/spanien/barcelona/forum/8290.aspx/spanien/barcelona/forum/8290.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Guardiola_Pep
2012-11-07 19:43
Fan! miss på Villa och Busquets bara :/ annars hade jag rätt :) @Rivaldo Ferreira:

Rivaldo Ferreira
2012-11-07 19:36
Barcelona line-up (official): Valdes - Alves Bartra Mascherano Alba - Xavi Song Iniesta - Pedro Messi Alexis #fcblive
Barcelona Guardiola_Pep
2012-11-07 19:36
Piqué y Puyol

Jag tvekar ganska mycket på att vi kommer spela så eftersom att Vilanova verkar vilja spela med 2 yttrar och vi vet nog mycket väl att i den uppställningen så kommer det inte finnas någon höger ''breddare'' så att säga så jag tror att Villa och Alexis startar o så vilar nån av messi/fabregas/xavi/iniesta och tror på samma backlinje fast kanske busquets i backlinjen istället för masken
Barcelona enko
2012-11-07 19:23
Barça celebrates Celtic FC's 125-year history
Barcelona Piqué y Puyol
2012-11-07 19:08
Tror på denna elva till ikväll

Valdes
Alves Bartra Masch Alba
Xavi Song Iniesta
Fabregas
Messi Villa
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2012-11-07 19:00
Hoppas verkligen David Villa får starta, och så även göra i framtiden. Han är målkung i blodet, det är varken Iniesta, Pedro eller Alexis. Låt David Villa få förtroende ett par matcher från start, så lovar jag att han kommer vara avgörande för oss flertalet gånger framåt våren. Vi behöver en målskytt som levererar brevid Messi, det vet vi att El Guaje kan.
Barcelona LionelMessi#10
2012-11-07 18:44
Skönt med bortamatch ikväll och ett Celtic som kommer gå framåt kommer också att ge oss mer yta och fler goda chanser.

Känns bättre med bortamatcher än hemmamatcher då lagen vågar anfalla mer när de är på sin egen borg.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-07 18:43
Längtar tills YNWA sjungs på Celtic Park av 55 000 passionerade fans. Celtic har fantastiska fans, som förövrigt samarbetar med Livornos, mitt andra lag! :)
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-11-07 18:23
den närkingska älgen (Barcelona) Om Adriano är skadad så är det inte bra. Har svårt att tro att Tito ska låta Bartra bilda mittlås med Mascherano. Det hade varit en dröm om Bartra får bilda med Mascherano i mittlåset ikväll. Pique lär få hoppa in i andra halvlek för komma in i laget. Jag skulle bli besviken på Tito om Pique fick starta för han ska visa att han värdig. Hoppas bara vår El Capitano kommer tillbaka så vi slipper släppa in så många mål.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-07 18:23
Jag tycker Adriano och Mascherano är för lika som mittbackar, båda är snabba, aggresiva och älskar att stöta, speciellt Mascherano som alltid springer upp 30 meter i planen för att göra en brytning, han lyckas ofta men det är också riskabelt och kan lämna stora ytor bakåt.

I matchen mot Rayo spelade Busquets tillsamans med Adriano, och jag tycker de kompletterade varandra perfekt. Busquets är alltid lugn och gör få misstag, medan Adriano är mer backen som stöter. Detta var också en av få matcher vi höll nollan den här säsongen.
Atlético addeh
2012-11-07 18:09
Mojito

Är helt enig med dig. Låt Piqué inleda matchen på bänken, och få 20-30 minuter i andra halvlek för att komma in i matchrytm. Bartra känns som ett givet val i backlinjen. Med tanke på att Mascherano dels spelat mycket men också inte presterat helt hundra hade jag inte haft något emot ifall han fick kliva av.
Barcelona den närkingska älgen
2012-11-07 17:57
FC Barcelona - 1899

Adriano är skadad. Gick sönder i lördags mot Celta. Eller är han tillbaka redan (har dock svårt att tro det)?

Jag hoppas på Bartra tillsammans med Mascherano i mittlåset ikväll. Song behöver hållas igång som pivote och med tanke på Piques relativt långa skadefrånvaro vore det märkligt om han fick 90 minuter ikväll. Tvivlar på att Tito vågar spela ett mittfält med Cesc, Xavi och Iniesta på Celtic Park.
AndreD - General Pardon
2012-11-07 17:56
Man får hoppas på att Pique gör en Villa och kommer ut 100 gånger bättre än innan skadan annars kan han säga hello to the bench.
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-11-07 17:45
Mojito - Culé (un estilo de vida) (Barcelona) Nej han ska få nöta bänk enligt mig. Han måste visa att han är värdig den platsen. Just nu är Bartra bättre haha. Skämt i Sido. Men Mashe är given sen är frågan vem är tillräcklig bra att bilda kampanj med Mashe. Adriano är perfekt enligt mig. Han är tränad och kan spela som mittback.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-11-07 17:28
Vad tycker ni, ska Piqué få chansen från start idag, eller ska han vänta till ligamatchen på söndag borta mot Mallorca?

Han kommer enligt rykten hur som helst att få speltid, i mina ögon får han gärna byta av Bartra i mitten av andra halvlek.

Kommer bli intressant att se om Piqué fått tillbaka rätt fokus och jag hoppas vi får se den taggade versionen och inte den loja varianten som fått oss sucka.

Förresten;

2004, Celtic - Barca 1-3

2008, Celtic - Barca 2-3

2012, Celtic - Barca 3-3?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-07 16:59
enko

Obegripligt. Det var ett rött kort som inte fanns, jag förstår inte hur han kunde få två matcher för det, varför förlänga det utan anledning? Hade det varit Spanien hade jag krävt att avstängningen skulle hävts eftersom det händer rätt ofta, men man vet också att Uefa aldrig skulle göra något sådant, och jag tycker heller inte man ska ändra det bara sådär, även om det var felaktigt. Men det som stör mig är att först domaren hittar på en utvisning, och att sedan Uefa förlänger avstängningen. Hur som helst var det skönt att det kom nu och inte vid ett senare skede av turneringen.
Barcelona zakiz
2012-11-07 16:54
Paul mcgraths pint Hoppas på en riktigt nice match samt ett nice drag på läktaren, lycka till!
Qendil-Solidaritet med kurdiska hungerstrejkarna!
2012-11-07 16:53
L.A.M Nr 10, instämmer. Bra formulerat.
Barcelona enko
2012-11-07 16:50
Jag begriper inte varför Busquets blev avstängd i minst två matcher för sitt röda kort mot Benfica.. Han saknas alltså även ikväll...

Barcastuff
Possible line-up (vs Celtic):
Valdes
Alves Pique Mascherano Alba
Xavi Song Cesc
Pedro Messi Iniesta
Barcelona A - TotsUnitsFemForca.com
2012-11-07 16:35
Kort rapport från Glasgow...

Just nu regnar det en hel del, ser dock lite bättre ut om man tittar uppåt än för 1 timme sen, hoppas regnet avtar lite tills ikväll.

Over N Out
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-07 15:49
Nu finns det ju chans att Real kommer tvåa, men faktum är att de flesta av "storlagen" har lite problem i sin grupp och i många fall är det inte allas säkert att de tar förstaplatsen. Bayern har tillsamans med Valencia och BATE 6p, jag tror de absolut tar sig vidare men inte alls säkert att de vinner. Chelsea ligger på 4p, tre bakom Shakhtar, vilket betyder att om man inte vinner idag lär man inte vinna gruppen. Arsenal har bara ett kryss och en förlust på två matcher mot Schalke, och ligger risigt till. City är i stort sett ute. Juventus har stora problem i sin grupp.

Av storlagen är det egentligen bara Barca och United som övertygat än så länge, men det kanske inte säger så mycket då vi och de spelar i två av de absolut lättaste grupperna. Av lagen jag räknade upp förut så lär Bayern vinna ändå, Chelsea har bra chans, men resten får kämpa.

Kan bli spännande åttondelar om det fortsätter såhär.
paul mcgrath's pint
2012-11-07 15:24
Tack för hjälpen från Lionel Messi, Xavi och Andres Iniesta för att fira våran 125:e födelsedag!

Jag var i Barcelona på matchen för två veckor sedan och det var en fantastisk stämningen i stan med 13000 Bhoys supportrar på plats. Roligt samarbete mellan supportrarna då Barcelona hade Irländska flaggor och vi köpte era independence-halsdukar. Fanns även gott om Barca/Celtic delade halsdukar på plats.

Tyvärr får Celtic spela mot Barcelona ikväll då ni fortfarande har något att spela för men vi hoppas på en andraplats i gruppen.

Lycka till efter ikväll!
Barcelona enko
2012-11-07 15:15
Messi och Mascherano är uttagna i Argentinas trupp som ska möta Saudi Arabien på onsdag. Om Messi gör mål i matchen kommer han att skriva historia ännu en gång i Argentinas landslag. Idag står han tillsammans med Batistuta på 12 mål under ett kalenderår, så ett mål till och han är ensam om rekordet..
Barcelona spectacolo
2012-11-07 15:07
Celtic saknar ju en hel drös nyckelspelare ikväll, men man måste ju ge dem att de har en grymt skön manager i Neil Lennon!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-07 15:00
Qendil

Jag tror många underskattade Celtic i förra mötet på Camp Nou. Det är inget jätteduktigt lag tekniskt, men de är fysiska och taktiskt disciplinerade. Sen kommer de ha ett enormt stöd idag, jag tror det blir tufft idag faktiskt.

Angående Dortmund så tror jag vi skulle ha lättare än Real, precis som du säger så skulle vi utnyttja kortpassningsspelet bättre, vi skulle vara bättre på att trötta ut Dortmund, fast inget av det här är något nytt, alla vet att vi har olika spelstilar. Sen är frågan om Dortmund hade vågat pressat lika högt mot oss, och om de skulle våga det på Camp Nou, om de gör det så skulle de kunna komma till många chanser genom individuella misstag från våra försvarare. Fast som många andra lag som spelar mot oss skulle de nog agera lite försiktigare än de brukar.
Qendil-R.I.P Morosini! - Ej Barcelona fan
2012-11-07 14:51
L.A.M Nr 10, glöm inte att Özils frispark var otrolig dålig ingripande av Dortmunds målvakt som totalt miss-bedömer bollen. Det verkade på honom som han trodde bollen var på väg ut. Real spelade inte alls en bra fotboll igår. Under nästintill hela andra halvlek körde dom långa bollar på Bengt. Deras mittfält hade för dålig rörelse. Det var endast Di Maria som försökte göra något konstruktivt. Dom chanser Real skapade var på grund av att Dortmund drog sig tillbaks efter ledningen. De spelade på resultat och det märkte man inte minst på bytena. Ja, Dortmund spelar en fin fotboll och har bra defensivt. Framför allt deras press mot bollhållaren. Barcelona är också ett lag som har svårt för lag som pressar likt Dortmund. Så Barcelona skulle definitivt inte haft det lätt. Skillnaden mellan Real och Barcelona är att sistnämnda inte skulle chans-spela vilket Real gjorde under matchen. Det är nog Real som ska vara glada att dom fick med sig 1 pinne.

Celtic och Barcelona kommer bli intressant drabbning. Låter Barcelona bollen göra jobbet som vanligt kommer Celtic matas av och Barcelona avgöra 86 min. Kom ihåg vart ni läste det först :). Skämt åsido angående när målet kommer komma men jag tror inte riktigt på walk in the park. Enda är ifall Barcelona gör väldigt tidig ledningsmål. Då kan det bli tennis-siffror.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-07 14:34
Man blir bara mer och mer imponerad över Dortmund. Det är nog inte bara Real Madrid de spelar riktigt bra mot, de har ett spelsätt där alla jobbar hårt för varandra och där alla vet exakt hur deras roller ser ut, att det jobbigt lag för alla storklubbar. Jag tror vi skulle ha stora problem om vi ställs mot dem, vi skulle ha mycket boll men när vi förlorar den hade det varit livsfarligt mot kvartetten Götze-Reus-Kuba-Lewandowski. Jag är inte förvånad att de fixade krysset igår, med dersa spel samtidigt som man vet hur Real bemästrar sådana här lag så var det ingen överraskning. Problemet är att de spelar väldigt bra mot stora lag, men kan slarva och tappa poäng mot mindre bra motstånd, vilket man sett i Bundesliga där de halkat rejält efter redan nu. Men jag tror att de fixar både City hemma och Ajax borta, vilket betyder att Real slutar tvåa.

Dagens match för oss blir riktigt tufft. Vi såg hur disciplinerade Celtic var för två veckor sedan på Camp Nou, och med sin hemmapublik i ryggen lär de inte vara sämre, snarare taggade till tusen till att ta minst en poäng. Jag tror de kör tvärtemot förra matchen, dvs sätter hög press på våra spelare, åtminstonde till en början. De kommer i så fall bli ett mycket högt tempo med många misstag.

Enligt mig bör vi ställa upp med bästa möjliga elva. Beroende på om Messi är redo eller inte, med tanke på hans barn och hans skada förra matchen så kanske det hade varit smart att vila honom ikväll. Annars bör Valdés starta i mål, Alba, Bartra, Mascherano och Alves i backlinjen, Song, med Busquets avstängd, som pivote tillsamans med Cesc och Iniesta, och i anfallet så tror jag ändå Messi lirar som vanligt, och då tillsamans med Pedro och Villa vilket bildar en fantastisk trio. Jag tycker Cesc spelat så bra att han är värd en plats, han bör börja ersätta Xavi mer och mer i fortsättningen.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-07 13:51
enko

Rätt inställning! ;)
Barcelona enko
2012-11-07 13:12
Även om jag missade själva matchen så kan jag i alla fall skryta än så länge att jag var inne på Cam Nou, såg arenan, vid spelarbänken, genom korridoren där spelarna går ut och in vid matcher, varit inne där spelarna byter om, där de lämnar intervjuer, där Tito gör presskonferens innan och efter matchen .) Var i museum och såg deras historia med alla pokaler (de bästa var de 4 stora CL pokaler i mitten). och mycket mera..
Och framför allt sett Barcelona stad som jag tycker är helt underbar speciellt om man tar som jag gjorde hopp on hopp off bussen och som man verkligen kan uppleva hela staden, man stannar vart man vill och sen hoppa på igen... Olympisk stadion var också vacker,, undrar fortfarande om vem som spelar där idag ...
Barcelona enko
2012-11-07 12:57
Och en sak till som folk här på forum hävdade att ju närmare matchdagen så släpps allt fler biljetter via deras officiella sidan, och jag har varit och kollat den varje dag flera gånger om..och hoppades att några skulle släppas men det gjorde dem inte... .. i samma länk som jag postar här..
Annons: