/spanien/barcelona/forum/8292.aspx/spanien/barcelona/forum/8292.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-11-07 21:49
@Barcadinho.:

Det är givetvis anledningen. Enkel logik, som tyvärr flera lag har listat ut nu.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-11-07 21:45
Bollinehavet: 18-82
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona socccerfan1
2012-11-07 21:45
komiskt.. vi har hela 85% bollinnehav under första halvleken..

svårt att spela mot lag som har 11 i straffområdet.. tyvärr.. men vi måste göra det bättre iaf... komIGEN nu !!

visca barca
Barcelona LionelMessi#10
2012-11-07 21:44
Fais Så som matchbilden ser ut så kommer Samaras troligen inte få några bollar med tanke på att de försvarar i sitt eget straffområde. Hög press och med Cesc-Villa på plan så kommer det att hända saker tro mig. Hoppas de båda kommer in senast vid 60 min om det står 1-0. Ps: Messi får gärna springa lite extra för det är flera gånger som Alba sökt honom med geniala passningar bakåt i banan när han forcerar framåt men Messi stått och varit passiv, blir galen på sånt !
Nu börjar andra. Kom igen nu för ...! Vi ska bara inte förlora detta, det vore för sjukt
Fais
Bàckis I Anims Puyol y Abidal!

Piggaste? hehehe,

Jag säger så här att om jag var Alexis och fick förtroende från Tito att spela såna matcher då skulle jag springa lika mycket som honom med när jag ändå inte tillför någonting till laget.

Till med en hockeyspelare skulle göra bättre jobb än honom min vän. För det enda han gör är att springa maraton in på fotbollsplanen.
Barcelona Frodo
Man ska inte skylla på att Celtic är defensiva. Alla visste redan från första början vad deras plan var. När storlag som Real, Chelsea och Inter spelar som smålag samtidigt som de sparkar sönder våra spelare har man all rätt att klaga. Celtic spelar inte fult utan bara jävligt defensivt och med tanke på deras budget och spelare så bör vi inte klaga på deras strategi.

Messi måste börja springa mer. Det funkar inte med att han är så stillastående i mitten. Song bör nog bytas ut så att han inte blir utvisad. In med Cesc istället för Song.
Barcelona Barcadinho.
2012-11-07 21:43
@Rambla~ el chico dorado:

Beror kanske på att han som gjorde målet (Wanyama) var uppvaktad av Jordi Alba. Wanyama är 1.88
Barcelona enko
2012-11-07 21:42
Messi är mest aktiv av alla på plan,,, Det är genom honom Barca skapar sina chanser trots att det är trångt trångt,,, men jag tror det lossnar nu i andra..
Barcelona enko
2012-11-07 21:41
Barcelona har många korta spelare och är således sårbara i luften.. så är det bara,, men att motståndarna lyckas göra mål på sitt enda målchans är bara tecken på otur, inget annat..
Barcelona B-Guden
2012-11-07 21:40
håller med, vill ha man mot man markering vid fasta situationer hädanefter
Barcelona Barcadinho.
Sanchez var bra, det är snarare Pedro som var osynlig, tycker jag.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Så dålig är inte Alexis idag, hans djupledslöpningar kommer förr eller senare att resultera i nåt bra ikväll. Han öppnar mycket yta för resten av laget. Messi måste blir mer aktiv, Iniesta måste ta djupledslöpningar nerifrån så som han gjorde mål första matchen. Annars är Cesc enda lösningen för att öppna upp det lite. Matchbilden passar Cesc och hans kombinationer med Messi.
Fais
2012-11-07 21:39
LionelMessi#10

Håller med dig att cesc ska in men om du tar bort, Barta o song. Vem ska ta luftduellerna med en vis Samaraa??
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-11-07 21:38
Jag begriper inte hur Barca kan agera så på hörnor i eget straffområde? Vad fan är grejen, struntar man helt i om det blir mål eller inte? Hur fan kan låta en spelare få stå så fri och tom rusa flera meter för att komma i position för att nicka?
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2012-11-07 21:37
Alexis har enligt mig varit vår piggaste spelare i första halvlek.

Sämst ? Isåfall Pedro, har knappt sett honom.
AndreD - General Pardon
2012-11-07 21:37
Sanchez bidrar inte med ett skit på plan som vanligt.
Fais
2012-11-07 21:36
Tur ingår spelet.

Vad jag vill veta är vad gör Alexis på plan??

Hur kommer det sig att han inte kan ta sig förbi sin gubbe,en gubbe nån gubbe, vem som helst?

Okay när/om han väl gör det passar han bakåt. Han gör aldrig något konstruktivt. Han tillför ju inget. Vad är det som händer?

Kan någon förklara för mig.

Jag hoppas nu att det blir fler löpningar på djupet. För då blir det skillnad min vän.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
Jag hatar när motståndarna har sån jävla tur, man får en sån ilska. Vi pressar, skjuter, skjuter och skjuter utan att göra mål ocg sedan när dem får en hörna eller kontring så blir det mål direkt, ingen chans att dem missar de läget!

Celtic, Chelsea och Inter dem lagen som mest tur av alla lag. Jag avskyr Real som fan, men dem kör inte ultra defensivt som dessa lag.
Barcelona Barcadinho.
Det finns igen logik ibland.
Det en kliché att det är det som är fint med sporten, alltså att allt kan hända, men man själv blir sur när det drabbar ens favoritlag.
Hela matchen är utanför Celtics straffområde men det står 1-0.

Men jag tror att vi får några lyckosamma kombinationer till slut. Jag har svårt att tro att vi kommer mållösa från den här matchen.
Lite logik bör det vara...:-)
Barcelona koeman92
In i andra halvlek: Cesc och Villa

Och ha tålamod med Sánchez! Han försöker så gott han kan och till skillnad från många andra utmanar han mycket mer och springer i djupled.
2012-11-07 21:35
Jag hatar halvtidsvilan när vi ligger under. Får ingen ro!
Nu måste bollen in snart. Vi har inte råd att bränna fler lägen, jag hatar att se oss så ineffektiva! Nästan lika mycket som att se oss såhär enkla att göra mål på.
Barcelona LionelMessi#10
2012-11-07 21:34
Ut med Bartra-Song. In med Villa-Cesc kör med tre backlinje. När matchen ser ut såhär då finns det ingen logik att ha 4 backlinje, Cesc tar Songs position och får slå längre boll/ta skott utifrån. Villa med sina löpningar och röra ihop det tillsammans med Alexis!
Barcelona enko
2012-11-07 21:34
Plan B är bara en påhittat bokstav inom fotbollen. Det gäller bara att fortsätta, handlar bara om tur och otur inget annat, och i första hade Celtic med extremt tur medan Barca mycket med otur...
Barcelona grande jw
2012-11-07 21:33
Tycker spelet ser betydligt bättre ut för oss i detta mötet än vårt spel mot Celtic hemma på Nou Camp. Senast tyckte jag spelet var låst och vi kom inte till några riktigt farliga avslut men nu rullar vi boll och hittar fina lägen på rullande band. Drog en stor suck vid Alexis nick i stolpen. När fan ska turen vända för honom? Känns så jäkla typiskt. :(

Matchen i sig saknar ju tyvärr stor betydelse och det är lite tråkigt men jag hoppas vi ändå kör på 100% och försöker på en kross i andra halvlek. Hoppas på att få in Cesc tidigt i andra..
Barcelona koeman92
2012-11-07 21:33
Vi lekte ut Chelsea också, ändå förlorade vi. Jag vill att laget vågar ta mer risker och spelar mer djupled i andra halvlek. Då borde vi få med oss minst 2 mål.
Barcelona Blaugrana80
2012-11-07 21:32
Hur länge ska vi stå ut med sanchez? Sämst på plan som alltid
Barcelona R.Gaucho 10
Och så var vi här igen, som så många gånger förr, mot Inter och mot Chelsea. Ibland får vi inte in bollen och alla lag backar hem emot oss, ingen nyhet, då kanske det skulle behövas en plan b? Nu brukar vi ju vända och vinna ändå, men känns som vi måste jobba onödigt extra för att göra mål. Hatar att alla backar men vi borde vara vana nu, det är för att vi bäst. På Bernabeu backar inga hem och varje mål madrid gör är i stort sett kontringar. Undra när barcelona senast gjorde ett kontringsmål 3 emot 2. Vi måste alltid ta oss igenom en köttmur och i La liga är det enkare än ute i europa. En plan b bör finnas även om vi självklart ska hålla oss till vår filisofi :)

Måste vända i andra :)
Barcelona FC Barcelona - 1899
Ut med Xavi tack. Jag älskar honom men han gör att spelet segar hela tiden tyvärr. Var är Fabbe? Någon som vill dela med sig en bra stream? Tacksam för ert svar.
Barcelona Vampíro
2012-11-07 21:31
Tycker vi spelat mycket bättre än vi gjorde på hemmaplan och lyckats skapa fler chanser bl.a två ramträffar. Men så är det, vi lyckades få in bollen då och nu ligger vi under i halvlek, har svårt att tro att de orkar försvara såhär under andra också. Vi har även Villa, Cesc och Tello som kan komma in och göra skillnad.
Annons: