/spanien/barcelona/forum/8289.aspx/spanien/barcelona/forum/8289.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2012-11-04 11:48
El Flaco, rikitgt bra om Sergi Lopez. Niva klass på den krönikan, tack för att du tar dig tid att skriva sådana!
Barcelona tarrak
2012-11-04 11:35
Smogen Nej, Ronaldinho kom sommaren 03, Deco 04 så han kvalar in på listan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2012-11-04 11:24
tarrak

Nu värvade man väl Deco och Ronnie samma säsong, fast Deco kom väl innan Ronaldinho? Vilket gör att han inte hamnar under kriteriet "bästa sen Ronaldinho".

På tal på Ezquerro så kanske det vore kul med sämsta värvningarna också? Ekonomiskt så borde ju Zlatan ligga på plats 1-5 men spelmässigt så kanske Chyginsky och Maxi Lopez vara med. Maxi lade visserligen ett mål mot Chelsea som kanske tar honom bort från listan, men ändå.
Barcelona El Soap
2012-11-04 11:19
Fantastiskt skrivet av El Flaco om Sergi López, är glad att du skriver krönikor och artiklar åt redaktionen. Keep it up!
Barcelona tarrak
2012-11-04 10:42
Gabriel Hur kan du glömma Ezquerro!?! Tänk att vi kunde få en sån klasspelare på fri transfer. En av de största! Aningen allvarligare så tycker jag nog att Deco borde platsa på listan. Visserligen gjorde han bara två toppsäsonger, men då var han å andra sidan Rijkaards nyckelspelare och en av de bästa mittfältarna i världen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-04 09:58
Gabriel

Alba har visat sig vara en riktigt bra förstärkning. Han känns som Alves, fast en ung, hungrig, ettrig och aggresiv Alves. Han kommer i överlapp varje anfall och är riktigt duktig i kombinationsspelet, kort sagt en grym offensiv. Däremot vet jag inte om man kan ha honom på en sådan lista än, kom igen, han har trots allt bara spelat två månader. Marqués, som du nämner, men även Yaya och Piqué är andra värvningar som bidrog/bidrar med väldigt mycket under flera år. Fast jag tvivlar inte en sekund på att Alba kommer vara en av de bästa värvningarna om några år.
Barcelona Smogen
2012-11-04 09:40
Gabriel Alba istället för Pique?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-04 08:48
Okej match igår. Vet inte hur många matcher i år som vi spelat rätt dåligt men ändå vunnit. Vi övertygar knappast längre i matcherna, det är inga överkörningar. Men vi tar tre poäng varje gång. Det har ändå gått 10 matcher, det är inte i inledningen av säsongen längre, och vi står där med 25p och i topp, tre poäng ner till Atlético och åtta till Real. Däremot måste spela vara bättre, när det vankas åttondel i CL och bortamatch mot Atlético(som jag tror är i december) så är det upp till bevis spelmässigt.
Barcelona Gabriel
2012-11-04 05:33
Topp 5 bästa värvningar sedan Ronaldinhos ankomst.

1. Ronaldinho

Har Ronnie som etta eftersom han var nyckeln till att vi kom upp till toppen igen. Innan han kom var vi långt ifrån världens bästa lag, inte ens bland de bästa 5 klubbarna i världen. Han ändrade allt detta och införde en vinnarmentalitet och ett nytt hopp inom klubben. Detta går inte att sätta en värdering på.

2. Eto'o

Inte funnit en sådan giftig anfallare i klubben sen Ronaldo lämnade för Inter. Under sina år hos oss var han världens bästa 9, stått för flera viktiga mål, gjort mål i 2 CL-finaler. Var alltid, alltid hungrig. Hans målfacit talar för sig självt.

3. Dani Alves

Att hitta högerbackar som Alves går inte, de kommer en gång per decennium, om ens det. Ropade efter denna värvningen redan 2005, något som var nära att inträffa innan klubben valde att ge förnyat förtroende till Belletti pga hans avgörande mot Arsenal i finalen. Tackar Gud att dealen med Chelsa aldrig blev han.

4. Abidal

Allas personliga favorit, började väl inte sådär jätte övertygande hans första säsong, men iofs, vem fan spelade bra det fiaskoåret? Jag behöver egentligen inte ge några argument varför han ska finnas med på den här listan, det är så överflödigt. När Abidal lägger skorna på hyllan är jag hundra på att han kommer att stanna i staden och få en roll inom klubben.

5. Jordi Alba

Här skulle jag egentligen vilja sätta Rafa Marquez, men jag är rätt så övertygad om att Alba kommer att sätta sig på denna listan oavsett. Han känns som Alves fast på vänsterkanten. Att hitta sånna spelare är näst intill omöjligt. Att han är ifrån Barcelona och La Masia och allt det där gör det hela ännu mer klockrent.

Det är min topp 5.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-04 04:03
Drygt en fjärdedel av ligan färdigspelat och vi ser bättre ut än förra säsongen vid samma tidpunkt.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-11-04 01:25
Jag är jävligt nöjd med Villas senaste insatser. Visst han gör ju mål, men han är mer delaktig i spelet än någonsin. Han jobbar väldigt hårt i defensiven också. Det är samtidigt bra för Pedro och Sanchez så att de börjar skärpa sig. Jordi Alba är en av de absolut bästa värvningarna som jag sett klubben göra under mina åtta år som cule. En underbar spelare.
Barcelona Cedqvist
2012-11-04 01:22
@LeoMessi:

Bojan har stagnerat, men killen är en tillgång. Sen är han inte någon topplirare ens i Serie A, men lägg till hans Barca-DNA så har vi en sjuhelvetes lirare om vi plockar hem honom om 2-3 år så länge han fortsätter att utvecklas...
Barcelona Cedqvist
2012-11-04 01:03
@Mr. H:

Nope, han är inte ens med vid sidan på träningarna ännu som jag förstår det. Rent allmänt är det för dålig feedback från klubben just nu gällande Cuenca/Puyol/Piqué/Thiago. Men antar att Tito inte vill forcera någonting nu när vi ändå har lite flyt, han låter spelarna återhämta sig ordentligt innan det matchas igen. Villa är ju ett levande exempel...
Barcelona Cedqvist
2012-11-04 00:57
Eftersom forumet ändå är (mer eller mindre) tomt så kör vi väl igång nått kul inför de närmsta dagarna; Celtic - Barca. En motiverad chans-uppställning följer:

Valdés - Alves, Mascherano, Bartra, Montoya - Fábregas, Song, Roberto - Tello, Messi, Alexís.

Båda ytterbackarna började på bänken mot Celta och jag tror att Alba får vila till Montoyas fördel. Samtidigt finns inga vare sig tecken eller anledningar att Piqué/Puyol ska vara tillbaka. På mittfältet är Busquets fortfarande avstängd vilket gör Song given (tyvärr Jonathan), samtidigt som Cesc's tidiga byte singlerar ett han kanske ska få lite speltid. På andra mitttfältsplatsen är det Xavi/Iniesta/Roberto som är troliga, och Xavi lär få vila och jag hoppas på det samma för don Andrés. Anfall med el Padre Messi och yttrarna Álexis och Tello som båda har lite att bevisa nu när el Guaje har hittat formen.

Tippar 1-3, tidigt mål av Samaras som Messi följer upp med en dubbel innan en inbytt Villa avgör på övertid.

OT: Är det någon som har en officiell källa på varför Busquets fick två matchers avstängning? Jag har fortfarande inte förstått vad som hände...
Barcelona Mr. H
2012-11-04 00:43
Jaha ok, finns inga uppgifter på när han är tillbaka då?@Cedqvist:

Barcelona Cedqvist
2012-11-04 00:43
@Canaletes:

Humor!

Inga fara grabbar, OM jordens undergång är nära så här vi alltid Zlatan, han har om något bevisat att det inte finns något han inte kan drop-kicka, vare sig målvakter eller domedagar...
Barcelona Cedqvist
2012-11-04 00:41
@Taher (Barça-Red):

Fin rapport, men du skulle ropat lite mer efter en manita, grabbarna såg lite väl loja ut i andra halvlek ;)
Barcelona Canaletes
2012-11-04 00:40
@Rambla~ el chico dorado:

21:a december 2012 är nära min vän...
Barcelona Cedqvist
2012-11-04 00:39
@Mr. H:

Skadad = Rehab
Barcelona Mr. H
2012-11-04 00:39
Kom att tänka på Cuenca, vet någon vad som har hänt med honom och varför han inte spelar?
Barcelona Cedqvist
2012-11-04 00:21
@Rambla~ el chico dorado:

Det är spanska fotboll min vän, jag är mer besviken på Celta och Zaragoza som INTE visade samma hjärta som både Valencia och Atletico idag... Filmningar, gnäll och skit javisst, men fortfarande så blev det den klart bästa matchen hittills denna omgången!
Coach Pep,
2012-11-04 00:16
Skaplig passning av Bojan med fel fot. Måste säga att jag är imponerad av honom i milan såhär långt. Vi bör inte släppa honom.

Länk: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=komi_wuLAcM
Barcelona LeoMessi
2012-11-04 00:00
Tack för en välskriven rapport:-)
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-11-03 23:57
Vilket spel? Hm, snackar vi om samma match?

Vilken konstig dag, varken Messi, Ronaldo eller Falcao nätade idag.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2012-11-03 23:55
Matchrapporten ligger uppe nu. Fick chansen att vara på plats, en helt otroligt upplevelse. Hoppas ni gillar den och vilket spel av Barça ikväll.

Ha det bra alla och Visca!!!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-11-03 23:52
Hur gnälligt ska ett lag egentligen tillåtas vara på en fotbollsplan? Fans till Valencia och Atletico brukar ju tillhöra den mobb som brukar klaga på Barca, att de alltid klagar på och omringar domarna. Haha, det är ju bara en piss i havet jämfört med vad dessa två lag sysslar med. Efter varenda domslut gnälls det och spelar omringar domaren. Det gäller båda lagen. De här lagen är de två som gnäller och grinar mest, med bred marginal. Har aldrig sett något liknande.
Barcelona AGM
2012-11-03 23:45
addeh

Frågan är ju bara ifall Deulofeu är redo att utmana om en startplats nästa säsong. Det är en väldigt tuff konkurrens speciellt på anfallet. Vi har ju även spelare på mittfältet som jag tror Tito skulle välja före Deulofeu. Så jag skulle nog chansa på att vi får vänta ett par år till innan vi får se honom som startspelare.
Atlético addeh
2012-11-03 23:41
AGM

Tycker Neymar-Messi-Deulofeu känns än mer spännande. Vilken framtid det hade varit.
Barcelona AGM
2012-11-03 23:37
Fan vad vi har saknat Villa i startelvan. Skönt att ha någon spelare som kan avlasta Messi när han inte har en bra dag. Känns nästan som en ny värvning denna säsongen :)

Men tyvärr tror jag det är hans sista säsong. Rosell har försökt få ner spelarlönerna och detta är en spelare som tjänar in 8-9 milj euro per år. Därför tycker jag vi ska sälja honom nästa säsong då han börjar bli för gammal och ersätta honom med antingen Alexis eller en ny spelare.

Neymar-Messi-Alexis/Pedro. Vilken dröm!
Barcelona Alvés - Por Que?
2012-11-03 23:27
Skönt att Patetico ligger under och vi blir ensam 1a efter denna omgång. fint!
Annons: