/spanien/barcelona/forum/8261.aspx/spanien/barcelona/forum/8261.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2012-11-13 15:38
Leo Messi jag tycker han kompletterar Pique på ett bra sätt snabb trygg med bollen jag skulle vilja sträcka mig så långt som att han är såpass komplett man kan vara för att inte ha spelat mer a-lagsfotboll än han gjort.

Tänk er några år framåt en backlinje utan Puyul,Alves samt Abidal snyft

Alba-----Pique--------Bartra--------Montoya

Jag tycker inte den ser helt fel ut faktiskt.

Ska man försöka jämföra Bartra med någon spelare blir det Rafa Marquez för min del.Dock är han långt ifrån lika bra med bollen men ändå bra på just det.

Jag tycker det är snabbheten samt hans elegans som gör att han är som klippt för vår backlinje.Hummels är en av de bästa backarna på marknaden men han och PIque ihop blir för mycket tårta på tårta.De är för lika.

Jag tror att Bartra och Pique kompletterar varandra perfekt.Mascherano är också ett bra komplement till Pique.Mascherano och puyul är inte det bsta mittbacksparet då de är för korta och ganska lika i spelstil.

Hoppas verkligen att Bartra kommer få mer och mer chanser under detta året.Samtidigt som Mascherano succesivt får lite mindra speltid i backlinjen när Pique och Puyul är tillbaka.

Flyttas Mascherano upp på mittfältet kan man ju undra vad som händer med Song.Men en del speltid kommer han säkert att få och han förtjänar det också tycker han varit hyfsad.

Barcelona Barca numero 1
2012-11-13 15:23
Jag tog mig friheten att översätta denna artikel helt själv och hoppas att ni gillar det!

Lionel Messi´s sju historiska mål!

Messi slog precis den gamle gubben Pele´s rekord på 74 gjorda mål under ett kalenderår. Men trots sin otroliga prestation så betyder det inte att han slutat jaga fler rekord och är nu nära att slå sju stycken historiska mål. Spelare som Di Stéfano, Gerd Müller or Maradona kan också se sina rekord bli knäckta utav den magiske argentinaren.

*Messi är nio mål ifrån Gerd Müller, som gjorde 85 mål med Bayern och Tyskland på över 60 matcher under ett kalenderår.

*I Mars så slog Messi César´s record som Barcelonas störste målskytt genom tiderna i alla tävlingsmästerskap. Nu är Messi bara 8 ligamål ifrån de 192 som César gjorde under 13 liga säsonger.

*Eusebio, Müller, Jardel, Henry, Cristiano Ronaldo och Messi han själv har alla vunnit två stycken Guldskon. Om Messi vinner igen(Insha´Allah) så blir han den enda att ha vunnit tre stycken.

*Messi har under sin karriär gjort 16st "el Clasico" mål mot Real Madrid. Bara Di Stéfano har gjort fler under sin historiska karriär, med 18st. Men däremot är Messi den spelaren som gör mest mål per match procentuellt med (0.77%).
Med de siffrorna slår han spelare som Di Stéfano, Raúl och César.

*Vivian Woodwar, före detta Tottenham och Chelsea spelare gjorde 25 mål i alla Internationella matcher med hans klubb- och landslag under 1909. Messi har redan gjort 23 denna säsongen. Lionel Messi kan även bli den enda spelaren att vinna fem raka skyttelligor i Champions League(Insha´Allah).

*Slutligen så är Messi bara tre mål ifrån att nå Maradona´s totala målskörd för Argentina, Messi har gjort 31 mål på 75 matcher, jämfört med de 34 som Maradona gjorde på 91 matcher.

Grande Messi!
Barcelona MissyaPep
2012-11-13 15:09
Här får du en spärr för ditt smutsande av forumet, varsågod! /MOD
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2012-11-13 14:54
Jag har stora förhoppningar på bartra. Tycker att han besitter ett lugn som få och är även snabb för att vara mittback
Barcelona NoGo™
2012-11-13 14:50
@DM1982:

Ja enligt Sport.es men hittade inget på hemsidan dock..
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-13 14:39
Bartra är redan bättre än Albiol, men har är med som du skrev för sina gamla meriter. Bartra kommer att bli Spaniens bästa mittback.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2012-11-13 14:34
Edit: Dubbel
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2012-11-13 14:34
@Qendil-Solidaritet med kurdiska hungerstrejkarna!:

Det är en sak att kritisera Barca, en helt annan när man fullkomligt brinner upp av hat och letar efter fel/svartmålar. T.ex. "Messi är dopad" "Messi är ett as" "Det finns mycket i Madrid som är bättre än Barcelona". Det här är bara ett axplock av uttalanden som inte kan backas upp av fakta och argument. Inte direkt så att man kan bli provocerad men ändå smått underhållande hur ett par vuxna män verkar vilja göra allt för att bräcka bilden av Barcelona. Man behöver inte älska eller ens gilla Barca men när man verkligen ser hatet lysa upp hos dom så fort Barca nämns och anstränger sig för att vinkla minsta lilla till Barcas nackdel (och nästintill oftast har fel), ja, då är man snarare besatt än objektiv. Det jag vill säga är att det finns mycket hos Barcelona som går att kritisera, men när de pratar verkar det mer som en facebook-diskussion än "experter".
Barcelona DM1982
2012-11-13 14:28
@addeh:

Det står att Bartra utnämndes till den bästa försvararen i segundan, jag tror att du läste fel.

Utnämndes Pep till bästa tränaren?
Barcelona Deulofeu
2012-11-13 14:15
Riktigt kul för unge Bartra det måste väl nästan vara han som knackar på till spel i a-landslaget snart?

Spelar man i u-21 samt får en del minuter i klubblaget som är såpass bra som Barcelona är det väl nästan dags att även han snart får chansen? Han är väl nästan lika bra som Albioli redan som är med på gamla meriter när han spelade...

Riktigt häftigt att Montoya är uppe med a-landslaget.Hoppas verkligen han får debutera.Även han är i mitt tycke bättre än Arbeloa speciellt offensivt.

Isco lär väl få chansen också en färdig spelare skulle passa fint hos oss.
Visserligen har vi lite konkurrens där men ändå...

Inom något år har vi Bartra,Montoya och kanske tom Deulofeu i a-landslaget man blir riktigt stolt.

Rafinha lär dessvärre välja Brasilien.Men han måste anses redo snart också.

Kolla England som tar ut Sterling som har 12 pl matcher och är född 94.Liksaså att de tar ut spelare från the championship spännande men lite konstigt.

Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-11-13 13:59
addeh/

Bartra blev till och med den bästa försvararen, inte näst bästa.

I vilket fall som helst är vi eniga; en mycket imponerande instats av unge Marc.
Barcelona koeman92
2012-11-13 13:55
NoGo

Glöm inte Pep också som blev nomimerad till årets tränare! :-)
Atlético addeh
2012-11-13 13:45
Under debutsäsongen i Segundan var Bartra dominerad till årets bästa försvarare, förra säsongen blev han alltså vald till den näst bäste försvararen. Stort för en spelare som är så pass ung.
Barcelona AndreD
2012-11-13 12:46
Tycker domarna borde utses som bästa spelare då det var de som avgjorde ligan helt.
Barcelona NoGo™
2012-11-13 12:34
Lionel Messi has been chosen by Liga players and coaches as the best player of the Spanish league last season. [via fcb]

Messi was also chosen as best forward, Iniesta as best midfielder, Bartra as best 2nd division defender, while Puyol got Fair Play award.

Trevligt!
Barcelona Barcadinho.
2012-11-13 12:33
"Borell påstår att Mourinhos Inter var bättre än Guardiolas Barcelona."

Tycker han det?
Då tillhör han en i särklass minoritet, men så är det
Qendil-Solidaritet med kurdiska hungerstrejkarna!
2012-11-13 12:06
Barcelona10Messi, inte riktigt så är det väl :)? Någon från Barcelona redaktionen har väl gästat FanTv. Erik Niva som ofta gästar Fan TV är ju mer Barcelona vänlig. Kräva att alla har samma inställning till Barcelona på Fan Tv är ju skadligt. Dom bjuder på både ris och ros. Vilket är bra och som det bör vara. Dock gillar jag inte när Borell attackerar Barcelona som stad. Det på ett otroligt fult sätt.
Barcelona Barcelona10Messi
2012-11-13 12:03
Bara jag som inte bryr mig om fotbollsgalan, Slatan eller Lundh för den delen..?
Barcelona -SAMI-
2012-11-13 07:23
Barcelona are looking at the options of where to build a new stadium. The club could opt to build it next to the Camp Nou. [rac1]
Barcelona zakiz
2012-11-13 03:32
@barcastuff: Diego Simeone (coach Atletico): "My ranking for the Ballon d'Or, in that order: Messi, Falcao, and Cristiano." [cadena ser] Skulle vara kul om Falcao hamnade top 3 faktiskt. Fantastisk spelare och verkar vara en jordnära person.
2012-11-13 03:20
Occi

Tack för det fina svaret, det värmer faktiskt!

Visca el Barca y Visca Catalunya! 3
Barcelona Occi
2012-11-13 01:13
Shanghai

Vi har spelat/spelar den bästa fotbollen som någonsin har skådats. Vi har den bästa fotbollsspelaren som någonsin funnits. Vi har krossat allt i vår väg, och plockat titlar som om de vore blommor. Vi har världens överlägset bästa ungdomsakademi. Barcelona är ett exempel på respekt och fair play. etc etc

Hur kan man inte vara hatad? Supportrar är kort och gott avundsjuka på oss.
Barcelona petersays
2012-11-13 01:03
Har någon förresten länkat denna artikel förut? Välskrivet om mittbackssituationen i Barca och med ett enda namn som en potentiell lösning - Hector Moreno. Åsikter? Måste säga att jag sett alldeles för lite av honom själv.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-11-12 23:57
Har ni sett denna haha, idag när messi landade i saudiarabien
Barcelona AndreD
2012-11-12 23:48
@Jordi Alba Ramos #18:

10 matcher kvar :) Du glömde Argentinamatchen på onsdag och cupmatchen den 28:e november mot Alavés (om han får spela).

10 mål på 10 matcher, inte omöjligt.
Barcelona Dinho the artist
2012-11-12 23:47
När jag ögnar igenom puertan kan jag inte hjälpa att bli lite småirriterad över mångas kritik gentemot De Rossi. Jag förstår verkligen inte hur man inte kan tycka han är bland de 4-5 bästa DM i fotbollsvärlden just nu.
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-11-12 23:28
Ursäkta för dubbel inlägg.
2012-11-12 23:27
Vill bara säga att det går inte så bra för Reals Castilla. Dem förlorade idag med 0-1 hemma. Skönt att deras B-Lag får stryk.
2012-11-12 23:25
Vill bara säga att det går inte så bra för Reals Castilla. Dem förlorade idag med 0-1 hemma. Skönt att deras B-Lag får stryk.
2012-11-12 23:03
Sjuka siffror, det där med Reals fördelar i straff statstiken. Kan inte det uppmärksammas av andra supportrar som hatar Barca och det Busquets gjorde i CL-semifinalen mot Inter ? Varför är vi så hatade ? Snälla kolla på Real Madrid CF "den finaste klubben". Man blri fan frustrerad att det finns idioter som försöker ignorera Real, men kritisera Barca.
Annons: