/spanien/barcelona/forum/8244.aspx/spanien/barcelona/forum/8244.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2012-11-14 23:14
Vem bidrog med assisten till pedros andra mål?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2012-11-14 23:10
Villa har gjort 0-2, härligt!
Barcelona grande jw
2012-11-14 23:09
Hetfield

Ja men det är exakt det jag menar. Spelmässigt var han inte DÅLIG. Men överlag var affären dålig för klubben, inte sant?

Jag tycker faktiskt inte jag är hård mot Alexis. Om man jämför Alexis med jämnlika spelare som vi faktiskt hade kunnat köpa för den summan (Aguero, Hazard) så är Alexis ett stort fiasko. Jag vill inget annat än att kunna hylla den killen men det går inte hur mycket jag än ser på honom genom mina barca-ögon.
Barcelona Hetfield
2012-11-14 23:02
grande jw

Hela affären som helhet, rent ekonomiskt var ju uselt, men man kan ju knappast säga att Zlatan som spelare rent spelmässigt var fiasko.

Om Zlatan hade bara accepterat rollen i laget och fortsatt spela som han gjorde, då hade han tagit en viktig plats i laget. Notera att det här kommer ifrån en som inte är en Zlatanist, så jag är ändå objektiv i frågan. Sanchez är en helt annan nivå av fiasko, han har bara lyckats med att filma och springa ut mot kanten.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-11-14 22:58
Förra året var jag nöjd med Alexis, den tiden han var skadefri. Stundtals väldigt nöjd. Är övertygad om att han kan bli nåt i Barca, men det börjar bli oroväckande att han fortfarande letar efter säsongen i år... och skadade sig igen.
Coach Pep,
2012-11-14 22:56
@Rambla~ el chico dorado:

Givetvis. Det är bara så synd att han inte gick dit tycker jag, är övertygad om att han hade levererat direkt och vunnit både assist- och skytteligan. Lätt och säga efter hans insats ikväll, men det visste vi sedan innan att han har allt som krävs för att sluka Premier League. Jag har aldrig förstått vad britterna tvivlar på när det gäller Ibra. Hans tafatta prestationer i CL-slutspel kan knappast användas som måttstock på hans klass, då han konsekvent visat den flera år i ligaspel. Undantaget är våren i Barca, av olika anledningar. Men nog fan slår jag vad om att han utvecklades väldigt mycket under Pep, det är ingen slump att han är som bäst just nu, inte minst spelmässigt.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-11-14 22:53
Jag tycker ni kritiserar Alexis lite väl hårt. Jag tycker att han gjorde flera bra insatser den förra säsongen. Visst, den här säsongen kunde väl ha börjat bättre men han är ung och jag är beredd att ha tålamod och vänta.
Barcelona grande jw
2012-11-14 22:48
@Hetfield:

En bra värvning behöver ju inte bara betyda spelmässigt bra / dålig. Eller hur? När man tänker på värvningen av Zlatan i efterhand så måste man ändå ha i åtanke att t vi skeppade bort en av världens bästa strikers i Etoo för en struntsamma och gick back sjukt mycket på hela dealen när Zlatan väl drog från klubben igen.

Zlatan spelade delvis bra, men var fortfarande en dålig värvning. Men Alexis spelar inte ens bra och kostade ändå en rätt saftig summa. Om vi nu har Neymar i siktet, hur mycket tålamod har klubben med Alexis? Vi lär inte ens få en femtedel för honom av vad vi köpte honom för så om det fortsätter i samma spår lär det väl sluta med en utlåning... Då hamnar han garanterat i bottenskrapet med Chygrynskiy av alla våra värvningar
Barcelona Alvés - Por Que?
2012-11-14 22:48
Pedro 1-0 mot Panama, Busi alba iniesta villa och pedro startar, kul att pedro har kommit igång rejält i landslaget hattrick senast i em kvalsmatchen.
Barcelona Hetfield
2012-11-14 22:46
Vad grundar folk på att Llorente skulle passa bättre än Zlatan? Han spelar knappt i landslaget och Athletic Bilbao spelar en helt annan typ av fotboll.

Zlatan hade teknik och spelförståelse, medan Llorente har svårt att slå en sidledspassning. Nu låter jag som en Zlatanist, men tycker bara det låter konstigt.
Barcelona Barcadinho.
2012-11-14 22:45
Fyfan vilken kväll det blev till slut. Vi satt och beundrade Z efter det andra målet, vilket konst nummer, men sen kommer den här omöjliga cykelsparken. Älskar såna artister. Det finns inte så många såna i varje generation.

Och tänk att Sverige gör 4 mål på Tyskland och 4 på England på bara några veckor. Jäkla, känns som en dröm
Barcelona Barclasico
2012-11-14 22:41
Zlatan Ibrahimovic for "king", (Sweden)
2012-11-14 22:41
Llorente är verkligen inte en bättre spelare än Zlatte. Det tror jag ingen har påstått. Men frågan är om han inte är en bättre spelare för Barca.
Barcelona AndreD
2012-11-14 22:40
Jonas - tots units fem força

Vad jag minns sa folk att Llorente hade passat bättre i Barca än vad Zlatan gjorde, vilket jag instämmer med.
2012-11-14 22:40
Coach Pep Han hade käkat upp mittbackarna och dominerat.
2012-11-14 22:38
Jag har åtminstone aldrig ifrågasatt Zlatans klass. Framför allt aldrig ansett Llorente vara en bättre spelare. Sen att han i slutändan inte passade i Barca är en annan sak. Det handlade mer om vilket spelsätt man har. Dessutom, ska man ändra en filosofi för en spelare? Knappast, det funkar inre. Det är roligt att lyssna på engelsk radio nu. :D
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-11-14 22:36
att det är ett galet mål är fan en underdrift, det är ett PSYKOPATISKT mål!!! Det är SJUKT!!!!!!!!! jag grät lite av lycka när jag såg det... helt sinnes..
Coach Pep,
2012-11-14 22:33
Frågan kvarstår, skulle Zlatan klara av Premier League? xD
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-11-14 22:29
Haha minns för drygt två månader sedan, då höll hälften av det här forumet Llorente som än bättre spelare än Zlatan.
2012-11-14 22:29
Inte annat än att man saknar Ibra i Barca en kväll som denna. Lite i alla fall.
Barcelona Indir
2012-11-14 22:24
IBRA SLAKTAR!!
Barcelona Vampíro
2012-11-14 22:23
Tycker det här målet är snyggare än alla mål på FIFAs lista, vad fan sysslar han med?
Barcelona FC Barcelona #10
2012-11-14 22:22
Fyfan vilket mål!
Barcelona Hetfield
2012-11-14 22:21
Jag förstår inte hur man kan sätta Zlatan och Sanchez som samma nivå av "fiasko". Zlatan var inte spelmässigt dålig, det var attityden som satte stopp.

Den Zlatan man såg i början av hans tid i Barcelona överglänste de flesta i världen. Ingen rättvis jämförelse, även om det ekonomiskt blev mer kostsamt.
2012-11-14 22:20
Det målet finns bara inte. :P
Barcelona zakiz
2012-11-14 22:20
Wow. Han är helt sjuk denna Zlatan.. Vilket mål!!!!!!!!! Så TUNG
Barcelona Vampíro
2012-11-14 22:18
FIFA gör om er lista på snyggaste målen för det här är en solklar favorit.
Barcelona AndreD
2012-11-14 22:18
Hahaha jääävla Zlatan
2012-11-14 22:17
Haha, vilket jävla mål Sanslöst!
Barcelona II Barça II
2012-11-14 22:17
Vilken jävla kung han är!!!!!!
Annons: