/spanien/barcelona/forum/8252.aspx/spanien/barcelona/forum/8252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-15 15:54
Zaragoza, Levante, Athletic, Betis, Atletico, Valladolid, Espanyol, Malaga står på schemat i ligan.

Bilbao, Atletico, Espanyol på hemmaplan. Tyvärr har vi Madrid, Valencia, Bilbao, Atletico, Athletic och Espanyol på bortaplan när ligan vänder. Men, det som är positivt är att vi faktiskt kan gå hela hösten utan att förlora eller att faktiskt kunna vinna resterande matcher. Malaga på bortaplan anser jag vara den svåraste matchen vi har kvar av höstmatcherna, men fortfarande ingen omöjlighet.
Atlético addeh
2012-11-15 15:14
Förresten känns det inte helt omöjligt att Jonathan dos Santos får starta matchen på Real Zaragoza, då Song verkar tveksam. Även Montoya, som tyvärr aldrig fick landslagsdebutera igår, lär starta.
Atlético addeh
2012-11-15 15:13
Tja, så länge Alexis underpresterar (han har åtminstone svårt att sätta bollen i nät) är jag inte särskilt orolig över att han blir borta i fyra veckor. Särskilt inte när vi har en tokladdad Gerard Deulofeu redo att få speltid när Tito kallar på honom. Deulo lär få minuter både mot Alavés och Benfica (om vi säkrar CL-avancemanget mot Spartak), förhoppningsvis även i ligan.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-15 14:52
Jag saknar fan Cuenca. Det är riktigt kul att se honom spela då han tar för sig bra och är duktig på att göra sin gubbe. Det är inte bra att han varit borta så länge men hoppas han kan komma tillbaka starkare än förut. Jag tror mycket på både honom och Tello, hoppas de får mycket speltid i år, vilket i alla fall Tello redan fått.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-15 14:52
petersays

Jag kan hålla med dig att han var grym i Benfica. Det var i just Benfica jag gillade honom otroligt mycket. Hans första tid Chelsea var inget att hurra över, däremot har han blivit bättre på sistone. Han gör inte lätta misstag längre. Annars är den dröm att se Luiz ta på sig Blaugrana-tröjan.

Chelsea har 3 starka mittbackar och en av dem lära rycka bort. Den som sitter säkert är naturligtvis kaptenen Terry. Det har spekulerats om Valencia, men man kan ta det med en nypa salt. Så det finns en möjlighet att värva killen. Han gick ut och sa att han ville spela mer för nån dag sen.
Barcelona Deulofeu
2012-11-15 14:46
grande jw

Mycket olämpligt som sagt men

Tello är i fin form
Pedro gör mål i landslaget
Villa behöver spela
Cuenca är någon månad bort innan han tränar med laget igen.

Jag hoppas på att Deulofeu kommer få någon chans nu det enda positiva med det hela.

Om nu inte Tito väljer att stoppa ut Iniesta på kanten för att kunna starta både honom och Fabregas.

Barcelona grande jw
2012-11-15 14:42
Official: Further tests have confirmed that Alexis has an ankle sprain, he is expected to be out for around 4 weeks

Being out for 4 weeks would mean Alexis will certainly miss 7 games: Zaragoza, Spartak, Levante, Alaves, Athletic, Benfica, Betis.

Man kan ju bara spekulera i hur detta kommer sluta. Hans kurva pekar spikrakt neråt i Barca, denna skadan kom högst olägligt då jag tror de flesta väntade på att allt skulle lossna ganska snart. Väldigt tråkigt ... Lider med Alexis.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-11-15 14:39
Alexis borta i en månad.
Barcelona petersays
2012-11-15 14:29
Shanghai - SHOOT ME $12
Går du in i the shed och frågar hur Luiz säsong har varit så kommer du nog inte få några vidare svar. Jag såg honom mycket i Benfica och tyckte han var grym, och han kan spela som mittback, vänsterback och säkerligen som defensiv mitt också. I Chelsea har han stått för en hel del skakiga insatser, med flera felpass och slarv i försvarsspelet. Det har fått mig att tvivla lite.

Cahill tror jag inte på, dels för att Chelsea inte har någon anledning alls att släppa honom - och dels för att han ju just anlänt dit. Chelsea har ett långsiktigt lagbygge. Finns ingen anledning för honom att lämna för Barca när han utan tvekan är köpt för att vara Terrys arvtagare.

Dédé?
2012-11-15 14:16
MESSI.CORLEONE

Mourinho är den bästa tränaren. Jag älskar den mannen för han älskar Barca. Hat-kärlek, vet du! :)
2012-11-15 14:08
Bàckis

Jag vet inte om du minns den säsongen Ibra fick sina chanser och han tog inte vara på dem då han var usel helt enkelt. Han passade inte i systemet som Pep hade trott. Efter Chelsea-matchen 2009 så var det första gången ett lag parkerade bussen mot Barca och många klaga på att vi hade nog fått det lättare om vi hade en stor targetspelare. Pep ville satsa på Zlatan för svensken passade utmärkt med tanke på hans längd och teknik så trodde vår tränare att han skulle passa automatiskt.

Han började bra, men sedan var han så kass. Ibra presterade inte längre och tappade sin plats till en spelare som Bojan. Efter flytten till Milan, ville han leka den oskyldige och att det var Guardiolas fel när i själva verket vi vet att Zlatan är en badboy.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-11-15 14:06
Baies Varför bryr du dig? Är du Mous fru eller?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2012-11-15 13:53
Shanghai

Så du tror att Zlatan hade suttit på bänken våren 2010 om någon annan än Pep hade varit tränare ? Det var Pep som failade situationen med Zlatan, ser hur jävla bra det går för Alexis nu, det är hans andra säsong. Folk fattar inte hur otroligt bra Zlatan hade kunnat bli och hur bra Barca hade kunnat spela med honom. Jag håller Messi före Ibra, men samtidigt måste man kunna se situationer utan att vara för partisk. Pep var mannen som ville värva Zlatan, det var den ultimata spelaren i Barcelona tyckte han.

Vi alla vet hur bra Zlatan inledde säsongen, sen började Pep och Zlatan på något vis få en sämre relation. Läst boken ? Zlatan gjorde allt för att vara professionell och fortsätta kämpa, men Pep ignorerade honom fullständigt.

Bojan är inte i närheten av varken Zlatan eller Messi, han är en supertalang som aldrig blev det man trodde. Zlatan är inte bättre än Messi, men snälla sluta påstå att han inte är i närheten bara för han ifrågasatte vår förre tränare, Pep var grym som tränare men situation Zlatan hanterade han patetiskt.
Barcelona Baies Blaus
2012-11-15 13:49
@MESSI.CORLEONE:

Vad spelar din lilla skitstatistik för roll när Mourinho ändå kom undan med den tyngre titeln?

Jävla småbarn....
2012-11-15 13:48
Vår ledning måste börja jobba intensivt för att värva en världsklass mittback och inte gå efter Crack-spelare. Det finns en hel del där ute att välja på och dem som jag allra mest vill se i Barca-tröjan är:

* David Luiz ( Chelsea )

Behöver egentligen ingen större presentation, då han är allmänt känd av fotbolls fanatiker. Hans främsta egenskaper är: tekniken, bollkontrollen, skottet och huvudspelet. Han är den kompletta mittbacken. Ska vi hitta svagheter så är det nog positionsspelet.

* Mamadou Sakho ( PSG )

En av mina favoriter. Stor, ung, stabil, snabb och kan spela ute till vänster. Påminner mycket om vår egna Abidal. Han var lagkapten i PSG redan som 20-åring och det säger en hel del om killen.

* Gary Cahill ( Chelsea )

Han är faktiskt en fantastisk spelare trots att engelsmannen inte har tekniken som bästa attribut. Han är väldigt stark i luftduellerna, bra tacklingar och är snabb för att vara så stor. Han är helt enkelt en stabil mittback.

* Hector Moreno ( Espanyol )

Mexikanen blev framröstad som Espanyols bästa spelare ifjol. Han spelade tidigare i holländska ligan och AZ. Han är väldigt aggressiv, har bra tacklingar och är snabb. Skulle inte sura till om han kom, men frågan är om Espanyol accepterar den affären.

* Leo Bonucci ( Juventus )

Ung italiensk landslagsspelare som spelare i ett ur starkt defensivt Juventus. Är följsam, har fina tacklingar, aggressiv och stark huvudspelare, dock så r han seg.

Det finns en hel del att välja på där ute fast vår ledning jagar bara fin lirare och defensiva mittfältare för att sedan omskola dem till mittbackar medan man har en ung och hungrig Bartra som kollar på från bänken eller dessa alternativ som jag skrev om.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-11-15 13:17
Peps Barca mot Mous Real förra säsongen. Supercopan Real 2-2 Barca Barca 3-2 Real CDR Real 1-2 Barca Barca 2-2 Real Ligan Real 1-3 Barca Barca 1-2 Real Pep pippade Mou helt enkelt.
2012-11-15 13:15
Wow bara för att det är invigning så betyder det inte att dem är viktiga ? Och att han är på Messi-nivå ? Hmm, ska vara tyst för om ja yttrar mig om den frågan så kommer folk beskriva mig som galning, då jag jämför tidernas överlägset bästa spelare mot en som Bojan Krkic petade.
Barcelona petersays
2012-11-15 13:05
Hörrni, det var ingen som nappade på min Hector Moreno-fråga. Vet inte om det varit uppe förut - men vad tror ni? Finns det möjlighet att värva honom? Vore det en bra värvning? Har själv sett alldeles för lite Espanyol för att avgöra.Skulle hans ankomst kunna göra att vi slipper se Mascherano, Adriano, Busquets och Song i mittbacksposition - och i stället varva mellan Pique, Puyol, Moreno och Bartra? Ordet är fritt.

Länktips för mer info!
Barcelona socccerfan1
2012-11-15 13:05
läste en krönika som någon i RM lägret skrev.. eller försökte iallafall..

tänkte för mig själv.. ursäkta uttrycket. men vaF*n yrar personen om?!

Dem som vann var inte bäst egentligen, det handlar om popularitet, man ska ha två priser, man ska leka fin, man ska inte vara sig själv, allt är ett skämt.. tänkte för mig själv.. är denna personen verkligen okej?

Hur kan man klaga på allt som inte är att cristiano är bäst. eller att jose inte är den bästa tränaren.. jag menar, pep överlista honom i alla matcher utan en? ära åt jose för ligan men komigen.

Så lågt att böla så att det är löjligt, att försöka hitta saker som inte finns, att endas REAL FANS tycker att cristiano är bättre säger en del.. men då är ju hela världen och uefa och alla i la liga emot Reals spelare och tränare. (trots att dem hade 3 spelare som vann pris).

Så måste det vara och jag tycker synd om er(REAL MADRID) alla är emot er.
Ni är bäst och har dem bästa spelare på varje position men eftersom ni är så ärliga och inte hycklare så uppfattar inte folk det och ni får inte äran för det.. vah?

Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2012-11-15 13:02
Shanghai

Inte viktiga mål !? Man inviger Nya Nationalarenan, ett helt okej Engelskt landslag på andra sidan, man vinner med 4-2 och han gör som lagkapten för sitt land alla målen. 2 spelmål, en kanonfrispark och avrundar med ett av tidernas snyggaste mål. Hur kan dom inte vara viktiga ? Du sitter ju för fan själv och berömmer hur fantastisk Messi är i träningsmatcher, han är just nu ta mig fan i nivå med Messi.

Blir så jävla trött på folk.
2012-11-15 12:58
Man kan tro att Zlatan va mycket, mycket bättre än Messi igår med tanke på alla hyllningar. Va fan kom igen killen var petad av Bojan Krkic och plus så var det en träningsmatch där han gjorde 4 mål mot ett C-betonat England. Han gjorde fina mål, men inga viktiga tyvärr. Låt han göra det CL.
Barcelona Barca King - Mario Götze come 2 Barca
2012-11-15 11:49
Jag har aldrig varit en hardcore Zlatanista men jag har gillat honom som många andra magiska fotbollspelare. Hur gammla är alla här egentligen? Att ni börjar jämföra Zlatan med Messi? Jag blir så förvånad.Kan inte ni istället bara vara glad för Zlatans mål och punkt slut. Hur denna idiotiska diskussionen ens började är galet.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-11-15 08:52
Denna landslagsvecka skördade alltså "bara" 2 offer för Barca. Song och Alexis. Och på tal om nåt annat, Cuenca ska ha gått ned 2kg i fett och ökat 3kg i muskler sedan han blev skadad. Rent spontant låter det som bullshit... Ofta det rymdes 2kg fett på den kroppen redan innan ;)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-15 04:16
Det här Ibra-målet borde bli nåt för Messi att knäcka. Är det nån som kan göra snyggare mål den här säsongen så är det Messi.
Barcelona LeoMessi
2012-11-15 04:01
Shanghai - SHOOT ME $12 (Barcelona) Haha stackarn :P Men han gjorde ett mål iaf
2012-11-15 03:33
LeoMessi (Barcelona) Han sköt en värre straff än Ramos. :)
Barcelona LeoMessi
2012-11-15 03:20
Haha vad tusan gjorde han? Jag missade matchen :P
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-11-15 03:18
Haha Neymar bör aldrig mer befinna sig in i straffområdet när straffsparken skall läggas.
Barcelona LeoMessi
2012-11-15 03:15
Shanghai - SHOOT ME $12 (Barcelona) Vad är det med Neymar?:-)
2012-11-15 03:13
Hahaha, Neymar!
Annons: