/spanien/barcelona/forum/8259.aspx/spanien/barcelona/forum/8259.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2012-11-14 15:10
Shanghai

Snälla sluta överdriv, du håller för fan El pasillo nivå när du pratar så där
Özil är inte i närheten av Xavi eller Iniestas nivå, men man kan inte ta ifrån honom att han är en av världens bästa mittfältare. Det är som att säga att Morata är bättre än Cesc, låter bara ologiskt och dumt. Att Thiago är bättre kan jag dock hålla med om.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-14 15:04
Jag tycker att Thiago Alcantara, JDS och Sergi Roberto är bättre än den överskattade turken Özil.
Barcelona papillon
2012-11-14 14:50
Deulofeu:

Hyfsat med mycket motstånd från Sydamerika ändå med tanke på att kvalet varit/är i full gång. Men jag förstår vad du menar nu :-)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2012-11-14 14:31
F*n, jag får så mycket gåshud när jag tittar på detta klipp. Hans karriär har varit framgångsrik sedan debuten mot Porto år 2003 och han hade precis fyllt 16 år. Han är lätt genom tidernas bästa spelare.

Förresten, visst påminner detta mål om Henrys första mot Real på Bernabeu när självaste Messi assisterar ? :)
Barcelona Deulofeu
2012-11-14 14:23
Man ska egentligen inte ta ifrån Neymar något för hur bra är hans kollegor egentligen?

Vilka de än möter så är han nästan alltid bäst vilket är bra gjort med tanke på atthan har lekkamrater som Oscar och Hulk och andra spelare som redan är stjärnor ute i europa.

Neymar är färdig och borde åka ut i Europa nästa år frågan är bara vart han hamnar.

Jag tycker nästan det är omöjligt att få in han i vårt lag men finns det en lite möjlighet ska vi ta den.

Neymar------------Messi---------------Deulofeu

Är anfallet jag vill se och när Messi kliver ned i banan ska Dongou ta över.

Kollar vi på dagens trupp

Villa------------Messi---------------Pedro
Tello----------------------------------Sanchez
Afellay-------------------------------Cuenca
Deulofeu--------------------------------------

Vart ska vi få in Neymar vi måste ju sälja minst två spelare Villa och Afellay kanske tom Sanchez.Är det värt det? Snart kommer ju Deulofeu att vilja vara med och känna på hetluften också.

Barcelona Deulofeu
2012-11-14 13:46
Brasilien möter alltför sällan lag från Sydamerika då de får motstånd då he he.

De vill ju bättra på sin ranking samt spela in Neymar så han får briljera...

Ingen fara lätt med missförstånd lätt att det blir så när man skriver.

Jag var säkert lite otydlig också ber om ursäkt för det.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-14 13:43
Någon som minns Messis fint som gjorde att Roberto Carlos bröt fingret?

Gamla goda tider!
Barcelona papillon
2012-11-14 13:38
Deulofeu:

"Neymar går ju nästan alltid bra i landslaget men vad möter de för motståndare egentligen? Brasiien kommer nu idag för första gången på länge möta ett hyfsat lag med James Rodriguez och Falcao."

Jag tolkade det som att du tycker de landslag som brasilien möter är i klass med andorra, ja förutom colombia. Jag antog att du menade Sydamerikanska landslag när du skrev "motståndare". Kanske antog jag fel? :-)
Barcelona Deulofeu
2012-11-14 13:28
Häftigt att det är just Saudi som Messi möter ikväll med tanke på att Riijkard är förbiundskapten.

Det var han som gav Messi sin debut.

Messi kan bli ännu mer historisk ikväll 1 mål så är han ensam om att ha gjort 13 mål på ett kalenderår delar nu rekordet med Batistuta på 12.

Gör han hattrick så har han gjort lika många mål som El Diego i landslaget och Messi är 25...
Barcelona Deulofeu
2012-11-14 13:21
papillon

Sorry för sent svar men vad exakt med min text får dig att tro att jag tycker att Sydamerikanska landslag är dåliga?

Det jag menar är att ligan i Brasilien inte är den bästa.

Att Messis landskampsmål är gjorda i sydamerikanska vm kvalet mot tufft motstånd

Att tex Cristiano Ronaldo i em kval möter skräplag som San Marino osv

Även Neymar möter skitlag hela tiden med landslaget förutom nu då de möter Colombia som är ett sydamerikanskt lag.

Lagen i sydamerika började man följa i samma veva som Viasat började visa har nog sett de flesta matcher sedan Messi var runt 18 års ålder så koll har jag definitivt.

Jag följde även Ronaldinho på hans tid i vm kvalet och det är ett par år sedan och samma sak med El conejo så tro mig koll har jag.Jag känner ingen som har kollar så mycket som jag dessvärre...
Barcelona Canaletes
2012-11-14 12:44
Sant. Det bara gå ail in på Messi. Bra odds på att han ska vinna Guldbollen med tanke på att det är 99,9% säkert att Messi vinner! :D

Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-11-14 12:19
Daniel Olsson/

Kul initiativt med din nya artikelserie. Hoppas det blir mer sånt i framtiden. Men cupfinalen 2004 spelades på Olympiastadion i Barcelona, Espanyols hemmaplan, och inte Camp Nou. Bra skrivet i övrigt.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-11-14 11:49
Även om Messi kanske överdrev när han skällde ut Villa i matchen mot Granada så är det händelser som sker i varje match mellan många spelare. Hur många gånger skäller inte Valdés ut sina försvarare? Inte sett att någon gjort en video över det.

Sen så tror jag inte att de övriga tunga namnen i omklädningsrummet hade tolererat att Messi hade örfilat el Guaje, oavsett hur stor la Pulga är. Någon som t.ex. Xavi inte aldrig accpterat sånt beteende.
Barcelona enko
2012-11-14 11:23
Läste igår om att Panamas och Chiles tränare redan röstat på Messi, med andra ord är röstningen öppet och redan känd, och det gäller bara att kolla runt om och fråga vem man röstade på så vet man redan nu vem blev framröstad även om Fifa kommer att vänta med det tills januari? Någon som vet vem spansk förbundskapten lade sina röster på?
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-11-14 11:09
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Hear hear, haha viken nolla han är. Han ska ha cred dock, lyser alltid upp tillvaron vid en gråtrist dag med sina pompösa artiklar. Lika underhållande varje gång.
Barcelona enko
2012-11-14 10:42
Messi har under året som inte ens är slut slagit massor av rekord och folk på real forum gråter och undrar hur kan Messi bli bäst igen :))
Barcelona grande jw
2012-11-14 10:09
@bessio:

Tack för länken. Tror alla här inne på Ramblan är medvetna om vilka kunskaper Messi besitter men kollar man filmen kan man inte sluta förvånas över vilket geni han verkligen är. 22 minuter ren fotbollsmagi :)
Barcelona papillon
2012-11-14 09:49
Deulofeu:

Underskatta inte Sydamerikanska landslag! Om du gör det så har du inte bra koll.
Barcelona bessio
2012-11-14 09:43
När man ser detta klippet förstår man verkligen varför många påstår att våran Messi är bäst genom tiderna. Killen är sjuk!!!
Barcelona Deulofeu
2012-11-14 09:16
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Han är sannerligen patetisk denna Kaljic.

Måste finnas en hel del problem för honom hans komplex är enormt tycker ärligt talat synd om honom lite som Ronaldo faktiskt...

Barcelona Deulofeu
2012-11-14 09:11
De tre bästa spelarna finns det någon chans att Neymar lyckas pressa in sig där?

Det spekuleras lite i media att han skulle kunna nästala sig in bland dom tre.
Han borde vara nöjd om han kommer topp 10 enligt mig.Är det inga stora mästerskap eller något kan han ju aldrig konkurrera med en spelare som går långt i cl och har en egen tuff inhemsk liga till skillnad från Brasilien.

Neymar går ju nästan alltid bra i landslaget men vad möter de för motståndare egentligen? Brasiien kommer nu idag för första gången på länge möta ett hyfsat lag med James Rodriguez och Falcao.

Sådana motståndare är vardagsmat för Argentina.Jag tycker Messis 12 mål i landslaget detta året är fantastiskt han har inte mött Azebajan precis.

Vi får se ikväll om han lyckas näta mot Saudi jag hoppas verkligen det.
Barcelona Piqué y Puyol
2012-11-14 08:44
Kan alla hålla käften om hela denna Villa Messi incidenten?? Det har inte hänt någonting... anledningen till att han inte firade var kanske att han visste att matchen redan var stängd vid Messis mål.
Detta bara något litet som har förstorats av media, som om det är världens undergång.
Jag tror faktiskt att ingen kommer att lämna i januari fönstret, så dumma är vi inte.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-11-14 08:33
Glädjen som infinner sig efter en ny gråta-ut artikel från Kaljic. Priceless :-)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-14 04:05
Villa får helt enkelt bete sig som den 30-åring han är och sluta tjura på och utanför plan. Han verkar närma sig sin toppform och bör låta fotbollen tala istället för hans deprimerande miner under matcherna. Om han trodde att han skulle få full speltid i Barca efter att ha varit borta i 6-7 månader så har han fel.

Jag hoppas inte det är något allvarligt med honom, men det får inte gå ut över andra och påverka laget och speciellt inte Messi. Det finns ingen som någonsin har sagt något negativt om Messi, varken gamla lagkamrater eller motståndare. Zlatans offentliga gråtande och hans svårigheter för att ta ett misslyckande är en annan kapitel. Men har svårt att se en Messi som knappt öppnade sin käft för ett par år sen av ren blyghet ställa till sådana problem i laget.

En annan dilemma är Villas lön, sett till hans ålder, skada och prestationer. Med tanke på det så kanske han inte borde ha top 5 lön i laget och därmed tror jag som de flesta här inne att han kommer lämna när Neymar eller någon annan spelare köps in. Tills dess hoppas jag han kan reda ut vad det nu än är och göra mål och oss glada.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-11-14 03:44
Bråket mellan Messi och Villa eller vad man ska kalla det händer väl alla spelare.

Matchen när han skällde ut honom skällde han nästan ut alla.

Jag tror ändå att Villa kommer att lämna. Och det efter att Neymar kommer.

Villa verkar dock inte känna sig hemma i Barcelona längre. Kanske beror på benbrottet som han hade förra året och att han inte riktigt kommer att komma i form om han inte får speltid.
2012-11-14 02:40
Fais

Det är sant bror, man ska inte gå på sånt Youtube skit. De manipulerar allt och den som har gjort så med Ronaldo vill bara så att folk ska uppskatta honom, men den som har gjort det är en idiot, det har gått så långt så han leker med guds namn.
Fais
2012-11-14 02:10
Shanghai - SHOOT ME $12

Mmm bra att du inte tror det bror.

Jag tror så här.
Om du går in på youtube hittar du all konstiga saker du kan tänka dig.
Jag tror att någon liten nisse lekte med videon för att vi/de ska börja gilla honom.
Inte för att jag hatar han eller så.

Men det finns människor som är så pass lättmanipulerad att de tror på minsta lilla grej som är form av video, bild, eller det de kallar nyheter mainstream-median.(opium för massorna ). Så lägg inte äns vikt på av en atom på det.

Salamu Alaikum Bror.

Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-11-14 02:05
Spanska fotbollsförbundet suger hårt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona La Armada Blaugrana
2012-11-14 01:47
Ska bli intressant att se vad tävlingkomitén säger imorgon om Pepe och Ballesteros, de ska tydligen efter matchen ha gått en rond mot varandra och det hela finns inspelat på video. Om inte Pepe blir avstängd då vet vi svart på vitt attt Real har mutat hela jävla tävlingskomitén. Detta kan han inte krångla sig ur, det vore en skandal värre än någon annan.
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-11-14 01:46
Jag vill gärna veta detaljer om bråket mellan D.Villa och Messi. Kan någon skicka länk där vi får se hela sanningen och jag har tydligen missat något som är super viktigt. Tacksam på förhand.
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: