/spanien/barcelona/forum/8283.aspx/spanien/barcelona/forum/8283.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona papillon
2012-11-08 01:17
Så trött man blir på lag som backar hem med 8-9 spelare i eget straffområde. Varför inte införa en plan B där man själv backar hem, istället för att pressa högt, och låter motståndarlaget flytta upp sina positioner och föra spelet lite för att sen straffa på kontringar. Snabba spelare har vi så varför inte testa detta nån gång, för några större ytor till djupledsspel existerar inte i såna här matcher.

Jag är också trött på att våra yttrar sällan utmanar sina gubbar men till deras försvar så är boxen oftast tom. Inte konstigt att det blir många bakåtpass längs de offensiva kanterna.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Zamboza
2012-11-08 01:10
Här är länken.
Barcelona Zamboza
2012-11-08 01:09
Ser att många kritiserar Sanchez. Här är en artikel som handlar om hans situation i barca. Det är inte lätt att komma till barca och prestera. Det tar tid. Fråga Henry, Hleb, Zlatan och tom Villa har haft svårighet.
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-11-08 01:08
Det är inte fel på spelarna när ska folk fatta det. Utan det är upp till tränaren att lyfta spelarna och se till att dem anpassar sig väl till spelet. Vi skulle inte ha sålt Zlatan tyvärr för att han är en kung när det gäller luftrummet. Förstår någon vad jag försöker komma till. Zlatan gav oss något vi aldrig hade en Killer som gjorde vårt anfall starkare på luftrummet då vann vi många närkamper. Vi var lite över det ovanligt starka i luften när vi hade Zlatan. Vill inte säga det men måste säga det, vi skulle inte ha sålt Zlatan för han hade fixat en Seger idag. Varför ju för han är starkare än alla Barca spelare. Lag som spelar så defensivt då ska man variera spelet med lång bollar och blanda och ge. En stark och lång anfallare är precis vad Barca behöver. En mittback ska bara köpas in annars är Zubi rent korkad.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zakiz
2012-11-08 01:07
A-TotsUnitsFemForca Wow säger jag bara... Får rysningar. Önskar jag var där på plats. Nice att du fick uppleva det där. Blir så sugen på att dra på någon riktigt fet match när jag ser det där Tack för klippet haha!
Barcelona A - TotsUnitsFemForca.com
2012-11-08 00:57
You Never Walk Alone i länktips...

Måste upplevas på plats innan man dör.
Jag tror det finns två matcher som kan konkorrurera med den här stämningen och det är Dortmund - Bayern och Fenerbahce - GS.

Verkligen ett sjukligt tryck på Celtic Park idag...tinnitusen ligger runt hörnet, haha
Coach Pep,
2012-11-08 00:48
Fan vad jag ogillar värvningen av Song, mer och mer och mer. Han är kylig och ger ett intryck av att vara stabil men jag blir frustrerad när jag ser honom på vårt mittfält. Taktiskt oduglig, tvivelaktigt positionsspel, obetänksam, dåligt försvarsspel, ingen aning hur han ska positionera sig och arbeta på mittfältet. Det är en skam att en konstnär som Busquets är felaktigt avstängd och att klumpedunsen Song vandrar omkring vilsen på hans plats. Förra säsongen var vårt mittfältsspel oslagbart men den här säsongen har vi Song som sällan är där han bör vara. Det är tur att vi åtminstone fick Jordi Alba som hjälper till väldigt mycket med bollinnehavet. Song vandrar dock bort åt helvete från sin egentliga roll och spelar inte tiki-taka som han borde eftersom han inte har någon aning om hur han ska positionera sig. För att inte tala om hans försvarsmässiga positionsspel som är ännu värre, han lämnar mittfältet helt vidöppet ganska ofta, antingen är han för långt fram eller för långt bak.. Konstigt. Ofta ser man också honom ta upp andras positioner på planen, vad fan gör han liksom? Han har inget att göra i Barca. Man blir bara så extremt frustrerad på våra värvningsmetoder..

Zlatan, Sanchez, Song.. Idioti.
AndreD - General Pardon
2012-11-08 00:35
Har också tröttnat rejält på Sanchez. Han bidrar inte med ett skit på planen, det enda han gör är att gå fram lite på kanten för att sedan backa och passa bakåt. Varför utmanar han inte? Sälja Sanchez och ta in Neymar?
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-11-08 00:23
Vill bara alla ska få skratta lite med tanke på att vi har förlorat idag. I Reals forum så är nästan alla emot El Pasillo äntligen hahahhahaha. Ibland ska man få skratta lite men ni förstår vad jag menar.
Coach Pep,
2012-11-08 00:21
Förhoppningsvis inser klubben att Sanchez var ett misstag och cashar in på honom. Jag är trött på hans veka mentalitet och sjabblande framför mål..
Barcelona socccerfan1
2012-11-08 00:20
Bate slog Bayern med 3-1 för inte så länge sen.. Och dem är sämre än Celtic.

My point is. Lag förlorar förr eller senare, vi spelade på halvfart. Det straffas och Celtic hade flyt.

Det positiva är.
Messi gjorde mål! (Man of the match) enligt whoscored.com
Förlusten kom i en mindre viktig match i gruppspelet och inte i ligan.
Detta kommer dra ner oss på jorden lite? Så vi kan fortsätta att mangla på i ligan!

All ära åt Celtic, vilka fans, vilken stämning!!
Nu ser jag fram emot söndagen, Mallorca borta ska vi klara av?
Levande ska kunna störa real, speciellt med tanken på att dem har massor med skadade spelare!

Visca Barca
Barcelona Smogen
2012-11-08 00:18
Hetfield

Gissar på att vi får lita på Messi ett par år till, först ska Neymar ansluta och sen ska han anpassa sig till Barcelonas spel.
Alternativt så kanske Deleofeu blommar ut ordentligt?

Men jag tycker inte riktigt att det är där felet är, det samma problem som Barcelona brottats med i flera år. När det låser sig finns det ingen plan B. Den finns ingen som kan ta långskott, för få och för sällan någon utmanar och gör sin gubbe, ingen huvudspelare man kan slå inlägg mot, och ingen som vågar slå djupledsbollar.

Jag hoppas det blir bättre med Fabregas som ju faktiskt är skaplig på huvudet och som dessutom verkar våga slå de hä djupledsbollarna, samt på Thiago som ju faktiskt har ett ruggigt bra skott.
Coach Pep,
2012-11-08 00:16
Celtic förtjänade att vinna, inget mer med det. Titos försök att bredda spelet i andra halvlek var rätt initiativ men tyvärr vaknade inte laget fullt ut förrän på tilläggstid. Hade vi dock haft marginalerna med oss hade vi vänt men en sån här match ska man inte vara besviken efter förlusten utan bara vara glad att man fått uppleva. Vilken vacker match och grattis Celtic! Tänk om Camp Nou hade sådan inramning.. Det är vad fotboll handlar om.
Barcelona Hetfield
2012-11-08 00:13
Jag har tålamod med spelare så länge de verkligen försöker, men ibland så måste man verkligen fråga sig ett par saker.

Jag har länge kritiserat Zubis värvningar, och det här blir inte bättre. Hur kan man lägga 30 miljoner på Sanchez när det finns och fanns så många bättre alternativ? Vad är poängen med att ta in en teknisk spelare, och sen sätta honom på en kant och göra honom till en vattenbärare? Jag vet att jag är lite hård mot honom, men om man kostar som en världsstjärna gör, då ska man prestera som en stjärna också. Om man ville ha en spelare som gör sitt jobb och pressar så massproducerar la masia det varje år, som t.ex: Tello och Cuenca, men Barcelona behöver ha en spelare som inför kreativitet. Är det inte därför man köpte honom till att börja med? Laget behöver en spelare som avlastar Messi, hur länge till är det tänkt att man ska förlita sig på att Messi har en bra dag eller att man gör ett avgörande mål i slutminuterna? Det konceptet kommer inte att funka i längden. Dags för ledningen att börja agera, ta in en spelare som vågar bryta mönstret och ta in en ordentlig mittback.
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2012-11-08 00:07
Fais

Bra argument, cred till dig.
Barcelona Smogen
2012-11-07 23:57
Så jävla irriterande. Visst, för neutrala åskådare är det väl alltid kul när de mindre lagen slår de större, och Celtic kämpade fan, sp kudos till dom.

med det sagtm vad fan är problemet med att slå djupledsbollar? Man gjorde det ju jättebra i början av säsongen, men de senaste matcherna verkar man lagt ned det helt. Så otroligt jävla dåligt.

och vad är problememt med hörnor? Visst, de flesta i Barcelona är korta, men måste man släppa in mål varannan hörna? Vi har ju fan en kille som kan ta med händerna där inne. Jag gick länge och trodde att Casillas var 1dm längre än Valdes eftersom Casillas är så mycket bättre i luftrummet, blev ganska förvånad när jag såg att dom är exakt lika långa.

och nästa match kanske vi kan få en vettig domare? tack
Fais
2012-11-07 23:56
Hetfield

Det är frustrerande när gäller Alexis.
Det sitter i skalen tror jag.

Men hur kan man så dålig självförtroende så länge. När ska han komma loss?
Vem är det som mobbar honom i inom laget. Är det ingen som uppmuntrar honom att försöka ta sig förbi då och då? Det är inte det att han är långsam eller så. Det är en gåta.
Barcelona OnlyBarca
2012-11-07 23:53
Hetfield

Håller med. Både Pedro och Sanchez kan ju dribbla och är snabba. Varför in utnyttja det lite mer och utmana backarna. Allt som kan skapa mer oror i backlinjen gör det svårare att hålla fokus en hel match och då blir det lättare för oss.
Fais
2012-11-07 23:50
Bàckis I Anims Puyol y Abidal!

Vi hade chansen att sälja Alves föra säsongen ock köpa köpa Thiago Silva eftersom bra mittbackar växer inte på bushen i dages fotboll. Stället köpte man ännu en mittfältare som dessutom är långsam.

Thiago SIlva var och är gjord för Barca. Trots att mittbackspositionen svek oss föra säsongen när det väll gällde så agerade man inte. En åldrande Puyol (vilket hjärta dock) en dansande waka waka Pique, och en misslyckad omskolning på Masken.

Jag hoppas fotfarande på Thiago Silva. Jag hoppas att Psg misslyckas med allt den här säsongen hehe :) bara för att han fick ditt.
Barcelona Mäktiga Messi
2012-11-07 23:48
fan va många medgångsupportrar vi har här inne . snälla så fort vi vinner ska alla till o med medgångarna hylla allihopa i laget inkl Tito .
förluster går o kommer det ingår i fotbollen . hellre att årets första förlust kommer nu än sen .
tack barca för att ni inte gjorde en mourinho attackera domaren
Barcelona Hetfield
2012-11-07 23:45
Ja, det är ju verkligen vettigt att satsa så mycket på EN spelare som har max 2 år kvar i laget och som har kommit tillbaks från en svår skada.

Villa är inte nyckeln till Barcelonas krampaktiga spel mot svåra försvar, inte långsiktigt för den delen heller. Det behövs någon som vågar utmana, inte en som springer mot kanten och passar tillbaks. Vad köpte man Sanchez för om han inte ska bidra med något speciellt? Betalade man 30 miljoner för en vattenbärare?
Barcelona M Shadows
2012-11-07 23:44
Det är aldrig roligt att förlora men det finns inga ursäkter. Celtic visade en kämparglöd och publikens vrål måste ha hörts i hela Skottland. Den goda nyheten med denna match är att Piqué fick hoppa in. Jag undrar vad det är som har hänt Messi. Främst hans spel utan boll är under all kritik. Agerar slött och passivt, jobbar inte tillbaka lika mycket när han tappar boll. Visst har han öst in mål men spelet har ändå inte riktigt stämt för honom. Är man världens bästa så har man förstås krav på sig.
Barcelona Indir
2012-11-07 23:43
Helt sjukt hur glada människor är över allt att Barca förlorat!!! Men vi kommer vara gladast i slutändan ;-) FORCA BARCA!!!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-11-07 23:39
En förlust och sedan börjas det snackas om nyförvärv. Tat lugnt va. Det enda problemet idag var att David Villa fick starta på bänken. Det var precis honom vi saknade i matcherna under förra säsongen mot Chelsea när de parkerade bussen.

En spelare som drar isär backlinjen, och en sådan spelare är David Villa. Tyvärr hamnar han oftast på en kant vilket jag inte kan förstå. Med honom från start idag tror jag inte att resultatet hade varit detsamma.
Barcelona Vampíro
2012-11-07 23:39
Wow kommentatorn i Braga-United ser ut som Ryan Giggs. Väldigt OT men får tankarna på annat en kväll som denna,
Barcelona NoGo™
2012-11-07 23:37
@Rambla~ el chico dorado:

Jo vi möter de borta den 20e.
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2012-11-07 23:37
Fais

Möjligt, men vem då?
Barcelona R.Gaucho 10
2012-11-07 23:36
Saknar samarbetet mellan Alves och Messi. Saknar överhuvudtaget den gamla Dani Alves. Han har under flera år ägt den där högerkanten själv, så dumt att klaga på honom, hos oss har han varit den överlägset bästa ytterbacken i modern tid. Han måste komma tillbaka i gammal god form, han är oerhört viktig för vårt spel. Frågan är om han blir lika bra igen. Vi får hoppas på det :)
Barcelona Barcaholic
2012-11-07 23:35
Barcelona OnlyBarca
2012-11-07 23:33
Fan vad jag önskar att man kunde skjuta lite mer från distans! Nu när Iniesta, Xavi och övriga lyckas vända upp och komma med fart mot boxen vet alla att det kommer komma en pass. Några skott skulle tvinga backarna att gå upp och täcka vilket skulle ge större ytera att lirka in en pass.

Nåja, ska inte gråta blod över den här förlusten. Vi kommer igen.
Visca el Barca!
Annons: