/spanien/barcelona/forum/8287.aspx/spanien/barcelona/forum/8287.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ALEX SONG
2012-11-05 23:51
"If I could, I'd vote for myself," he said in an interview with France Football. C Ronaldo Källa: goal.com
Postat via SvenskaFans-appen
AndreD - General Pardon
2012-11-05 23:21
La Liga officiellt bästa ligan.
Barcelona Piqué y Puyol
2012-11-05 22:53
Guardiola skulle passa perfekt för framförallt Roma och Milan.

Chel$ki spelar dum, defensiv, kontringsfotboll... Pep skulle inte passa där alls. Å andra sidan kan ju Arsenal vara ett alternativ.

Jag tror faktiskt att om han nu vill träna ett lag, kommer att gå till Italien.
Barcelona ALEX SONG
2012-11-05 22:16
DM1982 (Barcelona) Vet inte hur mycket sanning som ligger i det men skulle han ta över Chelsea tror jag det bli ett misslyckande , kolla bara hur det gick för AVB
Barcelona DM1982
2012-11-05 22:05
Guardiola has made it known to his close circle of advisers that Chelsea is his preferred choice for next season. [daily mail]

Det kan bara inte stämma, jag vill inte se honom i Chelsea.
Barcelona Barca King -
2012-11-05 21:29
Jordi Alba Det är deras problem, tyckte det va bara intressant. Taher Ser fram emot din artikel.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2012-11-05 21:25
Hej alla! Med tanke på att jag hade hand om matchen i helgen kommer jag tyvärr inte hinna med att skriva "Måndag hela veckan" denna vecka :(((((((((

För de som är intresserade kommer en ny artikel nästa vecka...

Ha det bra alla!

Visca!
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-11-05 21:23
@Barca King - :

Undra vad Penaldo tänker just nu när han läser det?
Barcelona Barca King -
2012-11-05 21:20
Vilken jävla bomb Casillas har släppt. To be honest, I couldn't vote for myself. I prefer that the recognition for my work comes from outside, instead of myself," he told France Football. The Blancos' captain also doubts that anyone who plays in his position will ever win the accolade. "I ask myself why a player as crucial and distinct as the goalkeeper is not recognised?" he questioned. "We are like the Formula 1 drivers that never start from the first or second row, but instead the sixth or seventh, despite being the only indispensable players in the team. I think outfield players are just a bit more glamorous. The 31-year-old then revealed his choice to land the prize, with a club team-mate the recipient of his casting vote. "My vote is going to Sergio [Ramos] because he had the most complete season he has had in the last eight years," Casillas explained. "He's an incredible central defender. He was sensational throughout the Liga and fearsome in the European Championship." Goal.com
2012-11-05 21:13
DM1982

Det roliga är att jag går in dit och skrattar när jag har tråkigt :P
Barcelona Smogen
2012-11-05 21:12
Jag antar att Bojan affären slutar med att Barcelona allra minst ger bort Bojan gratis till Milan, eller betalar dom pengar för att dom ska ta honom, lite som det brukar vara. För pengarna som vi eventuellt sen har kvar köper vi någon random Arsenalspelare.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-11-05 20:52
Bojan lånades ut på 2 år till Roma som betalade cirka €10 miljoner.
Barca hade sedan en återköpsskyldighet efter dessa 2 år, detta för en summa på cirka €12 miljoner.

Roma hade dock möjligheten att behålla Bojan efter dessa 2 år (om spelaren själv också ville detta), men var då enligt en klausul skyldiga att betala ytterligare cirka €15 miljoner.

Summerat kan man säga att Barca betalade £miljoner för att se om Bojan kunde utvecklas och därmed endera ta tillbaka eller casha in på honom.

Efter Bojans misslyckade första år, och det faktum att Lucho slutade som tränare i Roma, "överlät"Roma lånet till Milan.
Vad Milan och Barca har för deal är lite osäkert, men det talas i alla fall om en utköpsklausul mellan €10-20 miljoner.
Milan har dock inte de ekonomiska musklerna att köpa ut Bojan, vilket garanterat kommer leda till en fortsatt utlåning - endera i Milan eller i någon annan klubb.
Att han kommer tillbaka till Barca känns väldigt långsökt med tanke på anfallsbesättningen som redan finns och det faktum att Bojan aldrig fungerat som ytteranfallare.

Det som också är oklart är hur affären slutförts mellan Roma och Barca.
Troligen har Barca reducerat återköpspriset, eller så har Milan och Roma reglerat mellanskillnaden.

Komplicerat? Ja. Den italienska lagen har flertalet konstiga lösningar med delade äganderätter och utlåningar i otal. Som gjort för att skapa frågetecken.

Dock skulle det inte förvåna mig om Barca kommer göra en förlust på denna affären. Risken är att man åter står med en spelare man inte vill ha, men som ingen vill köpa loss för ett vettigt marknadsvärde.
Barcelona Hetfield
2012-11-05 20:44
elbraco

Barcelonas avtal med Roma var lite krångligt, det handlade om helt orealistiska siffror för Romas del att betala. Tanken var nog att Bojan skulle blomma ut och komma tillbaks. Roma var nog även nöjda med att få in en spelare som kunde göra lite nytta helt gratis (förutom lönen förstås).

Angående Sanchez så måste jag säga igen att för det priset så tycker jag att man ska få mer än en "arbetshäst". Man köpte ju Sanchez för att han skulle göra en större skillnad, inte bara en som löper mycket. Jag menar, lägger man det i rätt perspektiv så ligger Sanchez i samma prisklass som t.ex: Hazard och Kun, och båda är bättre.

Jag tycker väl inte att det är så orimligt att man ska förvänta sig mer. Jag tänkte inte precis på antalet mål han har gjort, för han har aldrig varit en direkt målskytt, men när han inte ens bidrar med kreativitet eller något speciellt, då förstår jag inte varför man köpte honom för de pengarna.

Jag menar, Villa kommer tillbaks från en långskada och man ser direkt hur mycket bättre det blir. Lägg till att Sanchez har börjat med att filma något enormt. Återigen, enligt mig så ska han få stanna, men om man har en bättre spelare som man kan köpa för de pengarna, då ska man göra det. Jag har inte direkt gillat Sanchez då jag har tyckt att han blev för överhypad i Udinese, men jag respekterar att han springer mycket.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-11-05 20:24
Hetfield

du menar att Roma lånade Bojan för 15 mille och skulle sedan tvingas betala 15 till om inte Barca vill ha tillbaka han? Det är ju helt sjukt! Nog för att jag gillar Bojan starkt men är man realistisk så är han absolut inte värd några 30 millar! Knappt att han är värd hälften...

Men om det du skriver stämmer så sänkte Galliani inte alls utköpsklausulen då den fortfarande ligger på 15 mille? Oavsett vad så verkar det som att vi - för en gångs skull - har gjort en bra affär.
Barcelona zakiz
2012-11-05 20:15
Ser fram emot matchen imorgon, tror det kan bli en publikfest. Hoppas matchen blir minst lika bra också! :) Visca Barca!
Barcelona DM1982
2012-11-05 20:08
@Jordi Alba Ramos #18:

Gör dig själv en tjänst och gå inte in dit. Det är en sekt utan dess like där inne, en ena är faktiskt mer enögd än den andre. Det frodas bara en massa hat där, de är sjukt frustrerade över att Barcelona ligger åtta pinnar före.
2012-11-05 19:55
Jag fattar inte vad det är för fel på människorna där inne på Puertan, varje gång jag går in så snackas det Barcelona dit och hit, på nästa hälften av inläggen alla där gör inne per dag skriver dom något om Barcelona, deras forum borde heta Les Rambles istället för puertan.
Barcelona Hetfield
2012-11-05 19:18
elbraco

Roma skulle betala runt 15 miljoner för Bojan, men för att köpa loss honom helt så måste man lägga en liknande summa till. Jag har inte direkt koll på siffrorna, men i slutändan så skulle Roma behöva betala över 30 miljoner för att köpa loss honom helt 2013.

Nu har Roma "sålt" rättigheten och utköpsklausulen till Milan, så Roma har inget med Bojan att göra med längre. Sen vad Milan och Barcelona har gjort för avtal är inte direkt klart. Klurigt, men det verkar som att både Milan och Bojan vill samma sak, om nu inte Barcelona helt plötsligt satsar fullt ut på Bojan.
2012-11-05 19:15
Hetfield

jag tycker att Sanchez varken är en flipp eller flopp. Han har varit helt okej när han har spelat, han håller en bra nivå och är speltekniskt väldigt duktig. Han gör mål på jämn basis, både mot storlag och smålag, och kämpar alltid. Han kan vara bättre - det håller jag med om, men han är inte heller en dålig spelare.

Många verkar tro att Sanchez gjorde 35 mål i Udinese men sanningen är att han var lite mer Pedro-style med sitt defensiva jobb och det är också en attribut han har tagit med till Barca.

Förförra året, då han hade sin genombrottssäsong i Udinese så hade han följande statistik i ligaspelet;
31 matcher, 12 mål, 6 assist.

Förra året, då han gick skadad en lång tid så hade han dessa;
25 matcher, 12 mål, 5 assist.

Bara en assist mindre på 6 färre spelade matcher. Det är inte dåligt för en defensivt jobbande spelare i mitt tycke.

Många kanske tänker att; ja men so what? jag kan också göra 12 mål i Barcelona men Sanchez är inte en spelare som gör enkla tap-ins, han skapar lägen för sig själv och för andra också.
2012-11-05 19:07
Tänkte kolla om någon kunde hjälpa mig lite med Bojandealen.

Vad jag trodde:
Från första början att Roma hade Bojan på lån från Barcelona dock med köptvång efter 2ish år. Barcelona hade en tillbakaköpsklausul på 12,5 mille första året och 15 mille andra året. Om Barca valde att inte köpa tillbaka Bojan så skulle Roma betala typ 15 mille till Barcelona.

Vad jag läste idag;
Enligt Milan Channel har Galliani rätten till Bojan FÖRE Roma. Milan betalade Roma för lånet (det är väl givet att man betalar för ett lån - fattar ej detta) varpå Galliani for till Barcelona och förhandlade köp-optionen (notera: köp-OPTION - inte tvång) med Rosell.
Romas villkor är alltså inte samma som Milan har nu, utan dessa har Galliani förhandlat sig till själv. Milan Channel fortsätter att skriva att Galliani har förvärvat köprätten till Bojan. Milan ska alltså ha köpt rätten till köprätten före Roma. Snurrigt?

Vidare läser jag att Galliani har förhandlat sig till en utköpsklausul på 15 m euro för Bojan, mindre än vad Roma hade till Barcelona - men vad jag minns så låg Romas också på 15m euro.

Fan, det lär ju behövas en handfull civilekonomer för att klura ut Bojans kontrakt. Någon som kan räta ut lite frågetecken eller bekräfta om det jag skriver är fel/rätt?
Barcelona Gio Style
2012-11-05 18:58
Det är ju som vanligt ett vinklat klipp, som alltid när någon Barcelona spelare gör nåt dåligt.. Man ser att Vila först håller fast Messi, sedan när han försöker jaga ikapp honom så slår han Messi över munnen vid 00:07 in i klippet. Sen ser man bara reprisen från sekunden efter Vilas smäll. Madridmanipulation i sitt esse...
Barcelona Hetfield
2012-11-05 18:46
Jag funderade lite kring Sanchez. Ska man kalla honom för en "flopp" eller ska man ge honom tid?

Jag menar, ska man sälja honom medan han har ett högt marknadsvärde och istället satsa på en annan spelare, eller ska man låta honom få mer tid, men riskera att hans marknadsvärde sjunker? Personligen så tycker jag att han ska säljas, men det är förutsatt att det finns en klar ersättare som man kan köpa. En Kun, Hazard, Silva, Cazorla osv (även om det inte är särskilt sannolikt, men i den nivån). För det priset som man spenderade på honom så tycker jag att man ska få mer än en "vattenbärare", det ska vara någon som kan göra en större skillnad.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-05 18:07
Alla vet att det är anledningen till Piqués usla form. :)

Old but gold!
Barcelona DM1982
2012-11-05 18:06
Jag kollade på klippet nu. Det var väl inget att uppröras lver? http://m.youtube.com/watch?v=4VJObLe14dk
Barcelona socccerfan1
2012-11-05 17:50
tja..

dafuq.. såg ni den videon på messi från helgens match? han Boxar efter en spelare.. va fan? har ni läst något om det?
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-11-05 16:22
Vilken legend den där Puyol är!

Såg på klipp från dagens träning fyfan han är snart 35 år och har vunnit precis allt som har gått och vinna, Ändå ser man att han ger precis allt för att komma tillbaks och spela!

Den hungern och motivationen han har ja det är som om Puyol är 20 år och har fått precis chansen till A-laget.

Det är exakt så Pique ska vara för att bli en legend i den här klubben!

Barcelona Piqué y Puyol
2012-11-05 15:15
Tycker att Piqué såg riktigt bra och stabil ut innan skadan, egentligen var han på väg upp igen efter formsvackan.
Ni som säger att vi ska sälja Piqué måste vara helt från vettet! Inte nog med att vi knappt har några mittbackar kvar, så vill ni att de ska sälja en av de bästa mittbackarna (om man bortser från förra säsongen).
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-11-05 14:39
Piqiue i CDR finalen mot Bilbao sist. Fantastiskt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-05 13:57
Jag förstår att Piqué spelar mycket bättre brevid Puyol, vem gör inte det? Samtidigt kan inte det vara ursäkten hela hans karriär. Han är 25 år och ska börja peaka snart, och han kommer behöva göra det utan el Capitáno, för han lägger nog av inom ett par år. Alla förväntar sig att han ska växa ut till en ledare i backlinjen, och jag tror det är där han har svårt. Han var som bäst när han kom underifrån, petade Marquéz och tog världen med storm. När han nu fått stjärnstatus klarar han inte av att dominera lika bra.
Barcelona Smogen
2012-11-05 13:50
Angående Pique så håller jag med om att han sett omotiverad ut förra säsongen och tjänar man vad en spelare som Pique gör så är det under all kritik. Med det sagt så var han knappast ensam om att se omotiverad ut förra säsongen, det var många spelare som titt som tätt såg allt annat än intresserade av att ge sitt yttersta.
Jag tror också att Piques försämrade försvarsspel har att göra med avsaknaden av Puyol, Pique behöver förmodligen el Capitan bredvid sig som kan dirigera och styra i försvarsspelet.

Sen så gör ju inte det Alba till en bättre värvning en Pique. När Alba variit tongivande i ett lag som varit med och vunnit stora titlar, ja då kan vi börja jämföra de två. Fram till dess hör Pique, Toure och Deco till Barcelonas bästa värvningar de 10 senaste åren, inte Alba. Han har säkert alla möjligheter till att lyckas med det och det ser klart lovande ut, å andra sidan såg det rätt lovande ut med Zlatan efter 10 omgångar också.

och nej, jag tror inte Alba är som Zlatan i personlighet....
Annons: