i stor utsträckning. Många tycks ha glömt vilken tur Frank Rijkaard hade och hans dagar i klubben var räknad. Hans inledning i Barcelona var inte precis talande. Barcelona fick då kritik för alla holländare i klubben och ironisk nog var det Davids som man köpte vände Barcelonas trend. Vore det inte för köpet av Davids skulle Rijkaard aldrig haft en framgångsrik tid i Barcelona eller Barcelona blivit den här framgångsrika klubb man varit senaste åren.

Precis som jag tidigare påpekat, ödmjukhet. Jag tycker det är charmigt med rivalitet. Dock när det går över till "våldäkt" och jag ska "knulla bla bla", som man ser från både Puertan och Les Rambles märker man hur båda parter glömt ödmjukheten. Tyvärr uppmuntras den här beteenden då dessa sorgligt nog får många "likes".

För mig personligen spelar varken Real eller Barcelona den vackraste fotbollen den här säsongen eller är bästa klubblagen i Europa. Även om klubbarna själva och fansen inbillar sig det.
Barcelona Viva Barcelona 3
2012-11-06 15:52
är det bara jag som har missat det här ?? Puyol så grym, synd att jag inte fick se honom spela live mot Celta Vigo.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-11-06 15:10
Qendil lyckas omvandla LR till Syrien var enda jävla gång.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2012-11-06 14:58
@Qendil-R.I.P Morosini! - Ej Barcelona fan:

Kan bara tala för mig själv när jag säger att jag var inte tillräckligt gammal när Rivaldo/Andersson spelade i klubben (10-13år gammal) för att uppskatta Barca för det jag gör idag. Jag var väldigt ung på den tiden och de faktorer jag värderar högst hade jag lite kunskap om. Hade jag börjat gillat Barcelona enbart för deras spelare så hade jag börjat heja på dom redan i yngre dagar när man hade spelare som Ronaldo, Rivaldo etc. Sanningen är att jag följde många lags matcher men föll till slut för Barca vid 15 års ålder efter att ha läst historia (katalonien) och satt mig in i Barcelonas idé på hur föreningen anser att fotboll bör spelas. I den stunden föll jag pladask för los blaugranas och även om mina favoritspelare (förutom Puyi) från den tiden inte spelar kvar så består grundideologin.

Känns mer som att du endast ploppar upp här för lite attention då jag inte riktigt fattar vart du ser "hyckleri" i mitt inlägg, som mer syftar på att de som härjar i Puertan verkar ha bekymmer med verklighet och fantasier *PUNKT*.
Ex: Real Madrid CF har alltid varit störst, bäst och vackrast och alltid legat snäppet före Barca, medan Barca i såväl dagsläget som de senaste åren varit överlägsna. Som någon tidigare skrev, de enda som håller Real/Cristiano före just nu är enögda maränger, portuguiser och Barcahatare, (ja det finns såna, framgång föder hat) när resterande 90%+ säger motsatsen. Dessutom nämner jag i mitt inlägg att jag inte klassar alla madridfans som enögda utan endast merparten i Puertan, vilken fungerar som ett slags stödcenter för de maränger som söker bekräftelse för sina våta fantasier.

Men som sagt, läs mitt inlägg för vad det är istället för att göra egna tolkningar, enbart för att framhäva dina egna kommentarer om "hur fel det är" på oss culés. Att förvränga någons kommentarer för stöd till sina egna är enbart tecken på det som i modern tid refereras som "troll".
Annons: