/spanien/barcelona/forum/8262.aspx/spanien/barcelona/forum/8262.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona I.Cuenca
2013-03-15 12:56
Menar möta
Barcelona I.Cuenca
2013-03-15 12:56
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal

Real enklast lottning NÄ du,,,, mata Galatassaray borta är ingen lek,, så där har du helt fel enligt mig
Barcelona I.Cuenca
2013-03-15 12:54
Bra lottning
Barcelona Baronen
2013-03-15 12:53
Shi

"Ni"? Vem är du? :)
Barcelona enkos
2013-03-15 12:52
Chelsea fick Rubin
Totte - Basel
Fenerbache - Lazio
Benfika - Newcastle
Barcelona MQUC
2013-03-15 12:51
Jag njuter varje gång jag läser ordet Ueafalona! :) pga att det snacket började när vi blev så bra och tog sönder så många lag att motståndarfans inte visste vad de skulle skylla på längre.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-15 12:50
Inte särskilt nöjd med lottningen. Vi fick det tufft och real enklast möjliga! Nåja, det blir två bra matcher i alla fall, förhoppningsvis. Är Zlatan avstängd?
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid Shi
2013-03-15 12:50
@Baronen:

Barcas största motståndare är Barcelona själv. Mot lag som Bayern och Dortmund så är det inte en chans i världen att man kommer oförberedda och med halvdan inställning, sen passar er spelstil mot lag från Tyskland, medan dom har det lättare mot oss.

Både Dortmund och Bayern har suspekt defensiv då de lever på att föra matcherna och spela med mycket fart, medan PSG bara genom att ha Anchelotti och Silva är mästare på att parkera bussen.

Det är bara min åsikt som sagt, tror verkligen ni hade slagit ut Bayern och Dortmund ENKELT.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-03-15 12:48
Rambla/

Del Bosque sa att Puyol ville åka med landslaget, men att han har några skadekänningar och därför bestämde sig Del Bosque för att inte ta med honom.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
Jag tror vi kommer få stora problem med PSG, tyvärr men fysiska lag har vi svårt för. De spelar tufft, de har ett par mittfältare som inte är så tekniskt begåvade men de orkar springa i 90+ minuter går in i tacklingarna med full kraft och träffar lika gärna spelare som bollen.

Nä fan, det här kommer att bi tufft. Garanterat så upphävs också Zlatans avstängning. Och så kallar de oss för Uefalona? Hah, pinsamt. :P
Barcelona MQUC
3 av 8 lag från Spanien, 1 från Italien och 0 från England.

LA LIGA levererar!
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-15 12:47
Lika bra att el Capitan inte spelar för landslaget. Han är ju tillräckligt bra för Albiol är liksom uttagen och en 43 årig Puyol är bättre än honom i sin prime men det handlar inte om det. Var inne på det härom dagen att både han och Xavi borde sluta, de har redan vunnit alla titlar och det är dags att lägga av när de fortfarande är på topp. Skadorna blir allt fler ju äldre de blir också. Låt yngre förmågor somras över i Spanien, Puyol och Xavi är ändå legender för länge sen.
Barcelona enkos
@DM1982:

Då kommer Messi missa slå rekordet mot Celta , :(
D10SR10
Shi, Man kan inget om fotboll om man föredrar att möta Bayern lr Dortmund, två tyska och ihop spelade lagmaskiner före PSG.
Barcelona Zamboza
2013-03-15 12:45
@Shi:

Hur många bra lag har dem mött denna säsong då? Hoppas du inte syftar på Lyon eller Valencia. Psg blir svårt, inget snack om det, kolla bara hur mycket och dyrt dem värvat för, samt en mycket erfaren tränare. Har vi dock rätt inställning så tror jag mycket är vunnen.
Barcelona DM1982
2013-03-15 12:43
Rambla~ el chico dorado Jag vet inte men Puyol är inte någon som tackar nej till landslaget.
Barcelona NoGo™
2013-03-15 12:42
@el Flaco - Me, Myself and I:

Exakt!
Barcelona Baronen
2013-03-15 12:41
Shi

"Skulle aldrig ta ut en seger mot ett sånt lag, hade med handen på hjärtat sett Bayern eller Dortmund som ett lättare lag att möta för Barca än PSG."

??
Barcelona DM1982
2013-03-15 12:41
Barcelona will play the first leg of the CL quarter-final against PSG on Tue 2 Apr in Paris, the second leg on Wed 10 Apr in Barcelona [ra1]
Barcelona ~ l La Masia l ~
2013-03-15 12:40
Smutslaget fick vad dom ville .. och dom är jävligt glada och nöjda! hade vi fått gala .. UEFALONA, så klart dom ska få lättaste lottning .. buhuuu cry me a river! Gala kommer slå ut real, kom ihåg vem som sa det först!
Real Madrid Shi
PSG är en riktigt lurig motståndare, dom är inte Galatasaray eller Malaga dåliga, men dom är inte heller Real Madrid eller Bayern bra om ni förstår hur jag menar.

Zlatan har ju misslyckats totalt mot alla tidigare lag han mött, så det är ett gott tecken för Barca. Tror dock att avstängningen upphävs.

Jag är inne på Ramblas linje och tycker ni andra borde också se det, PSG har Anchelotti och Thiago Silva där bak, kryddat med Motta och vindsnabba kontringsspelare i form av Lavezzi och Lucas på Camp Nou som kan bli serverade bollar av Zlatan.

Skulle aldrig ta ut en seger mot ett sånt lag, hade med handen på hjärtat sett Bayern eller Dortmund som ett lättare lag att möta för Barca än PSG.

PSG är förrädiskt bra, höjer sig alltid mot bra lag. Får dom med sig ett resultat till Camp Nou så blir det en buss och inte en traktor som Milan parkerade.

Lycka till och vi hoppas på El Clasico finalen, måste säga att det var skönt och slippa ett el clasico redan i kvarten, hade inte varit kul.
@DM1982:

Är han petad eller har han själv valt att inte spela mer?
Barcelona Baronen
2013-03-15 12:39
Malaga - Dortmund 20% - 80%
Real Madrid - Galatassaray 95% - 5%
Paris SG - Barcelonna 15%-85%
Bayern Munchen - Juventus 60% - 40%
2013-03-15 12:39
@SaM__-:

Absolut. Dessvärre så är vi nästan aldrig taggade i första mötet borta. Det är ofta underskattning, dålig laddning och allmännt håglöst. Se bara mot Milan. Vi är tyvärr alldeles för dåliga i första mötet borta. Se mot Inter, se mot Chelsea, se mot Lyon och Stuttgart för några år sen. Mönstret är nästan alltid det samma.
Barcelona Baronen
2013-03-15 12:38
Malaga - Dortmund 20% - 80%
Real Madrid - Galatassaray 95% - 5%
Paris SG - Barcelonna 15%-85%
Bayern Munchen - Juventus 60% - 40%
Barcelona enkos
2013-03-15 12:38
Spelar vi på tisd eller onsdag? Vore skönt med en extra dag villa efter Celta matchen..
Barcelona MQUC
2013-03-15 12:37
el Flaco/ viktig poäng, visst kan man alltid utse en favorit osv, men man ska ta det lungt med att förutse saker i cl, allt har hänt och allt kan hända, Arsenal va t.ex marginaler ifrån att slå ut Bayern i onsdags. Vi måste spela på top, inte för mycket kladd på boll utan spela smart och komma till många avslut, och framförallt kriga och ta det vi vill ha, för det kommer inte bara komma till oss.
Barcelona DM1982
Puyol är inte uttagen till landslagstruppen. Rätt skönt sett ur Barcelona-ögon måste jag säga. Han tycker säkert att det är trist men han borde ha slutat efter VM.
Barcelona Xavitheking
MQUC (Barcelona) rulla lite längre ner så får du se vad personen/personer har skrivit '!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-03-15 12:34
Det viktigaste i mina ögon handlar inte om att börja hemma eller borta, utan snarare att inte underskatta PSG. Vi har sett hur straffade man kan bli när det sker i den här turneringen.
Annons: