/spanien/barcelona/forum/8270.aspx/spanien/barcelona/forum/8270.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enko
2012-11-07 22:57
Grabbar, ta och lugna ner er lite. Denna match var den mest betydelselösa och skönt att förlusten kom idag och inte i åttondel eller i ligan... Barca var trots allt det bästa laget och dominerade totalt, hade flera chanser med bla stolpe och ribban medan Celtic gjorde 2 mål på 2 sina chanser....
Barcelona Andresito
2012-11-07 22:56
Nu dyker sånna som man aldrig sett förut upp. Sälja spelare, hitta ny tränare osv. Många skrattar åt det som skrivs i Puertan när Real förlorar, men det är nog tamejfan värre här inne när vi upplever motgång.

Tro på ert lag, en gruppmatch är inte hela världen.
Visca Barca i vått och torrt!
Barcelona NoGo™
2012-11-07 22:55
Kul att vi kan glädje så många supporters med våran förlust, den bjuder vi på!
Barcelona Frodo
2012-11-07 22:55
Man måste förstå Celtic. Det är stort av de att vinna mot Barcelona när de har deras 125-års jubileum. De följer sin matchplan på ett bra sätt där de gör mål på hörna och kontring.

Jag tycker att det här får bli Piques och Alves sista säsong om de inte rycker upp sig. Man kan inte ha 2 spelare som sitter på saftiga löner samtidigt som de spelar oerhört lojt. Det är rätt lustigt när folk på forumet klagar på såna som Tello som inte kostat någonting, har en låg lön och inte en central roll i laget samtidigt som Pique och Alves lallat runt ett bra tag.

I Alves fall är det kanske mer naturligt att han presterat sämre. Han var väl med om en skilsmässa och dessutom börjar han komma upp i ålder samtidigt som hans kropp sprungit många mil på högerkanten under hans karriär. Det är nog dags att skola in Montoya mer och mer.

Pique däremot måste man nästan börja klassa som en douchebag om han fortsätter hålla på som han gjort. Nu syftar jag inte på dagens match utan snarare på hur han spelat en längre tid tillbaka. Han fick en andra chans i hans drömklubb, spåddes bli en ny kapten men just nu känns det som att han inte riktigt bryr sig så mycket som han bör göra trots den statusen och lönen han har i klubben. Väldigt tråkigt med tanke på hur talangfull och ung han är.

Det börjar även bli dags att köpa in en stark konkurrent till Valdes. Hans prestationer har gått ner sig och frågan är om han inte börjar känna sig alltför bekväm.
AndreD - General Pardon
2012-11-07 22:54
Längtar till vi får se Puyol och Pique tillsammans igen...
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2012-11-07 22:54
Trött på att alltid blir så enormt tröga när vi möter ett defensivt lag. Inte dags att värva någon/några spelare som ger oss andra alternativ än att spela handboll 90 minuter, slå 897 passningar och endå bara göra ett mål?

Säg en Llorente att slå inlägg mot, en Falcao som gör mål av ingenting? Något tycker jag iallafall behövs, allt fler lag lär sig att spela effektivt mot oss. Utnyttja sina få chanser och stänga igen bakåt när vi endå bara spelar kvadraten utanför straffområdet. Inga direkt farliga spelare på distansskott heller förutom kanske Dani Alves.

En förlust är ingen fara, skit samma egentligen. Men tycker det blir allt vanligare att mycket sämre lag klarar bra resultat mot oss jämfört med förrut. Vi spelar otroligt enformigt.

Visca el Barca 3
Barcelona Xavi Hernandes Creuz
2012-11-07 22:53
Mascherano är för inkompetent för att spela mittback.

Jag blir nervös så fort han hamnar i en duell med någon
För de första så sätter han sig alltid i 50/50 situationer och har blivit utvisad jag vet inte hur många gånger i år. För de andra är possitionspelet helt obefintligt vilket leder till att han hamnar i dessa 50/50 situationer gång på gång och blir överspelad. Dock vill jag inte lägga all skuld på macherano han är ingen mittback utan pivote.

Har även blivit rejält trött på vårat överdrivna possesionspel..

Över 80% i bollinnehav och vi skapade knappt något förrän i slutet då vi skapar småchanser.
Det som gör mig mest trött är detta ständiga bollrullande runt straffområde som leder i princip till ingenting,vi måste vara mer direkta spela lite rakare, för just nu behövde celtic bara ligga rätt och stänga ytor och just nu har vi inget botemedel.
Man ska inte glömma att vi hade problem även på hemmaplan och då hade vi en del tur i slutet

Man ska i åtanke att vi kommer nog gå vidare från gruppen ändå, lika bra att denna kallduschen kom nu än senare på säsongen. Nu kan vi lära oss av misstagen och blicka framåt.

Celtic gjorde en kanoninsats och ska inte be om ursäkt för något. Dom fick oss att slita på hemmaplan i 90+ och idag så kämpa dom som djur med den galna publiken i ryggen och tog hem dom 3 poängen.

Vi blickar framåt och lär av våra misstag och kommer tillbaka ännu starkare :)

barca#1
2012-11-07 22:53
Herregud!!! Nivån här inne efter poängtapp är för fan pinsam. Det är få personer här inne som inte ser allt i svart eller vitt. Jag är också besviken med denna svaga insatsen, men jag tycker inte att nån av våra spelare ska dra åt helvette, kallar nån spelare för bög, horunge osv osv.

Jag är själv kanske ingen perfekt supporter och har genom alla år skrikit mycket korkat åt spelare, men jag stöttar denna klubben i vått och torrt och det tycker jag att alla här på forumet också ska göra.

Spelarna är för fan inga maskiner. Vi kan inte vinna med 5-0 i varje match. Men för vissa är detta tydligen svårt att förstå.
Medgångsfans kan hålla på real eller nåt annat äckligt lag.

Nya tag mot Mallorca!!! VISCA BARCA!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona zick9
2012-11-07 22:52
Enligt El Pasillo (vem annars?) är det ett hån mot Özil att jämföra honom med Iniesta... Hihi :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-11-07 22:50
Hur var det med inställningen på vissa av spelarna ikväll, trodde man att dem skulle bjuda på gratis lägen eller vad är det frågan om?

5 Punkter som får mig att klia skallen

1..Pedro filmar istället för att kriga efter bollen?

2..Vi forsätter med att lämna boxen fri trots att våra ytterbackar bombar längst kanten?

3.Valet med att forsätta spela Masken som mittback där han gång på gång är som en magnet till baklänges mål?

4.Xavis klack försök ala Zlatan på mittplan utan att någon är på honom?

5..Villa på bänken?

Har inget emot att ta en förlust, speciellt när man varit så dåliga som laget har varit under normal tid. Frågan är om Tito lär sig något, Villa är den enda som lojalt håller sig till boxen som den strikern han är. Fabregas fungerar bäst mot fysiska lag, han har visat att han har mer att säga till om då han försöker sig på skott som många har svårt för.

Jag tänker ge Tito mer tid men fan vad jag har lite förtroende för hans sätt och agera :/
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-11-07 22:50
@Ronaldinho10yElfenomeno9:

Asså är detta troll från puertan eller
Barcelona grande jw
2012-11-07 22:49
@AGM:

Vad spelar det för roll om Tito spelar ett rakare spel eller inte? Ingen har sagt att han gör det. Det är bara spekulationer för att "hitta" ändringar Tito gjort. Och du verkar ha glömt att Tito stått vid Peps sida under hela denna fantastiska era vi haft. Faktum är att Pep knappt klarade sig utan Tito på den tiden så vadå inte bidragit med något? Sluta trolla och dra härifrån istället..
Fais
2012-11-07 22:49

Celtic-matchen idag

Jag fick flashbacks matcherna mot Inter, chelsie you name it. Alla jobbiga matcher från föra säsongen. Samma drama igen, dåliga backar, Iniesta, Xavi, som kan inte skjuta från distans och klippa till den på distinkt.

Messi som är den enda målskytt Match efter Match. Snarlik en mardröm.
Men jag säger så här, jag tar hellre den här förlusten nu än senare när det väll gäller :). Jag försökte bjuda på ett leende där, har skrikit på tjejen under hela matchen.

Angående om Pedro.
Hmm, Har han hamnat i svacka igen?

Alexis
Är det bara jag som ser det uppenbara?

Stackars, stackars Masken. Jag tror att jag läste här idag någon som sa att Masken är snabb. hmmmm.

Villa,
Hur länge ska man ta det lilla lugna med hans ben?
Barcelona A. Iniesta
2012-11-07 22:48
Piqué y Puyol

sälj ditt ansikte!
Att Celtic försvarar med hela laget under matchen matchen och att vi är dåliga på fasta situationer är inte Alexis fel.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-11-07 22:47
Det första vi borde göra är och göra oss av med mascherano.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-11-07 22:47
På de brittiska öarna är det tydligen något enormt att slå Barca. Det säger bara vilka tankar de har om Barcelona. Ett Barca som inte är i någon vidare form. Det enda som kommer ur detta är att vi gör något lag en stor tjänst. De som får möta Celtic i slutspelet lär ju jubla.
Barcelona Bästelona
2012-11-07 22:45
Upp med huvet gubbar! Matchen må vara förlorad men detta stör mig inte speciellt mycket. Det som stör mig är att vi måste hitta en lösning på hur vi slår lag som parkerar bussen framför mål.

Sen så är det bra att denna förlusten kom i en ganska relativt oviktig match, hellre förlust i CL gruppen än ligan.
Barcelona Isaac Cuenca
2012-11-07 22:44
Xavi kommer in i celtics match tempo. Han sänker verkligen tempot. För få där uppe som går på löpningar. Fabregas Pique och David Villa borde absoulut ha startat! Märkte även att sergio var borta!
Visa el Barca. Både i medgång och motgång!
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-11-07 22:42
Rambla~

Haha ja vad är det frågan om? Kommentatorerna var helt galna. Är det verkligen så stort att vinna en match över oss? Denna matchen lär inte betyda någonting för vårt framtida CL-spel.
Barcelona grande jw
@MessiyoyO 10:

Haha jag håller med. Satt och log stenhårt efter slutsignalen. Så otroligt komiskt. Tränaren i Celtic kan dö lycklig nu. Haha!
Barcelona zakiz
Vad ska man säga?

Kan börja med att säga grattis till Celtic, dom var effektiva och deras fans är underbara måste man erkänna!

Förlusten ska ju komma förr eller senare och hellre att den kommer nu än när vi inte har råd med en förlust. Många som inte kommer upp i nivå ikväll.
Tycker även att Tito borde bytt in Villa och Fabbe redan i halvlek. Trist men sådan är fotbollen. Vi kommer tillbaks grabbar.

Skönt att se Piqué tillbaks och kul att Messi fick näta tillslut.

visca barca!
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2012-11-07 22:41
Starkt av Celtic men passivt av Barcelona

Tyvärr gör det ont att skriva detta men Xavi verkar inte klara av sådana svåra borta matcher längre. Fàbregas borde ha startat, sen så fattar jag inte varför sanchez går före Villa idag, epic fail av Vilanova där. Sen så syns det att ordinarie mitt låset inte är med. Räknar inte med Piqués 20min
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
@Barcelona10Messi:

Målen kan Mascherano inte klandras för. Första målet var Albas fel, andra var Xavis nochanlans som orsakade målet
Barcelona socccerfan1
AGM. STFU!

du kan dra tillbaka till reals forum.

Grattis Celtic, vilken insats!!

vi reser oss nu, detta var ingen viktig match.

Celtic gjorde ett skitbra jobb, all credd!

Godnatt
Barcelona socccerfan1
AGM. STFU!

du kan dra tillbaka till reals forum.

Grattis Celtic, vilken insats!!

vi reser oss nu, detta var ingen viktig match.

Celtic gjorde ett skitbra jobb, all credd!

Godnatt
Barcelona Xavi the king !
2012-11-07 22:40
Vi kan inte säga att vi spelar dåligt för det gjorde vi inte som vanligt släpper vi in på små försvars missar, vi måste va realistiska som mot Inter, Chelsea och rubin kazan spelar dom med hela sitt lag på egen planhalva, vi måste ha en annan taktik. När dom stänger ytor för oss som dom gör måste vårar yttrar löpa in mer öppna ytorna ännu mer för Alba och Alves mer folk i boxen vi rullar utanför deras straffområde får kontringar måste va lite smartare. För dåliga var vi inte ! All respekt till Celtic grattis !
Barcelona kirtap
2012-11-07 22:40
Stor klubbarna ser ju att det är framgångsrikt att möta barcelona på det här sättet.
Tro f-n att dem spelar så då. Barca måste spela mycket mer på djupet och fler man i boxen. Samt våga chansa mer, så duktiga är man.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-11-07 22:39
Haha, vilka rubriker. Hjältematchen? Eh vadå, det är en sketen gruppspelsmatch och inte någon final de vunnit.
Barcelona FC Barcelona - 1899
Grattis Celtic. Vi ska bara blicka framåt och det är tur att förlusten kom nu istället för att det ska komma i ligan. Aldrig kul med en förlust men vi ska ta en lärdom av detta.
Barcelona Blaugrana són els colors!
Alla såg vad som hände efter senaste förlusten i gruppspelet för tre år sen mot Rubin Kazan..

Visca Barca!
Annons: