/spanien/barcelona/forum/8291.aspx/spanien/barcelona/forum/8291.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2013-02-04 11:29
Xavi missar landslagsmatchen på onsdag pga "skada" han fick igår. Kanske lika bra att han villar..
Barcelona enkos
2013-02-04 11:28
Igår spelade Barcelona oorganiserat och då ska folk komma och säga att Barca är självspelande piano som inte behöver en tränare. Visst behöver Barca det säger jag bara!
Barcelona papillon
2013-02-04 11:21
Xavitheking

Man borde pröva Sanchez på vänsterkanten, har för mig att han presterar mycket bättre där.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Deulofeu
2013-02-04 09:32
Håller med när han är hårt markerad lyckas han ju ofta ändå få iväg bollen på ett bra sätt kolla bara passen som Fabbe fick igår.

Man ser ju gärna Villa ligga och huggatill vänster där han älskar att slå bollarna.

Dessvärre bidrar inte Vila med så mycket mer just nu.
Barcelona enkos
2013-02-04 09:28
Med tanke på att Messi är så hårt markerad där oftast är 2-3 spelare på honom så tycker jag att andra Barca spelare borde passa på och utnyttja större ytor (som Messi fixar) på ett mycket bättre sätt.
Barcelona Deulofeu
2013-02-04 09:28
17 matcher kvar i ligan 1 mål per match och han tangerar sitt eget rekord.

Håller han nuvarande formen landar han på 60 baljor!

Jag kommer ihåg året Zlatan spelade i Inter med Mou som coach när han vann skytteligan.Mou sade då åt alla i laget att ständigt spela fram honom till lägena.Balotelli avslutade själv en gång och Mou blev rasande.Jag tycker redan Real kör den taktiken men den kommer väl snart bli ännu mer uppenbar när de är utslagna i cupe samt cl.

Vad ska de spela för då? Nya kampanjer mot Messi att han antastat Ronaldos tjej som är en decimeter högre än Messi? Att Ronaldo vinner skytteligan...blir nog deras enda mål
Barcelona Deulofeu
2013-02-04 09:22
Apropå svikare...Jag minns matchen i cl mellan Aik och Barcelona när Barca skickade in 1-2 målet i cl för ett decennium sedan då var man rätt ensam om att bli glad...

Min fråga bara vilka hejar ni på i nästa vm?

eftersom jag hejar så mycket på Barcalona så hejar jag alltid på lag som har spelare därifrån men främst Argentina för jag vill så innerligt att han vinner vm och blir cementerad som kung för evigt.

Jag har aldrig någonsin upplevt en liknande spelare.Den som är mest lik honom är riktiga Ronaldo som under sin tid i Barcelona gjorde 34 mål på en säsong.Då tyckte man det var helt sjukt vad mycket mål han gjorde på 37 matcher.Likaså målmaskinen Romario gjorde 30 mål på en säsong i Barca.

Messi har nu gjort 34 mål på 22 matcher!

Efter Argentina hejar jag på Spanien och så vill jag givetvis det ska gå bra för lilla Sverige.
Barcelona Deulofeu
2013-02-04 09:08
Lite kul att just Valdes avgör precis nu när han har bekräftat att han inte vill vara kvar efter kontraktstiden samt det nalkas landskamp också på onsdag.

Riktigt kul att se Messi vs Zlatan samt Sverige som är inne i en så fin period med bra matcher mot både England samt Tyskland.

Messi inte riktigt i sitt bästa slag just nu medans jag tycker Zlatan är riktigt bra.

Sjukt ja Messi gör mål hela tiden men han är så hårt markerad så han glimrar till mindre och mindre per match anser jag.

Jag har varit inne på det förut svårt för honom utan spelare att slå på i djupled.Det blir nog skillnad när han spelar med Argentina med Kun,Di Maria samt Higuain som alla löper konstant.

Man känner sig lite som en svikare men jag hejar på Argentina...
Barcelona EL Corazon - Anims Puyi!
2013-02-04 07:29
enkos Du glömde Barcelona
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Xavitheking
2013-02-04 03:38
Jag tycker det saknas en dimension i anfallet, självklart är det den där extra magin som fattas. Vid sidan av Messi så saknar jag det. I det avseendet är jag nästan positiv till att se Iniesta på vänsterkanten - även om jag egentligen hatar det. Men Pedro, Alexis, Villa - även om dom kan slita så kan dom inte trolla - och det är det jag saknar. Det bästa som skulle kunna hända med startelvan i dagsläget är att vi kan starta med Thiago och Xavi på mitten samtidigt som Iniesta och Messi återfinns i anfallet.

Men på sikt, har sagt det igen och igen och igen, så behöver vi en riktigt magisk vänsterytter som kan trassla upp försvar på annat sätt än att försöka med överstegsfintar.

Peter says

Jag tycker det du säger stämmer, vi saknar en troll gubbe på vänsterkanten. Men jag är emot Iniesta på den kanten om jag ska va ärlig jag vill se xavi tillsammans med iniesta på mitten. Vi tappar fart där ute visst Alba kommer alltid i en hög fart men problemet är att Iniesta gör inte mycket mål. När Henry spela där så var det fart och magi samtidigt. Det är det vi kan få ut av Villa han gör mycket mål. Och en troll gubbe ja senaste VM så kollade jag mycket på Snachez i Chile och i Serie A där han hade självförtroende när han gjorde saker i fart våga utmana sin gubbe och gjorde massor med mål ett problem idag är att han så fort han får bollen sä vänder han hem och ska passa bollen bakåt istället för att göra sin gubbe. Får man den killen upp till det självförtroendet han hade i Udense så kommer den här killen verkligen hålla klass många vill se Honom lämna men jag tror fortfarande att man kan ändra på honom

Godnatt cules !
Barcelona Barca o Mort!
2013-02-04 03:20
westinho

Haha det är deras enda ursäkt när man säger att deras liga håller sämre klass. Nu har dom inget att komma med längre.
Barcelona Barca King -
2013-02-04 01:22
Att ni orkar hela tiden med att gå över till puertan för att irritera er själva över idiot kommentarer som ni måste dela med er här. Ni skapar onödigt huvudvärk för er själv. Jag säger det igen och bara en gång till. Bara vid förlust ska ni gå till puertan med popcorn! Annars håll resten av allt annat för er själva.
Barcelona Messi_theONE
2013-02-04 00:59
Sorry men El pasillos kommentarer ..... varje gång han ska skriva så måste han blanda in Barcelona... Mycket kärlek från denne människa till vår käre klubb!

Barcelona westinho - Sergio #16
2013-02-04 00:24
Anglofiler som säger att La liga bara handlar om 2 lag borde kolla på tabellerna. La liga och PL ser nämligen likadana ut i nuläget. United ligger 9 poäng före tvåan City, och 16 poäng före trean Chelsea. Lite lustigt.

1. Man United 62
2. Man City 53
3. Chelsea 46

1. Barcelona 59
2. Atl. Madrid 50
3. Real Madrid 43
Barcelona Baronen
2013-02-04 00:07
Som man väntat, i en veckas tid. Och nu händer det, man ska få höra Garå prata fotboll. Det blir inte större, journalistiskt geni.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-02-03 23:31
Kolla in Neymars nya fint. Sjuk snubbe! Se länktips.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-03 23:18
Word Fais kamrat, du kan det här!
Fais
2013-02-03 22:59
MESSI.CORLEONE

Jag tycker att vi kan variera lite med tanke på vilka vi möter.

Om vi möter samma presssystem som idag och matchen mot Madrid. Då ska Villa spelas. Varför? ju för att det finns ett hav av ytor när de trycker sina backar så högt upp på plan. Det är djupet vi saknar.

När Barca borde utnyttja spelat på djupet så kommer alla ner och vill spela i mitten förutom Alves, Alba, och pedro som är de enda som går på djupet när messi får bollen under kontroll.

Så ser jag det.
Barcelona NoGo™
2013-02-03 22:56
@enkos:

Stämmer bra det!
Barcelona The Octopus of Badia
2013-02-03 22:56
Alba var som sagt överallt idag. Han har, tillsammans med Busquets och Iniesta, varit våra absolut jämnaste spelare den här säsongen. En sådan stor fröjd för ögat att skåda att det snart, redan innan säsongen är färdigspelad, blivit dags att köpa en Alba-tröja.
Barcelona enkos
2013-02-03 22:55
Balloteli får väl inte spela mot Barca då han representerat City i CL?
Barcelona -SAMI-
2013-02-03 22:49
Hahaha åhhhh vilken diss!!!

Alves: "Now 16 points ahead of Madrid? Everyone is talking about Madrid, but they're third, we should focus on Atletico, they're second."
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-03 22:43
Milan är så usla att de måste ha straff på övertid för att få sina 3p. Allt är som vanligt i Serie A.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-02-03 22:42
haha kyliga Balotelli. Det ska dock inte vara straff, det var en solklar brytning. Lite av en skandal faktiskt. Det blev lite tumult i slutet.
Barcelonistas
2013-02-03 22:41
Mario Balotelli? Haha snubben e ett skämt.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-02-03 22:39
Straff i 93:e minuten vid ställningen 1-1 i hans hemmadebut och Balotelli står och trixar innan han lägger upp bollen. Straffen sätter han sen iskallt, vilken snubbe.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-03 22:28
Tack nogo :)
Barcelona NoGo™
2013-02-03 22:25
MESSI.CORLEONE

Hehe ja det är våran tur att spela tidig match :P
Det kommer säkert att vara ovant för spelarna.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-03 22:23
Stämmer det att vi möter Getafe nästa söndag kl 12.00....???

Minns ni situationen i början av matchen när Iniesta gick förbi Valencias HB vid vänster kanten och stannade till efter att motståndaren dragit i honom lite? Han hade ju yta av ett hav men bestämde trots allt att få frisparken med sig. Därefter bestämde jag mig för att Iniesta passar mycket bättre i sin naturliga position, och att vi alltid bör ha Villa på den kanten. Ni såg när Alves slog inlägget, ingen Messi, ingen Pedro, VILLA var där.

Sergio
Xavi Iniesta
Pedro Messi Villa

Fabregas slår fenomenala passningar men jag tror vi skulle vara farligare med Villa på plan. Vad tror ni ?
Barcelona Mido
2013-02-03 22:11
Barcelonito / Lucho Enrique 21 (Barcelona) Om målen kan jag hålla med, men målet var på straff,, snackar om hans ryck å dribblingar, dom sitter inte där i dom senaste matcherna. Visst han är hårdvakad men ändå, han tappar bollen lätt ibland
Annons: