/spanien/barcelona/forum/8250.aspx/spanien/barcelona/forum/8250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2012-11-13 14:50
@DM1982:

Ja enligt Sport.es men hittade inget på hemsidan dock..
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-13 14:39
Bartra är redan bättre än Albiol, men har är med som du skrev för sina gamla meriter. Bartra kommer att bli Spaniens bästa mittback.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2012-11-13 14:34
Edit: Dubbel
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2012-11-13 14:34
@Qendil-Solidaritet med kurdiska hungerstrejkarna!:

Det är en sak att kritisera Barca, en helt annan när man fullkomligt brinner upp av hat och letar efter fel/svartmålar. T.ex. "Messi är dopad" "Messi är ett as" "Det finns mycket i Madrid som är bättre än Barcelona". Det här är bara ett axplock av uttalanden som inte kan backas upp av fakta och argument. Inte direkt så att man kan bli provocerad men ändå smått underhållande hur ett par vuxna män verkar vilja göra allt för att bräcka bilden av Barcelona. Man behöver inte älska eller ens gilla Barca men när man verkligen ser hatet lysa upp hos dom så fort Barca nämns och anstränger sig för att vinkla minsta lilla till Barcas nackdel (och nästintill oftast har fel), ja, då är man snarare besatt än objektiv. Det jag vill säga är att det finns mycket hos Barcelona som går att kritisera, men när de pratar verkar det mer som en facebook-diskussion än "experter".
Barcelona DM1982
2012-11-13 14:28
@addeh:

Det står att Bartra utnämndes till den bästa försvararen i segundan, jag tror att du läste fel.

Utnämndes Pep till bästa tränaren?
Barcelona Deulofeu
2012-11-13 14:15
Riktigt kul för unge Bartra det måste väl nästan vara han som knackar på till spel i a-landslaget snart?

Spelar man i u-21 samt får en del minuter i klubblaget som är såpass bra som Barcelona är det väl nästan dags att även han snart får chansen? Han är väl nästan lika bra som Albioli redan som är med på gamla meriter när han spelade...

Riktigt häftigt att Montoya är uppe med a-landslaget.Hoppas verkligen han får debutera.Även han är i mitt tycke bättre än Arbeloa speciellt offensivt.

Isco lär väl få chansen också en färdig spelare skulle passa fint hos oss.
Visserligen har vi lite konkurrens där men ändå...

Inom något år har vi Bartra,Montoya och kanske tom Deulofeu i a-landslaget man blir riktigt stolt.

Rafinha lär dessvärre välja Brasilien.Men han måste anses redo snart också.

Kolla England som tar ut Sterling som har 12 pl matcher och är född 94.Liksaså att de tar ut spelare från the championship spännande men lite konstigt.

Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-11-13 13:59
addeh/

Bartra blev till och med den bästa försvararen, inte näst bästa.

I vilket fall som helst är vi eniga; en mycket imponerande instats av unge Marc.
Barcelona koeman92
2012-11-13 13:55
NoGo

Glöm inte Pep också som blev nomimerad till årets tränare! :-)
Atlético addeh
2012-11-13 13:45
Under debutsäsongen i Segundan var Bartra dominerad till årets bästa försvarare, förra säsongen blev han alltså vald till den näst bäste försvararen. Stort för en spelare som är så pass ung.
Barcelona AndreD
2012-11-13 12:46
Tycker domarna borde utses som bästa spelare då det var de som avgjorde ligan helt.
Barcelona NoGo™
2012-11-13 12:34
Lionel Messi has been chosen by Liga players and coaches as the best player of the Spanish league last season. [via fcb]

Messi was also chosen as best forward, Iniesta as best midfielder, Bartra as best 2nd division defender, while Puyol got Fair Play award.

Trevligt!
Barcelona Barcadinho.
2012-11-13 12:33
"Borell påstår att Mourinhos Inter var bättre än Guardiolas Barcelona."

Tycker han det?
Då tillhör han en i särklass minoritet, men så är det
Qendil-Solidaritet med kurdiska hungerstrejkarna!
2012-11-13 12:06
Barcelona10Messi, inte riktigt så är det väl :)? Någon från Barcelona redaktionen har väl gästat FanTv. Erik Niva som ofta gästar Fan TV är ju mer Barcelona vänlig. Kräva att alla har samma inställning till Barcelona på Fan Tv är ju skadligt. Dom bjuder på både ris och ros. Vilket är bra och som det bör vara. Dock gillar jag inte när Borell attackerar Barcelona som stad. Det på ett otroligt fult sätt.
Barcelona Barcelona10Messi
2012-11-13 12:03
Bara jag som inte bryr mig om fotbollsgalan, Slatan eller Lundh för den delen..?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona -SAMI-
2012-11-13 07:23
Barcelona are looking at the options of where to build a new stadium. The club could opt to build it next to the Camp Nou. [rac1]
Barcelona zakiz
2012-11-13 03:32
@barcastuff: Diego Simeone (coach Atletico): "My ranking for the Ballon d'Or, in that order: Messi, Falcao, and Cristiano." [cadena ser] Skulle vara kul om Falcao hamnade top 3 faktiskt. Fantastisk spelare och verkar vara en jordnära person.
2012-11-13 03:20
Occi

Tack för det fina svaret, det värmer faktiskt!

Visca el Barca y Visca Catalunya! 3
Barcelona Occi
2012-11-13 01:13
Shanghai

Vi har spelat/spelar den bästa fotbollen som någonsin har skådats. Vi har den bästa fotbollsspelaren som någonsin funnits. Vi har krossat allt i vår väg, och plockat titlar som om de vore blommor. Vi har världens överlägset bästa ungdomsakademi. Barcelona är ett exempel på respekt och fair play. etc etc

Hur kan man inte vara hatad? Supportrar är kort och gott avundsjuka på oss.
Barcelona petersays
2012-11-13 01:03
Har någon förresten länkat denna artikel förut? Välskrivet om mittbackssituationen i Barca och med ett enda namn som en potentiell lösning - Hector Moreno. Åsikter? Måste säga att jag sett alldeles för lite av honom själv.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-11-12 23:57
Har ni sett denna haha, idag när messi landade i saudiarabien
Barcelona AndreD
2012-11-12 23:48
@Jordi Alba Ramos #18:

10 matcher kvar :) Du glömde Argentinamatchen på onsdag och cupmatchen den 28:e november mot Alavés (om han får spela).

10 mål på 10 matcher, inte omöjligt.
Barcelona Dinho the artist
2012-11-12 23:47
När jag ögnar igenom puertan kan jag inte hjälpa att bli lite småirriterad över mångas kritik gentemot De Rossi. Jag förstår verkligen inte hur man inte kan tycka han är bland de 4-5 bästa DM i fotbollsvärlden just nu.
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-11-12 23:28
Ursäkta för dubbel inlägg.
2012-11-12 23:27
Vill bara säga att det går inte så bra för Reals Castilla. Dem förlorade idag med 0-1 hemma. Skönt att deras B-Lag får stryk.
2012-11-12 23:25
Vill bara säga att det går inte så bra för Reals Castilla. Dem förlorade idag med 0-1 hemma. Skönt att deras B-Lag får stryk.
2012-11-12 23:03
Sjuka siffror, det där med Reals fördelar i straff statstiken. Kan inte det uppmärksammas av andra supportrar som hatar Barca och det Busquets gjorde i CL-semifinalen mot Inter ? Varför är vi så hatade ? Snälla kolla på Real Madrid CF "den finaste klubben". Man blri fan frustrerad att det finns idioter som försöker ignorera Real, men kritisera Barca.
Barcelona Frodo
2012-11-12 22:53
Från barcastuff:

Liga penalties awarded-conceded since Mourinho joined Madrid in 2010: Barcelona 17-11 (+6), Real Madrid 30-5 (+25)
Barcelona Hetfield
2012-11-12 22:42
Är det bara jag som tycker att backlinjen är det sämsta på flera år? Även under Rijkaards sista år så var det mittfältet och anfallet som inte gjorde jobbet.

De här rotationerna gör så stor skada för backlinjen, till skillnad från andra positioner så lever backlinjer på att spela ihop och bli en finslipad maskin. Man kan inte rotera så mycket (delvis pga skador) och göra om spelare till mittbackar och förvänta sig bra resultat, sånt funkar inte.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-11-12 22:40
Borell påstår att Mourinhos Inter var bättre än Guardiolas Barcelona.

Sladjan ville att folk skulle titta på Leo Messi när han bar nummer 30 och titta på honom nu. "Titta på hans muskler". Diskussionen var dopning. Messi bar nummer 30 för 6-7 år sedan. Och hur kan man dopa sig som fotbollsspelare idag? Under mästerskap testas man inför och efter varje match, I Champions League testas två random spelare efter varje match.

Eurotalk tappar värde då diskussionerna kring Barcelona inte längre är intressanta. De hittar små, små fel och förstorar de. Barcelona har släppt in 23 mål på 18 matcher. Det hade varit intressant att höra vad de har för åsikter kring det.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-11-12 22:36
Johanna Fränden sammanfattar det ganska bra.
Annons: