/spanien/barcelona/forum/8246.aspx/spanien/barcelona/forum/8246.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-12-07 01:33
Bra sagt Denilsion.
Barcelona zakiz
2012-12-07 01:32
Occi Man kan inte annat än respektera den där klubben och fansen. Tänk om vi hade deras stämning på camp nou också. Wow det skulle vara helt sjukt.. Respekt till Celtic och deras fans!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-07 00:37
Nästan så att jag skäms när jag ser Ronaldo förklara för en brud att straffar är lotteri.

PS. Om Platini delar ut priset så kommer det gå till en Barca spelare för att han har aldrig gett Ronaldo något pris. Varje gång han varit uppe så har det gått till Messi och nu senast Iniesta.
Barcelona Baronen
2012-12-07 00:33
För att uttrycka mig finkänsligt:

Jag tycker att Josè Mourinhos Real Madrid är fullständigt vedervärdiga. Jag tycker att han är en fotbollens pajas som bara vill ha uppmärksamhet. Kaxigare människor finns inte, och när man inte vinner några titlar, eller spelar attraktiv fotboll, så finns ju inte mycket belägg till att vara så oerhört stöddig.

Men jag hatar dem inte. Jag älskar att dem finns och rivaliteten som det innebär.
Sedan tycker jag att Mourinho och C. Ronaldo skadar klubben mer än de gör nytta. Båda två har de vidrigaste uppsyn en människa kan ha. Det blir ju så fruktansvärt löjligt, då ingen av de är bäst på det de gör.

Tacka vet jag Raùl, Guti, Alonso och grabbarna.

Lionel Messi - Du är betydligt större än mitt liv.
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-07 00:13
Messi: "Ballon d'Or? Can't say anything about it, we can only wait until 7 January to know the winner." #fcblive #ballondor

Roligt att höra t.ex Ronaldos svar på denna fråga, då hade det varit:

Jo jag förtjänar den för vi vann ligan och slog Barca.

Vilken åsna säger jag bara, samma sak som när Uefa best player award utdelades så stod han där och förklara hur han förtjänade den.

Känns så jävla skönt när arroganta människor får sina hjärtan upp i halsen och dör av svartsjuka!
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-07 00:08
Barcelona scouts who attend Dortmund games are mainly following centre back Hummels, but also keep an eye on Subotic, Gotze and Reus [sport]

Intressanta spelare, Hummels och Götze vore bra spelare till nästa sommar?
Barcelona Occi
2012-12-06 23:55
Respekt till Celtics supportrar och klubben. Alltid tyckt att Barca och Celtic haft en riktigt bra relation emellan. (Videon är från deras match mot Moskva hemma på Celtic Park igår)
Barcelona Okkapokka
2012-12-06 23:50
@Baronen:

Ptja, och de visade Atlético verkligen i mötet mot Real Madrid, eller hur var det nu igen? Inget ont om Atlétis fina höst på något sätt från mitt håll, men dom håller inte på något sätt samma mått som Real Madrid, trots deras tröga och ojämna start på denna säsong.
Barcelona Baronen
2012-12-06 23:42
Adrigol

Jovisst sörru. Atletico ligger ju före Real i ligan - Således är dem bättre.
Barcelona Hetfield
2012-12-06 23:31
Dortmund har blivit alldeles för överhypade. Jag säger inte att det är ett dåligt lag, men att de på något sätt skulle vara en titelkandidat i CL känns bara löjligt.

Om man har ett spelskickligt lag som kan komma förbi deras press, så är de rätt så svaga bakåt. Det är mycket tack vare Hummels som de är så bra.
Barcelona socccerfan1
2012-12-06 23:22
@Acrobat:

Tänk Bayern och vinnaren där möter vinnaren av juves 8del eller Uniteds. Så får vi alla dem lätta lagen till semi.. Hade varit riktigt tråkigt!!
Barcelona Acrobat
2012-12-06 23:19
Jag tror att Barcelona tar sig vidare relativt enkelt från åttondelen. Det finns egentligen inget lag där som känns jättefarliga. Det ska bli intressant att se vilka Real får. Hoppas på Bayern. Det hade varit grymt!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona socccerfan1
2012-12-06 23:13
Tror att vi får Arsenal eller galatasaray

Finns inte många bra lag som vi kan få.. Shaktar är väl det bästa laget enl mitt tycke..

Kul att messi mår bra. :)

Visca!
MOD
2012-12-06 22:41
God kväll alla culés!
Tyvärr så har en del spärrar delats ut nu när forumet har städats, särskilt med tanke på de inlägg som gjorts igår kväll. Två tips:

1) Gå INTE in på Puertan eller andra forum om ni vet att det kommer att skrivas en massa hånfulla och IQ-befriade inlägg där. Varför vilja bli sur?

2) Tänk er för en eller två (eller tre!) gånger innan ni skriver något som ni inte riktigt menar. En del spärrar har delats ut just pga detta (personangrepp på Tito tex).

Man är ändå nöjd med tanke på att nivån på forumet höjde sig rätt så fort. Och till er alla som kommer med bra diskussioner: Fortsätt så, det uppskattas!

Ha det!
Barcelona enkos
2012-12-06 22:39
Jag tycker att Dortmund är överskattade, de kommer åka ur redan i åttondel, den som lever får se...
Barcelona koeman92
2012-12-06 22:25
Min ranking

1.Barcelona
2.Bayern Munchen
3.Borussia Dortmund
4.Man Utd
5.Sjaktar Donetsk
Barcelona Adrigol
2012-12-06 22:23
@Baronen:

Atletico fjärde bästa laget i Europa? Bättre än Real? Alright.....
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-06 21:59
Alexis Sanchez, who suffered an ankle injury on 14 November, is expected to be available for the league game against Betis on Sunday. [md]

Skönt att få tillbaka lite spelare nu, hoppas det blir Alexis vändpunkt i Barca.
Barcelona Baronen
2012-12-06 21:58
Min ranking:

1. Barcelona
2. Bayern Munchen.
3. Borussia Dortmund.
4. Atletico Madrid.
5. Real Madrid.
Barcelona grande jw
2012-12-06 21:34
enkos

HAHAHA bästa reklamen jag sett på länge! Kunglig :)
Barcelona enkos
2012-12-06 21:34
Möjliga motståndare till de spanska lag i CL
Barcelona enkos
2012-12-06 21:18
Messi mår bra kan man se, idag var han med i en reklam med Kobe Bryant :))
Barcelona mirzaculé
2012-12-06 21:13
Pique played yesterday his 50th Champions League game #fcblive #ucl 4 with Man United, 46 with Barcelona, 6 goals.

Snart fler mål än "en av världens bästa anfallare" Higuain :)
C. "Kungen" Puyol
2012-12-06 21:12
Vad tror ni här inne om CL-lottningen? Vilken grupptvåa är att föredra gentemot de andra?

Själv tror jag på Shaktar... kanske inte så roligt och om vi får dem så blir det svårt.
Pountinhos
2012-12-06 21:11
Boys ifall ni skulle ranka Europas Fem bästa klubbar hur skulle eran ranking se ut? Jag tycker att Barcelona är snäppet bättre än Bayern och Bayern i sin tur är bättre än Real Madrid. Dortmund är otroligt starka och Juventus har impat.

Min ranking: 1: Barca, 2: Bayern M, 3: Real Madrid, 4: Dortmund, 5: Juventus.

Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-12-06 19:01
L.A.M nr10

Haha. Det är en otroligt bedrift. Jag tror Anelka vann skytteligan i Chelsea 2010 på 19 mål. Låt den sjunka in...
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-06 18:55
Har ni tänkt på hur sjukt det egentligen är att Messi redan ligger på 21 ligamål? Innan loppans dagar så låg en normal skytteligavinst på runt 25 mål, väldigt sällan över 30 och ibland ner mot 20. Och Messi har alltså nätat 21 gånger när vi spelat lite mindre än halva säsongen.
Barcelona enkos
2012-12-06 18:17

Messi har ensam i ligan gjort fler mål under säsongen än 56 lag från topp 5 ligor i Europa, lag som Liverpool, Valencia, Aston Villa, Sampdoria, Parma, Marseille, Bordeaux, Lille…
Barcelona enkos
2012-12-06 17:33
Messi: "I feel good. Luckily it was only a knock"

The Blaugrana forward doesn't know if he'll be able to play against Betis this Sunday
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-12-06 17:30
Fais.

Av att döma var det att skildra vad som gör Messi speciell mer än att hacka på Neymar. Guardiola menade helt enkelt att trots alla titlar, all uppståendelse och alla målen så värmde Messi upp likadant som han hade gjort några år tidigare, hade sammaf frisyr som han hade några år tidigare och var bara intresserad av att spela.
Annons: