/spanien/barcelona/forum/8267.aspx/spanien/barcelona/forum/8267.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2012-11-07 23:21
--------------Valdes--------------
Montoya-Piqué-Hummels-Alba
------------Busquets-------------
-----Xavi-------------Iniesta-----
--------------Cesc----------------
----Messi-----------Cavani-----

Nästa år? Då hade jag smällt av.
Barcelona DM1982
2012-11-07 23:17
Vi möter Benfica nästa match hemma, vinst och vi är klar gruppetta och alla är glada. Celtic spelade bra och det gjorde även Barcelona. Lugna ner er, alla lag förlorar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona R.Gaucho 10
2012-11-07 23:16
Varför spela med yttrar om dem inte kan slå sin gubbe i en mot en, varför använda yttrar till att slå inlägg när ingen fyller på i boxen? Vinner ju inget på det. Om vi ska fortsätta gå via mitten så spela diamant då istället med Cesc bakom villa och messi.
2012-11-07 23:09
Andresito

Visst har du rätt, många randoms dyker upp och målar fan på väggen bara för att vi förlorar. Men samtidigt ser jag att de flesta som skriver nu efter matchen har samma åsikt som mig själv, det känns som att vårt "tiki-taka" börjar bli uttjatat, lagen har lärt sig hur man skall försvara sig mot oss.

Därför försöker jag ta upp vad jag tycker vi borde göra för att förändra detta och variera oss. Därför välkomnar jag Llorente i vinter, tror han kunnat ge oss ett nytt alternativ i offensiven, samtidigt som Puyol och Piqué kommer tillbaka!
Barcelona R.Gaucho 10
2012-11-07 23:09
Trött på valdes i målet, gå ut och plocka ner en hörna för en gångs skull snälla, och stå lååååångt ut i straffområdet när du vet att vi får kontringar emot oss, så som långbollar så att du kan komma ut i tid :) Jordi Alba kan ju testa och hoppa nästa gång också, man stör alltid genom att hoppa och ruffa lite extra hårt. Okej att vi är korta osv, men det är ändä för jävla dåligt, match efter match, jag är dyng nervös varenda gång motståndarna får en hörna, FÖR DET BLIR JU FARLIGT VARENDA GÅNG.. Är inte så arg över den förlorade matchen, men sättet vi gör det på ( Flashbacks från Inter och Chelsea) Fyll på med spelare i boxen tack, väggspel och perfektion fungerar inte alltid, det ska inte kunna vara såhär lätt att slå oss ute i europa..
Nya tag i helgen. Vi reser oss och blir ännu bättre av det här :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-11-07 23:06
Tror inte det är enbart förlusten majoriteten är sura över, det är sättet vi genomför just matchen. Varför lär man sig inte utav matchen sist, och kan någon förklara varför våra spelare är rädda för att fylla boxen när vi får igång ett kantspel?

Som sagt Celtic ska ha en eloge för en bra genomförd match, men varför är laget så uddlösa, nu pratar jag generellt mot lag som använder sig utav lågt försvarsspel?

Visst försökte Iniesta bryta mönstret med att skjuta ett par gånger(4) men vi vet alla att han inte har sin styrka där, det har dock andra men dem får förtroende för sent, och vi får igång ett litet momentum några min för sent. Det är dåligt match coachande, det var det mot Celtic på hemmaplan också, men Tito verkar vara en envis man.

fais

Det har du rätt i när du säger att vi saknar en spelare som är rakare, något Xavi roll inte har för tillfället. Känns som vi inte får ut max av våra spelare, det är just det som är mest frustrerande, vi vet att det finns massa nivåer mer där, men när man har spelare för lika, spelare som inte riktigt bryter sina vanliga sätt och spela, så måste man våga göra byten och snabbt. Tito måste veta vid det här laget vilka som passar bäst, vilka som ger laget ett lyft, och har den rätta balansen. För just nu ser det ut som om Tito letar efter den "rätta uppställningen"

Matchcoachandet kan bli bättre allt jag säger
Fais
2012-11-07 23:06
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

Du har glömt det lägga till det som fattades idag med under hela matchen. Fabregas skön djupledningspassar. Med Xavi blir bara sidled.

Vad jag håller med dig in i så hårt på den frågan om VARFÖR, VARFÖR Insisterar dem på att spela Masken som mittback när de ser att han funkar tyvärr inte på den positionen. (Tycker om hans inställning dock)

Man hade chansen att värva riktig bra. Stället värvar man Song.
Hoppas att det inte kostar för mycket den här säsongen titelmässigt.

Annars Grattis Celtic.

Ni som gnäller, Jag är också upprörd men chilla av lite grabbar. Det var en match vi förlorade. 1 match trots vi inte har någon försvar.
Jeffson
2012-11-07 23:05
Först och främst BIG BIG UP till Celtic och deras publik!!! Jag vill inte ta någonting från deras match!

Men det jag bryr mej om är hur Barcelona spelar och hur det går för oss. Och jag är uppriktigt sagt orolig över att vårat sätt att spela fotboll håller på att tappa effektivitet. Låt mej förklara:

När Inter slog ut Barca häromåret så var det en stor chock och alla höjde mourinho till skyarna för det grymma försvarsspelet hans Inter slog ut oss med. Inter var ändå en av de absolut bästa klubbarna i världen just då och hade en av de bästa (och mest avskyvärda) tränarna. Nu några år senare så fixar lag som Celtic att göra likadant över två matcher. Och man ser allt oftare hur lag (nästan) lyckas med att parkera bussen. Och man är knappast chockad längre. Inte bara med Tito, detta gällde även förra året. Samtidigt känns det svårt att snacka bort 28p på 10 matcher i ligan :)
Men känslan är att det kommer fler och fler matcher där allting låser sej för oss. Jag säger inte att vi ska börja lira långbollar och kontringsspel men jag är övertygad om att det går att använda våra spelares enorma kvaliteter på andra sätt än handbollsanfall.

Nu känns det helt bisarrt att kritisera en spelare som Messi, vi vet inte hur många färre mål han skulle göra om han hade lagt mer av sin energi på försvarsspel och press. Men det börjar bli lite störande att se hur han bara går omkring där i mitten, speciellt när han själv just har tappat bollen. Jag saknar den där sjuka höga pressen vi hade för ett par år sedan där ALLA spelare deltog.

Jag brukar vara helt av banan samma kväll som Barcelona förlorar men just ikväll är det hanterbart, dels för att det "bara" var i CL och gruppspelet men mest pga av Celtics grymma kämparinsats. Och JÄVLAR vad jag blir avundsjuk på deras stämning på läktarna, tänk er den på Camp Nou.

Men samtidigt så kräver jag fan en uppryckning. Vi SKA vinna över lag som Celtic över två matcher.
Barcelona The Octopus of Badia
2012-11-07 23:03
Hetfield

Vi har den där spelaren i laget, och han heter Villa. När vi trycker upp Alba på vänsterkanten och Villa får kommer in mer centralt i banan, framför Messi, så blir vi betydligt farligare mot djupt liggande försvar än vi var ikväll.
Barcelona Hetfield
2012-11-07 23:02
Laget saknar en rak spelare. En spelare som inte behöver slå en massa sidledspassningarna för att göra något.

Sanchez och Pedro funkar inte när de spelar samtidigt, de är för lika i spelstilen. Båda är vattenbärare, medan det behövs minst en målskytt utöver Messi i laget. Tänk om man hade haft en spelare som Cavani i laget, en stor och stark spelare som kunde gå på djupled eller ta ner bollar.
Barcelona The Octopus of Badia
2012-11-07 23:01
Det här var Celtic värda sett till hur orättvist resultatet var för två veckor sedan, så jämnar det nog ut sig. Vi gör en rätt så bra match tycker jag, förutom två tabbar som leder till mål så tyckte jag anfallsspelet rullade på helt okej en match som denna. Problemet var ju allt som oftast att vi tyvärr använde vår högerkant med Alves, som var usel, istället för Albas vänsterkant där det alltid hände något på.

Mot Mallorca till helgen bör Montoya, Cesc och Villa slussas in i startelvan, då alla dessa spelare känns formstarkare än deras respektive konkurrenter.

Valdés
Montoya Piqué Bartra Jordi Alba
Cesc Busquets Iniesta
Pedro Messi Villa

Det känns väl kanske som en rätt så perfekt elva inför Mallorca-mötet? Montoya är verkligen för tillfället mil före Alves, som tyvärr gör fel i dem flesta av hans aktioner på planen.
Barcelona Corazon
Någon som är trött på tiki taka
Barcelona Barcadinho.
Kanske dumt att klaga på det just nu efter en förlust när det är flera saker och tänka på, men ändå. Den här saken byggs på för min del efter varje match.

Ok, att ytter anfallare brukar inte göra så många mål, men Pedro har gjort 2 mål på ca 15 inspelade matcher och Alexis ett enda mål på typ 14 matcher. lite grovt utan att räkna inhoppen.
Det är ändå på tok för litet av två yttrar som får förtroende match efter match som som spelar för ett ytterst offensivt lag. Och att båda två är så är irriterande.

De försätter f ö torkan i målproduktionen från förra säsongen. Det har varit så länge. Jobbigt.

Finns mer och snacka om efter matchen, men jag väljer att säga godnatt.
Barcelona den närkingska älgen
Alltså. Det är aldrig roligt att förlora. Särskilt inte i matcher som man på förhand kände att man skulle kunna eller till och med borde vunnit. Men egentligen så förändrar det här ingenting. Vi kommer med all sannolikhet vinna gruppen och lottas mot en av grupptvåorna i åttondelen. Torskar ju hellre Celtic i Champions än att kryssa mot Mallorca i ligan på söndag där det känns som att varje poängtapp blir kostsamt.

Spelmässigt tycker jag att många här inne försöker måla fan på väggen. Nu sitter jag inte inne på någon statistik men en dag med normal utdelning borde vi göra 2-3 mål sett till vilka chanser vi skapar idag. Dock blir jag inte klok på Alexis. Det vill verkligen inte lossna för honom, tycker att vårt bästa anfall är med Messi, Villa och Pedro. Celtic försvarar sig bra, och när det ser krampaktigt ut i vårt anfallsspel får vi inte glömma att det är två lag på planen och att Celtic gör det svårt förr oss. Det blir lätt så med Johan Mjällby som assisterande.

Anfallsspelet tycker jag som sagt är okej. Vi kan ju inte hjälpa att Celtic har en fantastisk målvakt. Försvarsmässigt är det lite värre. Mascherano funkar ihop med Puyol (men det gör alla) som mittback. Han chansar hit och dit och känns som en säkerhetsrisk. Jag är övertygad om att Alves har peakat, vi skulle cashat in på honom i somras när vi hade chansen. Bartra gör väl en okej match, inte så mycket mer. Alba är bra. Fyller på fint i anfallen och känns säker i defensiven.

I matcher som den här märks det att Busquets saknas något oerhört. Han är som klippt och skuren för rollen som pivote. Spelar alltid på ett tillslag, är alltid spelbar och ligger alltid rätt i positionerna när det kommer till motståndarnas omställningar. Song har mycket kvar att lära för att bli en bra pivote och ska vara glad att han inte blev utvisad idag.

Till sist är det bara att bryta ihop, komma igen och se till att hämta hem tre viktiga poäng mot Mallorca på söndag.
2012-11-07 23:00
Och förstå mig inte fel, vi har vunnit otroligt mycket med våra filosofi och med alla dessa otroligt duktiga spelare. Men man måste samtidigt utveckla det man har innan motståndarna lär sig hantera en. Just nu är vi mer sårbara än på länge, för 2-3 år sedan vann vi sådana här matcher relativt enkelt. Vi hade ett mer varierande spel, men spelartyper som gjorde det oväntade. Numer skall det mesta gå genom Iniesta/Xavi och sedan Messi. Ibland slår Pedro och Alexis in någon retur eller friläge men oftast är det Leo som gör det avgörande.

Vi är otroligt enformiga, är ingen whiner bara för vi förlorade. Däremot tycker jag verkligen vi borde se över vår offensiva ( visst defensiven med, men där förstör skadorna) situation då Villa inte är den han varit samtidigt som Alexis och Pedro ta mig fan knappt syns under matcherna. Dom vill väl, sliter och springer men det blir lixom inget av det.
Barcelona grande jw
2012-11-07 22:59
Någonting som överraskar mig är att ingen kritiserat Alves idag. Iofs är han precis tillbaka från skada men Alexis oförmåga att utmana ser ut att ha smittat av sig på Alves. Båda står o stampar gräs i några sekunder för att sedvanligt rulla bollen bakåt igen. Där är Jordi Alba en frisk fläkt och förhoppningsvis slipper han drabbas av Alexis-syndromet.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2012-11-07 22:58
Fais

Villa,
Hur länge ska man ta det lilla lugna med hans ben?

Ja om han tar det lugnt med sitt ben och har bättre målsnitt än Messi Ronaldo och Falcao, dvs, gör mål vart 60:e min (enligt spansk sport program "deportes cuatro").
Kan du tänka dej när han inte tar det lilla lugna, hoppas du förstog ironin.

Visst han kunde ha gjort mer på 20 min som han spelade, men han ska fan åtminstone 45min på sig.

alexis sanchez däremot finns det inget positivt att skriva om
Barcelona enko
2012-11-07 22:57
Grabbar, ta och lugna ner er lite. Denna match var den mest betydelselösa och skönt att förlusten kom idag och inte i åttondel eller i ligan... Barca var trots allt det bästa laget och dominerade totalt, hade flera chanser med bla stolpe och ribban medan Celtic gjorde 2 mål på 2 sina chanser....
Barcelona Andresito
2012-11-07 22:56
Nu dyker sånna som man aldrig sett förut upp. Sälja spelare, hitta ny tränare osv. Många skrattar åt det som skrivs i Puertan när Real förlorar, men det är nog tamejfan värre här inne när vi upplever motgång.

Tro på ert lag, en gruppmatch är inte hela världen.
Visca Barca i vått och torrt!
Barcelona NoGo™
2012-11-07 22:55
Kul att vi kan glädje så många supporters med våran förlust, den bjuder vi på!
Barcelona Frodo
2012-11-07 22:55
Man måste förstå Celtic. Det är stort av de att vinna mot Barcelona när de har deras 125-års jubileum. De följer sin matchplan på ett bra sätt där de gör mål på hörna och kontring.

Jag tycker att det här får bli Piques och Alves sista säsong om de inte rycker upp sig. Man kan inte ha 2 spelare som sitter på saftiga löner samtidigt som de spelar oerhört lojt. Det är rätt lustigt när folk på forumet klagar på såna som Tello som inte kostat någonting, har en låg lön och inte en central roll i laget samtidigt som Pique och Alves lallat runt ett bra tag.

I Alves fall är det kanske mer naturligt att han presterat sämre. Han var väl med om en skilsmässa och dessutom börjar han komma upp i ålder samtidigt som hans kropp sprungit många mil på högerkanten under hans karriär. Det är nog dags att skola in Montoya mer och mer.

Pique däremot måste man nästan börja klassa som en douchebag om han fortsätter hålla på som han gjort. Nu syftar jag inte på dagens match utan snarare på hur han spelat en längre tid tillbaka. Han fick en andra chans i hans drömklubb, spåddes bli en ny kapten men just nu känns det som att han inte riktigt bryr sig så mycket som han bör göra trots den statusen och lönen han har i klubben. Väldigt tråkigt med tanke på hur talangfull och ung han är.

Det börjar även bli dags att köpa in en stark konkurrent till Valdes. Hans prestationer har gått ner sig och frågan är om han inte börjar känna sig alltför bekväm.
AndreD - General Pardon
2012-11-07 22:54
Längtar till vi får se Puyol och Pique tillsammans igen...
2012-11-07 22:54
Trött på att alltid blir så enormt tröga när vi möter ett defensivt lag. Inte dags att värva någon/några spelare som ger oss andra alternativ än att spela handboll 90 minuter, slå 897 passningar och endå bara göra ett mål?

Säg en Llorente att slå inlägg mot, en Falcao som gör mål av ingenting? Något tycker jag iallafall behövs, allt fler lag lär sig att spela effektivt mot oss. Utnyttja sina få chanser och stänga igen bakåt när vi endå bara spelar kvadraten utanför straffområdet. Inga direkt farliga spelare på distansskott heller förutom kanske Dani Alves.

En förlust är ingen fara, skit samma egentligen. Men tycker det blir allt vanligare att mycket sämre lag klarar bra resultat mot oss jämfört med förrut. Vi spelar otroligt enformigt.

Visca el Barca 3
Barcelona Xavi Hernandes Creuz
2012-11-07 22:53
Mascherano är för inkompetent för att spela mittback.

Jag blir nervös så fort han hamnar i en duell med någon
För de första så sätter han sig alltid i 50/50 situationer och har blivit utvisad jag vet inte hur många gånger i år. För de andra är possitionspelet helt obefintligt vilket leder till att han hamnar i dessa 50/50 situationer gång på gång och blir överspelad. Dock vill jag inte lägga all skuld på macherano han är ingen mittback utan pivote.

Har även blivit rejält trött på vårat överdrivna possesionspel..

Över 80% i bollinnehav och vi skapade knappt något förrän i slutet då vi skapar småchanser.
Det som gör mig mest trött är detta ständiga bollrullande runt straffområde som leder i princip till ingenting,vi måste vara mer direkta spela lite rakare, för just nu behövde celtic bara ligga rätt och stänga ytor och just nu har vi inget botemedel.
Man ska inte glömma att vi hade problem även på hemmaplan och då hade vi en del tur i slutet

Man ska i åtanke att vi kommer nog gå vidare från gruppen ändå, lika bra att denna kallduschen kom nu än senare på säsongen. Nu kan vi lära oss av misstagen och blicka framåt.

Celtic gjorde en kanoninsats och ska inte be om ursäkt för något. Dom fick oss att slita på hemmaplan i 90+ och idag så kämpa dom som djur med den galna publiken i ryggen och tog hem dom 3 poängen.

Vi blickar framåt och lär av våra misstag och kommer tillbaka ännu starkare :)

barca#1
2012-11-07 22:53
Herregud!!! Nivån här inne efter poängtapp är för fan pinsam. Det är få personer här inne som inte ser allt i svart eller vitt. Jag är också besviken med denna svaga insatsen, men jag tycker inte att nån av våra spelare ska dra åt helvette, kallar nån spelare för bög, horunge osv osv.

Jag är själv kanske ingen perfekt supporter och har genom alla år skrikit mycket korkat åt spelare, men jag stöttar denna klubben i vått och torrt och det tycker jag att alla här på forumet också ska göra.

Spelarna är för fan inga maskiner. Vi kan inte vinna med 5-0 i varje match. Men för vissa är detta tydligen svårt att förstå.
Medgångsfans kan hålla på real eller nåt annat äckligt lag.

Nya tag mot Mallorca!!! VISCA BARCA!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona zick9
2012-11-07 22:52
Enligt El Pasillo (vem annars?) är det ett hån mot Özil att jämföra honom med Iniesta... Hihi :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-11-07 22:50
Hur var det med inställningen på vissa av spelarna ikväll, trodde man att dem skulle bjuda på gratis lägen eller vad är det frågan om?

5 Punkter som får mig att klia skallen

1..Pedro filmar istället för att kriga efter bollen?

2..Vi forsätter med att lämna boxen fri trots att våra ytterbackar bombar längst kanten?

3.Valet med att forsätta spela Masken som mittback där han gång på gång är som en magnet till baklänges mål?

4.Xavis klack försök ala Zlatan på mittplan utan att någon är på honom?

5..Villa på bänken?

Har inget emot att ta en förlust, speciellt när man varit så dåliga som laget har varit under normal tid. Frågan är om Tito lär sig något, Villa är den enda som lojalt håller sig till boxen som den strikern han är. Fabregas fungerar bäst mot fysiska lag, han har visat att han har mer att säga till om då han försöker sig på skott som många har svårt för.

Jag tänker ge Tito mer tid men fan vad jag har lite förtroende för hans sätt och agera :/
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-11-07 22:50
@Ronaldinho10yElfenomeno9:

Asså är detta troll från puertan eller
Barcelona grande jw
2012-11-07 22:49
@AGM:

Vad spelar det för roll om Tito spelar ett rakare spel eller inte? Ingen har sagt att han gör det. Det är bara spekulationer för att "hitta" ändringar Tito gjort. Och du verkar ha glömt att Tito stått vid Peps sida under hela denna fantastiska era vi haft. Faktum är att Pep knappt klarade sig utan Tito på den tiden så vadå inte bidragit med något? Sluta trolla och dra härifrån istället..
Fais
2012-11-07 22:49

Celtic-matchen idag

Jag fick flashbacks matcherna mot Inter, chelsie you name it. Alla jobbiga matcher från föra säsongen. Samma drama igen, dåliga backar, Iniesta, Xavi, som kan inte skjuta från distans och klippa till den på distinkt.

Messi som är den enda målskytt Match efter Match. Snarlik en mardröm.
Men jag säger så här, jag tar hellre den här förlusten nu än senare när det väll gäller :). Jag försökte bjuda på ett leende där, har skrikit på tjejen under hela matchen.

Angående om Pedro.
Hmm, Har han hamnat i svacka igen?

Alexis
Är det bara jag som ser det uppenbara?

Stackars, stackars Masken. Jag tror att jag läste här idag någon som sa att Masken är snabb. hmmmm.

Villa,
Hur länge ska man ta det lilla lugna med hans ben?
Annons: