/spanien/barcelona/forum/8268.aspx/spanien/barcelona/forum/8268.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona påfågeln
2012-11-11 21:40
Osmakligt ändå att påstå att han filmar. Om du inte bryr dej så kommentera inte, även om det inte såg ut att vara meningen så tog det ju illa.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-11 21:36
socccerfan1

Vem fan bryr sig om han blöder.
Barcelona socccerfan1
2012-11-11 21:34
Shanghai.

Du ser väl att han blöder?
Sjukt onödigt med armbågar sådär.. Hoppas han klarar sig bra iaf.

Man ska aldrig glädjas åt att någon skadar sig.. Komigen nu!
2012-11-11 21:34
Jo, det gjorde han!
Barcelona II Barça II
2012-11-11 21:33
Han filmade absolut inte. Levante borde ha fått rött där...
2012-11-11 21:32
Cristina filmar igen. Hur många straffmål ska fascistklubben få ikväll ? gissar på 3 straffar!
Barcelona Dinho the artist
2012-11-11 20:33
Fais
---
Absolut han kostade väldigt mycket pengar och har ju såklart stor press på sig. Men det jag menade var att jag inte anser att all kritik är helt och hållet befogad. Absolut han har inte haft någon vidare säsongsinledning och var knappast ett utropstecken förra året.
Dock tycker jag att hans löpningar skapar väldigt mycket och även utan att göra så många poäng så gör han stor nytta.
2012-11-11 20:29
Ursäkta alla pizzabagare (inget illa menat) men Khedira och Arda Turan ser ut som äkta pizzabagare!

HAHAHAHA!
Barcelona mirzaculé
2012-11-11 20:13
Vi får hoppas på att Puyol och Pique inte skadas allt för ofta då lovar jag att vi vinner allt som går att vinna och till nästa säsong hoppas jag att vi köper in en renodlad mittback som backup till Pique Puyol sen så har vi även Bartra och att vi säljer Mascherano då jag tycker hans känns överflödig då vi har Song och BusquetsJDS som pivote
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-11-11 20:10
Titta när Pique är med. Det blir skillnad direkt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-11 19:56
Vi gör faktiskt en bra match, det är bara att allt kan svänga så snabbt. Försvaret var okej, jag tyckte speciellt Piqué såg riktigt stabil ut. Mascherano fortsätter dock vara inblandad i de flesta av våra baklängesmål. Men vi gör alltså en tabbe och vi släpper in en straff, annars skapar inte Mallorca sådär jättemycket. Egentligen samma sak med anfallet, i första halvlek såg det lite stillastående ut stundtals men det kändes ändå som vi hade bra kontroll. Och vi bombar ju in mål, Messi gör hur många som helst, Tello gör mål varje gång han spelar, Villa brukar näta men inte idag. Mittfältare som Xavi och Cesc brukar också hamna i målprotokollet.

Alexis gör ett vasst inhopp idag, till skillnad från Villa som såg riktigt loj ut. Det är bara att Sánchez vill väldigt mycket, och han sliter som få, men det ska bara lossna för honom. När han väl börjat göra mål är jag säker på att han kommer göra fler och fler. Han verkar ha lite problem med självförtroendet, men det gäller bara att fortsätta kämpa. Hans bröstning till Messi håller högsta klass. Men folk räknar väldigt mycket i statistik, tyvärr kommer han bli sedd som en flopp så länge han inte börjar göra mål eller åtminstonde fler assister.
Barcelona Piqué y Puyol
2012-11-11 19:54
Ät mitt bajs alla Pique hatare...
2012-11-11 19:54
Eller hur vi är stora favoriter till att vinna CL ? snälla svara på den frågan då, hur ska vi kunna vinna med det försvaret ? skriv inte nu att Messi kommer fixa det för någon dag är han väl inte på humör som det har sett ut senast.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-11 19:53
Mycket gnäll på försvarsspelet. Utgår man efter den här matchen i sin kritik så har man helt fel. Målet är individuellt misstag och en straff. Försvarsspelet funkade rätt bra idag med tanke på att vi möter Mallorca på bortaplan. Ska man gnälla på något så ska man gnälla på de individuella misstag av bl. a. Valdes och Mascherano som har kostat oss några mål på sistone. Men dagens försvarsspel var det absolut inga större fel på.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-11-11 19:51
Skönt med seger, även om det fortfarande finns lite att slipa på. Framförallt vad det gäller defensiven. Är ändå rätt optimistisk, tror det kommer bli markant bättre nu när Puyol och Pique är tillbaka. Offensivt sett ser det ju rätt bra ut, målen trillar in. Men även där har vi lite sparkapital i Alexis/Pedro/Cuenca...

Hur som helst är det starkt att vinna matcherna oavsett! I våras när spelet inte heller fungerade fullt ut, tappade vi också poäng som konsekvens av det hela. Nu har en ganska stor del av säsongen gått och vi är fortfarande 8 poäng före Real. Det börjar se jäkligt trevligt ut. Och nu går vi in i den period av säsongen där vi av tradition brukar vara som starkast. Med tanke på att ordinarie backlinje snart är intakt, talar mycket för att det blir likadant även i år :)
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-11-11 19:49
Tycker Pique gör en bra match,men enligt mig ska Mascherano inte spela mittback mer,han här stått nästan bakom 60-70 % av alla mål vi har släppt in hittils,nu får vi hoppas att Puyol och Pique kan göra det täppt i backlinjen i ett par månader så Valdes får hålla nollan lite.
Barcelona B-Guden
2012-11-11 19:46
Våra bästa mittbackar av dom som spelat i år rankar jag det så här
Puyol Batra Pique Busquet Adriano Masken Song, förstår fortfarande inte vad Masken gör i försvaret
Barcelona LionelMessi#10
2012-11-11 19:46

Vad är det folk grips av panik?

Barca kontrollerade hela matchen och vi gör en tabbe vid 1.a målet vi släpper,sedan otur där med straffen. Det var allt Mallorca hade, jag var absolut aldrig orolig.

Bra inhopp av Alexis, väldigt roligt att se han utmana och göra några fina överstegsfinter, gör aldrig något misstag på plan, 1 assist klockren pass via bröstet.

Helt godkänd insatts, hoppas han utmanar mer i framtida matcher och skiter i vad de andra tycker om han misslyckas ta sig förbi, och inte bara safe passar bollen bakåt hela tiden.

Nöjd med matchen ikväll, en godkänd match.

Ps. Hoppas Pique fortsätter göra det bra, han såg lugn ut idag och hade koll på läget bakåt.
Barcelona mes gue un club
2012-11-11 19:43
Bra match av pique. Ska vi vinna ligan och gå långt i CL så behöver vi pique när han är som bäst.
Barcelona Vampíro
2012-11-11 19:42
Brukar sällan prata om värvningar men t.o.m Stevie Wonder kan se att vi är i desperat behov av en bra mittback, kosta vad det vill. Vi kan inte stå och falla på en 35 årig Puyol mer, han är dessutom alldeles för skadedrabbad. Förutom kaptenen har vi en tidigare stabil Mascherano som inlett den den här säsongen pissdåligt, Piqué som ingen vet var man har längre, lägg till att även han skadar sig ofta numera. Längre bak hittar vi unge Bartra som inte har nått vidare förtroende och ett gäng paniklösningar som inte håller i längden(Song, Adriano, Sergio). Att hoppas på att Abidal ska komma tillbaka från sin jobbiga tid och lösa alla problem är minst sagt naivt.

Vem det nu ska vara låter jag vara osagt men att vi behöver en mittback av rang går inte att blunda för längre. Vi släpper in alldeles för många mål varav en stor mängd beror på att försvarsspelarna inte håller för spel i Barcelona. Börjar bli trött på den här mesiga attityden om att inte våga chansa, andra toppklubbar gör det hela tiden och i många fall lönar det sig. Dags att agera asap!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-11 19:42
36 mål på 11 matcher. Vem bryr sig om försvarsspel? :)
Barcelona LeoMessi
2012-11-11 19:41
Jag tycker att Pique skötte sig bra men masken är urusel. Måste vara jobbigt att vara Pique då han måste städa efter masken och täcka upp för Alves som ganska ofta inte täcker sina ytor.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-11-11 19:40
Jag tycker det är så fint av klubben att låta våra utlånade spelare vara med och spela när de möter Barca. Inga jävla fegklausuler här inte som i en viss annan klubb. Trots att man riskerar att dessa spelare kan vara med och sänka laget.
Barcelona Andrés V
2012-11-11 19:39
Vilken skillnad det vart på anfallspelet när Alexis kom in, Villa helt osynlig. Kul nu kanske han vaknar till live igen
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2012-11-11 19:38
Illusionista

Håller med! På Alexis korta inhopp ikväll övertygade han mer på mig än gjort på de senaste matcherna han startat :)
Barcelona Illusionista
2012-11-11 19:32
Bra inhopp av Alexis också, kul att se =)! Assist och bra löpningar.
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
Corazon

Till viss del, ,men poängen med mitt inlägg var inte att skydda spelarna för deras insats ikväll, utan för att få folk att lugna ner sig. Så fort vi ligger risigt till eller gör något dåligt så är det många som skriver mkt skit och överdriver.

Men jo, varken ikväll eller sist mot Celtic har vi imponerat.
Barcelona Illusionista
Varför skjuter inte Dani Alves oftare? Många fler mål han kunde ha gjort om han bara sköt oftare.
Barcelona Corazon
2012-11-11 19:28
Backis anims puyol abidal

Visst låt dom spela färdigt matchen jag kommer även efter slutsignalen känna samma sak det är verkligen inte ok att ett lag .som äger bollen totalt två minuter av matchen gör två mål dessutom så sett dom helt oinspererade å nonchalanta ut håller du inte med?
Barcelona Viva Barcelona <3
2012-11-11 19:21
Barca måste köpa 1 renodlad mittback , tror inte att dem kommer köpa nån under vinter för att bra mittbackar är cuptied, vi får väll hoppas att Puyol kan leda försvaret den här säsongen! sälj masken(hoppas psg lägger bud på han)
Annons: